Utazás és utazás Észak-Oszétiában - turisztikai áttekintés a svastur oldalon

Utazás és utazás Észak-Oszétiában

Ma a Kaukázus nagyrészt elveszítette korábbi népszerűségét, mint pihenő- és idegenforgalmi helyet, de a természet egyedülálló szépsége ott marad, és a lakosság hiánya bizonyos területeket még súlyosabbá és fenségesebbé teszi. A táborban a hegymászók közül valaki azt hallotta, hogy Ossetia - Tsey, Digoria, Karaug, más területek hegyei - "régebbi" hegyeknek nevezik.

És ez a cím nem túlzó, hiszen a megközelítések számos hegymászó utak nem állnak közel (5 óra), erősen szóródik mindenhol (különösen Digoria), és ti férfiak ezeken a területeken gyakran vezet remélem csak az erejüket. Oszétia nagyon komoly és egyedülálló élményt nyújt a felemelkedésekhez, valamint sok mulatságot és új érzéseket. Sajnos, a neve „kaukázusi”, „Észak-Oszétia”, „Vladikavkaz” most érzékelhető sok a félelem és a hit hiánya az a tény, hogy lehetnek olyan egyszerű és biztonságos, mint bárhol a külvárosban, vagy a szibériai városban.

Nekünk is ez az előítéletes hozzáállás, de minden új nap elpusztította a bizalmunkat. Amikor elmentem, tudtam, hogy itt lehet és mennie kell, nagyon szép természet van, és csodálatos emberek élnek itt, akikkel örömmel találkozhatok. Óvatosságunk már megindult Vladikavkaz állomásán. Mi állunk hátizsákokkal és táskák a platformon, a vezető "Gazelle" megközelítések, felajánlotta, hogy vezetni Tsey.

Sok dolog van, az ár megfelel, ezért egyetértünk. A sofőr elkapja az egyik hátizsákot, egy zsinórzsákot, és gyorsan a parkolóba lép. Mi, ahogy tudjuk, sietve utána, de még mindig szem elől téveszteni. A parkolóba fordulunk, és a rossz gondolatok elkezdenek csúszni a fejünkbe. Hol van ez a vezető? Igen, itt van, az autó mögött, dühösen tolja a cuccunkat a hátsó ajtón! Beleszaladva megkérjük a vezetőt, hogy várjon, amíg meg nem megyünk a piacra.

- Igen, nincs probléma, menj. A te dolgod biztonságosabb itt, mint egy svájci banknál! "De még mindig oszlanak el: az első csoport elhagyja a piacot, a második várakozást az autóban. - Miért nem hiszel? A gépjárművezető sértette. Fogadunk kifejtve, hogy a sok utazás, a Kaukázusban, volna, hogy különböző helyeken, nem mindenhol egyforma nyugodt, különösen a dél-oszétiai először.

De oszétok is csalódott „Oszétiában nagyon csendes, azt mondják, hogy a bajba jutott?!” Egy másik epizód. Én megyek az állomás térre, veszek egy üveg szódát "Nart" a csarnokba 8 rubelért. Az ablakban látom, hogy az eladónő kap egy üveget a hűtőszekrényből, akkor hamarosan neki, és ekkor vette észre, hogy a címke otlipla és dangles. Eltávolítja ezt az üveget, kap egy újat - már "normál" címkével.

Egy kicsit, de szép. És egy korty hideg "Nart" a hidegben hűvösen frissen. A Vladikavkazról a Tsey-i alpesi táborba vezető út 2 óra autóval és 3,5 óra busszal. Utolsó múlt nyáron 15.00-tól a buszmegállóból (a jegy ára 60 rubel). Délre Vlagyikavkaz elhagyja korábbi VoennoGruzinskaya összekötő út-Oszétia és Grúzia számára a Roki alagút, de el kell vezetni az autópályán, hogy a város szélén a Alagir.

Az elején a szakadékok a Ardon folyó sziklák erősített hatalmas acél rider - védőszentje Wasgergi Oszétia (ún itt St. George.). Oszétia lakosságának nagy része ortodox, amely nagy hatással volt a helyi hagyományokra és a kultúrára. Gorge gyors Ardon mindent szűkíti után a közlekedési rendőrök utáni faluban Buron jobbra, és az út egyenesen vezet Dél-Oszétia és Grúzia - az úgynevezett oszét Military Road.

A mai "Tsei" inkább egy táborhely, hiszen az alpesi tábornak nincs oktatási része és egyéb jellemzői. Nyáron. hegymászók éltek telek sátorban táborokban, de a sátrak nem voltak sűrűek - gyűjtemények Moszkvából, Kharkov és Vinnitsa. A Zeidon folyó mögötti tábor alatt van egy CSR (spa) épület, ott leolvashatod a leírásokat és beszélgethetsz a megmentőkkel. Két lépésre a kapu „Tseya” - egy új ülőlift a Skazskoe szurdok tetején a zöld dombok (akár egy magasságban 2500 m).

Általánosságban elmondható, hogy a tábor infrastruktúrája nagyon jó: élhet egy épületben vagy egy házban, van étkező és bár, üzlet és szauna. Nyáron minden reggel 9 órakor indul a busz Vladikavkazból. Az egyetlen dolog, ami nem fest a táborban, néhány régi elpusztult és elhagyatott épület, valamint sikertelen leszármazás a Skazdon folyóhoz a tábor területén. A 3 soros leválás első kijárata a Nikolayevskaya kunyhóban található éjszakai tartózkodás.

Az alpesi tábor mentén haladunk a viharos Zeydon folyó hídján, majd a CSR, majd néhány kilométeres szelíd lejtőn a Tseissky gleccser nyelvén haladunk. Hatszor megyünk az oktatóval - az óriás Max (tényleg 2 m magas). 20 kg-os hátizsák, beleértve a termékeket 5 napra. Az időjárás "gyűrűzik", megyünk nyugodtan, megérintjük a trekking botokat a köveken, minden felszállás után pihenünk 15 percig.

A gleccseren felvesszük a lépést, a nap eltűnik, és a hatalmas tömegű jég örök hidegét érezzük. A kunyhóhoz közeledve nem szabad megtörni, hanem a Tseisk gleccser északi ágának jégtörésének lábánál megkerülni a repedések zónáját. Este 5 órakor már egy napig vagyunk, sátrakat teszünk a csempézett terekre. Maradhatsz a kunyhóban, 10 ember számára elegendő hely van, de messze van a gleccsertől a vízig.

A felemelkedés nem egyszerű, de a sziklák súlyosan károsodtak, szikla veszélyesek, ezért némi óvatosságra van szükség. 06: 00-ig, 13-kor már a csúcson vannak. Közvetlenül alattunk tökéletesen látható Észak- és Dél-ágak Tseyskogo gleccser és a környező hatalmas tál hegyek: Uilpata (4648 m), Bubis (4410 m), Chanchakhi (4420 m), Mamison (4358 m), Zaromag (4220 m), Adayhoh ( 4,408 m). Visszatérve a korai és jól van ideje pihenni, mielőtt a következő hozzáférést Nikolaeva csúcs (3900 m) Északi fal (3A cc).

Mássz 4,30-ra, kilépés 5,30-kor. Kombinált útvonalon, lábánál a fal meg kell ugrani keresztül bergshrund, majd firn, és néhány helyen, és jégmászást a vállát. Jó, hogy az északi táj és a nap fala későn jelentkezik, és csak a fal tetején hever. A "korlátot" rögzítjük, a súlyosan megsemmisített kőzetek állandó biztosításával 17.00 órakor érünk a csúcsra. A láthatóság átlagos, a dél-oszétiai csúszómászó rongyos.

Körülbelül egy fél órát töltünk a tetején - írtunk egy jegyzetet, jó kapcsolatot használva, Moszkvába hívunk. Aztán megyünk az 1b útvonalon, c. a gleccser déli ága felé. A leesés jó, minimális lasagne. Körülbelül 18.30-kor elhagyjuk a vállát, itt leírásunk szerint balra és az úgynevezett "jégmászó szállásokon" keresztül kell mennünk a hóban. Megpróbáljuk követni az egyik utat, és eljutni a hibákhoz, már alkonyatkor megpróbálunk egy másikat követni, de az út nem egyezik meg a leírással.

A táborba csak hajnalig megyünk le, 24 órás munka után. De a hagyomány szerint a sátrak előtt állunk, és Max gratulál nekünk: "Egy hegyen!" A pihenés után rendezzük el a tea hibákat, amelyek fő jellemzője, hogy nem ismerik a süllyedés útját. A következő napon, kiváló időben, visszatérünk Tsey-hez. Három nap pihenni, és mi ötünk a Tale-hoz járunk az éjszakai kiadásokban. Akkredált már jól, de mégis úgy döntenek, hogy kicsit lazítanak, és felmászik a felvonó zöld kanyarára.

Grace! A hátizsák békésen ül a karosszékben, miközben a következőben gyorsan felmászik! De újra meg kell tennünk hátizsákokat. A Skazka éjszakai tartózkodásaihoz való felmenet elég gyors, de nagyon meredek. Az esőben az ösvény nagyon csúszós és sziklás lesz. Lépésről lépésre felfelé mozdulunk, számításba véve, hogy mennyi gramm és akár kilogrammnyi termék maradhat le.

19: 00-kor töltjük az éjszakát, egy tucat sátra van, egy gleccser, ahol víz van. Este hallgatunk, mint a környező „birka homlokukon” go köreiben a jég és szikla - a gleccserek és a hó visszavonulás egyre magasabb. Közvetlenül előttünk egy gerinc felsők Vilsa, passionaries, Moszkvics, egy távoli köd - Rocky Ridge, amely húzódik Ingusföldön egész Oszétiában.

Fölöttünk van Adayhoh és Kaltberg csúcsai (4120 m), ahova megyünk. 3A útvonal. az Adaykho kombináltan: először a repedt gleccseren át a nyeregbe, majd a hosszú gerincen lévő egyszerű sziklák mentén a hó-hó felszállás előtti csúcsra. Két kötél mentén egy sík tetejére. Az Adayhokha-ban, jó időben, felejthetetlen kilátás nyílik a Tseisky kerületre, Zaramag és Dél-Oszétia szurdokára. Kazbek, Grúzia és Oszétia 4 ezer fia, a távolban fehér.

Az ereszkedést óvatosan kell áthaladnia a gleccserek repedésein, a kötelező "korlátok" és a kötegek mozgása során, mivel a "macskák" rosszul tartják a laza hóban, lehetséges és repedésen repülnek. Van egy pihenőnapunk, élvezzük a jó időjárás, kilátás és egy csésze tea karkade, cukorka és cukor található a szállás. Úgy döntenünk, hogy átmegyünk a Kaltberg - Aday (3B) mellett, további 2 nap áll rendelkezésünkre. A kereszteződésnél 4,30-kor kijutunk, sötétben lámpákkal felmászunk a nagy iszap mentén, majd a hajnal előtti szürkületben a Kaltberg melletti keleti lejtőn hagyjuk el.

Csomópontokban mozogunk, a csúcsbástya alatt már jég van, a jégtörőknél két kötél "lefed". Kaltberg után az út a kígyókon és a jégen emelkedő csendőrökön keresztül itt kell alkalmaznunk az egész arzenálot: hurkok, könyvjelzők és jégcsavarok. A lasagne nem annyira egyszerű, a nap és a magasság erősen melegíti a fejét. Az Adayhoh csúcs alatt kb. 4 órakor voltunk, mielőtt csak 4-5 fenyő és páfrány kötelek lennének.

De ahogy a Kaukázusban is gyakran szerepel, az időjárás meglepetéseket mutat: a viharfelhők gyorsan összegyűlnek a csúcson, valami riasztó riasztó. "Zivatar", mondja Sasha oktatónk, "gyorsan lefelé!" A csúcs olyan közel van, már mentálisan is ott vagyunk, de a "zsebébe" kell menni a csendőr alá. Elvágtuk a polcot a jégben, öt emberrel ülünk egy karematon. A köd körül feszesedik, a szél hóval emelkedik.

Nem forró és nem szórakoztató! Csak abban az esetben, ha eltávolítjuk az összes "vasat" magunkról, feloldjuk és félretesszük a kötelet. Ha villám van, nem bennünk van. 2,5 órát ülünk. Végül, egy órával a sötétség előtt a fények láthatók, a vihar valahol a sziklás gerincre megy. Van esélyünk elérni a csúcsot. Gyorsan helyezzen néhány kötelet felfelé, és a lámpásokkal a csúcsra menjünk.

Itt várunk egy "hideg" éjszakai tartózkodást, de a csúcs csúcsai nem értenek egyet a polc méretével. Építünk szélálló falakat, elhelyezzük az Aday padlólapokat, inni forró teát, illik. Az éjszaka meleg, hatalmas ég felettünk van, minden a csillagokban van. Reggel kiváló napsütéses időben leereszkedünk a már ismert 3A sátrakra. Igen, ez nem hiába a szovjet alpesi táborokban a 3A feletti felemelkedéseknél. kötelesek voltak sátor és bivak felszerelést - "hideg" éjszakai tartózkodás esetén.

Szerencsénk volt, de ha az időjárás nehezebb, akkor hogyan? Megkérdeztük magunkat. A hegy gyengéden bánik velünk, ezért hálásak vagyunk neki, a jövőben megpróbáljuk elfelejteni a leckéket. Az utolsó nap a táborban. Minden csoport visszatért az emelkedőktől. A folyó alatt lerobbant, gyorsan megszokja a folyamatos zajt, valamint a város utcáin a közlekedés zümmögését.

Over „Tseem” csend érdemes egy nagy valami szikla Monk is rögzített egy csomó pályák a falakon, de a mászás nem akar több húzza le a család. Mentünk „Tseya” Csak hegymászó útvonalak, de itt is, mint más régiók Oszétia - Digoria, Karaugome - vannak kifejezetten nagy lehetőségeket hegyi túrázás, télen a síelők és snowboardosok. Kívánatos lenne, hogy ez az egyszer népszerű körzet egyre jobban meglátogatta a hegyek minden rajongóját.

Utazás és utazás Észak-Oszétiában - turisztikai áttekintés a svastur oldalon

Túrák és túrák Észak-Oszétiában és a Kaukázusban

Újévi és karácsonyi túrák Oroszországban. Moszkva, Vladimir, Novgorod, Karélia, Kosztroma, Kalinyingrád, Kazan, Krím, Moore Galich, Miskin, Orel, Pszkov, Ryazan, St. Petersburg, Szahalin, Seliger, Szmolenszk, Suzdal, Uglich, Jaroszlavl, Penza, Oroszország, Altai, Bajkál, Vologda, Galich, Kaluga, Alexandrov, Arhangelszk, Kamcsatka és más régiókban.

A hegyeken keresztül a tengerbe könnyű hátizsákkal. Az útvonal áthalad a híres Fishten - ez az egyik legnagyobb és jelentős műemlék Oroszországban, a Moszkva közelében fekvő legmagasabb hegyek közelében. A turisták könnyedén utazhatnak az ország minden táján és éghajlati övezetén, a lábainál a szubtrópusokig, az éjszakai tartózkodások pedig állandó helyeken maradnak.

Heti túra szállás szállás a legszebb hegyvidéki Krím - Dél-Demerdzhi. Trekking, auto-séta egy túra a legszebb hely a hegyvidéki területen, a Valley of szellemek, kő káosz, vízesések, kő gomba egy látogatás a barlang MAN és felszerelt Vörös barlang.