Norvégia autóval

Megkezdtük ismeretségünket Észak-Norvégiában a vikingek országával. A vad természet, az éles időjárási változások, a szél és a fürdés a Jeges-tengeren egy kis lista, amit néhány nap alatt sikerült átölelni.

Olvassa el korábbi történelmi részeit Norvégiáról:

5. nap Honningsvåg - Alta

Norvégia autóval

Reggelizési folyamatok, kiadós reggeli és minden dolog betöltése az autóba - ez talán a jellemző reggeli portréja. Mivel nem próbáltuk elhagyni a legtöbb dolgot az autóban este, nem tudtuk. Úgy tűnik, hogy csak a legfontosabb dolgokat vették, de a norvég kemping szerény házaiban nem volt szabad hely.

Időközben elérte az Európai Unió legészakibb pontját - a Cape North Cape-ot, amely, mint kiderült, egyáltalán nem. Ahogyan a képen látható (balra), a Cape Knyshallodden 1,500 méterre áll északon, de talán kevésbé volt alkalmas a látóplatform felszerelésére.

Miután meglátogattuk a moziat, megismertettük a kiállítás kiállításait és telepítettük a négy időjárási idényt Norvégiában, úgy döntöttünk, hogy "kívül" megyünk. És itt vártak minket a szörnyű szél. amely az esernyőket átszelte az esőben és keresztül, melynek köszönhetően mindössze 5 perc alatt áztattuk az utolsó szálat. Összehasonlításképpen, készítsen fotókat az elemek lázadásának kezdete előtt és után.

Norvégia autóval

Az "időjárás" folytatásában a norvég viccre emlékeztet:

"Nem tetszik az időjárás?" - Várjon 15 percet!

Nos, magunkra éreztük magunkat az északi egész varázsát, és belevágtak a melegbe. A meleg vacsora, a tea és az ingyenes internet után a lélek melegebb lett. Igaz, nem volt esemény nélkül: Vladimir azelőtt este becsapta az ajtó mutatóujját. A jégvíz, a fertőtlenítőszer és az ujj tapintásának következetes alkalmazása a töréshez vezetett ahhoz a tényhez, hogy a házba való visszatéréskor az ujját a "sárgarépa" állapotba helyeztük.

Norvégia autóval

És abban a pillanatban, amikor Vladimir kinyitotta a laptopját, és mutatóujját jobb kezére helyezte - az egyetlen ujját, ami a felhasználó azonosításához szükséges, semmi sem történt. A csarnok, ahol az emberek üldögéltek, megtelt a nevetés.

Nos, jó, hogy jól fejeződik be. Egy bükk könyvben jelszóval ment, ujjával meggyógyult, mielőtt visszatért Moszkvába.

Napunk éppen most kezdődött. Forró étel után egy kicsit erősebbé váltunk, és úgy döntöttünk, hogy továbbhaladunk. Mi volt a meglepetésünk, amikor az időjárás egy óra alatt javult - a nap megjelent az égen, a felhők eltűntek.

Norvégia autóval

Miután sikertelen kísérletet tettünk arra, hogy kiszáradjuk a dolgokat, úgy döntöttünk, hogy nincs semmi veszíteni, és úgy döntöttünk, hogy úszunk a Jeges-tengeren (pontosabban a Barents-tengeren). Érzéseink szerint, majdnem olyan hideg volt, mint a balti balatoni fürdés május elején - az utcán nem magasabb, mint +14, a vízben mind a +7.

Fürdés után végül elvesztettük a vágyat, hogy eljussunk a tervezett éjszakai eltöltési helyig, ezért megpróbáltunk egy kicsit (150 kilométeres) megállni a Camping Solvang Camping (640 NOK) megállónál. Szerencsére volt egy szauna a kempingben - ott maradtunk néhány órára, felmelegítettük, és az ágyakhoz mentünk, hogy erősödjünk

6. nap: Alta - Lofoten-szigetek

Amikor a "szép" szó nem illik bele.

Norvégia autóval

Ezen a napon arra törekedtünk, hogy minél kevesebb leállást tegyünk, hogy kompenzáljuk a tegnapi veszteséget. Azonban nem sikerült teljes mértékben hinni az ígéretünknek, hogy "menjünk és menjünk". A fajok szó szerint minden fordulóban változtak - folyók, tavak, vízesések, hegycsúcsok, sziklás sziklák.

A szarvak itt-ott találkoztak. A hegyek lábánál az egész állományt legeltetik. A hihetetlen egység és a természet iránti érzés nem hagyta el egy pillanatra.

A Camping Offersøy Feriesenterben (870 NOK) a hagyományos idődre érkeztünk - éjfél után. A kulcsokat a recepción hagytuk, sőt kézzel rajzoltuk a térképet, hogyan juthatunk el. Nem mintha a térkép nem lenne nagyon, vagy mi. de a keresés tizenöt percet töltött. Késő vacsora, összejövetelek - nagyon későn aludt, és a vártnál 2 órával később költözött. Ennek ellenére Norvégiában a hozzáállás meglehetősen nyugodt - pár óra nem zavarja senki.

7. nap Lofoten-szigetek - Bodo

A Lofoten-szigetek emlékezetlenek voltak érintetlen természetükre, frissességükre és szépségükre. Egy szóval, öröm!

Norvégia autóval

Elveszítettük a napi megállások számát. Volt egy célunk - valahogy kiszállni a szigetekről, lehetőleg komppal.

Szinte minden norvernek saját hajója van.

És egy gyönyörű ház. Megpróbálnak házakat építeni egymástól (néha 100 méterre). A szabályok alól kivételt jelentenek a nagyvárosok. Norvégiában csak 5 millió ember, még egy 100 ezer lakosú település is - egy nagyváros. Referenciaként - Osloban mintegy 500 ezer ember él.

Norvégia autóval

A szigetekhez egy alagút vagy egy híd kapcsolódik. Mindkettő a mérnöki munkák.

Végül elérjük az útvonal végpontját - a kompállomást.

Lassan közeledve a komp menedzserhez, igazán lenyűgöző árat értünk el a Bodø felé - 1146 NOK négy + autóért. A döntés meghozatala egy perc volt, mivel a komp már hajózott, és a következő csak reggel volt. Azt mondani, hogy a varangy elfojtott minket nem mond semmit. Ezt később kompenzálták, amikor a partról kifutottunk.

Norvégia autóval

A naplemente után a sötétség fokozatosan az égre esett. És ezen az éjszakán, a kompon, láttuk az északi fényeket! Sajnos, ennek a lenyűgöző természeti jelenségnek nincs fényképe, mivel szinte lehetetlen képeket készíteni speciális berendezések nélkül. A komphajó nyitott fedélzetén álltunk, és a gyerekek örömmel ugrottak. Ez egy olyan rész Norvégia, amelyet soha nem fogunk elfelejteni.

Természetesen nem csak autóval érhetsz el. Egyesek számára fárasztó lenne, ha a nyaralás felét a kerék mellett töltenék. A repülőjegyekre csak itt tájékozódhat:

vagy menjen az Aviasales-be vagy a Skyscanner-be.

A jegyeket pedig nagyon olcsó áron veheti. A repülőjegyek 50% -os megtakarításáról, ebben a cikkben elmondtuk.

Olvassa el történetünk minden részét Norvégiáról:

Talán érdeklődsz majd a skandináv országok körüli autóinkról szóló cikkek iránt is: