Utazás a Nurali gerincére

Ezen a vasárnap úgy döntöttek, hogy bekerülnek a Nurali Ridge-be. Egyszer, évekkel ezelőtt látogattam meg, egy barátommal utaztam az autójában. Az út akkor nem különösebben emlékezett. Az utazás előestéjén megnéztem a Google térképeket, hogyan juthatok el a helyszínre. A választék negyven kilométerre fekszik Miass városától, a Bashkortostánban. Megállapítottam, hogy Uchaly felé vezető úton juthat el, Komsomolsk után kikapcsolva. Ez az út egyszer elment Uchalinsky 400 km kerékpáros maraton, így ismerős Kosmomolsk.

A Google térképek azt mutatják, hogy a gerinc északi oldala többféleképpen érhető el. Két lehetőséget választottam: először Yalchigulovo faluját vezetjük át a gerincen. Ha nem működik (nem vagyok dzsip, de csak a Daewoo Nexia), menjen keresztül a falu Starobayramgulovo. A hegy lábánál fekszik, toronnyal koronázva. Hajlítsa ezt a hegyet keletről, és továbbra is elérje a gerinc északi végét. egy kicsit, mielőtt eljutna az ott található lótenyésztőhöz.

A nyolcadik reggel kezdetén négy emberrel távoztunk: én, a feleségem Tanya és lánya Polina, valamint Olga barátnője. Az M5 megérkezett Sarafanovo és Kundrava felé. Úgy döntöttem, átmegyek a Kundraván, egy maratoni ismerős úton.

Elmentünk Uchalinskaya autópályára.

A lefedettség nagyon jó volt, gyorsan haladtunk. Átmentük a sztélét a határon a Bashkiria-val.

Mert Komsomolsky egy akut hátrafelé fordult. Egy idő után az aszfalt vége, jó földút ment.

Utazás a Nurali gerincére

A tizedik óra elején Yalchigulovo már elhaladt. Ettől kicsit leereszkedtek, és egy ismeretlen mélységű pocsolyában pihentek, mely előtt egy patakba volt egy patak.

Nem mertem megtörni a pocsolyát. Itt reggeliztünk, kicsit mostam az autót. A jobb oldalon levő erdőben egy kis erdei eper található, de leginkább éretlen.

Aztán úgy döntöttünk, hogy az útvonal második változatára kerülünk. Elhaladtunk Starobayramgulovonnal, balra fordultunk (jobbra - Auskul-tó), és elmentünk az erdei úton.

Utazás a Nurali gerincére

Ezt megelőzően nagyon keveset utaztam ilyen utakon autóval. A "Nexia" -on való leszállás meglehetősen alacsony, és nem a föld hasadása, néha oldalra kell mennie, a járdánál. Az eső után itt és ott voltak forró pontok, ahol kellett kijutni az autóból, és nézni, hogyan lehet a legjobban vezetni. Leggyakrabban ilyen területek keringtek az oldalon.

20-40 km / h sebességgel haladtunk. Egy helyen az út két irányba húzódott. Válassza ki a bal oldalt, emlékezve arra, hogy a gerincnek balra kell lennie. Azonnal az erdőbe szállt az ültetvényen keresztül.

Aztán eljutottak a kereszteződéshez egy másik erdei úton, majd ismét balra fordultak. Nem sokkal a vezetés után váratlanul forró helyen vezetett. Megrekedt.

Utazás a Nurali gerincére

A bal kerék mozdulatlanul állt, és a jobb kerék tehetetlenül fonódott a folyadékban. A halom mögött valaki ezüstös "Mazda" volt, és kissé nyugtató volt.

Előbb-utóbb megjelenik a fogadó, és biztosan segít nekünk kiszállni ebből a mocsárból. De először megpróbálták kijutni magukon. Mire mindannyian teszteltek, anélkül, hogy pozitív eredményt adtak volna, láttuk a Mazda tulajdonosát háta mögött. Segítséget kértek. Az ember rettegett minket, mondván, hogy automata sebességváltóval rendelkező autója nem csúszhat le, ezért nem tudjuk kihúzni. Azt tanácsoltam Önnek, hogy próbálja meg felemelni a kereket egy aljzattal, és tegyen valamit alatta. Megpróbáltam. De bármit, amit az aljzat alá tettem, beledugta a mocsárba, amikor megpróbáltam felemelni a kereket. A Mazda tulajdonos azt javasolta, hogy mi ketten a legközelebbi faluba telepítsük, ahol kérni lehet a traktor üzemeltetőjének segítségét. És megtették. A lányom és én maradtunk, és a feleségem és a barátnőm elment. Úgy gondoltam, hogy két órás szabadidőnk van. Menjünk egy séta a legközelebbi dombra, készítsünk egy képet a környékről.

Négy percet vesz igénybe, amikor már csak a dombra való felmászás tetején hallottam a traktor csikorgását, és hamarosan láttam, hogyan sietett a kocsihoz. Visszafordultak. A traktor egy kicsit előttünk állt.

Utazás a Nurali gerincére

A cserzett traktoros meghajtó a vontatószem mögé akasztotta a kábelt, és kihúzta a Ksenia-t a csapdából. Polírozva elutasította a díjat. Ilyen csodálatos emberek élnek a bajiriai tartományokban. Tisztelet és dicséret nekik!

A traktor mögött mentünk. Képzeld el a meglepetésünket, amikor elhagytuk ... a medencébe a patak patakján! Csak a hátoldalon. Eszembe jutott, hogy ma reggel láttam egy traktort Yalchigulovo egyik házának közelében. Még véletlenül gondolták: "Itt. Traktor. Ha ez ". Vagyis erőteljesen balra, balra forgattuk a hegyet egy felső toronnyal, és visszatértünk eredeti helyzetébe!

A Luzhu azonban kénytelen volt a traktorvezető felügyelete alatt kényszeríteni. Nagyon jól sikerült. Tekintettel arra, hogy sikerrel mentünk át, a vontató vezetõje a házához ment. És újra lemostam az autót, ismét haraptam. Elkezdték gondolkodni, hogy megpróbálják-e megkeresni a Nurali-t, vagy elhagyni ezt az üzletet, és elmenni Turgoyakba. Aztán láttuk a közeledő piros "Chevrolet Lachetti" -t. Egy pár Chelyabinsk, Alekszej és Olga is elhatározta, hogy elutazik Nurali-ba és el is választotta ezt az utat. Röviden elmondtuk nekik a kalandjaikat, és felajánlották, hogy Starobayramgulovón keresztül megyünk együtt, biztosítva egymást olyan bajok esetén, mint amilyet velünk történt. Most biztosak voltunk benne, hogy ha kiválasztjuk a megfelelő úton a villát, akkor eljutunk oda, ahová mennünk kell. És ez történt. Elég zavaros és kaland nélkül a keleti oldalról a gerinc aljára érkeztünk.

A lóterep épülete messziről lógott. Miután elindultunk a gerincre, láttuk, hogy egy hatalmas géz a lejtő előtt és maga a lejtőn bőségesen borítja az erdei szamóca bokrot, nagy, érett és illatos bogyókkal. Szerettem volna feljutni a gerincre, de bogyókat akartam. Emiatt nem mentünk fel ilyen gyorsan.

A gerinc legmagasabb pontját akartam elérni. Nyilvánvaló volt, hogy távolabb van délen. Ott mentem. Az út a gerincen futott, aztán elsüllyedt, majd felkelt. A gerincet nem sűrű erdő borítja, ezért könnyű járni rajta, a kilátás pedig lenyűgöző.

Utazás a Nurali gerincére

A Nurali flórája nagyon különleges, vannak olyan növények, amelyeket máshol nem láttam. Íme néhány közülük.

Nem sok időbe telt, hogy elérje a gerinc legmagasabb pontját. A magasság 752 m tengerszint feletti magasságban van.

Innen világos volt, hogy a többi csúcs alacsonyabb volt, ráadásul egy beton oszlop is megerősítette, rajta egy jel.

Utazás a Nurali gerincére

A kilátás itt egyszerűen hihetetlen. Lőttem a környéken.

Ráadásul volt rádióom velem, és FM rádióadás után számoltam 39 állomást! Itt vannak fogva és Miass, Zlatoust, Cseljabinszk és Uchaly.

Körül az oszlop körül levette a feliratokat a kövekről, és úgy döntött, hogy visszamegy.

Utazás a Nurali gerincére

Aztán láttam egy kerékpárt, természetesen egy quad-kerékpárt. Meglepő módon a képkerékpár a gerinc tetejére került!

Úgy tűnt számomra, hogy már láttam ezeket az ösvényeket az út mentén, és követtem őket, nem kétséges, hogy a lovastúrához vezetnek. A pálya leereszkedett, és a gerincen emelkedett, és végigmentem. Hosszú ideje folyik, de a helyek, ahol mászni kezdtem, még mindig nem voltak láthatóak.

Innen láttuk a kocsit. Nagyon hasonló lejtőket és örvényeket láttam, de még mindig nem, vagy egy idő után rájöttem, hogy túl sokáig jártam. Rájöttem, hogy elveszettem! Hogyan lehetne itt elveszni? Az ATV pályái mentén haladtam, és mindig úgy éreztem magam, hogy a lejtőn és a kocsi alján a csúcs mögött láttam, de teljesen más lejtő volt, lefelé, majd egy másik csúcs.

Utazás a Nurali gerincére

Nyugtalan voltam. Inni akartam, de nem voltam víz, semmi sem volt enni, és könnyedén öltöztem, és a felhők úgy tűnt, hogy a gerinc fölé sűrűsödnek. Szerencsére volt egy celluláris kapcsolat.

Összegyűlt és hazament. Úgy tűnt, kaland van mögött. Azonban másképp alakult ki. Útközben ismét eljutottunk egy villára, úgy gondolkodtunk, hogy a megfelelő út, de hirtelen eljutottunk a legmagasabb csúcsra, ahol elakadtunk az első próbálkozáson, hogy elérjük a gerincet, ahol a traktor kivont minket. De aztán a gerincre mentünk, nem tőle. Hogy jöttünk oda. Megfordult és visszament. Egy helyen ismét elakadtak. Az idő már este több mint kilenc volt, és ma este nem volt lusta. A traktor mögött nagyon messzire kellett futnia.

Szerencsére, ezúttal nem olyan komolyan ragadt. Dobtak lógattak egy zsákvászon alatt a kerék alatt, és el tudtak menni. Megtalálták a megfelelő fordulatot, elmentek az útra, ahol a jobb oldalon már látott egy hegyet egy torony, amelynek alapja a falu, Starobayramgulovo. Elmentünk a faluba és továbbmentünk. Az aszfaltba jutottunk, Komsomolskoye-ban egy falatot kaptunk a boltban egy hamburgerrel, túrós sajtk croissantokkal. Már be kellett kapcsolnia a fényszórókat. És azt kell mondanom, hogy előtte nem kellett autóval éjszaka vezetni az autópályán. A kerékpáros maratonokon - amennyire csak szükséges, de autóval mentem először. Általában ez normális. Mivel a környező tájak a sötétség által rejtettek, a nézet inkább az útra koncentrál.

Nem mentem gyorsan, de jó úton haladva a sebesség észre sem vette magát, és néha elérte a 150 km / h sebességet, ahol nem volt messze a kocsik. Aludni kezdett, a kávézóban az M5 bekapcsolása után ivott kávé - ez segített. Reggel egy órakor érkeztünk haza. Piszkos, fáradt, de elégedett, egy vödör bogyóval és egy csomó benyomással. A kocsink erre az utazásra ment, de másnap elment az autószolgálathoz, ellenőrzött, semmi komolyan nem bántott, 200 rubelt adott a kisebb problémák kiküszöbölésére. Nem annyira egy felejthetetlen, kalandos utazásra.