Fotógaléria - master chen jie

Már a régóta várt Wudang-hegységben vagyunk.

A buszmegálló elérése körülbelül egy órát vesz igénybe. És ez csak a hegyek közepén van. Innen közel azonos távolságra van a legmagasabb csúcsig. A hegyek, fákkal, kőzetekkel, sziklákkal, ősi taoista templomokkal és felhőkkel körülölelt hegyek nagyon közel vannak. A köd és a felhõ olyan gyorsan változik, hogy néhány másodperc múlva a táj különbözõ. Mindez pontosan az, amit a gyerekkori kínai tekercseken láttam.

Így jutott el az utolsó buszmegálló - "Parkolás a Déli Hegy közelében". A régi stílusú két tucat kis szálloda, számos étterem és üzlet. Mindegyiket külön családok tartják, amelyek azonnal élnek. Az emberek rendszerint szerényen élnek, de mindenki elég boldognak látszik.

Fotógaléria - master chen jie

A szálloda szobái ablakai közvetlenül a hegyekben vannak.

És ez a kilátás a hegyi hegyekre.

Lenyűgözte, hogy mindenki, beleértve a szegények, az idősek és a munkások nem dühös, mert gyakran előfordul hazánkban, és pontosan érthető és úgy tűnik, hogy vidáman bizalmasan kapcsolatban élet általában. Így volt ez a fotós munkás, aki súlyos köveket hordozott magában, a nap közepén volt, és vidáman mosolygott rám.

Fotógaléria - master chen jie

A nagy gomba a képen - a híres Lingzhi gomba halhatatlanságát.

A Udan-hegység a taoista monostorok számára fontos számunkra - különböző helyeken állnak, körülbelül két tucatnyi van. A középkorban élt egy szerzetes-alkimista Zhang Sanfeng, ami egy álom taoista istenség Yuan-Ti, amely megnyitotta az alapja a belső stílusok wushu (szemben a külső - Shaolin). Egyszer Zhang Sanfeng nézte a madár és a kígyó harcát. Mozgásaiban a puhaság-yin és a keménység-yang mutatta magát, és ez képezte az alapját a Taijiquan által létrehozott belső iskolák stílusának.
Másnap reggel 6 órakor felkeltünk, gyakoroltunk qigongot a Déli hegység kapuinál - középkori szerkezetekkel, gyönyörű kőállványokkal az oldalán.

Fotógaléria - master chen jie

Ezt követően Laoszzi elvitt a hegyek legmagasabb csúcsáig - a Golden csúcsig. Ott, amint azt mondták, Zhang Sanfeng Mentor szobra van (bár nem találtuk meg). Ráadásul Kínában azt mondják: "A Udan-hegység csúcsai az Aranycsúcs előtt hajolnak" és "Aki nem volt a Golden Peaknél", nem Wudangshanban volt. " Nyáron a parkolóról a csúcsra fel lehet mászni a felvonó, télen pedig bezár. Azt mondták, hogy két óra múlva felmászni a csúcsot. És legalább négy órát felmászottunk.

Tehát a csúcsra emelkedünk. Alatta meleg volt és hó nélkül, magasabb - már hó és fagy. A hegyek között felfelé és lefelé haladunk a lépcsőn. Kis és nagy taoista templomok találkoztak az erdőben és az elhagyatott helyeken. Kicsi - zárt, kicsi, egy apáttal és nagyszabású kolostorokkal szerzetesekkel. Régi hidak, sírok és kőoszlopok hieroglifikus feliratokkal. Az átlagos épületek 500-800 évesek.

Négy órát mentünk fel. Közelebb a lépcső tetejéhez jeges, csúszós. Laoshi találta meg a botot, amikor soványulni kezdett.

Fotógaléria - master chen jie

Erős köd. A láthatóság körülbelül három méter. Hirtelen felülről csodálatos ének. Kiderül, hogy ezek taoista jelenségek. Miközben felmentünk, az imák egyre hangosabbak lettek. Körülbelül 20 perccel később megjelent a templom - volt egy szolgálat. A taoista szerzetesek énekeltek és játszottak fuvolákat, dobokat és tamburint. Fokozatosan az imák haltak meg.

Laoshi azt mondta: "fel kell emelnie a tenyerét a mennybe, sokkal könnyebb menni, nem gyökeret verni". Kevés a hegyekben élõ emberek, mindössze húsz embert ismerünk meg.

Tehát az első, második és harmadik Mennyei kapuk és templomok megkerülésével felmászottuk az Aranycsúcsot. Vannak aktív templomok, tucatnyi szerzetes állandóan él, és három helyi család, akik üzleteket tartanak. Az első szerzetes, akit itt láttunk, súrolta a kövezetet, majd megragadott egy seprűt, és kezdett wushu alakot csinálni - mint egy kard.

Az összes taoistához meghajoltunk, kezünket taoistákba hajtottuk, és elmosolyodtak és meghajolták. A kisebb egyházak általában nincs fény, csak a lámpát az asztalra, amely mögött ül egy szerzetes és egy pofon a réz edényben, amikor meghajolt az isteni - a jele, hogy ima elfogadott. Az egyik templomban ilyen szerzetes ült, és kedvesen elmosolyodott. Meggyőzte őt, hogy készítsen egy képet. Monks magukat (sok fiatal) azonnal, majd játszani hógolyókat és a szórakozás, akkor üljön a hátán a templomba, és kezdődik meditatív fuvolázni, vagy nem hajtja végre a szertartást.

Már 16 óra van. Nos, csak három órával leszállni - és mi vagyunk a szállodában. Kezdjen lefelé menni. Útközben találkozunk egy hétköznapi kínai csoporttal - menjünk az Aranycsúcsba. Náluk egy 80 éves öregasszony, aki felfelé és lefelé járkált, és itt, a lépcsőn felfelé, majdnem feltérképez. Tudom, hogy ilyen sebességgel másfél órát gyalogoltak fel. Mi Laosha-ból nagyon elfáradtunk ettől a mászástól, de hogyan érte el ezt a nagymamát. Soha nem találkoztam ilyen erősen akaratú idősekkel.

Szóval, szálljon le. Nincsenek emberek egyáltalán. Érinti a fáradtságot a feszült felépülés ... Laoshi hirtelen térdre kezd - annyira, hogy nem így megy, nem tud mozogni a lábát. Kihúzta az egyenes lábát a lépcsőről a lépcsőre ... Sötétedni kezdett. Csúszik, de a korlátok nem mindenhol vannak. És mi és egy harmadik az út nem ment. Az összes táskát rám helyeztem. Itt a sötétség áthatolhatatlan. A gyönyörű táj körül a köd eloszlott. A hegyek minden oldalról felemelkednek, a hold ragyog, a távolban lévő lejtők csodálatos kunyhók - de nem a mi útunkon. Nagyon nehéz volt. Már negyedik óránk óta hóbortunk. Itt Laoshi furcsa hangon szólítja: "ragyogjon a lépcsőn" - mondja. A nedves lépcsőkön szépen rendezett teljesen új és teljesen száraz papírpénz - jüan. Egy jüan körülbelül 50 számlára. A sorozatszámok egymás után - csakúgy, mint a nyomdagép alatt. Az emberek nem voltak itt négy órán keresztül, hó esik, a lépcsőn lassul - nincs hova bevinni, annál új és száraz. Laoshi halkan azt mondja: "Ez mennyei pénz." Ilyen esetek. Pénzt veszünk, továbbmegyünk - de sokkal szórakoztatóbb.

Ritka házak és templomok zárva vannak. Este körülbelül kilenc. Végül 500 méterre van a hotel, közeledünk a villához, és később kiderült, hogy rossz úton haladtunk. Vissza kell térni. Itt van a legközelebbi taoista templom a parkolóhoz, amely reggel elhaladt (a képen). A kapu mögött egy kutya ugat. A hegy körül, a hold. De a kapuk zárva vannak. És vissza a szállodába, át kell menned a templom udvarán - nincs más út a magas hegyek körül. Laoshi megpróbálja megkötözni egy bottal egy bottal az ősi kapukon. A kutya ugat, nincs fény a templomban, nem emberek. A templom zárva van. A szálloda nem tér vissza. Ne feledje a "furcsa történeteket" Pu Sunlina. A teljes érzés az, hogy körülbelül 300 évvel ezelőtt visszatértünk a régi Kínába. Kezdek nézi a hegy alatti helyet, ahol az éjszakát töltjük. És a mobil pénz véget ér. Laoshi felhívja a rendõrséget. A helyi rendőrség alszik. Laoshi felhívja a szállodát - a munkavállaló nem akar segíteni. Aztán Laoszzi beszél rólam - nemzetközi botránccal fenyeget - segít, kapcsolódik a rendőrséghez. Ott tanácsos kopogni - a templom házában valakinek kell lennie. Kopogtat a kapun a legerősebb erővel. Végül egy kínai paraszt kihúz a fehérneműjében, és elkezd szidni - de még mindig megnyitja a kaput. Tehát visszatérünk a szállodába egy hat órás leszállás után. De egyáltalán nem sajnáljuk.

Fotógaléria - master chen jie

Másnap reggel körbejártuk a "Déli-hegység közelében" parkolót. A csúcs, amelyen tegnap voltunk, alulról néz ki (a fotófehér felsőben a jobb oldalon).

Ebéd után ment az egyik alsó parkolóhoz - a Purple Sky templomához. Ez a legnagyobb aktív taoista templom komplexum a hegyekben. A hely szép, a templomokban meditálnak a taoista vének.

Itt van Mentor Zhang Sanfeng szobra. Taoista szentként tisztelik. Ebben a templomban egy fiatal apáca ül, és tanít könyveket a taoizmusról. Hat hónappal ezelőtt jöttem a kolostorba, hogy csendet keressek. Egy és fél évnyi tanulmány előtt, majd komoly vizsgák - nem mindegyik áll.

Fotógaléria - master chen jie

Beszéltünk. Azt mondták nekünk, hogy már régóta kerestük a Mentor Zhang Sinfeng-t, eljöttünk hozzá, hogy Oroszországból ki tudunk lovagolni - tudunk képet készíteni? Nem teheted - ez egy jelzés angol nyelven, ami tilos. De az apáca azt mondja: "Elmegyek a templom egy másik részébe, hogy füstölgessek, és olyan képeket készítesz, mintha nem látlak." Ez így van, hogy a kislány nem esküszik. Aztán elkezdtünk meghajlani, és áldozzunk a mennyei pénzért.

Apáca azt mondja: tanítsuk meg, hogyan térjünk helyesen. Kb. 30 percig türelmesen tanultam, megkérdezzük: a szerzetesek megtanulják a wushu-t? Azt mondja: csak azokat tanítják, akik szeretnék. Mi: Tudsz valamit? Ő: igen, itt egy kis formájú Taijiquan vagyok. Meggyőzte őt bemutatni - itt a templomban, az Útmutató szobra előtt. És milyen formát kérünk. "Igen, ez a formája, amelyet a Mentor több száz évvel ezelőtt teremtett. Az első forma, amely alapján a jelenlegi Taijiquan stílusok jöttek létre. "

A Purple Sky temploma olyan benyomást tett ránk, hogy minden nap a templom udvarán járunk. Ahogy az az udvar mélyéből, a helyi mester wushu figyelte. Feljött, hogy üdvözölj.

Zhang Sanfeng második szobrát a templomban találták meg, ahol éjszaka nem engedték meg. Csodálkoztam, hogy csodálatosan Mentor Zhang Sanfeng mosolyog.

Fotógaléria - master chen jie

A South Mountain parkolójában egy csodálatos nyílt barlangot találtak. Ideális a meditációhoz - az esőtől, a hegyi tájképekről nézve. Egy másik ilyen nem felelt meg. Laoszzi azt mondta: "Úgy érzem, sok erős Mester van itt, itt is Zhang Sanfeng volt." A hely éltető ereje annyira nagy, hogy egy hatalmas fenyő egyenesen a hegyről növekszik felülről.

Így három teljes nap telt el a hegyekben. Naponta kétszer gyakoroltunk. A negyedik napon Wudangshan városába mentünk.

Fotók: Fedor Bakulin [email protected]

Írja meg saját véleményét a történetről >>>