Meghajtó Anamur (Anamur)

Anamur egy kisváros Törökország mediterrán partján keletre. Belevetettem neki, hogy valahogy tanulmányozza a törökországi térképet semmitől. A név nagyon eufónikus. Ezen a hétvégén egy autót akartam kijutni, és menni valahol messze a turisztikai helyektől. Ott, ahol turisták vannak, minden rendben és azonos. És mélyebbre akartam merülni a török ​​törökök életében és mindennapi életében, hogy Törökországot meggondolatlanul és meggondolatlanul nézegessem - amilyen valójában.

És miért nem Anamur? Mahmutlarból, ahol általában pihenünk - kb. 115 km. És más városok nem voltak közelebb - néhány város és falu.

Megtaláltam Anamur város hivatalos oldalát. Mint minden hasonló török ​​oldal, bőven szerepelt a mosolygó polgármester képei és jelentősebb eseményei. Ezenkívül az elülső oldalon az Anamur fő termékei - a zöldségek és a gyümölcsök - tényleges árai voltak. A szamóca Anamurban olcsóan olcsó!

Ráadásul megtudtam, hogy Anamur Törökország legdélebbi városa, és hogy két nagy látnivaló van a város közelében. Ez az Anemurion római város romja és Mamure Kalesi megőrzött erődítménye. Miután hozzáadta az Anamur természetének szépségeinek színes fotógalériáját a kapott pozitív benyomásokhoz, úgy döntöttem, hogy több mint elég indok van az utazásra.

Az út Anamurba

Először az utazás csak örült nekünk. Meghallgattuk a török ​​rádiót, gyermekekkel énekeltünk énekeket, és csodálatosan csodáltuk a tenger hullámai fényét, a jobb oldalon. A bal oldalon apró villák villantak, mögötte a Toros-hegyek kék homályban emelkedtek. Az út egyenes és egyenes volt. Lepota! Lazítottam, könnyű és élvezetes utazásra számítottam. Nos, nos ...

Gazipasha után az út a szárazföld belseje lett. Még nem voltunk itt. Egy darabig messziről messze a tengertől, a hegyek között. Közelebb az út közepéhez, Güneyköy község közelében, az út újra elkezdett megközelíteni a partot. Ezzel egy időben magasabbra és magasabbra emelkedtek a hegyi lejtők mentén, majdnem közvetlenül a vízhez közeledve. A kezdet, hogy fülcseppet állítson, mint egy repülőgépen.

Hát, félúton mentünk a szellőhöz. A gyermekek és a nők kérésére egy fenyőfákkal borított festői foltra álltak. Itt a tiszteletre méltó korszak törökök rögtönzött gyalogos kereskedelmet szerveztek a " Muz Market. A fenyők ágaiban a banán fürtjei lógtak. A sárga-narancssárga török ​​narancsok mind a szelekcióhoz hasonlóan - rovnenkie, kerek. Bár egyáltalán nem egy szezon - Antalya narancs érkezik télen.

Vettünk egy kis kilogramm banánt és egy kilós narancsot. Felesége morgott - nos, miért kell a narancs? Ők is a szállodában senki nem eszik - unatkozik. Végül is csak 1 lire - tiltakoztam. Lira, akkor ára 19 rubel. Kár, ez? Ehhez nem szólt semmit, csak mosolygott.

Antalya - egy utazás az Anamurba (anamur)

Az út megtorpant minket. Egy végtelen hegyi kígyó, 180 fokos kanyarokkal és lejtős emelkedésekkel kezdődött. Speed, jelentősen csökkent. Hát, semmi, gondoltam - nem túl sok maradt. A bal oldalon volt meredek hegyi lejtők, borvidék. Ezeken az abszolút meredek lejtőkön, itt-ott kezdtük észrevenni a hegyi kecske csipkézése a ritka fű. Ahogy teljesen látszólag elérhetetlen helyekre emelkednek - egyszerűen lehetetlen megérteni.

A narancsok hihetetlenül finomak voltak, a cukor egyenesen. Vagy annyira éhesek vagyunk? Mindazonáltal, amikor elértem a második csomagot, kiderült, hogy mindent ettek. És szinte nem érintette a banánt. Tehát unatkozik ... Egy kis feleséget láttam rendezésért. És semmi sem zokogott!

Hamarosan az út egyszerűen csúnya volt. Vagyis egyes helyeken egyszerűen nem. Az a tény, hogy nem voltunk szerencsések - Anamurba mentünk pontosan abban az időben, amikor a törökök határozottan korszerűsítették az utat. A munka méretei fantasztikusak voltak: teljes hegyi lejtőket vágtak le, hatalmas alagutakat vágtak át a hegyek vastagságában. Valószínűleg egy-két év múlva lesz elegáns autópálya, nem rosszabb, mint Antalyától Alanyáig. De most rémálom volt. A láncindítót a csiga sebességével végeztük. A gép kis köveken rázkódott, vöröses agyagos por felhők gördültek. Néha a sötét zászlókat a munkások megállították a kezükben, és vártuk, amíg a kőzetbe burkolózó nagy teherautók ki nem merülnek, és átkelnek az úton. Néhányszor elvesztettük ezt a hatalmas építési pályát, és rossz helyen maradtunk.

Legfőképpen a gyermekek szenvedtek. Félénk hangon kiabáltak - hamarosan eljönünk? Végül az idősebb beteg lett. Megálltunk és ott álltunk tíz percig. És a csoda - a következő fordulóban egy normális, teljesen aszfaltútra vártunk, ami tíz percen belül Anamur peremére vezetett.

A felülnézet méltó volt. Anamur a tengerben feküdt, a síkságon lévő hegyek között. Falvak, mezők és végtelen számú üvegházak és üvegházak vesznek körül. Itt, akkor, ahol a finom és legolcsóbb Anamur eper érlelődik ...

Anemurium (Latin Anemurium) egy ősi város, Cilicia városában. Anemuriya romjai találhatók, a Földközi-tenger nyugati szélén, a város Anamur Törökország déli részén a sárban Mersin. Anemury található, a névadó hegyfokot, a legdélebbi pont a félsziget Kis-Ázsiában. Az Anémia helyszínének első települései a Kr. E. VIII. e. Város éri el csúcspontját, a római korban (Kilikiya meghódította Rómában 102 BC. E. Egy teljesen megbékélt 67 BC. E.). Ebben az időszakban a város lakossága elérte a 20.000 embert. Az 52. évben. e. Anemury ostromolták ciliciai király Troksoborom, de a helyőrségi város tudott kitartani, amíg megérkezik a Siriii Legion parancsnoksága alatt Curtius Perselus, aki végül megmentette csapatok Troksobora. A IV század Anemury elütötte egy erős földrengés, így teljesen megsemmisült a vízvezeték, felelős a vízellátás a város. A földrengés következményei azonban megszűntek, és a város a 7. század közepéig létezett.

Az egyik legfontosabb helyi látnivaló - az ősi Anemurion, a modern Anamurtól nyugatra található, a hegy lábánál. Az "Anemurion / Anamur" jelzőtáblán jobbra fordultunk.

Antalya - egy utazás az Anamurba (anamur)

Nem kellett keresni az Anemurion területre való bejáratot - az út közvetlenül a pihenésre helyezte. Miután fizetett egy kis összeget a bejáratnál, elhagytuk a kocsit a parkolóban, és elmentünk a szomszédság felfedezésére, lábaink nyújtásával. Mégis - jó három és fél órát kaptunk ide!

Az első látványosság egy helyi vendéglő volt. A feleségem azt mondta, készen áll arra, hogy megkeresse az összes romokat be és ki, de csak egy teljes gyomorban. A gyerekek barátságos kórusban támogatták. És nem igazán bántam ...

A vacsoránkban doner kebab, grillezett pisztráng, saláta, aran és kávé volt törökül. Nem rossz. A közúti balesetek nem tűntek ennyire kellemetlennek. Ellenállhatatlan vágy volt a vendégházban bérelni egy szobát, és hatszáz percig feküdni. És egyikem sem. De miután alaposan megfontoltuk, úgy döntöttünk, hogy a szállodának ma kelljen visszatérnie. Ó, sajnálom!

Anemurion (Anemarium, Anemurius) óriási és lenyűgözően jól megőrződött, annak ellenére, hogy a legtöbb épület itt több mint kétezer éves! Elkezdtük az ellenőrzést a nekropoliszról. Hatalmas volt. A sírkő, a kripták voltak a bizarr alakok és méretűek. A fiam bizonytalanul felkúszott rájuk, amit nem nagyon szerettem - a temető után. Nos, Isten legyen vele, nem esküdünk.

Antalya - egy utazás az Anamurba (anamur)

A városfal mellett feküdt az akropolisz. A város nagyon jól megőrzött amfiteátrum, több ezer öt ülőhely, egy Odeon, ahol énekes versenyek és akár három kifejezés. Ezenkívül megmaradtak a városi vízvezeték maradványai, melyet a földrengés pusztított el a 4. században. e.

Közben egy kis busz vezetett be Anemurion területére, ahonnan a török ​​iskolás lányok szép kék öltönybe öntötték. Wow - iskolai kirándulás! Néhány fiú azonnal elfordult a vezetõktõl, és kíváncsian nézett a lányunkra. Hogyan - kék szemű, szép hajú lány, hosszú kaszával, itt a kíváncsiságban. A gyerekek azonban jól neveltek és nagyon barátságosak voltak.

Anamur városa

Utazásunk következő pontja Kales Mamura erődítmény volt. De ahhoz, hogy elérjük, nyugatról keletre kellett átlépnünk Anamurust. Hosszú időre egy kis vidéki török ​​várost akartam látni, amely nem volt szálloda és turistacsarnok. Nagyon szeretnék maradni a városban, sétálni az utcákon, ülni egy kávézóban, a piacon, a bazárba, a tengerpartra ... De négy órát töltöttünk az úton. Vissza - még négy további jött (nem is akartam gondolni rá). Ezért a tétlen sétákra nincs időnk - mondta a felesége. Nehéz volt vitatkozni vele, csak Anamurot nézhettem az autóablakról, a közlekedési lámpákon állva. De őszintén szólva, Anamurban semmi ilyesmi nem volt. A leggyakoribb mediterrán város. Csendes, nyugodt, nem zsúfolt. Mega szupermarketek, éjszakai klubok, szállodák, éttermek, forgalmi dugók és nyüzsgés nélkül. De pontosan ezt akartam. De - sajnos ...

Mamura Kalesi erődítménye

Mamure Castle (túra Mamure Kalesi.) - a középkori vár 6 km-re keletre a város Anamur Törökország déli részén a sárban Mersin. Az erőd található a partján a Földközi-tenger közelében, az autópálya D 400. A kezdeti erődöt építettek a Római Birodalom idején, hogy védekezni a kalózok. A bizánci birodalom és a keresztes hadjáratok során az erődet többször újjáépítették és újjáépítették. 1221, a Fort elfogták a szeldzsuk szultán Ala al-Din Kay-Kubad amelyben a várat kiterjesztett és erősíteni. Később, a várat elfoglalták Karamanids (a pontos dátum nem ismert, de az következik megőrzött fali rögzítés során az építőiparban a torony beylerbeem Taj al-Din Ibrahim 1450, ez történt uralkodása alatt beylerbeya Badr al-Din Mahmut (1300-1308 év) és része lett az állam. Miután a felújítás a vár megkapta mai nevét Mamure, ami azt jelenti, „virágzó”. 1475-ben a várat csatolt az oszmán birodalom. Ekkorra a várat megszerezte szinte modern forma. Fokozatosan a várat erődítmény elvesztette az értékét, és a XVIII használták a karavánszeráj.

Kalesi Mamura erődítménye Törökország egyik legjobb megőrzött erődítménye. Anamur keleti részén található a tengerparton. És bár ez nem annyira ősi, mint az Anatóliaban gazdag ókori romok, de szép és igazán érdekes, mint nekem.

Magas tornyok vannak kiskapukkal és meredek zászlókkal és árokkal - mint egy kalandfilm a nemes lovagokról. Természetesen nem tartozott lovaghoz. A fiúk kíváncsiságával és a kalandos szomjúsággal ébredtem fel, amikor megláttam a Mamura Kalesi falát, amelyet a napfelkelte napfény égett.

Miközben azt gondoltuk, hogy a közelben lévő autópályán állva - ahol kirándulni kell az autókat, egy fiatal török ​​nő rohanunk felénk, és mosollyal meghívta az ingyenes őrzött parkolóra. Újra megkérdeztem - ingyenes. Igen-igen - válaszolta -, és meglátjuk az autókat! Valami nincs rendben ... Minden kiderült, hogy egyszerű - volt egy parkoló a kis nyitott kávézó közelében, ahol a lány dolgozott.

Nos, természetesen mi, akik jól nevelkedtek, hálásak voltunk az ingyenes parkolási lehetőségért fizetni a kávéházban fizetett teát. És mit kell tennie - mindenkinek szüksége van valahogy megélni. A tea mellett felajánlották, hogy friss és nagy epereket vásárolnak, ami annyira híres az Anamurról. Az eper ára meglehetősen megfelelő volt - nem drágább, mint a piaci ár. Egyetértettünk. Ez az - mindenki boldog és mindenki örül. És biztos voltunk benne, hogy teát és pénzt állítottak elő a teaért - gondoltam. Végtére is még nincs más parkoló a közelben.

Mamura Kalesi zöldesbarna vízzel körülölelte a duzzasztógátat, amelyben minden méretű teknős és teknős szó szerint szórakozott. A hídon lévő turisták szemében gyorsan úsztak, nem félek az emberektől, abban a reményben, hogy valamennyit bánnak velük. A kenyérbe kellett futnom. A teknősök mindegyik mancsból rohanták a kenyérmorzsát, és egymásnak, mint az éhes verebeknek. Azok, akik szégyentelenül elhagyták a gyermeket, és elégedettnek kellett lennie a véletlenszerű morzsákkal. Még mindig nem tudom, mire emlékszem - az erőd vagy a teknősök összezúzódnak. Valójában - szórakoztató és nagyon vicces volt. És nos, soha nem lassú!

Antalya - egy utazás az Anamurba (anamur)

Nagyon kellemes és diszkrét volt. Ha még mindig több mint egy tucatnyi legszükségesebb mondatot ismerek a török ​​nyelven ... Ennek megfelelően Sami oroszul sem tudott beszélni. Megpróbált elmondani valamit az erődről a kirándulás során, és ismerős szavakat kerestek beszédében, és aligha találtam meg, homlokomat ráncolva, ostobán mosolyogva.

Azonnal barátivá lett a lányunkkal, vezetésükre vezette az erőd meredek lépcsőin és folyamatosan elítélték - "yavash, yavash!" (Lassú, lassabb). Attól tartok, hogy van valami - a kastély összes lépcsője meredek, keskeny, és nem rendelkezik korláttal.

Először az erőd legmagasabb pontjára emelkedtünk - a saroktorony tetejére. Korábban ezt a tornyot világítótoronyként is használták. A török ​​piros zászló büszkén repülett rajta. Ettől a ponttól talán a legjobb fotók kapnak. Mínusz egy - délután a nap fénylik a lencse. Ezért korán reggel jön ide, ha jó minőségű fényképeket szeretne készíteni.

Antalya - egy utazás az Anamurba (anamur)

A torony után cégünk szétszóródott. Többségük továbbra is Sami-n körbejárta az erőd udvarát, a nővér és fiú elment a magas falakhoz.

Mamure Kalesi kastély nagyon jól megőrzött, Törökország egyik legfőbb épületének számít. Még csak a látogatása kedvéért, az utazás Anamurnak volt értelme, véleményem szerint.

A kastély turnéja meglehetősen hosszú érdekesnek és szinte szabadnak bizonyult. Külön köszönet Sami útmutatónknak - kiderült, hogy nagyon kellemes és kedves ember. Nagyon sajnálom a rossz töröket - ismételten megpróbált elmondani az erőd történetéről, de szinte nem értettem semmit.

Ingyenes strand

Miután meglátogatták az erődöt, a férjem sietett nekem - jó lenne vacsorázni a szállodában. Hogy sajnáltam, hogy egynapos kirándulást terveztek! Legközelebb biztosan megállunk egy helyi szállodában, és közelebb megismerjük Anamurot!

Az egyetlen kompromisszum, amelyet sikerült nyernem a feleségemtől - egy rövid állomás, hogy legalább a tengerbe merüljön. A város utcáin haladva megálltam, és megkérdeztem az elhaladó embereket - hol tudsz úszni itt? Hol van az ingyenes városi strand? Az apák csillogtak és ... hangosan felnevettek. Már szerettem volna megsérteni és lemondani, de bocsánatot kértek és elmagyarázták a nevetést. Van egy tenger - mutatta az egyiket a kezével, - menjen az utcára, és látni fogja a partot. Ő áll az Ön rendelkezésére, szabad. Nos, honnan tudtam, hogy Anamurban minden strand szabad? Azonban - talán kitalálhatnám.

Ahogy eljutottunk a tengerpartra, hidegebb lett és erős szél emelkedett. Én azonban makacs makacskodás vagyok. Még mindig fürödtem, bár az ilyen szélben való öröm nagyon kételkedett. Homok és spray szórakozott az arcon, a szélrombák szó szerint leütöttek. - Megelégedett? - Súlyosan megkérdezte a felét. - Természetesen - mormogott egy komor visszaverődéssel. Ahhoz, hogy tegye le, az autó már majdnem elakadt a part menti homokban. Azonban elszállt.

A fordított módon, hogy leírja, nincs értelme - kimerítő serpentine nagy öröme nem szállít. Csak közelebb kerültem a Gazipasa autópályához, és nyugodtan felsóhajtottam. Szerintem - egy-két év múlva minden sokkal élvezetesebb lesz, hiszen a törökök a keskeny serpentin helyett aktívan új szakaszokat építenek a modern tágas alagutakkal.

Mindenesetre mindenki elégedett volt az utazással. Szeretnék még egyszer pár napra visszatérni Anamurba. Vagy talán elmegy tovább, Mersin irányába. Biztosítom - van valami látni!

Az autók száma 40 ezerrel nőtt

Törökországban autóval

Ha nem csak a strandolaj olinchlusziva lelkes támogatója vagy, akkor meglátogatta vagy tervezi, hogy meglátogat néhány törökországi látnivalót. Végül is ez az ország vonzó nem csak az olcsó strand-hotel pihenésre és meleg tengerre, hanem számos érdekes és festői helyre is.

Hajt a Iotape-hoz

Mahmutlarban indultunk délután, amikor a tengerben vacsorázott és fürdött, amikor a hőség már aludt, és az időjárás több volt az utazásra. Számításaink szerint gyorsan és problémamentesen kellett eljutnunk, mivel a Mahmutlar és az Iotape közötti távolság kicsi volt, és az egész útvonal a D 400-on futott.