Bali tengerpart - vulkáni kőzet és fekete homokos öböl

A cselekvés szépsége az, hogy menj oda, ahol akarsz, de nem a turista busszal, de természetesen a megállási lehetőséggel tetszőleges helyen (számunkra ez volt a legjelentősebb, mert gyerekekkel mentünk - 1, 8 év és 8 év).

Autókölcsönzési feltételek Kréta

Utazásszervezőnk a TezTur volt, mikor találkozott velünk a vezetõvel, aki felajánlotta, hogy egy személygépkocsit vegyen nekik a cégnél, elmagyarázva, hogy állítólag csak teljes biztosítással rendelkeznek. Séta körül Sfakaki külvárosában (ez volt a falu volt a szállodánk), megkerestük a bérleti díjat - Költségvetés. Miután közöltük az orosz nyelvű tulajdonosával, rájöttünk, hogy a bérleti feltételek elégedettek:

1. Bérleti díj két napra - 70 euró (vettünk egy kis kocsi Volkswagen polo egy 1.3 motor és egy kézi sebességváltó);
  2. Az autóval együtt orosz navigátorral és gyermeküléssel rendelkezünk.
  3. Az autó a megadott időpontban egyenesen a szállodába szállt, és pontosan ugyanúgy kellett átadnia - hagyja a kulcsokat a szálloda recepcióján
  4. A gépjárműbiztosítás teljes volt - ha a vállalat képviselője eljött és rendezte az összes problémát, senki nem ellenőrizte a kocsi karcolását vagy kárát a bérlet lejárta után. Görögországban az autókölcsönzés előfeltétele, hogy ugyanolyan mennyiségű benzinnel béreljen autót, mint amennyit vettél (szinte üres tartályt kaptunk).

Hajt a Kournas-tóba

Az első napi program turisztikai jellegű volt - Chania városa (130 kilométerre a szállodától), a legnagyobb édesvizű tóhoz vezető úton haladtunk.

A második nap programja - Arkadi kolostorai, és természetesen ott, ahol a szemek látszanak.

Reggeli után a szállodában, és a mi szép kék srác egy 1,3 literes motor, mi összegyűjteni a szükséges dolgokat + egy babakocsi a lánya, és ment egy kirándulást a látnivalók a Kréta szigetén.

Tankolás Kréttól

Maximális sebesség és közlekedési jelek

Tankolás 20 euróért, elmentünk a pályára - a legnagyobb megengedett sebesség Kréta - 110 km / h.

Nagyon elégedettek voltunk ezzel, csodálkoztunk a környéken és élveztük a sima és üres utat. A közúti jelzések ugyanazok, mint a miénk, azaz minden világos, olvasható és saját.

Kournas-tó

Körülbelül ötven kilométeres vezetés után elértük Kréta - Kournas legnagyobb édesvizű tavait. A bejáratnál a szervezett, ingyenes és nagyszabású parkolóknak nem kell küzdeniük egy olyan helyért, ahol a nap alatt van.

Kréta városnézés autóval

Így néz ki az út a parkolóról a tó felé, amely mellett vannak üzletek, ajándéktárgyak és különböző apróságok.

Katamaránok a tónál és a teknősök

Amint megérkeztünk a tóhoz, azonnal felkínáltunk egy katamaránra a Kournas ellenkező partján, ahol a katamaránok "eladóként" ígértek a helyi édesvízi teknősök.

A négyüléses katamaránon járó séta 16 euróba került, az idő nem korlátozott. Kaptak mentőmellényeket. Kényelmesen és az apánk húzóerejének felhasználásával mentünk át a tó áttetsző felületén, hogy megfeleljenek az ígért teknősöknek.

Kréta városnézés autóval

Kournas tó teknősökkel és aranyhalral

A tó a legszebb - több méter mélyen látható. Kacsa úszott a tó mentén, és aranyhal áradt a vízen.

Természetesen nem találtunk semmiféle teknősöket, miután elérkeztünk Kurnas ellenkező partján. Valószínűleg a katamaránunk megijedt. Egy kis pihenés után hátradőltünk.

Kréta városnézés autóval

A tó vizében aranyhal látható

Miután átadta a katamaránt, úszni akartunk a tóban. Ez megengedett. A tóparton pedig ingyenes napozóágyak is vannak. Így, miután kicsit lehűtöttük Kurnas vizein, elmentünk találkozni a gyönyörű Chania-val, az óvárosba.

Chania felé vezető úton hihetetlen szépségű öböl látott, amely tetején egy családi temető volt. A hely nagyon békés, jó volt ott, a szomorú szomszédság ellenére.

Kréta városnézés autóval

Gyönyörű kilátás Crete. A hóban lévő homályban lévő hegyek, a hő teszi kézzel érzékelhetővé, nem teljesen átlátszóvá.

Az ilyen erkélyes házakban élnek a görögök Kréttól

Negyven perc múlva végre végeztünk Chania-ban. A város keskeny utcákkal, forgalmi dugókkal és a parkoló problémájával találkozott. A város körül vándorolva elhagytuk a gépkocsit a földalatti parkolóban, amely 3,40 euróért fizetett minket (indulási díj).

Chania városa nagyon érdekes hely. Egyfajta kombináció egy tengerparti város, üzleti központ és egy turisztikai terület, amelyet az óvárosnak hívnak.

Séta után elmentünk az Óvárosba, Chania fő attrakciójába.

Kréta városnézés autóval

A régi város kívülről a várfalak. Miután ez a fal erődítményként szolgált és létfontosságú volt a város lakosai számára, hogy taszítsák el a támadókat.

Chania régi városának utcái nagyon keskenyek, az erkélyek szinte érintik a szomszédos házak falát

Tehát úgy néz ki, mint a rendes városi lakások a szigeten

Ebéd egy krétai kávézóban

Sokat sétálgattak az Óvárosban és egyre éhesek, egy kávézóban kerestünk. Tényleg enni akartam. A kívánt tárgyat a tengerparton fedezték fel, és kellemes belsővel vonzotta figyelmünket.

Zöldség saláta helyi sajttal

Ebédünk négye 34 euróba került, és benne volt: saláta, gyermeki leves, bárány báránynak és lazacnak számomra. A desszert kávé volt: cappuccino és eszpresszó.

Kávé-cappuccino és ajándék a létesítményből - eper és kajszibarack

Kellemes vacsora után elmentünk a kocsinkhoz, hogy visszamentünk a szállodába.

30 kilométerre nem érte el a szállodát, a navigátoron találtuk meg a pontot - a város strandját, vagy inkább a Georgiopolis (Georgioupolis) faluban. Úgy döntöttünk, hogy megállunk.

A tengerpart nagyon tiszta volt. A napozóágyak egyikén (amelyet fizetett, de mi nem volt hajlandó fizetni, mióta utaztunk először), levetkőztünk és elmentünk a tengerek meghódítására.

Sok nakupavshis, elmentünk a szállodába, közel volt az esti órákhoz, és kihagyott vacsorát (és All inclusive = all inclusive) mindenképpen nem akartuk.

Esténként számolva a benzin költségeit, nagyon örültünk, hogy a gyereket a mechanikusra és a motorra vittük. 1.3. A benzin fogyasztása 3-4 liter volt az autópályán.

Arkadi kolostor

Reggeli után a szállodában összegyűjtöttünk, elmentünk a Arkadi kolostorába, amely mindössze 20 kilométerre volt a szállodától. Az út ezúttal nem a part mentén futott, hanem magasan vezetett a hegyekbe.

A mászás ellenére a kicsi kék autónk megkönnyebbült, és vidáman vitte minket, hogy találkozzunk Crete egyik legrégebbi monostorával.

Kréta városnézés autóval

A kolostor felé vezető úton egy érdekes kerek sütőt láttunk. Az ilyen utcai kályhák gyakoriak a Balkánon, Törökországban, arab országokban, Bulgáriában Skarának nevezik, de mint Görögországban - még nem tudom.

Az Arkadi-kolostor alapításának időtartama és körülményei rejtélyekbe burkoltak, és senki sem ismeri a kolostor megjelenésének hozzávetőleges időpontját.

Vannak, akik úgy vélik, hogy az Arkadi kolostor a V századból származott a bizánci Arkady-császár idején. Mások biztosak abban, hogy a kolostort a XIV. Században építették. A mai napig eljutott a kolostor létrehozásának legenda. Egy bizonyos Arkadius szerzetes, aki valahogy elhaladt egy domb tetején, ragyogó tárgyat látott. Felmászott, látta, hogy az olajfák ágaiban egy ikon látható, melynek keretét a nap sugarai ragyogották. Ez volt a fenti helyen feltüntetett helyen, úgy döntöttek, hogy egy kolostort építenek. A legfrissebb verziót az a tény is alátámasztja, hogy a kolostorban talált legrégebbi felirat a 14. századra nyúlik vissza.

Miután eljutottunk a kolostorba, leparkoltunk a sziklán, és elmentünk, hogy lássuk a gyönyörűet.

A kolostor területének bejáratánál egy emlékmű a krétai hősök-felkelők síremlékével. Valódi koponyák és történetek a görög hősökről.

A kolostor udvarán nagyon zöld, és sok macska van, Görögországban a macskák nagyon jelentősek, nem sérthetik őket.

Ez a Arkadi kolostor udvara

Arkadi kolostor macskái

Nem fogom részletesen leírni a kolostor valamennyi szobáját és kiállítását, mindezt látni kell. Csak azt mondhatom, hogy területén van egy kápolna, ahol imádkozhat és gyertyát gyújt ki (a gyertyák szabadok és a kápolna bejáratánál fekszenek).

Amikor már elhagyta a kápolnát, a szerzetes elkapta minket, és megkérdezte, hogy családtagok vagyunk-e gyermekeink, azt válaszoltuk - család vagyunk, és ezek a mi gyermekeink. Dicsérte és megáldott minket. Váratlan és kellemes volt.

Miután a kolostor mentén sétáltunk, elmentünk a szállodába ebédelni, hogy felfrissítsük magunkat, hogy meglátogassuk a legnagyobb kolostort - a Prevelit.

Preveli kolostor

A hoteltől a Preveli kolostorig körülbelül 40 kilométerre volt. Az út egy serpentin mentén futott, és nagyon keskeny és unfenced helyeken, hogy őszinte legyek, néha nagyon ijesztő volt.

Nagyon örülök, hogy az út mentén vannak szervezett parkolóhelyek, ahol pihenhet és képeket készíthet. A fiú nagyon érdekelte és elégedett volt a hegyi kecskeekkel, akik nagy számban galoppáltak a hegyeken.

Az út legnehezebb része már a kolostor bejáratánál vár ránk - egy keskeny és meredek úton, de sikerült))

Kréta városnézés autóval

Ez az út legbiztonságosabb része

A krétai hegyvidéki utakon nagyon óvatosnak kell lenned

Elhagyták az autót a parkolóban, és megnézték a területet. A Preveli kolostorban, a kolostor mellett magántulajdonú állatkert is található, különböző állatokkal.

A szarvas nem halt meg - aludnak, délután szieszta van (Simera)

A kolostor látogatásának szabályai és az ár

Túránk napján nagyon meleg volt, körülbelül 32 fok, és rövidnadrágban voltam. Amikor jegyet vásárolt, kaptam egy szoknyát, de nekem nem kell a nõkkel lefedni a fejét.

A kolostorban való részvétel nagyon érdekes! Itt drága régi ikonokat, dolgokat, festményeket mutattak be. Szent György ikonját ütötték, különös volt látni hősünket egy idegen országban.

Mi vásárolni egy kolostorban?

A helyi szerzetesek az olívaolajat magukból készítik, a régi receptek és régi felszerelések szerint, és eladják mindenkinek. A kolostorban nagyon finom fenyő mézet, és persze minden egyházi tulajdonságot (ikonok nevekkel, könyvekkel, köztük orosz, keresztben, karkötővel). Az árak nem a legalacsonyabbak a szigeten: olaj - 7 500 euró, méz 3,5 euró 200 ml-re, ezüst színű kis ikon (15 x 20 cm) - 40 euro.

A nyugalom és az Isten iránti közelség kedvében élveztük a kalandot, melyet a navigátorunkban - a Bali tengerpartján - jelöltünk ki.

Bali tengerpartja Krétán

Miután elhagytuk, navigátorunk még magasabbra tette a hegyeket, az út kevésbé aszfalt, kevésbé széles és veszélyesebb lett. Nem értünk el rendeltetési helyünket, elég megrémült lett, amikor négy dzsip találkozott velünk, akivel nem tudtunk részt venni. Valahogy megkopogtatta ezt a feladatot, visszafordultunk. De a kellemes dolog ebben az utazás volt, hogy jött egy csodálatos árnyas kávézó, a csatorna egy szárító folyó (nem kérdezte a nevét).

A fagylaltot (3 eurót darabonként) és egy remek házi készítésű joghurtot mézzel (7 eurót adagonként), még mindig csak a másik úton kerestük Bali strandját.

Körülbelül 30 kilométeres vezetés után végre egy csodálatos, fekete homokos tengerpartra jutottunk.

Kognitív célokra feltétlenül meg kell látogatnia ezt a strandot. Bali egy költséges üdülőhely Crete-ban, egy vulkáni kőzet és fekete homokos öböl lenyűgöző, érdemes megnézni.

Bali tengerpart - vulkáni kőzet és fekete homokos öböl

Úszás után elindultunk a visszaútra.

Tehát két felejthetetlen nap telt el Crete-ban, egy kék baba társaságában. A szállodába érkezve a recepciónál elhagytuk a kulcsot az autóhoz. Azonban a tartályban több benzin volt, mint a bérautó időpontjában.

Az utazás költségvetése 70 euró / autó, 40 euró benzin. Nos, az ételek és kirándulások költsége.

Egyéb érdekes információk a Kréta látogatóira