A sivatagban a negev könnyen meghal

Barátok, hányan vagytok a sivatagban? Érdekes, hogy olyan gyönyörűek, mint a Negev-sivatag, amellyel találkoztam?

Örömmel szeretnék mondani, az én két napos kirándulás a délkeleti Izrael az a sivatag szívében, a Ramon kráter, a vízesés (! Igen, igen, és van egy), a beduin táborban a legendás erőd Masada, és hogyan kell utazni a koronát, - a Holt-tengerig.

A mai cikkben nem lesz "intelligens gondolat" az egészség megőrzéséről, a szavakkal és a "motivációkkal" kapcsolatos blogomban. 🙂 A Negev-sivatag olyan szép, hogy nincsenek szavak ... Csak fotók és benyomások vannak. Gyerünk!

A sivatagban a negev könnyen meghal

Bevallom, hogy a képet tevékkel helyeztem először egyszerűen az intrikák kedvéért. 🙂 A "sivatagi hajókon" lovagoltak nagyon kevés (valószínűleg fél órával). Az utazás fő részét egy kényelmes buszon végezték. Nos, mindent elmondok neked rendben.

Amint azt a mi útmutatók (az oroszul, a második angolul) magyarázza - gyakran a területeket vízzel öntözik, a városban való használat után megtisztítják. Ez azt jelenti, hogy másodlagos (és esetleg többszörös) felhasználási rendszert szervezünk.

Izráelben kevés víz van, ezért széles körben használják a gazdaságot, a gondos gyűjtést, a takarítást és az újrafelhasználást. Ezenkívül, ahogy értettem, természetes kondenzátumot használnak, ami a nappali és az éjszakai hőmérséklet különbségének köszönhető.

Miután átadta a mezőket, több várost és kisebb települést, beleragadtunk a táskába. A táj fokozatosan megváltozott, egyre élettelen és irreálisan szép. Végül eljutottunk a kibbutz Sde Bokerhez - amelyben egy ideig éltünk, és ahol a legendás izraeli miniszterelnök, David Ben Gurion eltemették.

A sivatagban a negev könnyen meghal

Megköszönve az izraeli hagyomány szerint, kővé tettük a sírját. Itt a sivatagban világosan megértitek, honnan erednek e hagyomány gyökerei. Ez egyszerű: nincs elég virág, és sok a kövek. 🙂

A nézetek és a tájak lenyűgözve nem különösebben követtem a helyneveket. Ezért nem emlékszem a szurdok nevére, ahol a következőket vettük. De a cél a vízesés a sivatagban volt. Az eredeti kombináció, ugye?

Figyeld meg, melyik réteges sziklák vannak körül. Ez azt sugallja, hogy millió évvel ezelőtt ezen a téren az óceán ropogott és a hegyek alakultak ki az üledékek.

Elrepülve elértünk egy patakot, amely a sziklákból (vagy a sziklák fölött) kifolyik. Megakadályozva az utat a vízhez, az emberek gátat készítettek. Ha követi az irányt, amely a férjemet jelzi (az alábbi ábrán látható), maga a vízesés látható. Nos, talán a vízesés - hangos. Valószínűbb - vízesés. 🙂

A sivatagban a negev könnyen meghal

A Negev-sivatag állatvilága meglehetősen változatos. Hébe-hóba találkoztunk mindenféle madárral, gyíkkal, valami egérrel, szarvasokkal ...

Az Izraelben élő vadállatok jól védettek, ezért figuratív módon "nem félnek" - és ezért pozitívan pózolnak a kamerák számára.

Ráadásul a természet csodája - a geológiai tartalék - a Ramon természetes kráter. A "kráter" név ellenére semmi köze a vulkánokhoz, és természetes erózió (szél és víz).

A sivatagban a negev könnyen meghal

Azt mondják, hogy az amerikai űrhajós, aki meglátogatta a Holdat, látta a Ramon-krátert, kiáltotta, hogy nem szükséges repülni a holdra: itt minden szépsége látható.

Az emberek csendben állnak a szélén: a szellem lefagy a természet szépségéből és nagyságából ...

A nevet kivéve a kráter, a memória a hős halhatatlanná egy része a múzeum (pontosabban - Tudásközpont), itt található. Múzeum „multi” - mondja nemcsak Ilan Ramon, hanem a kialakulását a kráter, a természeti jelenségek (érezd működő modell olyan földrengés, vulkanikus, talajerózió és hasonlók) és az állatvilág, a Negev sivatagban.

A sivatagban a negev könnyen meghal

A múzeum után elmentünk a közelgő éjszakai tartózkodás helyére - a beduin táborban. Az éjszakát egy nagy sátorban, a padlón, a hálózsákokban kellett töltenünk. Romantikus!

A beduinok mesélték nekünk a kultúrájukat, és teát és kávét adtak nekünk. A kávé olyan erős volt, hogy az egyik kortól a szívem gyorsabban vert. Talán, természetesen nem szokott, mert nem iszom kávét ...

A vacsora megfelelő volt - a hagyományos beduin stílusban. Az igazat megvallva, a padlón való evés nem túl kényelmes. 🙂 De az étel finom.

A sivatagban a negev könnyen meghal

Vacsora után a tűz mellett ültünk, alaposan füstölgettünk, teát ittak és lefeküdtünk.

Néhány srác, majd panaszkodott, hogy az alvás a sátorban az általános (az ember valószínűleg 40) bonyolította - megakadályozta horkolás minden oldalról ... aludtam, mint a bunda - és trekking élményt „hengerelt Sivko.” 🙂

Reggel a sivatag még szebb lett ...

Tevék vártak ránk.

Ez volt az első utazás az életben, szóval egy kicsit aggódtam.

Párokban ültünk. A férjem és én elmentem, mint kiderült, először is, a „fej” teve (az egyik a lakókocsi előbb), és másodszor, néhány éhes (ő mindig megpróbálta meghajlítani és rágcsál fű). Ez hozzásegített hozzánk izgalmas!

A sivatagban a negev könnyen meghal

El kell mondanom neked, volt egy másik szélsőség! A karaván kört csinált a dombokon, a tevék lábai alatt kövek voltak. Egyensúlyoztam és szorosan szorultam a nyeregsínre - különben két ponton repülsz!

A táplálékkal teli tevünk folyamatosan meghajlott, vitatkozott a vezetővel, fékezett, arra kényszerítve a tevéket, hogy kövessék a karavánban, hogy megbotlódjanak ránk. Tevék mögötte járkálnak, az előléptetőkkel. Néha nem állatok voltak megharaptak, hanem lovasok. De minden kiderült. 🙂

Tevés lovaglás után egy buszba töltöttük, és a Holt-tengerhez vezetett.

És végül, Masadai híres ősi erődítményt nyitották meg szemünk előtt (héberül Metsada), a zsidó katonák bátorságának és rugalmatlanságának szimbóluma.

A sivatagban a negev könnyen meghal

Az első században (70-ben) a Metsada védelmezői inkább meghaltak, de nem adtak át a római légiónak. Három éve tartják az ostromot, de felismerték, hogy az erők kimerültek, miután megállapodtak, egymást megölték, hogy ne legyenek rabszolgák.

A történelmi krónikák szerint, amikor belépnek az erődbe, a rómaiak annyira lenyűgözve látták, hogy "csendben fagyott meg, megdöbbenve a lélek nagyságának és a halál megvetésének megvetésére."

Az erőd egyfajta szimbólum lett. A modern harcosok esküje. Legalább egy alkalommal, hogy fel ne emelkedjen (biztosan felmászni gyalogosan, nem pedig felvonóval) minden izraeli férfi tiszteletére.

Az erődtől fentről néz ki (ha hátat fordít a tenger felé és a hegyek felé néz):

A sivatagban a negev könnyen meghal

Így (ha a tenger felé néz):

A történelemmel töltöttek, lefelé mentünk, elmentünk a buszra, és végigsétáltak az útunkra - a Holt-tenger partjaira. Úszni.

A víz, mint valószínűleg tudja, nem szokásos a Holt-tengeren - túl sós. Egy liter víz nem a szokásos módon súlyoz - 1 kg, de 1 kg és 300 g. A megnövekedett vízsűrűség szokatlan érzéseket vált ki - a víz "tart" a felszínen, ellenállva a merítésnek. Ráadásul a víz kissé "zsíros" az érintésszerű glicerinnek.

A sivatagban a negev könnyen meghal

Az emberek szeretnek úszni a Holt-tengeren, fotókat készítenek, különböző sárral borítják.

Több tucat SPA szálloda épült a tengerparton.

Bár számomra ott pihenni "egy amatőr számára" - a "pecsétek" esetében. Én inkább a normális tengert inkább - hullámokkal, viharokkal, állatvilággal és szokásos tengervízzel. 🙂

Miután megízleltük, hogy mennyire szeretnénk úszni a Holt-tengeren, északnyugatra haladtunk a kibbutz Ein A Shofet felé.

Lelkemben a Negev sivatag mély nyomot hagyott. Gyönyörű, fenséges és varázslatos.

A sivatagban a negev könnyen meghal

Mit mondjak végre? Amikor Izraelbe látogat, ne félj a sivatagtól, barátok! Viseljen erős zárt cipőt; panama; ruhák, amelyek védik a napot a naptól, és éjjel - a hidegtől; vigyél egy vizet, napszemüveget. kamera és tapasztalt útmutató - és az úton!

A Negev szomjas számunkra! 🙂

Navigáció rekordok szerint

Érdekes! Izrael általában gyönyörű és érdekes helyeken gazdag.

Én is volt a pusztában, a Szahara, amikor nyaral Tunéziában, ment két napig, és a buszon, a lovaglás a teve és jeep a sivatagban, köszöntötte a hajnal az Atlasz-hegységben (ez a határ Algéria), megállt egy látogatást a beduinok, és megkerülte a római Colosseum, és megvásárolta a „Rose a sivatagban” (van egy pár kép VKontakte).

A Szahara nem kevésbé gyönyörű, mint a Negev-sivatag. Emlékszem az Sahara-i kirándulásra, mint az egyik legérdekesebb és felejthetetlen kirándulásra.

Mindenkinek ajánlom, hogy látogassa meg a sivatagot a világ egyik legszebb helyének.

Köszönöm, Julia, a visszajelzésedért és a Szaharai történetért! Szerencsére, hogy ott voltál!
A "Sahara" szó nagyon, nagyon hűvösnek tűnik számomra. Ez talán az első név, amely a fejemben felbukkan, mint társulás a "sivatag" szóhoz. Úgy tűnik, az iskola telepedett le. 🙂
Nos, ha csatlakozol az ajánlatomhoz, akkor igazam van: érdemes utazni a sivatagban!
Köszönjük ismét!

hűvös téged ki, ma 🙂

Tanya! Nagyon jól értem az érzéseidet az utazás után. Ez a belső öröm. Amikor meg akarom osztani az érzéseimet, és néha nincsenek szavak, amelyek az új érzelmek árnyalatát közvetítenék. Nem voltam máskor a sivatagban, a legdélebbi pont, ahol meglátogattam Örményország volt.
Igen, a tevék örültek az utazásnak)) Nos, annyira lenyűgözött és pihentette volna a sivataggal való találkozást, hogy egy kicsit szélsőséges legyen)). A kaland nagyszerű!

Pontosan, Valya! 🙂

Egyébként, ha helyesen megértettem az útmutatót, akkor a sivatagot olyan helynek nevezik, ahol a csapadék egy bizonyos alak alá esik. Ezt a számot hívta, de nem emlékszem. Tehát, ahogy értem, a sivatagok nem kell forró szélességi körzetben. Feltételezem, hogy hűvösebb zónákban vannak.

elegáns utazás, semmi hozzáadás :)

Köszönöm! Nagyon jó volt! 🙂

Nagyon köszönöm, Tanya. Észrevettem az esszét. Értelmesen és humorral írva. Metsadában a tengeren ugyanazon a tengerparton volt. Az látható, minden hordozza ugyanazt. A nézetek a Metsada lenyűgözőek. Szeretnék többet látni a sivatagról.

Adiel, nagyon köszönöm visszajelzésedet!
Nagyon szép!
És nem túrázott madrich Mikhail Tuvalval (Kucher)? Van egy csoportja az FB-ben. Ajánlott neki, mint egy meredek madriha, a túrák rendkívül szokatlanok és igazi kirándulások, nem pedig busz labuda. Gyakran vezet a sivataghoz és általában a kibontakozott helyekhez.
Én magam soha nem mentem, de azt akarom. 🙂

2. A haladás kedvelői! Feliratkozás a csatornámra a Telegramban és boldog leszel :)

4. Szeretne feliratkozni RSS - a blogon van ilyen lehetőség. Sikerek, barátok!