Sóstó "és hogyan fejlődik Kirgizisztán turizmus, visszajelzés

Kicsi, valószínűleg Kirgizisztánban élő emberek, akik hallottak és nem látogatták meg a "Salt Lake" tó déli részén található "Issyk-Kul" -t. A "Issyk-Kul" tótól és a "Kyzyl Tuu" faluból 11 km-re található.

A családom úgy döntött, hogy egy kis kirándulást tett, hogy meglátogassa a tó úgynevezett mindennapi életét, mint "Dead Lake".

Kb. 65 km-t vezettünk. a "Balykchy" -tól, amíg el nem érkeztek a "Kyzyl Tuu" faluba, ahol a tóhoz kellett fordulnunk. A mutató a fordulóban a nyíllal jelzett "Salt Lake". Továbbá már 45 percen át egy földút mentünk. És természetesen panaszkodtak, hogy miért nincsenek modern kommunikációs módok erre a turisztikai helyre.

Azonban, ahogyan azt a turistáknak feltételezhetjük, boldogok voltunk a tóhoz vezető szurdok tájjával. A Thekla folyó, amely a falu szájából áramlott a falu oldaláról, amely, ahogy később megértettük, a Issyk-Kul tóba futott. Az út mindkét oldalán egyfajta jó gazdálkodás kísérte a gazdálkodókat és állattartókat, valamint a haltenyésztést. Szép volt látni a gazdálkodás virágzását is. A házak megvilágosodtak. Volt antennák, sőt műholdas antennák is. Ez azt jelenti, hogy a házakban létezik a XXI. Század civilizációja, és olyan emberek élnek, akik ismerik a hírt, nemcsak a helyieket, hanem a világban előforduló híreket is. A kizyakákat minden gazdaság közelében szárították el, így úgy döntöttünk, hogy télen élnek itt. És természetesen mindenhol láthatták a lovakat, a teheneket és a juhokat.

Miután befizetettük 50 fő személyi beutazási díjat, miután megkaptuk a megkérdőjelezhető átvételi elismervényt, mentünk a tó felé. Természetesen komfortért vártak. A tóban három yurts, egy sátor, egy lombkorona és két öltöző állt. Úgy gondoltuk, hogy mindegyik magánbérlő volt, kivéve az öltözőt. Volt egy spontán kialakított parkoló az autók számára. Mindezek a feltételek voltak a nyaralók számára. A strand nem volt jól karbantartva. Esernyők a parton nem voltak. Habár Kubat meggyőzően kijelentette, hogy a napozás, szennyeződésekkel szennyezett, nagyon veszélyes. De a homokban sok kört találtak, amelyek a lábukba ástak. Felmerültek kérdések, akiknek a tó területének finomításával kellene foglalkozniuk, hiszen a látogatóknak meg kell fizetniük látogatásukat és 150 szomatot az autóból. Két óra alatt voltunk 50 autóból számolva. További egyszerű számtani, hány ember egy nap, egy hét, egy hónap. Hol jár a pénz? Miért nincs fény és friss víz? Ahogy megértettük, a természet kizsákmányolása teljes mértékben megy. De kivel? Ahogy a vezetőnk azt mondta, a (bérlők) régóta kérték, hogy fényt és ivóvizet tartsanak, és hiába, bár nem fizetnek kis pénzt egy yurt és egy leányvállalat parkolójának bérbeadásához.

A yurts és a házak szállodáinak területén sok helyen emberi hulladék keletkezett, bár WC volt. A szemétlerakók maguktól eltemetve nem messze a tótól, bár mindenütt szemetet tartottak. Senki sem gondolt a holnapra, és talán csak lustaság, ahogyan tudják, a turisták egyébként is jönnek.

Sóstó
Kilátás a tóra a hegy tetején

Amikor elmentünk, észrevettük, hogy körülbelül 3 km. attól a helytől, ahol a fényt tartották. Ismét a kérdés: ki kell elvégeznie a vonatkozó munkát, mi volt a fény a "Salt Lake" zónában?

Nos, ha nem figyeljünk a kellemetlenségekre, és csak a pozitívra gondolunk, akkor talán jövőre ismét eljövünk. Csak próbáld meg, hogy ne töltsd az éjszakát, és vegyél útra az ételt. Úszni a tóban, ahol egy személy egyszerűen nem süllyed. És ez az érzés egyedülálló semmiben. Ez az ország és a régió legfontosabb látványossága, amelyet a természet csodája lehet nevezni. Úgy gondolom, sokan egyet fognak érteni velem, hogy ezt a tóat meg kell védeni. Nos, ha turisztikai attrakciónak tekinted, akkor méltóságtelenné kell tenned. Végül is a tulajdonos nem az, aki profitál a befektetés nélkül, hanem az, aki megerõsíti és megvédi. A mester méltó legyen ennek a kincsnek.

És így vagyunk a "Salt Lake" -ben! Természetesen őszintén örülünk, hogy hazánknak ilyen turisztikai vonzereje van! A tó nem volt halott. Benne élő élőlények éltek. Rózsaszín puhatestűek voltak, amelyek hasonlítanak a sós vízben létező tengeri lovakhoz. Megtehetné őket a tóban elhagyott bogyókra, amelyek bomlanak. Sokan voltak. Amikor feltettem azt a kezét, elkezdtek mozogni - voltak nyálkás lények egy hegyes farka, majd egy pillanatra féltem undor.

Meglepődtem az észlelt kacsaállományokban. Fekete szárnyú barna tollas vad kacsák voltak. A tó másik partján úsztak, kecsesen nyúlva a hosszú nyakukat, ahol a többi nem ment, mivel a parton teljesen tele volt nádas. Nem volt lehetőség fényképezésre a fényképezőgépen - és ez volt a hiba. Miközben kamerával volt felszerelve, a csomag elrepült, és egy sor roncsoló kígyót alkotott az égen.

Kilátás a tó partról

A tó körül tündérrózsákra emlékeztető bokrok nőttek, csak a bogyók sötétebbek és rózsaszínűek voltak. A tó megvizsgálása után találtunk gyógyító iszapot: fekete volt, mint szén, és volt agyag, amit a többiek is eltakartak a testükön. A legtöbb nyaraló fekete sárral volt elkenve, voltak olyan nők, akik csak az agyaggal szétszórattak. Anyám és én is úgy döntöttünk, hogy véletlenszerűen megkenjük, de hirtelen segítünk. Végtére is, nem láttunk orvosi következtetéseket, mivel semmilyen utasítás nem volt a "Salt Lake" sárral végzett kezelésre. Az emberek csak szájról szájra, mondott valamit.

A közeli parton pihent fiatal nők, akik pozitív fáradhatatlanul nevetett először, amit nem tudott úszni, mint az utolsó része a test szorult ki a vízből, és beugrott a vízbe fejét. Sós víz jutott a szemébe és a szájába, ami rettenetesen égette a torkot és a szemét. A hátamon nem tudtam lefeküdni, ami nevetett. Aztán fekete sárral mulatták el egymást, azzal a ténnyel, hogy olyanok lettek, mint a papuanok, és imitálják a táncukat. Általában szórakoztunk. Nem akartam elhagyni a tó, mint a mi „útmutató” Kubát azt mondta, hogy az úszás jót tesz az egészségnek, különösen jó a bőr és az ízületek. A bátyám és az apám belefáradt, hogy vár ránk, és úgy döntöttünk, hogy megyünk a yurtre, amit béreltünk az éjszakára.

Stones hasonlít a tojásokhoz

Valószínűleg csak enni akartam. Egy kicsit később találkoztunk anyámmal, aki nagy
A tó nehézséggel távoztam. De mielőtt, anyám és én úgy döntöttünk, hogy lemosjuk a sót, amelyet megfagyasztunk és megszárítjuk a testen. Úgy döntöttünk, hogy úszunk a Issyk-Kul tóban, amely szintén közel volt ahhoz a helyhez, ahol körülbelül három tucat yurts és három kétemeletes ház volt. A víz meglepően meleg volt, de a legfontosabb, hogy elképesztően tiszta volt. Az itteni strandot sem elsajátították. A kövek a parton és a tónál voltak. Nehézséggel, miután eljutottunk a vízhez, elakadtunk és úszunk. Anyám azt mondta, jó lenne, ha lenne egy tábla a tengerparton, a felkérés a nyaralóknak: "Vegye ki legalább egy kőből és nagy mértékben járuljon hozzá a tó ökológiájához". A kövek felhasználhatók ugyanazon utak építéséhez a tóhoz. Igen sokat, ahol felhasználhatóak lesznek, vágyakozásra lenne szükség. Az anyám és én vettünk egy marék kövekkel, és elvittük őket a partról. Néhányan csodálkozva néztek ránk, és néhányan intuitíve követte a példát. Szintén gyönyörködtető gyönyörű, különböző színű és formájú kövekből álltunk össze. Volt olyan kövek, mint a tojás - csodálatos volt. Úgy tűnt számunkra, hogy senki sem csodálta a gyönyörűen ragyogó köveket, és mind a parton, mind a vízen csillogott.

Sóstó
Vegetáció piros bogyókkal Eh! Anyám ismét vitatkozott és panaszkodott, hogy miért nincs mester a csodálatos természet - egy olyan isten ajándéka, aki még sok hasznot hozhat, csak azért, mert a turisták csak látni és csodálni. És a parton feküdtek az üvegcsék az alkohol, az üres palackok és sok dolog, még azt is mondhatnák, hogy kínos. Sírni akartam, de kétségbeesetten néztünk egymásra, csendben sértettünk. Ez nem csak egy tó, de Isten ajándéka és egy civilizált ember is idegesítő lehet, azt hiszem, ez egy nagyon nagy bűn.

A vegyes hangulattal visszatértünk a "Lux" yurtre. Ott volt az apa és a testvére, és a vacsora is türelmetlenül. Vacsorát rendeltünk, miután szó szerint megismerkedtünk a menüvel. Vacsorázni, a szüleim elrendelték a beshbarmak egy részét, és én és a bátyámat pelmeni adagokra. Süteményeket is ittak. Mindegyikükért 1000 áldozatot fizetett. A vacsorát hosszú ideig készítették el. Több mint két órát vett igénybe, amíg nem adtak nekünk. Vacsora után korán lefeküdtek. Túlságosan fáradt. Csak és nem értette, hogy mit: attól, amit fürdött, vagy attól, hogy annyira várták a vacsorát.

Reggel meg kellett mosni, de a "Lux" yurtben nem volt víz, és sehol sem volt mosni, bár a tulajdonosok azonnal megkérdezték, hogy mit rendelünk oda. Mi, csakúgy, mint a többiek, elmentünk a tóhoz. A tó partján két fiatal lány mosolygott. A szappanos vizet közvetlenül a tóba öntötték, majd öblítés után a tó növekvő bokrokkal felfüggesztették.

Szárítás a tavon

Miközben sorrendbe kerültek, meglepődve látták, hogy a yurts és a jerikánok bérlői jöttek a vízért. Van egy kérdésünk, de teát iszunk a tóból? Bár nem tudtam ilyen kérdést feltenni. Attól tartok, hogy megbántani fog. Tulajdonképpen sajnálta a bérlők, mint ebben az évben, foglalta össze az időjárás és az nagyon politikai események előtt az idegenforgalmi szezon, a dél-Isszik Kul, ami valószínűleg kedvét a potenciális turisták.

A családunk azonban vonakodva távozott, de el kellett hagynia. A szüleim üzleti tevékenységet folytattak Bishkekben. A főváros felé tartva anyám arra gondolt, hogy jó lenne a turizmus fejlesztése Issyk-Kul déli részén. Az Issyk-Kul északi részén történtek bizonyos változtatások, örültek abban, hogy az építkezés megtörtént, és még néhány változás is történt azon helyeken, ahol már pihennünk. Anyám tudományos munkája az idegenforgalomhoz kapcsolódott. Talán ezért volt öt gazdasági közgazdász iskola. Nagyon könnyen reagált a gazdaságra vonatkozó végtelen kérdésekre. De leginkább az idegenforgalomról beszél.

A rövid kirándulásom következtében felszólítom Issyk-Kulot, és meglátogatom a "Sós tó" -t. És a jelentésem útmutató lesz. És mindenki elfogadja az általa elfogadható optimális megoldást. És igazán több embert akarok szeretni a Természet csodájától, és örülni fognak. Pihenjen Issyk-Kul honfitársaimmal és külföldiekkel! Idegenforgalom Issyk-Kulban csodálatos.