A legszebb hegyi a Kaukázus - cikkek és képek a helyszínen St-Astour a szépség és a szív a Kaukázusban ushbe

A legszebb hegyi Kaukázus

Az emelkedés volt emlékének Michael Hergiani ó Svan legendás hegymászó, 70 évvel a születési dátum ünneplik ebben az évben. Annak ellenére, hogy azért, mert az orosz Határőrség ellenállás volt elhagyni Ushba keresztezik a tömb, annak ellenére, hogy folyamatosan rossz időjárás és a sok hó (például az útvonal, amilyen valójában volt egy téli emelkedés), az expedíció sikeresnek mondható. Hegymászók megbirkózott az összes feladatot, és mindenek felett, hogy visszaállítsa baráti kapcsolatokat a két ország között hegymászók.

Orosz grúzok felment a hegyre; mászni, hirtelen meghallja: „Kwa! ! Kwa „orosz csodát, amit kinyögnie, béka, amely lehet a hó? És hirtelen - bumm! - közvetlenül a feje kő esik. Úgy fekszik az orosz kórházban, és panaszkodik, amíg mondjuk a grúzok rekedten, az én kis fej kő nem lebontották. (A grúz „kvázi”. - kő) Ez anekdota Dávidnak Chapladze egy sziklás polcon Ushba. Sőt, néhány kapcsolatos nehézségek nyelv

volt. A fő nyelv a kommunikáció a csapat volt a grúz (amely sem én, sem Volodya Yanochkin nem tulajdona). És amikor elkezdtünk beszélgetni Svans, a tapasztalt problémák megértéséhez még grúzok: Svan nyelv egészen más grúz.

De ennek ellenére, mindenki ismerte egymást. - Kő. - már kiabált az orosz és így kifejező, hogy valószínűleg, azt értem, még a kínai. Gyorsan dobd keresése - kő látható. Azt nyomni a rock, próbál lenni a lehető legkisebb, hogy távolítsa el a hátizsák minden végtagot. Másodperc, és hallottam ezt a gyöngyszem: lepattan a szikla inflexiós, amelyek alapján azt elrejteni, majd a fellendülés eléri a falat a vízmosás, akkor. Egy szörnyű a fejre mért ütéssel kiüti és veti meg félre. Még kaptam. Én az oldalán feküdt, szeme sötét, szája enyhén sós ízű vért. Úgy tűnik, hogy él. Tíz perc múlva jön magam, rájöttem, hogy szerencsém volt megint.

A feje lüktetett tompa fájdalom, szeme előtt színjátszó körök sisak horpadás. Ha nem volt a sisak végződhetett volna sokkal rosszabb. De még mindig kétséges, mi sisak, hogy: új PETZL ECRIN ROC vagy a régi, kopott Cassidy. Hála Istennek, én választottam egy újat. Mikor? Az Elbrusz, találkoztam egy öreg ember Balkar. Elmondta, a legenda, hogy a legveszélyesebb -, hogy mászni Ushba másodszor. Mountain elég jól alkalmazza a hegymászók, megy rajta először, mondván, nézd, mi vagyok, és nem akar mászni újra itt. Akik nyúlik vissza, a harmadik vagy több alkalommal - már veteránok, a Mount tiszteletben azokat.

De a harag freccsen a bátor, aki mer másodszor csorbítaná Szentek Szentje - a tetején. Az öreg figyelmeztetett: ha elég szerencsés, hogy egyszer ezt a csodálatos hegyi, a második alkalommal ne kísértsd a sorsot. De aztán arra gondoltam, hogy egy időben én ismeretségét Ushboy nem fog - túl szép, túl feltűnő. És most itt vagyok megint lejtőin Ushba. És a legelején az útvonal Eszembe jutott a szavakat az öreg. Úgy történt, hogy a közösség a második alkalommal megyek, amikor Ushba. A többiek - akik a harmadik, az ötödik, és aki a nyolcadik. Volt, hogy a rap mindenki számára. Úgy kezdődött, hogy a korlát horgot.

Mi csendesen ment magát Svan biztosítás ( „Go, daragoy, látom!”) A kellemes könnyű kőzetek 3 cc Aztán kezdett a hó és az eső, és volt, hogy egy kötelet, majd elkezd lógni „korlátok”. Úgy tudjuk, hogy létezik, hogy használja őket előmozdításában. Ennek ismeretében, gondolkodás nélkül kétszer, megragadta a kötelet mászni egy sziklás párkányon. A kötél hirtelen előrehajolt könnyen, és én vele együtt repült le. Természetesen minden nagyon sajnálom, még megpróbáltam elkapni, de hiába. Most már teljesen megértsük a közös nyomorúság egy kötelet kötött öt többen és már nem volt semmilyen módon rögzítve.

Ha én csodálatosan kapaszkodtam, hogy? Az öt láb alatt, majd leszáll volna baráti társaság. Szerencsés. Azonban Vladimir Yanochkin kezdett káromkodni, és felidézni a szabályokat a mászás - azt mondják, „korlátok” kell a két horgot, és a régiek kell megszakítani horgok, stb Ez, persze, hogy igaza volt. De nem az, hogy hamarosan a kő rámpák rám, amit már írtam. Azonban Vladimir még mindig azt állítja, hogy „a kő típus, esett.” Azonban ő nem csak esett, de volt, úgyhogy nem kétséges, hogy itt nem volt mentes a képzett, tapasztalt kezek. De elkalandoztam. Ushba is tovább haragudni.

Fél órával az eset után egy hatalmas horoglemezhez fél tonna súly, csendesen feküdt a pálya szélén a két méter feletti, én úgy döntött, hogy eljött az ideje, hogy tegyen egy sétát. Kopogó el, ez kettévágva, és rohant le, ahol a szórakozás vágtató, kerülgetve a kis kövek, Lev Sarkisov, Volodya Yanochkin és Gela Otarashvili. Ha a kövek eltűntek, úgy tűnik, hogy mindenki életben van, és legfőképpen bánts ismét - lógott a zsinór és a törött szinte elárasztják a környéken vért a szakadt jobb kezét. És bal mit? Erősen összetört, én is attól tartott, az első, hogy nem tudtam dolgozni, de nem történt semmi.

Ez volt a második olyan esetében az úgynevezett szerencse, és nem vagyok egy kicsit megijedt, mert jól tudta, hogy hamarosan lesz egy harmadik. Még én úgy döntött, hogy a kép az örök emlékezet, amiért átkozta Lev Sarkisov, aki sietett hozzám egy orvosi készletet. Nagyon hamar, megint kapott egy kő a fején, majd mind észrevette, hogy ezen a napon, azt különös figyelmet fordítanak a hegy. De mint tudjuk, Isten szereti a Szentháromság. Nem volt több ilyen kalandokat. Eltekintve hegymászó kaland is - egy komplex útvonal, a rossz időjárás, neskhozhennoy csoport 8 fő. De a cél az volt, nemes, és Ushba engedett, megtette neki.

És ez, Ushba már csak mászni a ravasz, elrejtik Svan és a határőrség. És miért nem megy ki a szabadba, hogy mindenki tudja? Eredetileg azt tervezte, hogy áthalad Ushba a Svaneti a süllyedés, az oroszok voltak emelkedni Elbrusz, és a grúzok - a Svaneti és megfelelt a tetején, ahol közösen állítja jele emlékére M.Hergiani. Ezt a gondolatot azonnal támogatta a hegymászás Federation of Georgia, Oroszország és Moszkva, állam Sport Bizottsága Oroszországban. Írtam egy levelet a tanszékvezető határellenőrzés Orosz Szövetségi Határszolgálat A.Shaykinu és megkapta a választ: a kérdés a határátlépés az Orosz Föderáció egy csoportja orosz hegymászók átkelőhely nem tartozik a hatáskörébe a Szövetségi Határszolgálat az Orosz Föderáció.

Hamarosan azonban kaptam egy választ, amelyet az azonos Shaykina, nem nagyon különbözik az előzőtől: a kérdés a határátlépés az Orosz Föderáció egy csoportja orosz hegymászók átkelőhely kizárólagos felelőssége az orosz kormány. Röviden, megy srácok Putyin (vagy még több), és nem fogunk a segged helyettesítheti. A tárgyalások az FPS továbbra is több hónapig, amíg az indulás a csapat. Ennek eredményeként, mi volt, hogy egy biztonsági tervet, és végig Georgia (grúz vízumot kapott egy hosszú idő, és minden gond nélkül).

A dobozban a kérésemet, hogy számlaadási válaszolt összefüggéstelenül, ahogy tudom, hogy ez a „vám” nem szabályozhatják a határátlépéshez fizetés kereken visszautasította. Következő volt az ellenőrzőpont, szokások. Ne álljon az általános várakozási (nagyon hosszú), akkor csorbult, és felkelt a „alvilágba” minden, ami ott állt 6 órán át. Káosz az átkelés lesz szörnyű, van egy érzés a teljes tehetetlenség, a tehetetlenség az emberek előtt, amelyre az állam a hatalom itt, és felhasználásának ellenőrzésére ez a hatalom nem. És kap káosz. A. Őshonos. Oroszországban. De grúz üzenete keresztbe 10 perc alatt. És anélkül, hogy adót. Szerelem az anyaországhoz, az anyád!

A falu Kazbegi találkoztunk grúz barátok. Nem fogom elmesélni, amit mondott az oka a késedelem. Gálavacsora a meleg légkör és az azt követő gyakorlat egy érdekes múzeum kimászni. Ya.Kazalikashvili fulladt kellemetlen benyomások a nap. Két nappal később, együtt tettünk egy képzési hegymászó Kazbek (helyi, Mkinvartsveri - Ice tetején). Az oroszok először fel rá, maradt a legkellemesebb élmény, köszönhetően az időjárás, kiváló állapotban az útvonal, barátságos légkörben. By the way, a grúz hegymászók jó állapotban tartják a menedék Kazbek - a korábbi HMS (meteorológiai állomások).

A kis falvak mentünk, egy lélek sem lehetett látni; helyett a főtéren csak néhány szemlélői, bámult ránk (világos sokáig nem volt ott olyan csodákat, mint mi). Tekintettel arra, hogy nem minden résztvevő profitál Svan csapat (Afi Gigani lovagolt egy szamár egy távoli falu és egy kicsit késik), másnap szentelt kulturális tevékenységek. Mi járt a múzeumban Michael Hergiani - nagyszerű! Nincs por a kiállított, minden működik: a könnyűzenei. A múzeum tartjuk tökéletes állapotban, és mi van öröm a látogatást. Aztán ott volt a lakoma a házban Naso Hergiani nővérek Misha.

Sok meleg szavakkal azt mondták az asztalnál Oroszországgal, mintegy hegymászás, mintegy Misha és rólunk. Hegység - az életét ezek az emberek. Nehéz, tele nehézségek és ugyanakkor büszke és független. Itt szent emlékét a nemzeti hős Svaneti Misha Hergiani, itt él, mintha nem lett volna több mint 30 évvel tragikus halála után. Nos, mindannyian összegyűltek, most az úton. A nap emelkedik Gulskih éjszaka, szomorú hordozzák a feladat adatott nekünk Mestia: rögzítse a plakk emlékezik a két srác, hogy lezuhant a Ushbe tavaly. Csak az útvonalon, hogy a dél-csúcson G.Hergiani 5B KS amelyben azt fog emelkedni. Tedd az alaptáborba. Lesz egy támogató csoport.

Egy nap itt fog emelkedni Zaur Chartolani egy nagy csoport fiatal Svan - akkor alpiniada. Közben felmentünk az emeletre, ahol a könnyek felhők jelenik meg röviden fenyegető és fenséges bástya Ushba. Felébred reggel, az első megjelenés kidobom a hegyen - a helyén van minden dicsőség, megvilágította a felkelő napot. Az ég tiszta, de közel a tetején egy kis felhő kavarog. (Délben nőni fog, bezárja az eget, és az eső elkezd öntsük.) Mindenki tudja, hogy néhány órával később az időjárás megváltozott, és mi lenne jobb, ha magasabb ebben az időben. Elég gyorsan nő 200 m, átadjuk a gleccser, és kezdjük el mászni a sziklákon. Időjárás nyilvánvalóan romlott.

Próbálok időt takaríthat meg, menj a Svan biztosítást. Ez nem vicc, hanem teljesen normális Svan stílus séta. De amikor elment a hó és az eső, a csoport kezdett beszélni „korlát”. Itt most történt dráma epizód fent leírtak szerint. Azon a napon, tudtuk kell mászni a hosszú gerincen hó alatt a fal, és tegye ott a támadás táborban. Reggel kiderült, hogy alól a sátrunk a hó pálca áll és él idegen sátor. Ironikus, hogy a hely, úgy döntöttünk, kiderült, hogy pontosan hol egy évvel ezelőtt elvesztették sátor srácok. Ott maradt a gerincen - a törött és hóval borított. A következő napon a kezelt fal, tegye a „korlát”. Egy nappal később rájuk mentünk a „tető” Ushba és couloirs, majd végig a gerincen érte el a csúcsot.

Időjárás nem vagyunk kényeztetve, gyakorlatilag nincs láthatóság, az erős szél, hatalmas mennyiségű hó nagyon megnehezítette a munkát. A tetején a hordó, hogy nem vagyunk még képesek telepíteni orosz és a grúz zászló. Tiszteletet és dicséretet Volodya Yanochkinu bátran kilyukadt hogy ilyen körülmények között a két lyuk a rock alatt a csavar horgok és erősíteni (még a kockázat tölti az éjszakát hideg!) Egy szikla lepedéket. A nap lement, amikor mi voltunk a tetején a vízmosás. „Nos, akkor meg kell tölteni az éjszakát” - elgondolkozva javasolt Afi Gigani. Ez az ötlet senki okozott öröm. Volt egy szörnyű szél és a hó, jelentősen hidegebb.

Lóg egy éjszakán át ezeket a feltételeket, a tengerszint feletti magasság 4500 méter - a kétes öröm. A szavazatok többsége úgy döntött, hogy továbbra is a süllyedés a sötétség; Szerencsére a zsebébe egyesek mókusok találtak több zseblámpák TIKKA. Ez lehetővé tette a szerencsés lelet, de nem gyorsan megy le a sátor, így szívesen minket ebben az órában. 3 órakor reggel, miután 17 órás folyamatos működés, én nem vetkőzni felmászott a meleg, száraz alszik és alszik. Ez a dalszövegeket. Az alján fogadtak bennünket, mint hősök. A következő napon, ismét a sötét, a fény a lámpák, lementünk a gleccseren az alaptáborba alján lövés dördült. Mi is úgy döntött, hogy oltsa el a villanyt, attól tartva, hogy lőnek ránk.

De ez egy tisztelgés a tiszteletünkre. Aztán adta virágok. Aztán ott volt a nagy épület a tábor és a hármas „hurrá” hódítók Ushba. Aztán egy különleges vacsora, gratulálok, történeteket. És akkor aludni is. Tehát egyedül aludni a fűben egy hosszú és nehéz mászni. Másnap reggel lementünk a maser. Ott ismét, gratulálok, pirítós és kívánságait. Csak néhány órát sikerült menni egy olyan helyre, ahol már régóta várt és aggódott. A koncertterem tartottak gálaest és koncert.

Összegyűjtött rengeteg ember, a terem tele volt nem csak - nem elég hely, az emberek (és ez kihalt első helyen!). Voltak fiatalok tánccsoportok, a Nemzeti Énekkar, a gyerekek verseket. És minden annyira szorosan kapcsolódik hegymászás, hegyek, a neve Misha Hergiani hogy világossá vált: ez szerves része a gazdag kultúra az emberek, ez a levegő lélegzik az ember itt. Végén az este mindannyian oda emlékérmek és ajándéktárgyak kormányfő Svaneti Irakli Japaridze. Aztán megmutatta a film a régi Tiger sziklák, majd az asztalnál, Koccintottak sokáig, és azt mondja pirítóssal. A Svaneti ünnep volt.