Három történeteket szolgálat a szovjet haditengerészet (Nikolai Orlov 4)

Először kerékpár, egy multinacionális Szovjetunió fegyveres erők

A katonai egység található, a város Szevasztopol északi oldalán. Mi szolgálja a részét a gyerekek szerte az országban, sok nemzetiségű. Fiatalok voltak, nem voltak öregek, amelyet a haditengerészet nem az úgynevezett „nagyapák” és a „megfiatalítani”. Így volt ez a „godkovschina”, de nem annyira, mint bespredelschina a mai hadsereg. Én a szolgáltatás három évig nem emlékszem több mint egy alkalommal a „godok” felemelte a kezét, hogy a fiatalok számára. Igen, voltak ruhák soron kívül, amikor a fiatal tanonc átengedni a fedélzet és a latrina, hogy négy, öt órakor, és az alvás nem volt több, mint a fele, két óra, de nem több. De én nem erről beszélek, hanem a vicces az, hogy emlékszem.

Hogy aztán jött az ebéd egy konyharész. A Navy nevű gálya konyha, ahol a főzés, de mi hajósok egész komplexum étkezővel együtt, úgynevezett gálya. Ezért az ebédlőben, én is nevezhető gálya. Így jött a konyhába, ültek egy hosszú asztalnál tíz ember minden öt ember mindkét oldalon. Elkezdtük enni ebédre és ebben az időben Nechiporuk tengerész, a natív Nyugat-Ukrajna kérdezi azerbajdzsáni tengerész Aliyev:

- Kérem, adja meg erős.

Aliyev szorosan, 2-3 másodpercig nézi Nechiporuk, majd azt mondja:

- Nem erős, és a SOL bi-ilyad nem orosz.

Minden az asztal körül, azok után, amit már mondtam, majdnem mászott az asztal alatt a nevetéstől.

Egy másik történet történt lettek is nagyon orosz nevét, Waldemar Mironov. Mi természetesen nevű Volodya, és az ő orosz nevét, ő azt válaszolta, hogy állítólag orosz, mi az oka ennek. Ha ősei voltak jobbágyok a földesúr nevében Miron. Miután a jobbágyfelszabadítás lettek Mironov.

Így jó szolgálatot Waldemar Mironov ösztönző 10 nap szabadság. És élt Liepaja. Vonat Szimferopol - Riga elment a végső rendeltetési két napig. Azt kell mondanom, hogy míg az út a katonai nem számít a szabadság idejére a. biztosan jó volt - nekünk, a sorkatonák. Pihenés után 10 napig szülőföldjükön Mironov jött vissza részben. Az ünnep Mironov volt a rekord, hogy a vasútállomástól Vilnius tartották fogva egy katonai járőr megsértése miatt dress code. Rajta nem volt WC (egy latrina a haditengerészet az úgynevezett WC, a WC), egy főhadnagy a járőr, hogy. Minden kérdés Mironov parancsnok azt válaszolta, hogy nem tud semmit. Nos őrizetbe járőr, amikor kiszállt a vonat közben megáll vásárolni cigarettát és újságok, és miért ilyen rekord ő maga nem érti. A végén jött le, hogy az egység parancsnoka, Kapitány első helyezett vezető arzenál. Ő idézte Mironov és átadja a szót a tiszt, hogy a büntetés nem csak arra kell mondanom, hogy miért a járőr tette a következő bejegyzést az eladási. És Mironov mondta.

Vilnius az állomáson a vonat megállt Tizenöt percre Valdemar elment az állomásra tér, vásárolni cigarettát, és egy újságot. Amikor eltávolodott az újságos, ő megállt egy katonai járőr. Miután látta a dokumentumot, a vezető járőr kérdezte:

- Fellow tengerész, miért törni a dress code?

- Nos, akkor hát rajta egy kék galléros, hol van?

Fizikai úgynevezett jack. Mironov megsimogatta, hajtogatott háromszor, és elhelyezni a zsákot hozott Riga tiszta és vasalt.

- És ez így hívják WC. Megvan az autó - nem zavaros Mironov.

- Hasonlóképpen, egy WC. Emlékeztem - mondta a hadnagy, és írt egy megjegyzést.

Mironov mondta mindezt a kapitány, az első helyezés, nevetett, dicsérték intelligencia, és ez az egész. Ezek a történetek vicces multikulturális környezetben.

Szolgált, három év hazajöttem Kalinyingrád, ahol diplomát Quim. Dolgozott, mint egy navigátor a halászhajók és a 7-szer „sikerült” hívja, mint tartalékos tiszt a katonai díjakat. Nem mindenki tud felmutatni annyi hívások a díjakat. Az edzőtábor valaha Kronstadt, a bölcsője a Balti Flotta, és még a Távol-Keleten, ahol laktam egy ideig. Így kellett szolgálni a három flották CFP, DKBF és KTOF, hogy nem minden a karrier tiszt sikertelen. Úgy látszik, beleszeretett, amit a haditengerészet, valamint azt, hogy rám. Nos, rendben van, de most:

A második motor, hogyan futott járőr

- Ó, volt egy navigátor! És már csak a hajó nélkül maradt navigátor.

Adtak egy formája gyorsult a zakóját a hadnagy vállpántok, nadrágok, cipők, kalap, és még egy mellényt ki. Minden rang rang. Megérkezett a hajón, és kiderült, hogy az IPC (kis tengeralattjáró-elhárító hajó). Ahogy később azt mondta tisztek navigátor „zakosil”. Találtam egy csomó betegség, és a végén van, amit írtam le a hajót a partra. Nos, nem akarom az embereket szolgálja a hajón, mit lehet tenni.

A harmadik nap az életemben, én megközelítette a parancsnok CU-5 (mechanikus robbanófej), és azt mondja:

- Navigator, gyere hozzám ebéd után.

Commander CU-5 volt a kapitányi rangban harmadik helyezés, és bár a kapitány egy korvettkapitány. A parancsnok CU-5 volt egy gyengéje, hogy szereti az alkohol. És mégis volt egy apa-admirális szolgált Leningrád magas pozíciókat. Minden tudott róla, így nőtt fel a ranglétrán, de pozíciók fent parancsnok CU-5 nem tudott felkelni. Az ő felettesei, kapott csak szóbeli szidás. De volt egy nagy szakértő, senki félt, minden megrovás és figyelmeztetéseket észlelt csendesen.

Szóval, megyek a parancsnok robbanófej I-5 délután, s ravaszul mosolyogva, kiszáll a biztonságos félliteres palack átlátszó folyadék

- Navigator „árral” (szleng neve alkohol) lesz? Nem hígítani.

Szegény halászok és tudta, vagy inkább nem tudom. Nem bűncselekmény a többi matróz, de van egy mondás. „Ezek a hajósok - a búvárok és a horgászok.” Volt időm kipróbálni dolgozó hajók nem csak az „árral”, de cologne „Triple” és testápoló „Uborka”. Ezért mondta vidáman, mondom. Commander CU-5 az asztalra két szendvicset kolbásszal, beragadt a fő kabin és jégre „árral” 50 gramm csésze.

- Gyerünk, az elején az életed - mondta egy pirítóst, és nézte, hogyan megbirkózni az ügyben.

Ittam, és anélkül, hogy hozzáérne a hüvely zakója szaga szendvics:

- Miután az első harapás az én nem - ezzel világossá tette, hogy ez nem ellene, és a második rész.

Ezt követően, a robbanófej-5 parancsnok kezdett tisztel engem, és közben az én szolgálatom lettünk barátok. És a szolgáltatás annyira. Hét mi IPC volt kötelessége UMP (anti-tengeralattjáró harci csoport), a második héten a vám légvédelmi (légvédelmi), és a harmadik héten - ki a tengerre, a járőr. A tengeri határ dobás „Yashku”, azaz, egy horgony és állni járőr, Isten ments, minden ellenféltől nem tört Baltiysk. És ez így szolgált. És amikor a hajó volt az ügyeletes, a tisztek tilos elhagyni a hajó oldalán. Az egyik ilyen kötelezettség, amikor a hajó volt az ügyeletes részeként UMP, a következő történt.

Miután vége a munkanap, amikor az asztalra főnök hazament, mentem aludni, hogy a családi otthon és a kapitány. Utána, ahogy lennie kell az állam, „kifakult” a hajót, és az első tiszt. Nos, a többi tiszt. hülye, vagy mi? És, miután órával a személyzet, az egyik a bal oldalán a hajó, aki otthon, aki az ő szeretője. A betonkerítés körülzáró részünket, az egyik a betonozott és odaköltözött kialakított rés. Tehát, ezen keresztül slot-lyuk mindent, és ment. Az egész utat kapott kitaposott, hogy ezt a lyukat. Az adminisztráció is tisztában van, ez a lyuk a betonfal, de úgy tett, mintha semmit sem tudott. És reggel 5:30 reggel ébresztés személyzet, mind a tisztek vissza a lyukon vissza a hajóra.

És akkor egy ilyen nap, amikor minden a parancsnokok által szórt családok és szeretője a hajón már csak három tiszt. Ez a feladata a hajó, ez a haverom parancsnok CU-5, a felesége és két kiskorú gyermek élt Leningrádban. Szeretőit, hogy nem a felszámolás alapvetően azért, mert példás családapa, a harmadik pedig a te szolgád, hogy én vagyok. Én is volt hová menni. Feleség élt Kalinyingrád és szeretője sem volt ideje, minden időigényes szolgáltatás. Miután letette a személyi hárman összegyűltek a tiszti. CU-5 parancsnok megvakarta a fülét, a következőket kínálja:

- Adj bőr, amennyit csak lehet.

Turkált a zsebében, akkor rakott az asztalra egy halom gyűrött rubelt, Hármas és érmék, amennyire csak lehetett. Aztán a parancsnok CU-5 megkérdezte:

- Aki közülünk a legfiatalabb? - és rám nézett, azt mondta, - akkor szolgálja a navigátor a hajón csak egy hónap, és akkor menni egy étterembe. Idő 23.30, fél órával zárás előtt balra. Gyere gyorsan, egyik lábát itt, egy ott.

Azt vette a pénzt, elvégre a jól ismert lyuk a kerítésen egy neves étterem Baltiysk „Horgony”. Jövök, lökés pincérnő gyűrött bankjegyet, és azt mondják:

- Én mind a vodka.

Néhány perc múlva a pincérnő hozza két üveg vodkát. Én pedig egyfajta teljesítmény, gazdaság mindkét kezében egy üveg, hogy ki az étterem és a fej a kedvenc hajót. De mielőtt tudott menni tíz méter, hallom a kiáltást:

- Elvtárs hadnagy, jöjjön hozzám!

Megfordultam, hogy kiabálni és elájul. Méter 15 tőlem állt egy katonai járőr kapitány 3. helyezés és két matróz vele. A fejemben villant, „All navigátor hajózott. Most akkor kell venni, hogy az irodában reggel kezdődik lebontása”. Én sem sérült nem annyira magamnak, de én új katonai barátok. Well „poshpynyayut” Én, és egy hónappal később úgyis „leszerelés”, de a barátaim, hogy az első számot. Igen, ők, az egész hajó zamorduyut. Azt mondják, ahelyett, hogy figyelmezteti inni és kicsapongás. Mindez villant át az agyam azonnal.

Úgy tettem, mintha, hogy pont a járőr, és ő, miután tett egy nagy ugrás az oldalra, beálltunk egy sötét parkban, melyet a közelben található. A járőr nem várhatod el, hogy ilyen merészség és amíg rájönnek, amit kell, hogy utolérje, én már messze. Az én boldogságom balti punkok betört a park összes lámpát pólusok, és sötét volt. A matrózok futott utánam, amikor én versenyeztem egy sötét sikátorban. Miután tett egy hihetetlen ugrást, lefeküdtem a sűrű bozót galagonya és a bojtorján, kezében két üveg vodkát. Nagyon közel áll hozzám taposott lába fut a matrózok, és a csend. Egy idő után, futás vissza, jött a vezető járőr megállította három méterre tőlem, és hallom a jelentésben:

- Kapitány elvtárs 3. helyezés, ahol elmenekült az irányt a strand. Sötét, akkor nem látok semmit.

- Nos, a pokolba vele. Hadd élő, menjünk innen.

A járőr megy, de én még mindig feküdt tíz percig, várok, amíg elmennek. Ezután lassan felkelni, bujkál vodka kabátja alatt több mint az övét, és folyamatosan körülnézett, zegzugos a sötét oldalán az utca, költözött a megtakarítás betonkerítés egy lyuk. Amikor visszatértem a hajóra kollégáim lecsapott rám:

- Ön a kalinyingrádi vodka ment?

Azt kellett mondanom, hogy én a Balti származó járőr futott menteni a becsületét és méltóságát a dicsőséges legénysége a hajó. Ez a történet. És most:

Harmadszor kerékpár, ezért nem akartam maradni, hogy szolgálja a haditengerészet

Ha a tíz nappal korábban én „leszerelés” a brigád OVRA végeztek a kutatók a keresést és elpusztítani „ellenség” tengeralattjárók. éber nyilvánították, és jelentette, hogy ebben a régióban a Balti-tenger felé vezető úton a legnagyobb haditengerészeti bázisa a balti található „ellenség tengeralattjáró.” Be kell menni a tengerbe, és megsemmisíti az „ellenség”, ami nem teszi lehetővé, hogy kárt okoz a flotta. És a négy osztály az IPC minden szakaszában versenyzett a Balti-tenger, a megadott területen. Jön egy adott ponton, hajóink osztottuk, és elkezdett „vasalás” A Balti-tenger a terület fel-le mindenféle csapást, hogy kitalálja, hogy „az ellenség”, és ne hagyja, hogy Baltiysk.

A tenger nagyon nyugodt volt, ami körülbelül 3 pontot. Azt lehet mondani, elég „pfuj”, de ha figyelembe vesszük a tervezési jellemzői az IPC hosszú és keskeny, akkor volt, amikor egy tengeri hullám, bólintó érezte magát észrevehetően. Tíz perccel később a felét mi dicső legénység „zöld” tengeri betegség.

Vagyok a diagram, szokásos lábak terjedt szélesebb, mint a váll, lehajolt a térképet és tablettát. A rendszer segítségével a fő eszköze a navigátor kihegyezett ceruza, egy párhuzamos vonalzó, szögmérő és mérő vezette bélés a hajó persze. Tehát „futott”, mert nem nagyon nyugodt tengeren egy óra és fél, és hirtelen akusztika a hajó jelentett az SCE (a fő harcálláspont), nem találta a célt. A fenébe, ez az, amit én nem szeretem, így csak ezt! Most tőlem navigátorként a hajón, talált egy „cél” függött sok. Most kellett folytatni jelentések Acoustics „cél”. Ez azt jelenti, kiszámításához az irányt és a sebességet, és ezt szem előtt tartva, kiszámításához az irány és sebesség. Ajánlások szerettem volna adni az SCE, amellyel az összes ilyen adatot kap, más hajók részlege. A legkisebb félrelépés navigátor és „ellenség” uliznot hogy akarata hátránya nemcsak a hajó, hanem az egész IGC részlege.

Odahajoltam a tabletta és a levált mindent, hogy csak jelentések akusztika „csapágy, távolság, csapágy, távolság”. És akkor nekem percenként indult fut fel a hajó politikai tiszt. Rendben, ha nem szólt semmit, majd elkezdtem adni néhány tanácsot, nagyon egyszerűen fogalmazva megakadályozta munkát. A lényeg az, hogy ő végzett a kijevi Magasabb Naval Politikai Iskola, ahol voltak rendelve a különleges politikai komisszár navigátor. És ez a fájdalom politikai komisszár kötőjel navigátor úgy döntött, hogy ő egy nagy szakértője a navigációs esetében. Amikor eljött hozzám a harmadik alkalommal, én már durván küldött, ahol Makár borjak nem üldözték. Aztán, hála Istennek, nekem ő már nem illik.

Megtettem mindent, ahogy én tanított a haditengerészeti részleg Quim. Van egyikünk sem hajlandó kötőjel navigátorok és tisztek harcolnak a flotta. Emellett vége előtt az iskola, mi diplomások Quim internálták két hónappal a 28. dandár TTA az irodában páros parancsnok CU-1 (navigációs robbanófej). A flotta, én kergeti a halraj, és itt, a tengeralattjáró. Nagyjából, én voltam a „dob” elkapni valakit, halraj, vagy egy tengeralattjáró, a munka znakomoy.Obschimi erőfeszítéseket IPC divízió „ellenség” elpusztult.

Amikor kikötve a falat a kikötő Baltiysk, azt magához a parancsnok a hajón:

- A navigátor, hogy ott nem megosztani a politikai tiszt?

„Már volt nayabednichali”, gondoltam, és azt mondta, mindent, ahogy volt.

- És nekem ő Pre-tenger tanácsolta, hogy a navigátor a többi hajót. Elmentem a székhelye kérte, hogy nekem abban az időben a gyakorlat jelöltek másik navigátor. De elutasították, azt mondják, hogy a saját, és játszani vele. Általánosságban elmondható, hogy ember társ-vezető - és a parancsnok megrázta a kezem.

Két nappal később hívtak, hogy a székhelye a brigád. Vezérkari százados 2. helyezett mondta:

- Hadnagy, írjon egy jelentést a dandár parancsnoka a kívánt nevet, hogy maradjon a csapat helyzetét parancsnoka a CU-1. Minden más ügyünk. Körülbelül két héttel később kapott egy idézést a toborzó iroda és jöjjön vissza a hajó állandó navigátora.

- Nos, azt hiszem.

És azt gondoltam, mindent. Megszoktam a kiterjedésű az Atlanti-óceán. Többször át kellett az egyenlítő, a munka a déli részei az óceán. Nem örült a szolgáltatást a brigád OVRA, amely hajók a Balti-tenger nem jön ki. Ezért a jelentés nem írni. Ha most ajánlottak szolgáltatás navigátor BOD (nagy tengeralattjáró-elhárító hajó) vagy pusztító, aki ezután hosszú óceáni utazások, akkor azt valószínűleg számolnak írta. Így nem mentem szolgálni a haditengerészet.

Utószó kerékpárok

Miután ezek a kezdeti katonai kiképző, én minden évben másfél kezdtek jönni a napirend a katonai sorozás iroda. Összeomlása előtt a Szovjetunió, több időm 6. jegykezelő edzőtáborban. Miért nevezik? Mert magam is rejtély. Néhány osztálytársam dolgozott, amíg nyugdíjba, tehát soha ne edzőtábor és nem voltak.

A késő 80-es években a Mihail Gorbacsov és társai fel a fegyveres erők a térde. Ez fájdalmas volt nézni, amikor a nehéz repülőgép-hordozók és más hajók áron fémhulladék elkezdte forgalmazni Kínában és Indiában. Ezekben az országokban a fém helyett, a repülőgép-hordozók alakítjuk, nyüzsög a modern technológia és most ezek egy részét a haditengerészet ezekben az országokban.

Hi Nick!
Olvastam a történetet. Talán az olvasók vonzott szó történeteket. De legfőképpen, tiszteletben tartja a hajósok. Két osztálytársam szolgált a haditengerészetnél - két megbízható embert.
Sikerült!
tekintetében

Ennek a munkának van írva 7 értékelés. Ez itt jelenik meg utoljára, és a többi - Teljes lista.