Valamit a halászat, horgászat

Amikor elkaptam az első pisztráng, nem emlékszem pontosan. Azt hiszem, ez volt a 1982 tavaszán közel összefolyásánál két szibériai folyók. Ezután megvizsgálták a jövőben a terület a tartalék, az egyik objektum védelem, hogy csak kellett egy pisztráng.

Velem volt még három másik szakértői park a város. Egy reggel arra ébredt egy hangos kiáltás:

-Ax. Ax húzza.

Kinézett a sátor, láttam egy képet az egyik bajtársam, a névrokon, Michael drazsék fonás taymesha tizenkét kilogramm, és ő már közel a sekély vizekben. Légyirtóval, legyőzve a vörös farok, Michael kiáltja: „Öld meg!” A második ember, testes és ügyetlen, gyékény sekély vízben baltával és pererubaet. a vonal alatt a harsány párja Michael.

Minden barátom jött a végén a tartózkodás időtartamától, és Michael, hogy egy mohó halász, nagyon akartam, hogy elkapjon egy pisztráng. Minél kevesebb nap van hátra az indulás előtt, annál inkább csökkent a pánik, és úgy tűnt, hogy úgy érzi, a pánik és a hal: ő kétségbeesetten szerencsétlen.

Minden reggel arra neveltek 5 órán át, húz egy halászati ​​út. Azt mondják, hogy a mi északi halat nem ismeri fel a halászati ​​törvények a középső sáv, és 10-ből 9 esetben (ha, persze, érdemes ezen a ponton) átveszi a jogot, hogy bármikor, bármilyen kezelése. És ha azt mondja, a szibériai tajga férfi etetés keszeg köles kása, hogy a nevetés a „puttonyos” kidobják, és azt mondják, nahohotavshis: „Bassza meg, mint a keszeg volt jobb ez a rendetlenség skhryapayu a sohatinoy főtt!” Egyértelmű, némi vonakodás, felkeltem, Start Your Engines, emlékszem, „vikhr-25”, és felszólította az a faron a sziget, ahol két folyó találkozik jet és ahol a víz tovább csökkent, és forgassa a halat. Tengeri pisztráng, mint zsindely nyárson, és ez nem meglepő, hogy minden egyes versenyen, hogy rávegyék felvesz egy kicsi, 6-7 kg taymeshek, nem vastag, progonisty a hering, de még mindig nem éppen kicsi változás. És ez pontosan felveszi az én kanál és azért van, mert én nem ideges, dobás csendesen és szinte vonakodva, tudva, hogy megelőzve a nyár, ősz, és minden élet a nagy és a kis folyók. Társam úgy sugárzott a vágy, hogy a halak és annyira aggódnak, hogy a nagypapa - szibériai folyó istene - nyíltan gúnyolták, büntető és a nyüzsgés, mint ismétlődő fő halászati ​​szabály: „Ne aggódjon - dobudesh és hal.”

Minden életben van pisztráng, kéri idegesség. Volt már két ilyen. Mindketten elmentek. A fő probléma mindkét esetben az, hogy a nagy hal felveszi zárlatos, és természetesen, hogy ezek a nagy - legalább húsz kilogrammot. (Bár vicces hallgatni mesemondó, akinek évről-évre nő aránytalanul a halak méretét, egy nagyapa, aki minden bírálta pontosan az ingatlan az ő történeteit: „Mit lehet tenni az évek múlásával - emelkedésén keresztül?”).

Az első az volt a hatalmas zuhatag egy kis sziklás barlangba. Aztán tette a nehéz bronz kanál - hosszú, vastag származó tuskó fogni Taimen olyan áramlás, ahol a szokásos csalit úszók és siklik a felületen, Spoon már annyira nehéz és kényelmetlen, hogy megfulladt, de a legtöbb bysteree. Dobtam be a patak tartott egy lyuk, és hirtelen meglátta ezt a hatalmas gödör pisztráng, csak fogd a spinners póló - hosszú, sárga dísz lógott a szájából, mint belomorinu. Hucho kiemelkedett az alján egy sima, nem ruházható át, és egyidejűleg mozgékonyság, feltűnő az ilyen összeget. Természetesen nem volt foltos, fonó és köpött, hogy fogadott, eltűnt, erőteljesen és simán fordult. Bármennyire dobtam fonás - senki más nem fogja tenni.

A második esetben nagyon hasonló volt. Egy kis folyó alatt nagy leeresztő (mérő és másfél-két csepp) szikla alatt gödör vastagon eltömődött a hab és Listvyazhnaya tűk - ez, mint az előző esetben került sor az ősszel. Töltöttem pergetett a foveán, és a sötét mélységben az már fut lassan kanál lebegett hatalmas fejét. Pisztráng tökéletesen meglátott és azonnal eltűnt, valószínűleg tutajoztak a jet, a látvány három méterre, egy hatalmas, nem kevesebb, mint húsz kilogramm, halak, én olyan izgalom, hogy fél óra felesleges izgalom felvert kanál vízben. Dobogó szívvel, s nagy nehezen megemészteni hiba. Egyértelmű, hogy ilyen rövid távolság a halak általában nem keyfile, csak akkor lehet levágni, de a gondos versenyző, mint a pisztráng, aligha lehetséges. Általában nagy pisztráng veszi messze.

Fish emelt folyók nem kapsz, és tekercsben vissza. Ez általában akkor fordul elő tavasszal (a pér, pisztráng, csuka) vagy csökkenése (például széles fehérhúsú). Több mint egy nagy hal jön fel a mellékfolyók, és amikor a víz elkezd kiesni a fürdővízzel együtt, védi a nyilak és a fogást, ahol meg lehet fogni. Ha hirtelen esőzések és a víz a folyóba, de újra eljön - a halak nem indul újra járni és mászni, bár ikromet már véget ért. Hányszor volt alkalmam megfigyelni, mint egy „mini-tavasz” az elején a nyáron vagy ősszel, amikor az alacsony víz lett, közel a tavasz - és minden alkalommal volt egy hal lovyas és a hálózat, és a spinning.

Egy nap késő tavasszal, felmentem az oldalon a folyó a vadászat helyén. Víz már majdnem nyár, pisztráng fogták a zuhatag a helyükön. Emlékszem, egy fogtam ezt: a küszöbön a part közelében volt egy sor fürdők, egyfajta létra, minden fürdő alacsonyabb volt, mint az előző. A tetején ez általában nagy hal. Többször kaptam Taimen ugyanazon forgatókönyv. Taimen megpróbálta felvette a tetején a fürdő, hanem elment, majd lebegett az aljára, és ott elkapni, hogy utazás velem voltak a srácok a Moszkva, meg kellett, hogy segítsen nekem vágni a kunyhóba. Felhajtja a küszöböt, én inkább a hatása, és hogy hatása azt mondta: „pisztráng vytseplyu most.” És ő dobta a felső fürdőben. Aztán ahogy mondtam.

Felmentünk, és csak vette fel az utastérben, az eső - a víz emelkedett majdnem arra a szintre, a tavasz. Spinning a halat nem fogott, lefektettük pergő: kellett takarmány. Zuhant le a csuka - a tavaszi, tíz darab a hálózatot. Jött még a lényeg, hogy szinte fel -poplavki hálózat kezd rángatózni. Különösen akkor, amikor a víz esett, hogy amikor a hal gördülő. Úgy tűnt, mintha a víz esett, majd ismét megérkezett - a képen is meg kell ismételni.

Ugyanez történik az ősszel. Pisztráng, elsöpri a tojásokat a tavasz, ismét elkezd jól megy, és hogy megfeleljen a helyeken, ahol korábban volt, amíg nem bombázták vadászat, hó esett, majd a szokásos módon, nyomja meg a hő és az eső jött. Víz meredeken emelkedett. Addigra én razvez termékek Hut és bosszantotta is: a víz nem tudott jönni, amikor felmászott koryachilsya rátöltött zuhatag. Elmentem a dédelgetett aljában az utastérben, ahol a fogás alatt a lábujjak, így a spinning. Általában egy-két csuka. Dobtam a fonás és kihúzta őket szinte egyenes hat darab, minden elég nagy. Aztán megint kidobják, és úgy érezte erős és magabiztos szélütés. Ez vezetett oda, damil, de anélkül, hogy a csuka hisztérikus rándulások. (Ha figyelembe pisztráng, néha az elején azt gondolom, hogy ez egy horog.) A víz felett, és húzzák fel hangosan hlestanul vörös farok. Elkezdtem nem, pisztráng, ellenállt, kaput swing jobbra és balra a húr feszes damil a sípot, hogy csökkentsék a víz. Tíz méterre a parttól, csinált egy gyertyát, ugrás majdnem - szűk, feszes, mint egy disznó. Adtam neki otbesitsya, majd vezette a partra, és lövéssel tozovki. Nem volt ott nem kevesebb kilót. Én akasztott a fogást egy pár Kukanov talinaceae ágak és húzta be a kunyhóba, ott állt háromszáz méter. Húzáskor egy kis csuka Clean kamenyushnik.

Szemben a zár oldalán a folyó volt egy nagy gödörbe. Az alacsony vízállás I halásztak ott forog csuka, állt ott őket általában ősszel körülbelül három tucat, amelyek mindegyike nem kicsi. Ezen a ponton nalavlival kutyák hal az egész téli szezonban. Általában mi a két forog egy partner, Pike volt nagy és igyekezett lenyelni egy kanál akár a kopoltyúk, ezért eltávolítottuk azt fogóval (fogott fa csónak). Hook csuka valahogy nem terjedtek el, azt foglalta össze egy nagy csuka, hogy a hajó és megverték a fejét baltával, és különösen nagy lövés tozovki. Emlékszem, a csata során oldalról végzett csuka tíz kilogramm, és a szája is világosan látható, hogy a farok pér, vagy fehér húsú.

De elkalandoztam. Ugyanebben a fogási állok hálózat. Én vezettem őt a csónakba. A hálózat ült néhány csuka és pisztráng huszonöt kilogramm. Kifelé a hal, mentem vissza a kunyhóba.

Tárolóépület feküdt hegy csuka és két pisztrángot. Azt lemészárolt halak és razyasnivalo ebben az időben. eloszlatta a felhők után egy esős déli szél zajlik, az északi és a lumen fehér felhők az ég kék. A napsugarak ragyogtak taimens test, fényes öntött bél vér. És az örömöt a termelés - mint mindig Taimen - keverjük a szívem féreg: ez a hal annyira erős és szép, hogy fájt csak enni, és azt hiszem, megérdemli valamivel több, mint emlék.

Pisztráng hús

Nem tudtam a lyukba, hogy húzza meg a fejét. Feje fölött a lyuk, lehetett hallani a nyikorgó damil a fogak, hanem megváltoztatni a helyzetet nem sikerült. Nem tudtuk, hogy a méret a halak és egyáltalán nem biztos, hogy ő mászni a lyukon keresztül. Egy ideig a kép megdermedt, úgy tűnt, a vonal nem mozdult, és nem mozdult. Társam, Victor, úgy döntött, hogy a pisztráng eltűnt, és tee fogott a jégen. Nem akarom elhinni! Mindkét jött szokatlanul gerjesztett állapot: itt van egy hal, de mászni a lyukon keresztül, akár nem! (Hányszor elképzeltem egy ilyen helyzetben, és még mindig nem volt kész.) És hirtelen elment! Ilyen szégyen nem fogjuk túlélni!

Pöttering az is, mi nem hagyja abba, hogy megvitassák a tervet húzza ki a halat. Nem volt egy jégcsákánnyal. Victor úgy gondolta, hogy meg kell vezetni a kunyhóba a fejsze, és felajánlotta egy kétes lehetőséget árukapcsolás pengéjét egy hosszú botot. Úgy tűnt nekem, hogy jobb obsverlit lyuk lárvákat. Miközben beszélünk, még mindig továbbra is tartsa a vonalat az erőfeszítés, és hirtelen úgy tűnt, hogy a hal szolgálnak kissé. Aztán kiment a lyuk buborékok - most már tudom, hogy van pisztráng: Ezek a buborékok megy át a hálón, aki kapott pisztráng, csuka buborékok nem. Mi lehajolt, és benézett a lyukon: van egy jeges alagút látható fehéres száj és rajta feküdt sárga ta-Linova lapot. Tettem egy bottal a sütő elvesztése az arcát, és mérje meg a távolságot - kiderült, hogy a halat bemászott a lyukba. Aztán kihúzta potihonku vonal, és úgy tűnt, hogy segítsen nekünk, hogy a halak mozgásának csúszós testet. A végén a feje már nagyon közel van.

Valamit a halászat, horgászat

Trout őz kiderült, mi volt vele hozták át a falu vajas kenyeret. Kaviár prosolilas gyorsan, és a kunyhóban, ittunk tea szendvicsek, eszébe jutott a pánik, és hogy a nyikorgó monofil Taimen fogak.

Azt mondhatjuk, hogy a pisztrángot fogott az év minden napján fonás, valamint a téli horgászbotot, és egy hurkot. fogtunk Taimen tavasszal a hálózat és a fonás, fonás, mint már említettük, a paluyu víz - a legjobb lövő a folyók és más helyeken a zuhatag, csak a fogások. Nyár a legkisebb vízi halászat jó a folyóba egyértelműen kifejezte minden elemét a csatorna és világos tér Ostoja hal, és a halak maguk is jól látható, azonban ebben az időben az egész helyi, tisztességes, és ez kevesebb, mint a tavasszal és ősszel. kisebb halak különösen nyilvánvaló: dace, pénzes pér, fehérhúsú. Miután a folyó alatt rozsdás áramló le a fényes zöld rétek, láttunk két nagy Taimen. Először észre a hatalmas „vzmyry” - verte a nagy halat, mi csendben közeledett a hajón, és látta, hogy két háromszög hullám - hullám formájában elhagyja a sekély vízben a pisztráng. A tiszta víz volt látható, mint a két lassan távolodó torpedó. Távolodnak tőlünk hetven méter, pisztráng kezdett verni újra. Közelebb kerültünk ismét iskhlestali polreki, és újból senki került. Amikor elérte a partot, láttunk egy nagy nyáj patakok pér, fehér húsú és Lenkov, és úgy döntött, hogy a tengeri pisztráng etetni és így nem veszik. (Ugyanez a történet volt lándzsákkal, állt mellette egy csomag dace.) Általában pisztráng a nyáron, mint tudja, keres oxigéndús víz, álló vagy a küszöbérték alatt van, vagy a kulcsokat.

Ősszel ismét jó pisztráng fogott zuhatag és fogásainak az első fagy fagyasztott fogások fogtunk kis Taimen a jég alatt, amikor a folyó még nem fagyott, és a part mentén váltak fehér jég forrasztás. Mi halászható forog rúd vagy fából tél, és ugyanebben az évben kanalat. Továbbá taimens, jeges lovilis még csuka lenok, fehérhúsú. Ami a csalik, egy dolog világos: ha a hal, akkor vesz egy darab fém. Sokáig között a társaim, a vadászok halászok legjobb csalit tartották „shtorling” Megpróbáltam használni a csalit az ilyen típusú - egy nehéz, vibráló, nem túl sok. Nemrég adta egy kis forgó blesenku egy tisztességes, bár, pólók, kilenc tűnik szobában. Azóta elkapom csak neki - és haryuzov és a pisztráng és csuka, és Lenkov. Az egyetlen probléma - nem lehet olyan könnyen helyettesíti a tee, ő ezt nem érti kanállal csali. Csak akkor harap, és helyezzen fel egy új hasított gyűrű, vagy hogy egy gyűrű drót. Banki tengelye én csalik az állandó húzó hal csavart és látszólag hamarosan meg kell változtatni. Hogy egy ilyen csalit nem érti - hiánya.

Ami a színt csalik, megfigyeléseink szerint a sárga pisztráng pergetett és len úgy egy kicsit jobb a teljesen tiszta a vizet, sáros víz, nincs különbség.

Továbbra is beszélni az évszakok halászat: pisztráng fogott pergetett a jég alatt és ősszel és tavasszal. De a tél nehéz megmondani, mert senki sem különösen nem fordul elő, hogy üljön negyven fok fagy egy horgászbot. Az egyetlen dolog, amit mondhatok - fogott, vagy inkább kivont pisztráng télen, még a Jenyiszej a betiltott horgászbotot (ebben az évben 1982-ben, a barátom kapott pisztráng 45 kg) és hálózatok mellékfolyói, nem is olyan régen, a szomszédok a vadászterület fogott jól taimens és elvitte őket az „Buran” a faluban az Új év, együtt a többi hal - chirami, Lenk fehérhúsú. Taimens vett rybkoopovskom tartogat néhány nagyon szerény áron. Aztán vitték helikopterrel egy nagy falu, és elment egy pletyka, ami a legnagyobb közülük: azt mondják, ilyen bolond volt, hogy sok a „barátság” volt nag. Beszélgettek, a szomszédok, a halászok büszkén mosolyogva.

Jó szibériai folyók. Az egyik közülük megyek majdnem húsz éve, és minden nem lehet megállítani keres. Viszont minden erősebb torzítást. Bottom látható szinte mindenhol - a víz nagyon tiszta. Attól függően, hogy a mélység van más színű. A széles finom tumbleweed folyik fonott füstös film küszöbérték alatti vándorol körbe fekete üveg. Mélyen felületen még egy felhős napon a tükörbe, de áthajolva az oldalán, a duzzadás a gondolkodási látod a zöld köd lemez egy repedés és egy világos fragmentum a nyírfa. Emlékszem tesszük a hálózat egy gödörben büntetést, az árnyékban egy sziklás barlangban, és lovagolt fel, hogy ellenőrizze, ütött a látvány: mélyben csodálatosan torz zöldes víz, kerek, mint az érmék, nyírfakéreg úszók, lóg egy tucat fogadott első trimeszterben schuchar függőágy kábultan.

Ugyanebben lyuk tesszük a hálózathoz. Tovább merülés ősszel távon, lovaglás fel a hajó kezdett fogni, majd jött gyalog, és tegye a hálózat esik jól Chírov - minden óriási, nagy homlok, egyfajta mély kék tenger a hátsó. Sokan vemhes tojással annyira érett, hogy azt szivárgott ki a szűk ezüst szervek, amíg nem kap ki, és dobott.

A tél jön vissza a felső kunyhók, megnéztem az úthálózat. Hűvös volt, és harmincöt fok, kihúzta a szűk lumen hiusok fagyos sziklák. A hálózat először nem adja be, elkapta a kövön, aztán keverjük, és észrevette őt. Van két pisztráng - az egyik kicsi, a másik tizenkét kilogramm. Tettem őket fejjel lefelé ponyagu (a vadászati ​​eszköz a madár cseresznye szára) és bement a kunyhóba. Ez volt a gerincét Putikov ellenőrzése csapdákat. Az ég tiszta volt, a nap beállítása, promorozhennaya pihtushki csengett alatt a fúj a vadászat penge és a sűrűn ryzheli felpuffadt gyantát hornyait a zömök Cedars. Nyikorgott síelés. Shoulders vonzotta a legjobb könnyű - a súlya a kívánt termelés. Csak töltse valamilyen okból fokozatosan összeomlik az oldalán, a nagy pisztráng, kitart a fejem fölött farok fel, fagyasztás, saját súlya alatt hatalmas íves sarló, klónok felé töltött ponyagu.