Pedál utaztam kerékpárral végig Európán, kiadványok szerte a világon

Miután a mérnök Julius Shipkova, amely abban az időben alig volt 27 éves, elment Budapestről kerékpár egyedül ment Barcelonába. Rendeltetési hely szerint megérkezett 45 nap után, maga mögött hagyva egy tucat országban, és a saját félelmeit.

Most ez az egész, nem tudok mondani, az biztos: a legnehezebb kezdeni, és rájönnek, hogy nincs visszaút. Minden, ami történik majd adni könnyebb, nem számít, milyen nehéz úgy tűnhet.

Nagyobb kép
Útvonal hossza - 4000 km
A pénzt - 1376 euró, beleértve a pénzt egy retúrjegy Barcelona - Budapest

Az útvonalat, futok át a nagy város felé Barcelona. Általában a két várost köti össze a legrövidebb úton, és akkor kell menni, de Németországban, majd Spanyolországban az ilyen számokat a törvény által megkövetelt kerékpárosok számára. Ezekben az esetekben, úgy döntöttem, a legrövidebb elkerülő út lehetséges. Gyakran kellett használni a szűk piszok utak.

Az első este azt tapasztaltam, a félelem elem. A területen, ahol tettem a sátor, a vihar kezdett. Azt gondoltam, hogy megöli mentesítés, és elaludt, csak akkor, ha a villám megszűnt, és cseppet zörgött, mint egy metronóm. Másnap reggel a horror helyett szomorúság és a félelem az ismeretlentől. Egyetértettem vele: ha egy hét múlva az út nem lesz szórakoztató, majd haza a buszon. Hét nap telt el, és én Rigában, a kérdés, hogy menjen tovább, már nem áll - ez volt az egyetlen dolog, amit akart.

Az összes út osztok két fázisból áll. Először - ellenőrizze a magány. Szinte az egész utat hallgatott. Bár érdekes találkozók emberek mind ugyanazon a helyen. Például az állomáson Vilniusban, amikor vártam a buszra, hogy Prága, egy lány jött oda hozzám. Ez az orosz felajánlották, hogy segítenek csomag a kerékpárt merítsük a csomagtérben (még Szentpéterváron, úgy döntöttem, hogy Lengyelország hajt a busz, mert a balti táj meglehetősen monoton és egy éjszaka tudok vezetni, pontosan az a távolság, ami kiad 10 nappal a kerékpárút). Kiderült, ő volt a buszon. Beszélgettünk egészen. Kiderült, hogy az ő neve Dasha, ő Fehéroroszországból, de disaccustomed prágai építész és útmutató, és most is ott él. Érkezéskor Dasha kínált maradni az ő kollégiumi. Beleegyeztem, és végül maradt, négy napon át. Ő vezetett engem, hogy a túra, megmutatta a házat a legszokatlanabb homlokzatok. Tőle tudtam meg, hogy az emberek használják, hogy adót fizetni az ablakon, látta, hogy egy csomó munkájának köszönhetően a szobrász David Black. Amikor elmentem, Dasha azt mondta, hogy szívesen jönnek hozzám Péter. Ő tényleg azt egy év, és én boldogan találkoztam vele.

Pedál utaztam kerékpárral végig Európán, kiadványok szerte a világon

Prágában. A nő egy bicikli egy hegy

Közelebb a német határtól, a Cseh Köztársaság, a második szakasz - tesztelés fizikai képességeit. Ott volt az első alkalom, hogy került szembe hegyvidéki terepen. Climb nagyon nehéz volt, a hegyek nem ért véget. Láttam az izmok a láb húzott sportolót. Egyszer volt egy hiba, és én keservesen sírt. Emlékszem, hogy akkor írta a blog: ez nem, én vezettem a Cseh Köztársaság és a Cseh Köztársaság nekem. Kiderült, hogy minden attól függ képzés. Később, amikor én vezettem egy sima út Spanyolországban, még az út tűnt unalmas is.

Serpentine Franciaországban

A legszebb része az útvonal kiderült, hogy Côte d'Azur. Utaztam Nice, Cannes, Monaco, San Sebastian. A legcsodálatosabb színekben a kép nem volt messze a tengerparti üdülőhelyen, Saint-Raphael - tiszta, kék tenger keretezett rózsaszín kavicsok és kövek tégla színű. Néha akaratlanul azt gondoltam: „Itt az emberek töltenek egy napot, amíg én vittem minden utam.” Az egész út az élelmiszer-veszek a boltban, és főzzük az égő, a eltöltött kemping vagy szállók. De néha aludt a strandok, és hidd el, ez volt néha a legjobb megoldás.

Én általában a következőképpen kell eljárni: Válasszon megfelelő szállást vagy kemping mintegy száz kilométerre a lakóhelyét, és ment minden nap az ő irányába. Észak-Olaszországban, Milánó közelében, megengedték a táborba, 7 euró, de megpróbáltam, hogy le az ár akár 5 (Litvánia sátrat ért legfeljebb EUR pár). Ez történt. A háziasszony vette a pénzt állította őket, de néhány perc múlva visszatért, és adta vissza, felismerve, hogy a pénz már korlátozott.

Közelebb a tenger, az emberek megváltoztak. Úgy tűnik, a csavargó, aki szeretné menteni mindent, inkább fáradt. Az egyik szálló Genova találkoztam senki, és bementem, hogy vizsgálja meg a házigazdák. Középkorú pár tévénézés az ágyban, és a dohányzás lustán, nem fizet a figyelmet rám. Megkérdeztem, hogy mennyibe kerülne a szobában, azt mondtam szárazon: „25 euró éjszakánként.” Mondanom sem kell, ez egy csomó pénzt nekem. Megkértem őket, hogy engedményeket tenni, legalább egy-két euró, de a válasz ismét röviden: „25 vagy ha nem itt töltjük az éjszakát.” Lovagolni körül, és nem talált semmit jobban, mentem vissza, és fizetett.

Overnight a strandon

Legjobb éjszaka Olaszországban töltöttem egy vad part, mely az egyik oldalon lezárták a külvilágtól a puszta szikla. Megvártam, amíg az összes lakókocsik hagyja, és itt találkoztak a legszebb naplemente az életemben. Néztem, ahogy a nap megy a horizont alatt, nyomot hagyva a rózsaszín, majd eltemetett egy hatalmas kupola a csillag (St. Petersburg csillag - ritkaság). Aludtam egy sem - éjfél után a parton fiatal pár jött ki legközelebb. Még csak nem is próbálja meg beszélni velem, és még nagyobb kárt okoz.

Az az érzés, hogy az út nem vezet el, mint öröm, úgy tűnt, Marseille-ben. Az a tény, hogy az utak kerékpárosok számára nem biztosított egyáltalán Franciaországban, és azt kellett állandóan megy a legkisebb ösvényeken keresztül a helyi falvak, kanyargós az extra kilométert.

Az eredeti megállapodás velük, úgy döntöttem, ott és akkor eladni a motort, és töltik a bevétel 200 euró Barcelona, ​​a kedvenc város. A vevő találták gyorsan, de nem tudtam. Mire mentem egy kerékpár 2500 kilométer, és soha nem hagyott cserben, még a hegyekben. Az volt az érzésem, hogy ez az én kutyám és hű barát. Ahhoz, hogy a falu és hajtott.

Vicces eset történt Franciaországban, mikor szükséges a sikerhez Perpignan város naplemente előtt, és úgy döntöttem, hogy a fék az autó fogni. De valahol, de jobb az autópályán. Képzeld mindenütt tiltó táblák, autók repül nagy sebességgel, majd lassan kigurul magam. Ez nem csak a nagyon veszélyes, de nagyon buta - az autópályán senki nem fogja megállítani. Road Service, persze, azonnal vettem és ültetett a kocsijába, valamint a kerékpár. Utunk csendben, majd megkérdezem: „Hol vagy most? Talán csepp én Perpignan? "

Általában én landolt a nemzeti közúti, ahol lehet fogni egy kört, mint szükséges. Megható a francia idős pár egy régi szedán elhajtott az első, de aztán jött vissza értem. Ahogy később elmondta, mert a fia korombeli. Szerencsém volt: ők csak mentek vele Perpignan. Mondanom sem kell, ők csodálkoztak, amikor elmagyaráztam, hogy én megyek Magyarországról a kerékpár. Számukra hazánkban - bár nem viselik a balalajka, de legalább járhatatlan tajga. Ezek azok az emberek, akik nem beszélnek angolul (és én nem beszélek franciául), ő hívott, hogy tölteni az éjszakát egy házat bérelt általuk az ünnepekre.

Pedál utaztam kerékpárral végig Európán, kiadványok szerte a világon

A francia, a ház, amelyben laktunk

Gondolkodás nélkül igent mondtam, mert egész idő alatt csak álmodni egy meleg otthon szállás és lelki közösség, jóllehet egy elektronikus fordító. Beszélgettünk, mint ha tudjuk, száz éves, és csak még nem láttam. A reggelit követően, „a francia”, ahogy én hívom őket, majd elkezdte, küldött nekem egy útra, és búcsút szerzett tolmács: „Megtiszteltetés volt, hogy részt velünk az utazás.” Ezekből a szavakat, erősödik a sok kilométert előre.

A határon Franciaország és Spanyolország között

Kezdete előtt az utat kellett sok kétség, de egy dolog biztos voltam benne: nekem semmi sem fog történni. Csak tudom, különben soha nem merészkedett be az egészet. Csak egyszer kirabolták engem - eltávolítjuk a kerékpáros világítás költsége 30 euró. A legcsodálatosabb dolog, hogy ez történt egy virágzó Nice. Én általában nem viselnek a kerékpár akkor is, ha a bejáratnál a boltba. Vissza, leültem, és elment.

Strand Finale Ligure (Olaszország), ahol az éjszakát töltötte a szabad ég alatt

Az út változtatott meg: Rájöttem, hogy a világ határok feltételes, és még minimális ismerete a nyelv és egy kis pénzt lehet menni, ahol kéri a szív. Saját elvezetett Barcelona - a város ünnepe, ahol volt pihenni az út, és élvezték a héten a nyáron. Hazatért repülővel. Nemrég vettem egy új motort, de ugyanez még nálam. Nem hiszem, hogy valaha is mernek eladni.

Tippek azoknak, utazás velotrip

Annak érdekében, hogy kerékpározni keresztül van szükség Európában, a schengeni vízum közös (tettem ki a segítségével a Finn Nagykövetség) és biztosítás esetén az út lenne orvoshoz fordulni.

Azt Maps.Me praktikus alkalmazást - ez lehetővé teszi, hogy az összes szükséges offline térképek. A hálózat hagytam csak Wi-Fi-vel, a szivattyú és a kávézóban.

Pedál utaztam kerékpárral végig Európán, kiadványok szerte a világon

Franciaországban a hegyekben: a változás a gumik és csövek

Saját szintű angol szegény, de meg volt győződve arról, hogy ez nem volt probléma. Bármikor tárgyalni az emberek elektronikus fordítók, papíron egy tollal vagy egyszerűen rámutatva, hogy a kívánt elemet az ujjával. Azt tanácsolom, hogy csak memorizálni egy pár leghasznosabb kifejezéseket, mint: „Mennyibe fog az éjszaka a hostel?” Vagy „Megmondaná, hogy hogyan volt jobb, hogy az ilyen és ilyen tárgy.”

Ha beszélni elég folyékonyan angolul, akkor marad ingyen a helyi lakosok - a résztvevők CouchSurfing mozgás. Szállás díjak - beszélgetés és a jó társaság. Európában is népszerű és gyakran biztonságos, de jobb, hogy tanulmányozza az oldal tetszett az a személy, a szociális hálózatok, hogy írjon neki, és hagyd a kapcsolatot a családjával és barátaival.

Ne félj használni stoppolás. Meg lennél lepve, hogy mennyi ez a módszer az utazási népszerű Európában. Fűszerezett stoppos mondani, ha senki nem állít hosszabb, mint 15 perc, akkor nem állt egyértelműen a rossz helyen. Ez a szabály mindig működik - séta egy kicsit, majd próbálja meg újra!

Ne vegyen egy csomó ruhát - hálózsák és sátor, és anélkül, hogy mérjük sokat. Elég, hogy a farmer, egy rövidnadrágot, néhány T-shirt, pulóver vagy könnyű kabát, esőkabát és néhány meleg zokni. Mindenesetre kemping akkor mossa és szárítsa meg ruhákat.

Töltőállomások - egy remek hely a táborba. Nem lehet csak vásárolni vizet és enni, hanem mosni és kihasználják az Wi-Fi-vel.