A bulgár bata és az étterem egy arany hordó

A bolgár Bata falu és az Arany Barrel étterem.

Bulgária történelmi nevezetességeinek megismerése után megismerkedtem az ország nemzeti preferenciáival, de a szabadság végéig nem maradt sok idő. Sajnos Bulgáriában a befogadó országra tett fellebbezést nem sikerült koronázni, mivel az elkövetkező napok csoportjai már kialakultak és festettek. Ezért ilyen kéréssel fordultam a napospart tengerpartján dolgozó helyi turisztikai vállalatokhoz. Azt mondták, megpróbálnak segíteni ezzel. Segítettek is, mivel szó szerint szórtak a hasonló kirándulások napján. Már nem reméltem, mert reggel Sozopolba mentem, a hívás felkapott félig a Naposparttól. Természetesen egyetértettem.

A második kedvező körülmény az volt, hogy a Sozopoltól 17: 35-ig érkező shuttle busz megérkezése és a bolgár faluban 17: 40-es körútja közötti különbség csak öt perc. Igen, nagyon idegesnek kellett lennem. Nagyon félek attól, hogy a busz a forgalomból beragad, hiszen Bulgáriában nem ritka, mint Oroszországban. Csak akkor meredt, amikor buszon mentem, kirándulni. Tele volt, megtalálta a helyet a végén, megkönnyebbült, leültem.

Bata falusi étterem Golden Barrel

Buszunk a Bata etnográfiai faluhoz és a "Golden Barrel" étterembe vezetett, amely mintegy 20 km-re fekszik a Napospart üdülőhelyétől. Útközben az útmutató részletesen elmondta a programot, amely ránk vár. Ő tanácsolta, mit, mikor és hogyan kell csinálni, és kérte, hogy lépést tartson a csoporttal. Nyilvánvalóan figyelmetlenül hallgattam rá, érzékeimre ébredtem és pihentem, miután a buszmegállótól megálltam, miután megálltam, mert nem minden jól ment, amikor megérkeztem a bolgár faluba.

Amikor a busz az étterem komplexum kapujában fékezett, és elkezdtünk kijönni, láttunk egy csomó embert ugyanabba a célba. A kapunál egy sugár alakult, ahogy később kiderült, minden újonc üdvözlő rítusával. Kenyérsót és egy pohár bort külön fogadtak el, és viszont. Miután átmentünk a területre, az útmutató kiabált nekünk, hogy nem maradt hátra és elkezdtünk vezetni a melléképületeken, ahol a bolgár eszközök, a háztartási eszközök, a nemzeti hímzés és még sok más kiállítási példányok voltak.

Élet a faluban Bata-ban

Néhány ponton a csoportom mögé kerültem, úgy döntöttem, hogy fényképeket készítek az utcai virágágyásokról, egy szamárkosárról, egy vízesésről és még sok másról. Miért? Az utcán már sötét volt, és éjszaka a szappan-kamera nem tud egy tiszta keretet rögzíteni, ez az egész magyarázat. Nem értettem, hogy elveszett. Még a "Golden Barrel" étteremben is meglátogatva, és körülnézett, hol van a csoportom. Valaki, kedvesen mosolygott, intett nekem, és meghívott, hogy üljön mellém, mosolyogva, így tettem. Leültem a padra, és körülnézett. Egy hatalmas terem, melyet a színpad közepén 400 férőhelyre terveztek, félkörben, két szinten két oszlopos tölgyfa asztal volt, széles asztallapokkal. Az egész éttermet fával borították.

A színpadon bohóc-vezető, vidáman köszöntötte a közönséget több nyelven, és felkérték, hogy az elején a koncert kívánó ugyanakkor, hogy jó étvágyat, és ne felejtsük el megemlíteni a két hordó vörös és fehér bor, a színpad mellett. Természetesen az emberek azonnal elérkeztek hozzájuk. Igaz, hogy miért várj valamit, szórakozz a szórakozásról.

Szórakoztató rendezvények a községben

Néhány pirítóssal és ízletes ételekkel a boltos saláta levesével sok vendég kecsegtetett és megismerkedett. Abban az időben felfedezték, hogy más helyen ülök, valaki más csoporttal. Sikeresen átültetettem az asztal végén lévő második emeletre, végül megnyugodtam, és szomorúnak éreztem magam. Az asztalom egy kicsit előtte volt. Senki sem beszélt senkivel, mindenki rágta és megnézte a programot, amit egyáltalán nem láttam. Várva, amíg el nem hozták a második edényt, és eszik, hogy egyedül vándoroltam át a területet.

A festői udvarral, csodálatos virágágyásokkal, az egész helyszínen már az árnyékban rejtőzködtek, csak a csempézett ösvényeket a különböző irányú lámpák megvilágították, jelezve az irányokat, ahol mindenféle érdekes dolgok találhatók.

A bulgár bata és az étterem egy arany hordó

Az egyik a hangulatos udvar gyönyörű virágágyásokkal.

Először a fazekas mesterkurzusra néztem, majd meglátogattam egy olyan szobát, ahol a nemzeti jelmezek adták bérbe a fotózást. Miután rájöttek rájuk, mentem lélegezni, és ugyanabban az időben nézegettem az előkészületre a fő akcióra - egy faszén táncra, várva, hogy minden este érkezzen ide. Néhány ember csatlakozott hozzám csoportomhoz. Csendben megbeszéltük a pártot, és közben figyeltük, hogyan építettek tüzet, hogyan égett ki, és így tovább.

Abban az időben a koncertprogram az étteremben már meg is szűnt, és elkezdődött a diszkó. A kíváncsiságból ismét a folyosóra néztem. Az emberek szórakoztatták az egészet, a tánc tele volt. Kissé megrándultam mindenkivel, úgy döntöttem, hogy visszatérek az utcai arénába, és legalább itt, hogy jó helyet szerezzek az improvizált kis dobogón. Különösen azért, mert az előcsarnokban nagyon fülledt, zajos volt, és olyan mennyiségben emelkedett a borpárokban, hogy lehetséges, és egyáltalán nem inni, elegendő belélegezni és részegedni.

Valójában a legfontosabb dolog, amiért elsőként jöttem ide - az a lehetőség, hogy megérintsem a legbensőbbeket, hogy saját szememmel szemügyre vegyem a fészkelő varázslatos táncát - a szénnel járva. Ez nem csak egy tánc, egyfajta rituálé, amely a szellem hihetetlen erejével jár, egy különös törzs, amelyik saját életükben él, egy világos szabály.

A füstölő neszinok táncai

Mindez hirtelen elkezdődött, az emberek hirtelen tömegekbe esettek az ajtóktól, és többnyelvű haragot terjesztettek. A szoba zenéje csendes volt, mindenki üres helyeken ült, vagy a közelben állt, még mindig nevetve és csevegve. A hang a duda megszakad a zaj, és szinte azonnal, valahol a sötétben alakult ki egy férfi egy hosszú, fehér ing, mellény és a nemzeti festett nadrág. Egy magas, ősz hajú, rendszeres funkciók és égő barna szeme, halkan besurrant a közepén a kiégett terület a tálba, ahol a parázs nézett világosan. A vörös villog belsejében, aztán villant, majd hirtelen felgyújtott. És járt rájuk egyenletesen szőnyeggel borított felületen, először lassan, óvatosan, majd minden gyorsuló ütemben, taps és sajtolás, növelve a forgószél hamu körül, mintha ugratás alszik a tűz. A lenyűgöző tánc, mint az ismeretlen ismeret, ahol a Nestinar után indulsz, eljut a csodálatos valóságba. Csak egy tiszta csillagos ég, a gubacsok lelkes hangja és ez a tánc. Úgy gondolom, hogy sok néző tapasztalta ezt a dolgot, még a fiatalok is, akik elég sokak voltak, csendben maradtak.

A Nestinar pedig sétálgatott, kezében és kézen tartva: egy gyermeket, egy lányt, aztán egy férfit. Mennyit tartott tovább, nem tudom, negyven percig. Amikor vége volt, az előadó mélyen meghajolt a közönség négy oldalára, átkelt és felnézett, mintha megköszönné Istennek a következő tesztet.

Válaszul, én, amikor megfordult, megköszönte neki, könyökölve, és kezét a mellkasához szorította. Előzetesen azt mondták, hogy ez helyes lenne, és így tettem. Válaszul rámutatott az égre, mintha azt mondaná, hogy ez nem az ő érdeme, hanem a Mindenható segítségé.

Nagyon élveztem az utazást, annak ellenére, hogy ez nem volt mentes a kis gondok, nem rontja el a hangulatot, másrészt, hagyott mély nyomot a szívében és talán az egyik legemlékezetesebb emlék, ami csak megtörténhet velem bolgár földeket .

• A bulgár bata és az étterem egy arany hordó
    Sunny Beach Resort
    Jeep szafari a Stara Planina-hegységben
    Hajózás a katamaránon. Nessebar - Napospart - Elenite - Saint Vlas. visszahívás
  • A bulgár bata és az étterem egy arany hordó
    Visszajelzés a Sunny Beach üdülőhelyről és a Sea Breeze (Sea Breeze) hotelről
    Az éjszakai élet Bulgáriában, vagy Naposparton - az ország legimpozánsabb helyén