Miért van szükség egy jégcsákánnyal a hegyekben

Ice-ax jelképe a hegymászás és turizmus, valószínűleg minden képen, elkötelezett a hegyekben vagy a logó, akkor is jelen lesz. Bárki, aki nem is volt a hegyekben, és ment fel bárhol, kivéve a lépcsőn a hazai, tudja, jégcsákány - ez a hegyekben. Soha nem gondoltam volna, hogy írjak a jeges fejszét. Mert, mint azt hittem az ő jelenléte a hegyek nyilvánvaló. De kiderült, hogy néhány hegymászók, ez nem az.

Mondja a vezető: „Mi felmentünk a nyereg Elbrusz (között található a két csúcs a nyugat és a kelet magasságban 5200 m), mint mindig, egy csomó ember volt egy pihenés után egy hosszú feljutás a nyereg, egy nagy lánc a hegymászók mozog lefelé a lejtőn a nyugati csúcson. Elkapta az orra egy kicsit, költöztünk a mi csoport emeletre. A trekking botok elhagytuk közel a hátizsákok, hogy ne húzza túl sok a tetején, míg tettem néhány résztvevő, hogy a pálca helyett jégcsákány (néhány nőne csak botokkal, azt kellett mondani, hogy mi vagyunk a tetején nem fog menni anélkül, jégcsákány). Mentünk egy száz méter, és abban a pillanatban hallott kiáltás fentről, láttuk, hogy milyen gyorsan lefelé csúszik két ember, és próbálja maradni, ragasztás túrabotokkal a hóban, de hiába, akkor tovább csökken, felgyorsult. Néhány másodperccel később, repültek a sík terület a nyereg és kikapcsolása. Mivel ezt megelőzően Elbrusz esett sok hó, a repedések, akik úton voltak, levágták, és a két volt szerencsénk, hogy nem kötött ki az egyiket. "

Ez egy valós esemény bekövetkezett előtt a résztvevők. Miért mondtuk erről? Egészen egyszerűen, ha a két, lecsúszott a nyomvonal idején az őszi volt jégcsákány, minden költség lenne csúszik le egy pár méter és nagy rémült szemébe. Az utóbbi években egyre inkább meggyőzni a tagokat, hogy a jégcsákány szükséges a meredek szakaszok az útvonal, a növekvő mi útmutatók tanúi nagyszámú hegymászók megy a felső trekking pólusok, és néha fa pálca!?

Feltenni a kérdést: „Hogyan maradsz az ősszel,” hangzik a válasz: „két bottal, jó vagyok támaszkodnak, nem fog esni.” Az eredmény ez a kapcsolat a fent leírt.

Most egy kicsit a technikai információkat. Ice-ax egy sokoldalú eszköz a hegyekben: biztosítva vannak a hóban (hol, hogy a biztosítási rendkívül nehéz, mert a hó laza); áthaladása során a meredek lejtők, ez a harmadik pont a támogatást, és abban az esetben, láb csúszik, támaszkodva, akkor maradhat a helyszínen; kényelmes a használata egy jégcsákánnyal, hogy biztosítsa a sátorban a hóban; lehetőség van arra, hogy csökkentsék a jég elszámolási hely a telepítés a sátor; használja, amikor elhaladnak a nedves füves lejtők és sok más szükséges dolgokat. Anélkül, jégcsákány nem tehet, ha megy, hogy Kazbek, Lenin csúcs. Elbrusz, a Mount Everest, vagy bármely más hegyre.

Miért van szükség egy jégcsákánnyal a hegyekben

De abban az esetben sikeres alkalmazása egy jégcsákány, mondta kalauz Alexander: „Mi vezette csoport spanyolok, mentem egy tag mögött a csoport volt idősebb, és lassú volt, mi nem elémegy volt sokáig, egy csomó kép és csendesen ereszkedni kezdett a tetején Elbrusz. Megközelítette a meredek szakasz előtt az ülést, és támaszkodva a jégcsákány, óvatosan lement. Hirtelen a spanyol elvesztette az egyensúlyát, és elkezdett esni, hogy reagáljon, megragadtam a karját, de kellemesen csalódtam, hogy a segítség nem szükséges, ő sikerült maradni oldalán segítségével egy jégcsákánnyal. Biztonságosan ismét emelkedik a nyomvonal, leültünk pihenni, és levegőt venni. És akkor a spanyol azt mondta nekem: „Jó, hogy a tegnapelőtt gyakoroltunk őrizetbe a hóban, ha nem osztály, hullana.” És bár valójában azt állította meg (amellett, ő pántos én kötél), akkor is jó tudni, hogy a férfi már korábban megszerzett némi ügyességet, és automatikusan reagál erre a helyzetre segítségével egy jégcsákánnyal. Ha nem lettek volna a biztosítási és én biztos vagyok benne, maradt volna a hóban. "

Vezetőink nagy élmény hegymászás és túrázás a hegyekben voltak sokszor tanúja ilyen esetekben tehát, mindig ragaszkodnak ahhoz, hogy a tagok vegyenek jégcsákány mászni.