Makariosz tiszteletbeli levelek - Alexander Trofimov

PRP. MACIRIY PISEMSKY ÉS A PRP. PAVEL OBNORSKY. ICON A MONASTERYTÓL. MAKARIA A KOSTROMA DIOCESE-ben

A Szent József életéről és munkásságáról Makarii nagyon keveset tudunk. A tizennegyedik század közepén szent született; A legenda szerint itt született a falujába voltak Danilova Letter River (baloldali mellékfolyója a folyó Kosztroma), és ő eredetileg tartozott a család bojárok Pisemsky. Még az ifjúságában is, amikor elhagyta a birtok minden előnyét, a szent a Szentpétervár kolostorába ment. Sergius a Radonezh, ahol volt tonsured szerzetes nevével Makarov - tiszteletére Szent Macarius Egyiptomból. Az orosz pr. Földi hegumájának áldásával. Macarius, amelynek telt súlyos iskola szerzetesi munkájával és munkájával, visszatértek szülőföldjükre - a Galich fejedelemség. Itt rakta sejt és a kis kápolna, a bank írni (ez a hely található, körülbelül egy kilométerre eredő későbbi, a kolostor és a később az úgynevezett „régi puszta Szent Macarius”). Az önelégült aszkéta később egy másik tanítványa volt Abba Sergiusnak, pr. Paul Obnorsky. Közös munkák és imák, a szentek körülbelül húsz évet töltöttek; mintegy 1389 Rev. Paul elhagyta a levelet, és elment a folyó Obnora River - jobb mellékfolyója Kosztroma.

PRP. MAKARIY Pisemsky. KORÁBBI IKON

Makariosz tiszteletbeli levelek - Alexander Trofimov
MAKARIEVO-PISMIAI MONASTERY. CANCER PRP. MAKARIA A SPASO-TRANSFIGURATION TEMPLE-ben. RÁKRENDSZER - IGAZGATÁSI. Macarena

A pontos dátum a halál St. Macarius ismeretlen - valószínűleg ő pihent az Úrban végén az első negyedévben a XV. Temetkezési helye a szent (a templom a kolostor a színeváltozása) évszázadok óta vonzza a számos zarándok. Manapság Makarievo-Pisemsky zárda regenerált, mint egy zárdában, minden zarándok lehet becsülni íj szent ereklyék St.Makary a redukált munkájával fejedelemasszony igumenii Angelina (Travina) Makarii Temple.

A SZERZŐI MONASTERY. KÖZPONTOK PRP. Macarena

A SÜTŐBEN TÖRTÉNT

O. N. VYSHESLAVTSEVA. Az 1980-as években.

1970-ben egy papi család meghívott engem arra, hogy pihenjen a plébánián, amely a Kostroma térségében fekvő Buya város közelében található. Reggel hétkor már a buszra mentem, és elmentem a faluba, ahol ez a pap szolgál. A busz ablakát egy helyen láttam, láttam egy egész cigány táborot az alföldön. Kilenckor kiléptem a helyre.

Találkoztam egy apával két kedves gyerekekkel. Kimentünk az úton, amelyen fél kilométert kellett megtennünk. Előttük két templom volt, amelyek felé haladtunk. A papház a templom közelében van, ahol családjával együtt élt. Kaptam egy szobát, amelynek ablakai a templomi udvarra néztek. A jobb temetőben állt magas fák és egy pad, amit imádtam, hogy üljön, és csodálja meg a panoráma: hatalmas területeken, messze erdő, sok kupolák templomok befagyott környező kolostorok.

Érkezésem első napján pihentem. Az idő telt el a pap és az anya beszélgetéseivel. Az időjárás rendben volt.

Másnap reggel, korai emelkedéssel úgy döntöttem, hogy megismerkedem mindent körülöttem, és először is elmentem a templomba. Két templom van. Egy kő, tél, magas harangtornyokkal. Nagyon sok vidámságon élt rajta. A templom egy építészeti műemlék volt, soha nem zárult le. Csak vasárnap és ünnepnapokon szolgálják fel. A kőtemplomtól nem messze húzódó lépcsőktől egy fából készült templom állt, melyet egy kagyló borított. Napnyugtakor a nap aranyozott. Jó volt látni a sírokat - mindannyian tiszták és jól ápolták. Ott láttam, hogy a síremlék a hegyen, és a levél folyója ragyog. Itt a legenda szerint a Monk Makarios működött, így a hely neve: "Makaryevo a levélen". Így van írva és a buszmegállóban. A kerítés közelében volt egy kis ház, ahol két nő élt. Egyikük, egy apáca, tisztogatta a templomot, a másik pedig a temető rendjét követte. Séta a sír között, elmentem a fából készült templomba, ami vonzott. A görcs mozgatásával kinyitotta az ajtót. A templom tele van tönkre. Az ikonostázis ikonok nélkül, minden fut. A levegő ott azonban elképesztő: tele van a fűtött fa aromájával. Közelebb kerestek, észrevettem a balról való lemorzsolódást. Az ajtó már nem volt ott, de a lépcsőn, amely valahol lefelé vezetett, még mindig érintetlen volt. Úgy döntöttem, hogy oda mennek. A lépcsõk megremegettek és elcsúsztak. Valamitől a fény behatolt, megvilágítva a földszintet.

Makariosz tiszteletbeli levelek - Alexander Trofimov
MAKARIEVO-PISMIAI MONASTERY. A PRP NEVÉBEN A TEMPLE. PISEMSKY MAKARIA, A SZENT SAINT TÖRTÉNELMÉNT

A létra nem érte el a padlót. Felugrottam, és egy tágas szobában találtam magam, két szinten a földszinten. Az ablakok öntöttvas rácsok. Volt egy ajtó is, amelyhez szöget és lapátot találtak. Volt valami előtte, hasonlított egy asztalra az igények teljesítéséhez, de fedél nélkül, néhány fal érintetlen maradt. Amikor bepillantottam, láttam egy négyzet alakú lyukat, ahol körülbelül 2,5 méteres mélységben látható a temetkezési pakolás része (a koporsó). Az ásott sír benyomása, amely végéig nem szabadult fel. Miután volt egy padló, de a táblákat eltávolították. Megdöbbentem. Először gondolt: ki itt pihent? Kinek kell imádkozni? Miért akarták megzavarni az elhunytat? Ugyanakkor békét, békét, különleges lelki csendet éreztem.

A SZERZŐI MONASTERY. SPASO-PREBRAZHENSKIY TEMPLE (1821)

Mennyi ideig maradtam ott, nem tudom, csak hideg volt. Vissza kellett térnie. A lépcső felé közeledve rájöttem, hogy nem tudtam mászni, de nem jutott el a padlóhoz. Az ajtóhoz mentem, és rájöttem, hogy nem tudom kinyitni, kívülről bezárták. Hirtelen hallottam a nők beszélgetését, kezdtem fontolni. A félelmetes kérdésre válaszul: ki van ott? nevezte magát. Kattinttam a zárat, és kinyitottam az ajtót. Láttam két nőt, aki csodálkozva megkérdezte, hogyan juthatok ide. Amikor elmagyaráztam nekik, a gondnok azt mondta: „Hogy van itt nem a nyakát?” Egy másik keresztet, hozzátette: „Ez segített St. Macarius, mert a létra lógott egy pánt.” Megnyugtattam őket, és a meleg levegõben fürödtem. A reggelihez mentem a pap házához. Megmondtam neki, hogy ismerik a templomot, megkérdeztem a eltemetett sírról. Nem válaszolt a kérdéseimre, csak azt mondta, hogy nem mehet oda.

A következő napokban találkoztam egy 82 éves idős nővel. A neve Lidia Ivanovna volt. Öt kilométerre fekszik a templomtól. Az ünnepnapokon, minden időjárás ellenére, eljött a templomba. Apa és anya adtak neki egy éjszakai szállást. Nagyon vallásos helyi parasztasszony volt. Az 1920-as években özvegy lett. Egyetlen fiú halála után szentelte magát, hogy szolgáljon másoknak. Ismerve a szövés üzletet, az öregségig dolgozott a gép mögött. Amikor nem tudtam dolgozni, segítettem mindenkinek, gyógynövényeket gyűjtöttem. Az emberek vonzódtak neki tanácsért és kényelemért. Nem sokat mondott, de minden szavuk erős és alapos volt. Minden tanácsa az evangéliumon volt. Nálunk beszélgettünk Jézus imádságáról, amelyet szüntelenül tartott. Őtől megtanultam, hogyan kell megsemmisíteni a sírt és általában a Makarii Pisemsky szerzetesről.

Makariosz tiszteletbeli levelek - Alexander Trofimov
MAKARIEVO-PISMIAI MONASTERY. A NYÁRI TEMPLE BELSŐ MEGTEKINTÉSE KÖZVETLENÜL BEZÁRNI. FOTÓK 1940

Egyszer Macarius egyedül élt. Valahogy, lelkében látta, hogy Obnorsky Pál monk találkozik vele, odament hozzá. Ez a hely később ásott egy kútot, amelyet a helyi lakosság tisztel. A Makarii szerzetes sírja fölött egy fatemplom épült. Kő később épült, a XVIII. Században. A Makarii szerzetes emlékére felszentelték a vallási folyamatokat, amelyeket az emberek szerettek.

MAKARIEVO-PISMIAI MONASTERY. A NYÁRI TEMPLE ELŐTT BEZÁRVA. FOTÓK 1940

A 20-as fatemplom át a magtár és a kő volt, elrendelte, hogy lezárja. Hogy megakadályozzák az embereket, és külön a templomba, elrendelte, hogy távolítsa el a kereszt a templom, medve ikon, csődbe tisztelt sírját a Szent Macarius. Hosszú ideig nem volt hajlandó feltörni a sírt. Végül két bátor lelket találtunk, akik ástak. Az egyik, miután ásott egy kicsit, laposan elutasította, és a másik ... hirtelen meghalt ott. A templomban levő gabona eltűnt, el kellett dobni. Senki nem vette semmi köze a templomban, hogy feladja, és bevitték a pap tagsága hogy nem engedi, hogy bárki sír.

A MAKARIEV-PISMÁNI KOLÁZSBAN

Egy kő templomban egy sírkő volt a Makarii szerzetes képével. Közel volt a falhoz, ahonnan az Obnorsky Rev. Pavel figyelte az eljövetelt. Meghajtottak a Makarii szerzetesnek, és egyszerre hajolták a Szent Pálhoz.

Egyszer azt mondtam az apámnak, hogy valamilyen módon zárja le a Makarii szerzetes sírját. Csak megismételte, hogy tilos ott menni.

Makariosz tiszteletbeli levelek - Alexander Trofimov
AZ ANGELIN HUMBLE MAKARIEV-PISMÁNI MONASTERYA (UTAZÁS)

Általában reggel, amikor a házigazdák előtt emelkedtek, elmentem egy fából készült templomba és az ablakok közelében, ahol a Makarii szerzetes sírjára esett fény, olvastam reggeli imákat. Ott egy különleges béke és béke kötötte a lelket. Egy nap észrevettem egy fényes kék helyet, ahol sír volt. Közelebb értem, rájöttem, hogy valaki selyemfényű kék ​​fátyol terjedt a sírra. Meglepett: végül is a pap úgy döntött, hogy valahogy díszítik? Az őrszem a kérdésemre azt mondta, hogy a cigányok jöttek, hálásak a fátylat a sír fölé. Valami róluk, nyilvánvaló volt, hogy arra késztetett, hogy segítsek a Makarii szerzetes segítségéből és megkaptam. A zárak természetesen nem léteznek. Könnyedén kinyitották az ajtót, magukra a zárat. Most meg kell szerezned a másikat.

Igen, sok hely van a földünkön, ahol a szentek voltak. Elképesztő, hogy mindazok után, amit tapasztaltunk, az emberek emlékezetében élnek. És milyen fájdalmas, hogy közömbösséget láthatsz, ahol először is úgy kellett volna gondoskodnunk, hogy megőrizzük a szent földünk emlékét. Nem érdemes emlékezni erről a sarokról, és rendbe hozni a Makarii szerzetes sírját?