Hogyan béreltünk egy autót Szicíliában?

Van egy szabályunk, soha és sehol sem bérelhetünk autót, amelyet a hotel útmutató kínál. Ez a vas-szabály tíz-tizenöt éve működött (és most működik tovább). És csak egyszer, Szicíliában, nem működött.

A Szicílián átmenő utazás előkészítéseként számos helyszínre látogattam, és elolvastam egy csomó értékelést a bérleti irodákról és egy autó bérlésére Szicíliában. Az ilyen jellegű nyomon követés eredményeképpen Taormina, tk. azon a helyen, ahol szállodánk volt, nem volt bérleti irodák a környéken. Ugyanakkor abban reménykedtem, hogy tárgyalhatnék velük, hogy ne kelljen visszaadnom a kocsit Taorminába, csak hagyhatta a hotel közelében. Nem igazán akartam visszavonulni a tömegközlekedésbe. Van valami, hogy megmagyarázzam, szóval, egy kis megjegyzést arról, hogy miért soha nem veszünk autót a szállodai útmutatókból. Az a tény, hogy először is az áruk mindig egyharmadával magasabb, mint a helyi utasszállító autóké, másrészt nem az a tény, hogy ez a cég megbízhatónak bizonyulna. Általában a vezetők kevéssé ismert cégekkel dolgoznak, amelyekről az interneten nincs információ és vélemény, és amelyekből a bérleti díjból részesülnek. Ugyanakkor a bérlők megbízhatósága és lelkiismerete kevésbé érdekli őket, ha csak rendszeresen jutalmaznak.

De ezúttal a dolgok nem mentek el, ahogy terveztük. Másnap, miután ellenőrizte a szálloda ülésén az útmutató valahogy magától úgy történt, hogy a kérdést: „Szeretnéd, hogy az autó,” Hirtelen azt mondta, hogy igen, van egy ilyen vágy. Nos, azt mondja az útmutató, most hívom az ügynököt, és elfogadom, és holnap reggel várja a helyszínt a szerződéssel és az autóval. Miért hirtelen olyan gyorsan megállapodtam, még mindig nem világos. Lehet, hogy túl lusta volt, hogy a vad hőnek a Taorminába húzódjon, vagy talán egy fiatal gidsha kedves, bolondos tekintete megdöbbentett. Talán valami más. De bármi is volt, kiderült, hogy béreltük a kocsit a szállodavezetőből. Vagyis minden pontosan az ellenkezője.

Másnap 9 órakor elmentünk a recepción, ahol egy szép olasz lányt vártak, a bérleti autó ügynöke. Megmutatta nekünk az árat, az árakat ugyanaz volt, mint Taorminában. Tíz percen belül meghatároztuk a biztosítás részleteit, megvizsgáltuk az autót minden karcolás esetén, és azonnal aláírta a szerződést három napig. Van egy Fiat-Punto autónk. Erre és elváltak.

Három nappal később sikeresen korcsoláyzott minden menetrend szerinti járat a reggeli előtt egyetértettünk abban, balra a kocsikulcsot a recepción, és már úton reggeli után a tengerparton, észrevette, hogy az autó a hely, ahol hagytuk, nem volt . Minden világosan és átfedés és vis maior nélkül ment végbe.

Ennek eredményeként találkoztunk a tervezett árral, és nem kellett menni valahova.

Mint kiderült, a szicíliai szállodai útikalauzban egy autó bérlése nem annyira kockázatos. Vagy talán nem kellett egy balesetbe kerülnünk. Nem ismert, hogy mindez véget vetne, és hogyan működne a biztosítás ebben az esetben.