Nagy sügér fogása

A legelső halam elkapva egy sügér volt. Hét vagy nyolc éves voltam, amikor a szomszédos felnőtt fiúk elvittek engem és a bátyámat, hogy halászni tudjanak egy helyi tóparton. Célunk egy nagy sügér volt, mint a kis rákfélékhez használt csalétek, amelyeket a bátyám és én ugyanabban a tóban garnélahálót kötöttünk. Tény, hogy ezen a nyáron voltunk a fő csali szállítók a felnőtt barátok.

Ekkor történt, hogy az öcsém és én először láttam a csalit megy egy kört az úszó elhagyott minket kezelni egy kis része a helyi víztömeg, ami azt kell mondanom, egy fantasztikus hely a horgászat, a szigetek és rengeteg eldugott öblök és öblök. Az erőfeszítésünk jutalma egy gyönyörű fél kilogramm sült, világos narancssárga peremmel. Ebből az eseményből a testvérünk és én kezdtük el szeretni a halászatot, ami már 25 éve folyik. Ez idő alatt több ezer órát töltöttünk a vízben egy horgászpálcával. Sok különböző fajta halat fogtunk ki, elsajátítottuk a fogás sok módját - ez egy meccs, és a pontyhalászat és a fonás volt
rengeteg csuka és süllő, tengeri pisztráng, de mindig visszatértünk egy sügért!

Nem mintha megállítottam volna valami mást, és két kilogramm üldözés mániákus üldözésére váltottam volna. Mint korábban, 1-1,5 kg-os gerincek üdvözöltek a ketrecben.

Nagy sügér fogása

Nem minden jól kezdődött. Több évet töltöttem halászatra egy 66 hektáros tóban, ahol tudtam, hogy nagy ülőrudak vannak. De a tó magántulajdon volt, és hosszú ideig bezárásra került a halászatért. Végül egyetértettem abban, hogy 15 ember számára megnyitják és évente 30 napot hagynak a hajóból kifogni - ideális körülmények között, tekintettel a körülményekre.

A nagy sügér az egyik kedvenc trófeám. Először is jól harap, és másodszor, gyakorlatilag megtalálható
minden víztest, és harmadszor, hogy elkapja, elég egyszerű, ez nem igényel komoly előkészületeket.

Korán reggel hajóztunk ki a gátból, ahol 100 élő 50-100 grammos nyúl volt, amely csaliként szolgált, amikor két rúddal halászott a halászoknál. Két aktív pecsétet is készítettünk. Nem vetettük szemünket az echosounder képernyőjéről, amikor az első sziget körül mentünk és kimentünk a főmedence mélyébe. Az első dump mélység után,
Úgy tűnik tetőzött - 4 m, majd ismét egy fövenyes - első 2 m, majd egy 1 m furcsa, de ez a csökkenés a mély, azt mondhatjuk, hajóutakra nem jelölve a térképen ..

Nem hittünk a szemünknek! Találtuk a legmélyebb helyet a tóban mindössze öt perc alatt? A következő mélység 50 m-re feküdt a főmedencében, de létezik ott hal? A Prologic Spectrum Fluorocarbon 10 lb-es teszttel két méteres pórázt leeresztettük egy 30 grammos alsó gátlót egy kis élőlényre. Zywiec pánikba lendült, ahogy a süllyedés a mélyekbe esett, majd a rúd csúcsa megnyugodott. De hirtelen egy kis tekercs Okuma Epix Baitfeeders kezdett gyorsan halászatot adni. A sípolás során erős ütéseket és tipikus ütésállóságot kellemesen továbbítanak egy speciális rúdon, 1,5 lb teszttel.

Amikor két nagy ülemet felfelé emeltünk egy tiszta vízrétegen keresztül, ezt az első jó szerencsét tekintettük. Mindkét hal valamivel több, mint 1,5 kg volt. Az izgalom állapotába értünk, 100 halat csalogatott és hat órát halásztak a szélcsendes felhős időjárás mellett - csak a legjobb idő. A barlang egész nap intenzív volt, amiért a vízből 72-et kihúztunk 1,28 kg-ról 1,66 kg-ra. Többször is történt, hogy ugyanabban az időben egyszerre négy halat vágott: először követték a csípést a csalival és az alsó gúnnyal, utána - közvetlenül a jigon.

A tóban csak egy hihetetlenül nagy szám volt, és amikor megérkeztünk, csak eloszlattuk a jackpotot! Az első halászat után a harapó intenzitás kissé csökkent, de a fogás még mindig fantasztikus volt. Sajnálattal,
két kilogramm sügér nem fogottunk el. Sok halászatot kaptunk, mint 1,5 kg-ot, de több mint 1,88 kg rekordot, nem lehetett elkapni.

Bár felfedeztük, hogy az egyik legjobb hely a világon a sügér elkapására, a célom - egy két kilós sügér még mindig nehéz volt számomra elérni. Úgy döntöttünk, hogy megkönnyítjük a halászatra nehezedő nyomást ezen a tóban élő nagy halak lakosságának megőrzésére.

Pozitívuma volt a jelenléte a tóban egy kis áram, amely tisztán látható volt a mi halászati ​​területek - vagyis ,. A régi meder, ahol a mélység 2 m, a gödör hossza körülbelül 50 m Amint megérkeztünk a halászati ​​terület, kagyló lebegnek leküzdésére. Berendezés egyesítjük és tartalmazza a teszt flyuorokarbonovuyu scaffold 10 lbs és a kábelt 19 lbs vizsgálat, mert azt feltételezték, hogy a tartály lehet hajtott csuka. Az úszók ideális helyen helyezkedtek el egy mély hely közepén, 20 méterre a sárkányoktól. Jig botokat vettünk és elkezdtük őket leadni. Ekkor úszni kezdett, hogy jeleket küldött, hogy a pánikos úszó szeretője elmerült és a növényzet irányába ment. Aláptetést és ellenállást éreztem. Kétségtelen, hogy ez egy sügér. A hal nem
Annyira akartam feladni, azt hiszem elég nagy! Morgens, a halász barátom, megragadta a paddockot, készen arra, hogy átvegye a sörét. Öt perccel a halászat megkezdése után kihúztunk egy szép, 1,86 kg súlyú sört. Nem rossz kezdet, a halászat megígérte, hogy sikeres lesz.

Miközben több képet készítettünk a halról, a Morgens rúd úszója elkezdett mozogni - az előző jelenet forgatókönyve megismétlődött. A második hal 1,65 kg volt. A kötélzetet kissé mélyebbre helyeztük és vártam. 30 perccel később újra megszólalt a pörölyöm. Vártam egy kicsit, majd egy közepes erejű harapást követett.
A hal nagyon nehéz volt, erős rongyok, megpróbált alul maradni. Úgy éreztem, hogy ez a hal lesz az új személyes rekordom. A küzdelem elég hosszú ideig tartott, de végül húzták ki a halat a vízből a lapát segítségével.

Amikor letettem a sügért a szőnyegen, rájöttem, hogy a cél elérte. Életemben először 48,5 cm hosszú sügéret láttam, míg a súlya 2,08 kg volt. Finom sügér a nyár végén, élénk narancssárga bordákkal és fekete csíkkal. Örültem. Soha nem fogom elfelejteni ezt a pillanatot. Három nagy udvart kevesebb, mint egy óra alatt! Ezt nem tudtuk elhinni

Egy ilyen méretű tóban ilyen nagy ülőrudak vannak. Miközben újrakezdtem a kezeléseket, Morgens kihúzta az enyémet a vízből. Mindent megtett, és egy másik 48 cm hosszú, 2 kg súlyú szörnyet vett. Megálltuk a jigging rudakat, és teljesen felcseréltük az úszókat. Fél óra múlva (ez alatt az idő alatt annyira izgatott voltam, hogy legalább öt cigarettát füstöltem) ismét harapni lehetett. Mindent megtettem minden rendben és pontosan. söpör,
és a régóta várt jutalom az életem legnagyobb sügérje. Hossza 49,5 cm, a mérleg 2,18 kg volt. Ráadásul szeretném felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy ezek a halak nem rendelkeztek kaviárral, finom formában és valóban hatalmasak voltak. Napnyugtakor készen álltunk arra, hogy hazamegyünk. Öt csodálatos hal, amelyet egy ilyen kis tóban fogtak el, ahol csak angolnák, csikorgó, karasik és sügér van.

TAKTIKUSOK, BERENDEZÉSEK ÉS TECHNIKA
Mindig egy élő csörgőnek tartottam egy nagyon jó csalit egy süllőnek, de egyes esetekben az élő rákok még jobbak, mint a sültek, különösen olyan helyeken, ahol enyhén sós víz és patakok vannak. Mindkét csalétek használhatók mind float, mind nélkül. A távoli öntés és a nagyon lassú huzalozás szünetekkel a legjobb módja annak, hogy elcsábítsa a sügérét. Ha egy hajóról érkezik, használhat egy 50-100 g tömegű alsó gátlót, melyet egy lambroszkóp kétméteres pórájtjánál fognak. Egyszerűen sodródjon vagy iditol az elektromos motor alacsony fordulatszámán, amíg meg nem talál egy süllőt, és higgy nekem, a sügér folyamatosan csípni fog. Ha nagy nyájat találsz, akkor nagyon hatékonyan használhatod a jig módszert
sok hal. A süllő állományának kereséséhez a legjobb, ha olyan visszhangjelzőt használ, amellyel könnyedén megtalálhatja az ígéretes csapdákat is, amelyeket úszójelöléssel jelölhet.

Ha a halászat a parttól, és dobja a csalit a távolsági, a legjobb, hogy egy viszonylag kis csótány, például, súlya 20-40 g, mint egy nagy csótány gyorsan elpusztulnak az ütő a víz, amikor öntés. Véleményem szerint a legjobb, ha csalogatják az orrot. Használjon 8-as, vagy 6-os könnyű horogokat. Horgokat használok
Prologic MP vagy egyedi Prologic MP Knotgrip. Minél tovább élsz a csalit, annál több halat fogsz. Ezek a horgok is jól működnek, amikor egy kis rákot kapnak, de a farokba van fektetve, átszúrva a héjat a hasban és a sztrájk kivezetésével.

Ha egy tükörbe akad egy süllyedő fenekű golyó és egy 2-3 méteres póréhagymával, akkor a nagyobb méretű hal nagyobb lesz. Ilyen esetekben két horgot használok - a Prologic MP No. 6 - a hal és a toll orrában
A Prologic P1 No. 10 a hal alján. Pórázom a fluorozott szénhidrogéntől, különösen a Prologics Spectrum, amely szinte láthatatlan még teljesen átlátszó vízben. Ha van egy csuka a tóban, akkor a Spectrum FC-től egy 10 lb tesztet használok, amely közvetlenül a 19 magos Prologics Softflex-hez
Vezeték 15 lbs teszttel. A csatlakozáshoz a vízcsomót két fordulattal alkalmazom - kicsi, erős és nagyon egyszerű kötés.

Egy propellerrel ellátott szerszám könnyítheti a feladatot, különösen akkor, ha nagy tározóban halászik. A forgó csavarhúzó hangja és csillogása a csótány előtt helyezkedik el, nagyméretű sügér, mint mágnes. Az egyetlen korlátozás az, hogy a propeller csak puha vezetékkel használható, mivel a propeller súrlódása
károsítja a szokásos monofát. A fényes gyöngyök vagy csövek is segítik a süllőt, különösen a hideg időszakban és télen. A csörgők hatékonyak lehetnek, ha nagy csótányokat használnak csaliként.

Süllyed, ellentétben a vonal, egy ragadozó, aki inkább ragaszkodik, és minden mozgás vonzza a figyelmét. És a célom ismét bonyolultabbá vált - most 2,25 kg súlyú sört jelent. És nagyon remélem, hogy a következő szezonban el fogom érni, és talán még nagyobbat is kapok