A Fehér Tenger 2019

Koida falu

Kilépés a tengerbe még nem lehetséges. Északon erős szél vár.

A Koidben való életmódot nem vállalom, mert ez nem tartozik az én tollamhoz. A vendéglátás hagyománya a pomerániai északi területen nemzedékről nemzedékre változik. Semmi szándékosan nincs benne a műsorban. Mi, a tengerek idegenjei, a "Látogató háza" kollektív gazdaságban telepedtek le. Halakat és vodkát hoztak, a fürdőt melegítették nekünk. A megérkezésünk három napjának fő eseménye az ünnepek voltak - Halász Napja és Koida falu napja. Gratulálunk a klubban, megettük a levest a kollektív gazdák és halászok általános bojlerjéből. A Fehér-tenger szakemberek csapata pihent és aludt.

Elena és Stepan Petrovich ismerkedtem meg. Letöltötte az időjárás-előrejelzést, meghallgatta a házigazdákat: "Holnap a telihold. A telihold az elavult vizek félmezősége. Mivel a víz elavulttá válik, így biztos, hogy shtormonet „- így Stepan Petrovics magyarázza, hogy az árapály amplitúdója syzygy nagy valószínűséggel egy vihar a tengeren.

Mint mindig, a séta kedvelt helye a strand.

A Fehér Tenger 2017

A régi kovácsolt horgonyok macskák.

Karbasiki a parton. Ügyeljen az orrgáztartályokra.

A fehér tenger szakemberek haditengerészete kiszárad.

A Fehér Tenger 2017

Koidovchan gyakran jönnek és óvatosan, abban az esetben, vizsgálja meg hajóinkat. Univerzális vélemény - a szénhidrát nem elég tele a kontúrokban, a kachek (swath), felhúzható egy meredek hullámon. Egyetértek velük. A karavánunk nem a tengerhez tartozik, már világos számomra. Azt tanácsoljuk, hogy ne menjen a tengerbe, és várjon, amíg a hullám lecsillapodik. Valami módon különös módon udvariasan próbálkozz, próbálkozzatok, hogy ne állítsák ki véleményüket. Ezt elfogadják itt, egy ember, aki tengerbe megy, döntést kell hoznia.

Végül a szél leereszkedik és keletre kerül. Menni tudsz a tengerbe. El kell hagyni a Morzevets-szigetre menni tervezett terveket, különben nem lesz időnk átkelni az útvonalon.

Crew vitorlás "Vashka": Artem Moskvin, Max Tian, ​​Igor Razuvaev Leonid Groisman, Vladimir Magdi, Eugene Shkaruba.

Crew kíséret hajó "Cloudberry" Alexander Myaleshka Dmitry Amelin Paul Vabishchevich Dasha Morozova, Alekszej Luzianin.

Őszinte hálával a menhelyünket - Koidu.

1302 az új barátok, sőt ismeretlen ember, aki eljött, hogy kísérje számunkra, tolta „cloudberry” a mélység. Elmegyünk a Koida-öbölbe. Most az árapály utolsó órája. Az áramlat felé haladunk, és a hullám, amely a vihar után maradt. Így született. Az árhullám lesz elsimítani, és amint kijutunk a tengerbe, a dagály meg fogja változtatni a dagály, és mi merülnek járulékos csatorna felé a torokban a Fehér-tengertől a Cape Voronov.

A Fehér Tenger 2017

1359, megyünk vontatni. Mérsékelt hullám és szél találkozik. A "Moroshka" körülbelül 8 km / óra sebességgel húz egy karavánt. A hajóink közötti kapcsolat, enyhén szólva, nem túl jó, ezért külön figyelmet szentelünk a karbáz vontatásában. Legtöbbször ez Dima Amelin. Ő követi a parancsokat, amiket adok neki: emelje fel a bal kezemet - majd balra forduljon. A jobb keze jobbra van. Felemelem a kezemet a fejemen - tartsd fel. Vezessük a kis karavánunkat a tavalyi pályán - a legbiztosabb módja egy sekély öböl repedései között.

1415, a vontatóhajó "Moroshki".

1427, vitorla. Hosszú volt a sprint fegyverekkel.

1451, Cape Yarovaty átment.

1520-ban, könnyen átvette a "Moroshka" -t. Vitorlázni és evezős hajón mennünk. A tényleges sebesség a kapcsolódó árammal együtt 6 csomó.

A Fehér Tenger 2017

1630, Voronov-fok, Voronovszkij világítótorony. Kapcsolatba léptek a VHF-vel a Voronov-Swan porttal. Folytassuk az evezőket.

Látjuk a Fehér-tenger és a Terski-tenger, a Morzhovets-sziget és az Északi-sark körüli torka másik oldalát. Belukha üdvözöljük!

A téli parton haladunk.

1700, az áramlat az ellenkező irányba fordult.

1850-ben vacsorázott a Pozlonka kunyhója mellett. A Koidától 25 mérföldre haladtak.

A Fehér Tenger 2017

A torok téli partja meredek, homokos, hosszú, kedves strandokkal. Szinte bárhová eljuthatsz.

Pihenni fogunk itt, egészen reggelig. Ezután az áram átmeneti lesz, és tovább haladunk, délen.

Nagyon közel áll hozzánk a rénszarvasok legeltetésével.

0005, egy kolbászban aludt. Nem tette fel a sátrat, letette a habot az üres helyre, és összeomlott a hátizsákok között.

Felébredtem, és láttam, hogy az áramot átmenővé vált. Bejelentette a sürgős díjakat.

A viharok és a vitorlák tökéletes kombinációt nyújtanak a Fehér-tenger mentén, egy hajón. Mi a sorban - mi bask, vitorlázni fogunk - van egy pihenés.

3005, a keleti szél növekedése a partról. Pihenünk az evezőkből, 6 csomós sebességgel hajózunk

Szarvasmarha elhaladt.

A Fehér Tenger 2017

1210, eltávolítják. Ma gyenge fejszél. Próbáljunk manőverezni az árammal.

1250, a kedvenc formátum - evezőkön és egyszerre vitorlahajókon. A part mentén haladunk.

1542-ben, az ősi pomoriai gyakorlatban - sodródni.

1620, vontatott "Moroshka".

1715, elindította a Copter-et a karbáztól.

A Fehér Tenger 2017

A személyzet elfáradt a versenyen. Ez is fárasztó.

1830-ban Ruchy faluba jött. Az átmenet 15 mérföld volt.

Ismét, mint az elmúlt évben, a patakok kedves, lelkes levegőjüket. Sok felújított ház, gyermek, üzlet. Az élet itt nem állt meg.

Megettünk és pihentünk a tengerparton. Néhány gyors embernek ideje volt aludni.

Csónakok a parton.

A Fehér Tenger 2017

0115, Brooks-ból jött ki.

0135, a szél a partról, vitorlázik.

0300, manőverezett, manőverezett a szél mintegy 7-12 csomó. Hullám nélkül. A karbák kiválóak a szél ellen, a horgász szöge elég kicsi ahhoz, hogy könnyen felvehesse magasságát. Spinning körül a megdöbbentett "Moroshka".

0440, az Inza világítótoronyához ért. Leonid és pasa elfoglalták a fényképezőgép pozícióit a világítótorony magas partján, eltávolították a karbáz áthaladását. Az átmenet 15 mérföld volt.

A Fehér Tenger 2017

0520, befejezte a filmezést az Inza világítótorony hátterében.

0610, aludni. Nincs idő a napra. Minden zavarban volt. Fáradt.

A kijárat előtt reggel a világítótorony látogatói meglátogatták Sergeyt és Marina Anufrievet. Szergej a polgármesterek dinasztia. Nagy-nagyapja ezt a világítótornyot építették. Fény kapus - egy különleges szakma: az emberek elől, tél, akkor képesnek kell lennie arra, hogy elfoglalja magát ügyet, anélkül, hogy az észak-nem élte túl. Talán éppen ezért a ház körül: házi rover depóban a vadludak-egy sérült állatot, motorkerékpárok fiai, és még sok más, akkor, egy szó - gazdaság.

A Fehér Tenger 2017

Vladimir Vasilich és Marina.

Maxim Tian elhagyja az utat. Vissza kell térnie Moszkvába. Holnap elhagyja Ruchyovot. Ma a part mentén 30 kilométert gyalog. Jó úton, Maxim.

1210, áthaladó áram. Mivel a múlt eddig nem építettem fel a csapatokat, semmi sem segített. A tervezettnél fél órával később maradtunk. Előre 20 mérföldre Nizhnyaya Zolotitsa. A nap második felében erős szembetűnő várható, idő szükséges a folyóba való belépéshez. Kb. Öt órára elegendő futási idő lesz. Akkor sem mi, sem a vontatóhajó "Moroshki" a jelenlegi és egy erős szél ellen nem tud menni.

1430, "Moroshka" késleltetett a kijárattal, nincs kapcsolat, találgatjuk, mi a baj vele.

Álltunk a vitorlával. Tiszta szél.

A Fehér Tenger 2017

A fáradtság felhalmozódik. Kopogtatja a gyakorlókat egyenként. Igor még mindig tart.

1515, "Moroshka" velünk.

1650, erős ellenáram. Vitorlázzunk. A szénhidrátok erősen vezetnek, annak érdekében, hogy megszabaduljanak, át kell helyezni a súlypontot a széle felé.

1720, a szél a pultra fordult.

1810, a szél és a szél ellen irányultak. A Carbas kezeli!

1900, minden kimerült. A "Moroshka" vontatóhajót hívták.

Vasziljevics egy szamovárral.

Az átmenet 20 mérföld.

Mindkét hajó legénysége kimerült az elmúlt két nap átmenetében. Csak a konzolok, hogy másnap nem megyünk sehova. A közeledő déli szél lefagyott.

Carbs "Vashka". Kerítette a "lábakat". Várakozás az alacsony dagályért.

A Fehér Tenger 2017

A nap elkötelezett az internet megtalálása és friss előrejelzés letöltésével. A köpönyegünkön levő szél egy barátjává vált, a szúnyogokat szétszórva ellenségré változtatta, homokkal töltötte el és lebontotta a sátrat.

Megtaláltam az internetet és letöltöttem az előrejelzést. Hiúságomra a prognózis nem sztrájkol. Nem tudom, mikor menjen ki most. Várakozunk az időjárás változásaira.

Megtanultuk a szamovár elfojtását, inni teát és várni az időjárás változására.

A "Pomorian carbas" projekt partnerei:

Orosz Földrajzi Társaság Kenozersky Nemzeti Park, Arhangelszk tájmúzeum, az ösztöndíj az északi tengeri, északi Maritime Museum, Rossiyskaya Gazeta, orosz történelmi magazin "Rodina", Megafon, Nemzeti Fotó Archívum "GeoPhoto" Manufacturing Company "Kurgan pótkocsik" Yacht ruhát "Slam" .