Panoráma a Positano-ban

Szeretném elmondani az olasz utazás egyik legfényesebb napját. A komor nápoly után szépséget és a tengert akartam. Csak délre fekszik a csodálatos Sorrentina-félsziget. Nincs megfordulás, gyönyörű panoráma. Kanyargós serpentin és friss szél alatt forró délben.

Odamentünk autóval, de azt tanácsolom, hogy vonattal haladjon Sorrento felé, majd busszal körüljárja a félszigetet. Így könnyebb lesz. Az autót valahol parkolni kell, és a parkolási költségek magasak - 2-5 € / óra. De autóval nem függ az ütemtervtől és megáll bárhol, ahol tetszik. Oldja meg magát. Hogy jutok oda, elmondom a történet végén.

Út a partra

Első megállni egy parton

Az út Nápoly, Pompei, majd a festői tengerparton kezdődött. Alig vennék ide egy tengerparti üdülésre. A part szűkös és köves. A strandok / árak aránya miatt ez a terület még Egyiptomra és Thaiföldre is veszít. De itt kell a tengeri panorámák kedvéért menni.

Első tengerre néző kilátás

Egy utazás az Amalfi-part mentén
Panoráma a tenger és a Sorrento

Nem tudtuk átlépni ezt az erkélyt. Ezzel minden részletében megfontolhatja a kikötő és Sorrento kikötővárosát. Volt egy kis furgon is, ahol a házaspár rántotta a narancslevet.

A furgon narancsokkal

Vásárolt narancslé

A strandok itt nem könnyű
A bejárat 10-20 €!
De átlátszó víz
szikla

Előzetesen a Google térképeken találtam különböző parkolási lehetőségeket a városban. Több és tágabbat választottam, hogy könnyebb legyen a helyek és a parkolás. A parkolási költség 2 € / óra volt.

Sorrento virágzó tengerparti város. Itt sok üzlet és kávézó található. Először is, a part mentén akarunk járni. És ő csodálatos. A víz közelében négyzetméterenként fizetett strandok vannak. Minden kőben napernyők vannak napernyőkön. Az emberek nagyon sűrűn napsütenek.

Ha néhány napig itt maradtam, biztosan jártam a dombok és dombok körül. A mai utazás menetrendje meglehetősen sűrű. Egy óra séta után haladunk - a félsziget legszélén.

Nagyon szép Sorrentóban

Nagy parkoló
Sorrento utcák
strand
Vintage cukkini

Ebéd az étteremben Mira Capri

Majdnem a félsziget csúcsán találtak egy étteremet, a Capri szigetét panorámás kilátást nyújtó Mira Capri étteremben. Itt az úton, saját parkoló, és ez fontos! Polistav menü, úgy döntöttek, hogy próbál valami olaszul. Rendeltem Ravioli Capresi (€ 8) - olasz pelmeni sajtokkal és paradicsommal :-)

Lena rajongója a burgonyának. Gyorsan görgetve a menüt, találtak egy ismerős szót - egy hazai burgonya és megrendelt Gnocchi Alla Sorrentina (€ 8). A később kiderült, hogy a gnocchi manga, liszt, tojás, sajt, burgonya, kenyér maradványai. Röviden, ragacsos tészta. Bármely, még a leginkább insipid étel menteni mozzarellát és paradicsomot! Élveztünk.

A kávé 1,5 euróért és 1 euróért. Ajánlom!

Mira Capri étterem

Én és Capri szigeten

A gépek szűkek

Közel a legszebb város - Positano. A város egy szűk utcát vezet, amely a sziklák és a házak között kavarog. Számos parkolóhely van a kőzetekben, a házak udvarai hívják fel az autót. Az autót az egyik parkolóban hagyjuk 3,5 euróért óránként! A biztonsági őr kéri a kulcsokat. Aztán ügyesen visszaállítja az autót, és kiszáll az utasülésen.

Egy kicsit aggódtunk, hogy elhagytuk a kulcsokat. De a kíváncsiság látta, hogy a város átvette ...

Positano (Positano)

Egy utazás az Amalfi-part mentén
A város egyenesen folyik a tenger felé

Város, ahol az alsó ház utolsó emeletén az előző alagsorában fekszik. A város, ahol felszivattyúzza a fenékedet, felmászik a végtelen lépcsőn. A város, ahol a parkolóban lévő autó többet tölt el óránként, mint sokan keresnek (az egyik olvasó összehasonlítása).

Így képzeltem el a mediterrán olasz városokat. Bárhol célozza a fényképezőgép lencséjét - mindenütt nagyszerű lövést kap.

Lena és én egy kereszteződésen álltunk. Az út két részre oszlott. Hová menjen, jobbra vagy balra? - Menjünk jobbra - mondtam magabiztosan. Aztán egy sor végtelen létrát, kis szállodát, egy templomot követett, és még a sikátorok szaga is jártak. Az ülésen találkoztunk az emberek fürdőruhák, gyermekek felfújható körökben. Mindezek a tények azt jelezték, hogy a partra megyünk.

Kék Csík a tengeren

Positano tengerpartja

Így van. A falak szétnyíltak, a tenger kék szalagjai megjelentek, majd sűrű szalag esernyők és napozóágyak.

Nos, a tengerpartra néztünk. Csodálatos, bár nem túl nagy. A víz átlátszó. A part sziklás. A topless strandokon, egy esernyővel rendelkező kabinos hinta 20 euróba kerül! Visszamegyünk a kereszteződésünkre, és balra menjünk.

Balra az út már nincs létrán. Butikok, üzletek, éttermek. A vacsorázók vacsorázzák. Egyébként nagyon meleg volt + 32 ° C. Megolvadtunk a napból, és felmásztak a létrán. De ez a fáradtság, a hőség egyáltalán nem zavart minket. Nem vagyunk képesek erre - végül is ilyen szépség van körülöttünk!

Egy utazás az Amalfi-part mentén
De a menü - kérdezze meg az árat

Positano oldalról

Menjünk a Vezúv vulkánhoz

A mai napig csak 2 város látott napvilágot - Sorrento és Positano. Útközben átsétáltunk a legendás város Amalfi, a volt főváros e félszigeten. Azt mondják, hogy miután kitöltötték a kikötőt homokkal, strandot és parkolót tettek, üzletük felfelé ment.

Valójában Amalfiba látogattunk, de igazán szerettem volna időt vinni a sötétségre, és a parkoló 5 euróért nem okozott vágyat a maradásra.

Pompeii és Vesuvius

Egy hegyről leereszkedtünk, felmászottunk a hegyre. Nyitva az ablakokat, nagyon kellemes illatot éreztünk a virágok iránt. Körülbelül 800 m tengerszint feletti magasságban a növényzet drámaian megváltozott. Az oldalán sárga virágok virágoztak néhány fát.

Vesuvius nem vár ránk

Egy utazás az Amalfi-part mentén
Nagy ingyenes parkolási lehetőség a Vesuvius közelében

Elhagyták az autót a parkolóban. És akkor bajba kerültünk. A vulkán nem vár ránk és lezárult egy órával ezelőtt.

A bejáratnál a mentő szolgálatban volt. Valószínűleg olyan turistákat fogtak el, akik betegek voltak. Az egyik orvos elmondta ezt a kellemetlen hírt a bezárásról. A vulkán 9-17 óra között tart nyitva. A második alkalommal nem mentünk Vesuviusba, mert akkoriban a Solftar legszebb vulkánjánál feküdtünk Pozzuoli házunk közelében.

Sárga tenger virágzó fák

Nos, ez nem számít! Végül is senki nem zárta le a gyönyörű panorámát a hegyről. Készített pár csodálatos képet.

Út a vulkán kráterébe

Nápoly, Pozzuoli és a távolban Ischia szigetén

Végül egy fénykép egy vulkánnal

És most néhány gyakorlati információ. Te magad is szervezheted ugyanazt az utazást, és még jobb is!

Útvonalunk

Hogyan érhetünk el autóval az Amalfi-partig?

Nézze meg a kiindulási pontot - Nápoly. Sorrentoba vezetünk.

A romantikus természetért - hajókirándulás:

A legpraktikusabb lehetőség a Circumvesuviana vonat (www.eavcampania.it). Ez egyfajta metró.

Buszon keresztül is érheti. A kék SITA busz közvetlenül Nápolyi repülőtérről (sitabus.it) érkezik. Ugyanez a cég szolgálja a félszigeten közlekedő autóbuszokat. Nézze meg előre az ütemtervet.

Hogyan utazni az Amalfi-parton?

SITA buszon. Emellett kétszintes vörös buszok is vannak, Hop On Hop Off. Meg fogja találni őket Sorrento-ban.

Még mindig bérelhetünk autót?

Nem probléma. Autóval közvetlenül Nápolyban is bérelhető. Keresés a keresőmotor renatlcars segítségével. Bérlet bérleti díj körülbelül 30-50 € naponta. Ha autókölcsönzőt szeretne bérelni a helyszínen Sorrento-ban vagy Nápolyban, akkor majdnem 2-szer többet fizetni.

Szeretne pár napig maradni Sorrento-ban?

Íme néhány jó hotel Sorrento városában (linkeket adok közvetlenül a Booking.com-ra):

Válogatásom a következő városban: Positano

Pihent ezen a nyáron Sorrento) Amalfitana - az egyik legszebb hely nem csak Olaszországban, azt mondanám, a bolygónkon) első megpróbálta busszal, de gyakran zsúfolt, így került az autó) Ha lehetősége van arra, hogy a koncert, az a benyomás, hogy kifejezetten az Amalfi-parton utazni)
Még mindig azt javaslom, hogy látogasson el Capriba, csak fél órányi komppal a Sorrento-tól ... és hogy hány érzelem érkezik megérteni, hogy miért olyan híresek szeretik őket)
Mintegy strandok Sorrento - igen, ezek eltérnek a szokásos megértésében egy tengerparti nyaralás, de el sem tudja képzelni, milyen csodálatos úszni a tiszta víz, lélegzetelállító kilátással a Vezúv és a város található, a 50 méteres szikláról) By the way, ott is szabad strandok Marina Grande, és a Villa Comunale partján)

Vannak sziklás strandok? Van elég hely mindenkinek?

Sorrento strandjai vagy egy keskeny homokos vagy kavicsos tengerpart, vagy bélelt pantonok, amelyek nagyon jól láthatóak a városra néző fotókon. A Pantonokat minden bizonnyal fizetik, általában van egy étterem és egy csodálatos "strand". A pontoons naplemente a tengeren a létrán, a tengerparttól elég szelíd, hogy még a gyerekek is jó lesz)

Ó, igen, még mindig elfelejtettem, sok ember utazik át az Amalfitana kisasszonynál, Ravello, ez egy hatalmas hiba, a város gyönyörű ... és milyen kilátás nyílik a tengerparton ...)

Teljesen nem ért egyet a "morózus nápoly" meghatározásával. Ebben a városban, mint minden máshoz, élni és érezni kell. Ez a város csodálatos és az emberek csodálatosak, és az étel (különösen a Buratto) csodálatos, és a slummák és paloták kombinációja csodálatos, nem a fajról, a San Severin kápoláról stb. Szólok. Ez a város akkor nyílik meg, amikor pár nap múlva élsz, és elkezded valamiféle teljes szabadságot élvezni.

Ezért egy hét múlva ismét kilépek 9 napig, mert sokan nem fejeztek be, a reggeli kávé az apartmanokban, tekintettel a Vesuviusra - a pozitív érzelmek töltésére egész nap. és messziről ez sokkal szebb, mint hogy a kráter (minden esetben sokkal több lenyűgöző Etna) És mégis, ez egy sajnálatos, hogy nem nézte az angol kert a Caserta, ez egy nagyon tisztességes, mi volt több, mint ő szerette.

Mi rajongói Olaszország, megyünk évente több alkalommal, és a meglátogatott majdnem minden régióban, kivéve Kalambrii és természetesen 1. hely szépsége - Amalfi Coast, míg az 5 földeket - Cinque Terre a Ligur is ellensúlyozza.

Javasoljuk, hogy a következő kirándulást az olaszországi kisvárosokba, de nem kevésbé gyönyörűek. Natalia

Julia, te említette a Cinque Terre-t. tudsz többet mondani? Az olasz barátaim jobban szeretik Olaszországot, mint a déli, de gyakorlati tanácsokat nehéz elérni, a pénz és a költség fogalma más.

Amalfiban voltam 2 évvel ezelőtt. Egy csodálatos "Citara" hotelben (egy szomszéd falu nevében), amely az útról még nem is látható, tk. a sziklához csatlakozik, a tengerre leereszkedő teraszok. Minden reggel kimentem egy erkélyre, a tenger felett lógtak, nagyon átlátszó és kék. És minden reggel ugyanazt a halászhajót láttam. És annyira irigykedett a halászra! Nagyon élveztem, hogy közeli buszon mentem a közeli városokba, köztük Amalfiba, ami örült nekem. Az árak mindenhol harapnak, de a leginkább kellemetlen meglepetés az volt, hogy angolul itt senki, kivéve a szálloda recepcióján dolgozó alkalmazottakat, nem beszél. Ez egy távoli hely, de még mindig sértő, hogy ne beszéljünk a helyiekkel. Menjen bátran a táj szépsége érdekében, csak megtanulják, hogyan lehet néhány olasz mondatot.