Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

Utazó blogja. Jelentések a városokba és az országba vezető utakról.

Hurrá! Megtörtént! Összegyűjtöttem a gondolataimat, és egy sor jelentést kezdtem a gyönyörű, nagyon szeretett országról - Malajziaról. Kétszer voltam ott, és minden alkalommal új volt. Először is ez az út jelentős volt, mert ez volt az első út, amelyen teljesen egyedül jártam. Igaz, hogy akkoriban jó barátom élt és tanult Kuala Lumpurban, ennek köszönhetően sok mindent úgy alakult ki, ahogyan történt, de még mindig egyedül éltem és a városban többnyire önállóan orientáltak.

Abban az időben gyakorlatilag nem terveztem előre semmit, jegyet vásároltam, a Chinatown szívében egy szállodát foglaltam le, és összegyűjtöttem egy kis érdekességet. Úgy döntöttem, hogy valami improvizálni kell a helyszínen, és támaszkodni katonai barátomra. Később kiderült, hogy nem bíztam hiába az intuíciómban, és minden rendben ment. De mindent rendben.

Visa Malajziába.
Az egyik alapvető tényező a Malajziába való elhatározásomban volt a gátló tényezők hiánya. A dicsőséges szovjet kirgizisztán polgárai nem igényelnek vízumot Malajziában. A határon ujjlenyomat-szkenneléssel, bélyegzéssel és biztonságosan egy barátságos ország területén 30 napig lehet.

Hogyan juthat el a Bishkekről Kuala Lumpurba.
Vettem egy jegyet a kazahoktól, az egyik legjobb, véleményem szerint a légitársaságok - az AirAstana. Általában két lehetőség volt, vagy repülni a Bishkekről Taskenten keresztül, vagy szokni az Almaty repülőtérre és onnan közvetlen járat Kuala Lumpurba. Miután elolvasta az üzbég terminál nehézségeit és megfosztottságait, amelyekben hosszas dokkolást rendeztek, úgy döntöttek, hogy további 3 órát töltenek a Bishkek-Almaty úton, és kazah légitársaságok repülnek. Hogy hogyan juthat el Bishkekről Almatyba, már részletesen leírtam az előző álláspontok egyikében. Azóta kicsit megváltozott, kivéve, hogy a viteldíj némileg megnövekedett, és a Sairan buszmegálló ingyenes WiFi-vel rendelkezik.

Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

A túlkínálat nélkül érkeztem a repülőtérre, megvártam a járatom regisztrálását, és hamarosan egy hatalmas, félig üres Boeingbe kerültem. Ez volt az első sík, ahol három ülőhelyet találkoztam. Két ülőhely a bal oldalon, egy járat, három ülőhely középen, egy járat és két hely a jobb oldalon. Szerencsés voltam egyedül ülni, és hamarosan megfulladtam, kényelmesen ülve üres helyeken. Éjszakai utazás a zivatarok és a háborúk miatt titokzatos Ázsiába vezetett. Még egy 8 órás repülés, és ott leszek.

Kuala Lumpur repülőtér.
Kuala Lumpur repülőtér hatalmas, itt hívják KLIA (Kuala Lumpur nemzetközi repülőtér). Még a közeli KLIA2 is található, amely a loukostokat szolgálja. Repülésünk egy külön terminálra repült, amely a kifutópálya közepén helyezkedett el. A gép oldalán hagyva követte a jeleket, elment a határ kordonokhoz. De eljutottam az egysínű vasútállomáshoz, amely a terminálok között fut. Már érdekes, gondoltam magamban, és mentem egy kis vonattal a fő terminál épület. Egy millió ember, a hinduk lógni a padlón, az európaiak táncolnak a butikokról és az ajándékboltokról, a malájok új arcát is észrevettem. Időközben megközelítem a határellenőrzést. A fekete hijab puha csíkos női tisztje beolvassa az ujjlenyomatok ujjlenyomatait, érdeklődik a látogatás céljától, és további kérdések nélkül az érkezés pecsétjét adja. Velkám, hogy Maleisha, hallom.

Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

Hogyan juthat el a KLIA-ból Kuala Lumpurba.
A KLIA repülőtér jelentős távolságra található Kuala Lumpur központjától. Mivel az összes tisztességes repülőteret követi, három fő út vezet a városba.

Taxi szolgáltatás. Nem a legolcsóbb, és nem a leggyorsabb lehetőség. Átlagosan az utazás költsége kb. 100 ringgit (1 dollár körülbelül 3RM). Az utazási idő körülbelül egy óra, a forgalomtól függően.

A buszjárat. Minden fél órát a repülőtér és a KL Sentral központi állomása között kényelmes buszok közlekednek. Reggel 5.30-kor kezdődnek a munkájuk, és az utolsó járat reggel fél-kettővel indul. Ellenkező irányba, a buszpályaudvartól a repülőtértől 5 és 12 óra között lehet elhagyni. Az utazás költsége 10 ringgit. Az utazási idő egy óra.

Aeroexpress KLIA Ekspres. Reggeltől reggelig reggelig, a KLIA-tól a KL Sentralig 30 perc alatt elérhető a kényelmes nagysebességű vonat, amely 15-20 percet hagy el. Az utazás költsége 35RM.

Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

A poggyász befogadása és a vámellenőrzés eljutása után könnyedén megtalálhatja a mutatókat bármilyen kedvelt közlekedéshez. Az első utazásomra Kuala Lumpurban úgy döntöttem, hogy az Aeroexpress szolgáltatásait használom. Gyors, kényelmes és viszonylag olcsó. Cseréltem egy kicsit a helyi pénznemre, és elmentem a repülőtér alsóbb szintjére, ahol jegyet vettem, és felkészültem egy izgalmas kirándulásra az új városba.

Kevés ember volt az autóban, és pálmaültetvények villogtak az ablakok mellett. A lélek lenyűgöző volt, mert először pálmafákat láttam természetes körülmények között. Hamarosan a horizonton két tornyok jelentek meg - Kuala Lumpur szimbóluma. Hurrá, gondoltam, kéthetes kalandok kezdődnek. Ellenõrizhetetlen mosoly ragyogott az arcán.

Kuala Lumpur szállítása. KL Sentral.
Pontosan 28 perc múlva elmentem a KL Sentral központi állomás platformjára. Ez a közlekedési csomópont a KTM, az LRT Kuala Lumpur (metró), a busz és az Aeroexpress állomások között halad át, ahol megérkeztem. Emellett az egysínű vasútállomás az út túloldalán van. Ahogy megérted, a Malajzia fővárosában történő szállítás fejlett és nagyon változatos. Majdnem minden turisztikai attrakció könnyen megközelíthető metróval. Vannak kellemetlenségek a metróban (LRT). Az a tény, hogy a közlekedési rendszer gyors fejlődése számos olyan vállalkozást hozott létre, amelyek önállóan építettek metróvonalakat. Ennek eredményeképpen kiderült, hogy egy ágat egy vállalat szolgálja ki, és egy másik fióktelepet egy másik társaság lát el. Még az egymást keresztező ágak bejárata és kilépése egymás közti útja is lehet. Egyes állomásokon jegyeket megvásárolhat egy automata, míg másokban a pénztárba kell menni. Most a rendszer egységes a RapidKL védnöksége alatt, és minden könnyebbé válik. Általánosságban elmondható, hogy minden teljesen világos, és mindig készen állsz arra, hogy segítsen a metro munkatársaknak, akik jó angolul beszélnek. By the way, a jegyek most már a kék érméket, amelyeket fel kell tenned a turnstile a bejáratnál, és csökkenti azt a malacka bank a kijáratnál. Korábban voltak papíralapok. És ami a legfontosabb, a metró működik 06: 00-11: 00.

Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

China Town. Petaling Street.
Ahhoz, hogy eljussak a Chinatown szállodámhoz, szükségem volt az LRT használatára. Megvédtem egy kis sorozatot a fizetős terminálhoz, azt választottam, hol és hova kell mennem, fizetnem kell valamit két ringgitért, és miután sikeresen átlépett a forgóvasút, bejutott a metróba. A Pasar Seni állomásnak csak egy megálló van. By the way, az LRT-vonatok teljesen önállóak és mozognak a sofőr nélkül.

A metróból indul ki, balra a Klang folyó sáros vizei, jobbra egy zajos metropolisz. Összpontosítva a szállodai foglalási nyomtatvány minimapapájára (itt az itt lefoglalt szállodák), a Petaling Street felé megyek, amit a tömegek és a fényes tábla rengeteg felében találok. Annak érdekében, hogy megértsétek, a Petaling Street egy kínai bazár, amely nem több száz spontán elrendezett pultot, egy tucat zabigalovokot kínai ételekkel és egy pár teával. Szépen kell mondanom. A szégyen közepén egy tucat más olcsó szálloda is letelepedett. Általában ez még mindig a "sokkoló Ázsia" ciklus képe, de szeretem mindent, vártuk ezt. Egy kis vándorlás, a szállodám jele, és bemegyek. Az első dolog, amit érzem, a szag, de nem a kínai fogyasztási cikkek, amire gondoltok, hanem egy másik, egy különleges kínai illata. Regisztrálok, fizetek az első éjszakaért, beleegyezem abba, hogy a pénzváltás után egyensúlyt készítsenek, zuhanyozhassanak és friss erejével visszatérjek az utcára, ahol a kijelölt időpontban megbeszéltem a barátnőmmel.

Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

Az utcán fényes dél-nap ragyog, a páratartalom megközelíti a 100% -ot. Mosolygó kínai ember próbál eladni nekem a különböző termékek, a Smack egy pár dollárt hamis Rolex 10. Általában meg lehet vásárolni egy csomó dolgot, de a legtöbb az áru tervezett turisták - ruházat, bőröndök, táskák és mindenféle kiegészítők. Végül jön egy barátnőm, ami nagyon boldog vagyok, hogy látni és elvisz egy népszerű reggae bár a szomszédban, ahol boldog vagyok, hogy enni egy hatalmas hamburgert, nem eszik mást a gépről. Megoszthatom az első benyomásaimat, és úgy döntünk, hogy megnézzük az iker tornyokat.

Hogyan juthatunk el a Chinatowntól a Petronas tornyokig?
Ahhoz, hogy eljussunk a Petronas toronyhoz, visszatérünk a már ismert LRT - Pasar Seni állomáshoz. Jegyeket veszünk az állomás KLCC-hez, és felszállunk az úton. Egy barátom elmondja a helyi látnivalókat és az ázsiai metropolisz életét. És arról is, hogy a malajziaiak hogyan jönnek el, a kínaiak és az indiánok egy helyen. Ezért eljutunk a célállomásra, és a metróból kifelé kapom a levegőt ...

Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

Twin Towers Petronas. KLCC.
Egyetlen kép sem tudja megmondani, hogy ezek a tornyok hatalmasak. A szellem lenyűgöli a két szép 88 emeletes felhőkarcoló látványát. Ugyanez a helyzet. Általánosságban az ázsiai városok gyors fejlődése elképesztő. De vissza Petronasba. 80 Ringo akkor megy egy út, ahol elmondja a történetet az építőiparban a tornyok, akkor látogasson el a megfigyelő fedélzeten a padlón 86m és egy függőhíd, amely egyébként épült tűz esetén az épületben. Úgy döntöttem, hogy nem megyek, mert panoráma a város tervezi, hogy a torony, ami sokkal nagyobb, mint a függőhíd.

A torony alatt hatalmas bevásárlóközpont Suria KLCC, ahol több száz divatos butikok. Mindig van egy csomó ember, az emberek vásárlási, séta területén a szomszédos parkban, enni a kávézóban, és este jönnek, hogy a napi show tánc szökőkutak.

Mivel úgy döntöttem, Malajziába utazom, független utazás

Éjszakai kalandok Kuala Lumpurban.
Mostanra elég fáradt vagyok. Elég volt az első ismerkedés a városgal. Úgy döntöttünk, hogy hazamegyünk és holnap folytatjuk. Az első nap történetének igazsága nem ér véget. Néhány órával aludtam a szállodai szobámban, éhes voltam, és úgy döntöttem, hogy a legközelebbi boltba sétálok. A kínaiak már kikapcsolták üzleteiket, de nem egészen 7 óráig. Megvizsgáltuk a polcokat, és olyan dolgot választottam, amit korábban soha nem próbáltam. Ebben a pillanatban felkeltettem egy másik látogató figyelmét a boltba, aki megkérdezte tőlem, ki vagyok és honnan. Beszélgettek egy darabig, valamilyen oknál fogva azt hittem az őszinteség a motívumok egy helyi lakos -, hogy megtanulják a fehér ember jobb és megállapodtak abban, hogy sétálni vele a közepén. Igen, és általában, hogy egy egészséges orosz, aki félig fél méteres Malay szemüvegtől fél. Miután legyőztünk néhány negyedet, eljutottunk a központi stadionba, leültünk a mező közepére és elkezdtük egymásnak mesélni országaikat. Kiderült, hogy tanár egy helyi egyetemen és egy viszonylag jó természetű ember. Aztán vettük a metrót, és valahol a város szélére mentünk, ahonnan csodálatos kilátás nyílt a központra. Ettünk egy indiai étkezdébe a torta egy curry és akkor azt gondoltam, hogy ez elég kaland, fogott egy taxit elhajtott és elment. Itt volt itt az első ismeretség Malajzia fővárosával - Kuala Lumpur.

Olcsó járatokat keresel: Kuala Lumpur?