Az iszlám alapjai

egy történet egy hajjról

Általában mikor megkérdezte, akarok menni Hajj, - igen, természetesen szeretnék, ahogy mindannyian szeretnénk, de nem tudom megmondani, hogy ez az én leghőbb vágya (De itt now- semmit, így nem akar visszatérni. ott! és nem feltétlenül a Hajj, hadd Omra, de csak egyszer látni a Kába ...) én már somneniya- nélkül mahram, és hogy elfogadják. Olvastam a bizonyságot, sokszor azt mondták nekem, hogy semmi sem történik, a vízum már kiadásra került, és így tovább, de végül adtak nekik. Úgy döntöttem, ez azt jelenti, hogy Allah (SVT), Moszkva-Dubai. Petertől egyedül voltam, csak a repülőtéren láttam a csoportomat.

De most, egy idő után, megértem, hogy ez helyes volt, mivel része volt a szellemi felkészülésnek a Hajj számára. És mi történt volna, ha Dubaiban mindenki elmenekült a piacra. "Dunya" azonnal elpusztítja az egész szellemi szellemet! Végül is ez egy hajj, nem egy bevásárló túra, és nem idegenforgalmi út!

Aztán kis buszba kerültek, és a sivatagokba meredtek. Egyetlen sivatag és olajfúrók, néha tevei állományai. Menj kemény, nagyon meleg és párás, hideg éjszaka, van légkondicionáló, de nem tartalmazza a „apalar” (azaz a „nagymama” tatár) félelem fogása hideg. Csak ebédre (+2 imára) és vacsorára (+2 mecset) maradtak, a közeli "matamákban" (éttermekben), nem túl hosszúak. Szaúd-Arábiában, a matamákban a nőket külön ablakban, ajtók nélküli ablakban táplálják, hogy senki ne gondoljon az ablakon keresztül. Nos, lazítson egy kicsit, vegye le a sálat. Éjjel 2 órát aludtunk a buszon, fajr, és újra elmentünk.

És milyen szörnyű hideg éjszaka a sivatagban! Reggelire reggeliztem, például egy puffanatban, ahol télen megyek Petersburgba, és jól voltam! És ez reggel 9-én ... Ar-Riyad körbejárta, és nincs más város is! Néha hirtelen falvak, mint a sivatag kísértetei, a semmiből emelkednek. De ez ritka.
Nej átment, egy érdekes és gyönyörű területen, mind a kihalt antik vulkánokban, egy nagyon szokatlan tájban, mint egy fantasztikus film.

A csoport egyik sheikh vezetője velünk utazott, aki mindig mondott valamit, hangosan felolvasta a duót, és megpróbált lelki szellemet teremteni és felkészíteni minket. Én általában kellemetlenségek az úton egy kis figyelemre méltó, és én szívós, és egészen ott volt az elvárás, hogy valami nagyon nagy, fontos, és mindannyian nézett mutató km-mennyi van hátra. Este 10 órakor volt mikate- zuhanyzó, egy kis mecset, ihram (én spec. Ihram nem was- tettem a Hajj a fekete Abaye), és- "Allahumma lyabeyk omratan, lyabeyka!". Mindannyian tamatta. És itt volt a legizgalmasabb ideje Hajj (a második, akkor is, amikor látta, hogy a Kába silnee-) - minden fehér, felszállt a buszra, kialudtak a fények, majd Mekkába, nagyon közel már, és az összes testvérek hangosan govoryat- „lyabeyk Allahumma (.) omratan, lyabeyka! ".

A hajj előtt 9 nap volt, egy macska. Mekkában töltöttünk - hostelben, női padlón, egy szobában, 5 embert. a következő 15-ben, csak a matracok a padlón, a dolgok alatt a fej, a 20 fő. egy WC és egy fürdőszoba. De ezek virágok.

Valójában, a legnehezebb hadzhe- ez nem gyakorolja, és a kellemetlenségeket, de SABR-HOLD (vagyis elviselni). Mindig. Az emberek különbözőek, néhány egyszerűen etnikai és az ima, hogy tegyen valamit, csak itt kezdődött, és néha fogja mondani, hogy nem mindenki kafir (hitetlen), hogy ezen a nyelven fog fordulni ... és a válasz nem lehet más, mint a „astagfiruka Allah” - ( „Isten bocsásson meg neked Allah „) Sabri Haji, sabr ... (” türelem, türelem. „), vagy jön és azt mondja, hogy a nők nélkül mahram (férfi kíséret közeli hozzátartozók), a ház nem megy sehova, és al-Haram- is, akkor is, ha a csoport a nők 5-6 embert, és borzasztóan kiábrándító tartózkodás Mekkában, amikor az al-Haram sorozatú. Szaúd megrendelések ... De még mindig uhitryalas- az egyik testvér, kérdezze meg, hogy, de a végén, az utolsó napokban még egy ment csendben, és- konyhakert, konyhakert, a város kapcsolódnak valamilyen Haji-csoport, és hát- ugyanúgy. És senki nem néz, nem kérdez semmit, csak egyszer, amikor késő este visszatérnek, mintegy 11 (és később, azért is, mert találkoztam egy szíriai család, akik az illegális bevándorlók és egy sátorban lakott, közvetlenül a gyep, és én hosszú ül velük, beszélgettek és ittak teát), és az autó megállt, és azt mondta: „Hilwa” ( „szép”) - ez nagyon kellemetlen. És így semmi; Általában a hajj alatt sok nő jár az utcán.

És az al-Haram- csodálatos hely, hogy húzza, mint egy mágnes, és soha sehol máshol már nem volt ilyen Hushu a namaz, bármi ... és jöttem, leültem a forró márványpadlón láttára a Kába, és olvassa el ott minden imát és a többi idő- dhikr, Dua, a Korán, és maradt csak a fürdő, és 1-2 raza- gyorsan enni kebabot, és - újra! És nem akartam semmit, csak azért, hogy mindig ott legyenek, csak üljek és nézzek rá, és olyannyira ...

Volt még egy látogatást Mekkába a szudáni család (fiuk van, jól ismerem őt); Vettem a legmagasabb szinten, vitték autóval felfedezni a várost, a piacok, és - kormili- táplált táplált ... Élnek egy nagyon egyszerű, nincs kórus. 3 szoba. lakás, szinte Szentpéterváron, csak a szudáni országban van mindent ... Sok ajándékot adtak nekem. Összességében szeretem ebben a hónapban egy beszélgetést arab, hibákkal, persze, de mindannyian megdicsért, hogy volt egy jó beszélgetés, nos, számomra - olaj, a szívet, ha a dicséret arab. Általában a szaúdiak megérteni inkább azt mondják, nem gyors, tudtam nekik jobb, mint a szírek.

Hogy őszinte legyek, a hajj valahogy kisebb hatással volt rám, mint az al-Haram. A Mina-ban hatalmas sátorban laktak, 70-80 ember számára. egy felfújható matracot + a kabátját, mint takarót. Másnap elmentünk Arafatba. Ott leguggolt a legközelebbi hegyre, ahol egy kis koncesszió mellett töltötte az egész napot. Féltem, hogy elfelejtek valakit. Tudtam, hogy nincs sok időnk, és nagyon sokat mondtam, és nagyon összpontosított.

A következő nap volt az első jamarat - ez tényleg a Shaitan helyszíne! Az emberek ott valahogy elvadul, dühbe gurul, (egészen más Tawaf-on! Barakat ott csak úgy érzi, hogy lóg a levegőben!), Kimászni a tömegből a rongyos ruhában, ferde arcok, sikoltozva ... szörnyű volt, hogy rosszul mennek. Az első nap bementem reggel, dobálták a köveket, elvész a többi (ami hihetetlenül rada- akart lenni az!), És elment Mekkába a tawaf (addig jó volt, hogy úgy érzi, a független és felügyelet nélkül !!)

Amikor búcsúztatták a tawafot, szörnyen keserű volt, csak a szív szakadt ki, hogy el kellett hagynia innen. Még azt sem tudom, hogy mit kell összehasonlítanom. Elviselhetetlen veszteség. Aztán elment a Medina (az úton láttam egy nagy csorda vad golopopyh obezyan- a sivatagban!), Ahol töltött csak 2,5 nap, ami nagy kár.

Amikor előtt áll a sír a Próféta (saavsem) és Abu Bakr (Allah legyen elégedett vele) - is lenyűgöző, amikor azt mondta: „Al-Salaam alaikum ya nabiyna Mhammad”, „Al-Salaam alaikum ya Abu Bakr,” nem volt egy olyan érzésem, hogy én tényleg ELŐZŐ álljanak és ők mondták, majd a többi nap- csodálatos érzés a béke, a nyugalom néhány leszármazottai ... vissza, fáradt, még jobban, mint ott, mert semmi sem maradt, hogy várjon, és csak haza akartam menni, nagyon erősen kedves Szentpétervári nővérei, és csak akkor a családja.

Útközben 95 kg rakomány voltam egy kicsire! (20 liter Zamzam, egy doboz Korans (ajándék) + megrendelések nővérek .... De volt, úgy tűnik, hogy nekem ilyen Barakat Allah (SWT), és a testvérek a csoportból, és Moszkvában is, mind nagyon hasznos, dzhazakum Allah Heyran így hogy nem voltak problémák. És végül jöttem ... Al Hamd LEE LLYAHI rabbi db ALYAMIN

• És még egyszer, az imám sírni kezdett, zokogott, amikor elolvasta az al-Fatihát, és sokan kiáltottak ...

• És mégis - amennyire sokan vagyunk, és amikor mindenki feláll Sujudban, és teljes csendet, hogy hallja a galamb szárnyait csörgő, csodálatos ...

Aztán valószínűleg sok mindent meg kell emlékezni. Most, emlékezve, azt hiszem, itt nem volt szükség, és nem ez ... És minden alkalommal olvastam a Dua és kérje Allah (SWT) adta meg a lehetőséget, hogy jöjjön a házába és vélemények ismét a mahram családom ... insha'Allah ...

Fotó: 1-ben Dubaiban; 2-on az út, Szaúd-Arábia tájak; Mekka 3 és 4 utcája; 5- hegyi Uhud