Utazás autóval Altai

I. Moszkvától az Altai-hegységig.
Mielőtt az Altáj-hegység kényelmes menni abba az irányba, Moszkva - Nyizsnyij Novgorod - Kirov - Perm - Jekatyerinburg - Tyumen - Omszk - Novoszibirszk - Gorno-Altaisk. Az első napon több mint 2100 kilométert kereszteztünk, és egy 100 km-es éjszakai szállásra megálltunk. Jekatyerinburgból. Bár Moszkvától az Altaiig tartó út nagyon hosszú (Oroszország területének csaknem egyharmada), de nem fogom leírni, tk. ez elég unalmas és monoton. Ha a Jekatyerinburgi úton leginkább az erdőkön keresztül haladnak, az Urálokon kívül folyamatos erdők, mocsarak és erdei-sztyeppek vannak, amelyek az Altai-hegységhez vezetnek. Ami a szövetségi és a regionális utak minőségét illeti, véleményem szerint - a Nyugat-Szibéria legjobb útjai és a legrosszabbak - a Nizhny Novgorod - Perm szakaszon.

Az utazás harmadik napján elmentünk a Chui autópályához (szövetségi útvonal Novosibirsk-Mongólia). Ez az egyetlen út, amely északról dél felé halad át az Altai egész területén. Délután végre belépett az Altai-hegységbe! A sztyeppeket az Altai-hegység lábainál helyezték el.
Az útvonal első pontja a Multinsky tó volt. Ehhez először el kellett érkeznünk Multához, Ust-Koksy közelében. Cherga faluban az Ust-Koksu felé vezető útjelzővel kikapcsoltuk a Chuysky-pályát. Az út egy nagyon durva láncindító volt, és néhány helyen őszintén "mosogatót". A fagyott eső és a 40 km / óra sebességnél gyorsabban mozog. Elkezdett sötétedni, és egy éjszakán át kellett megállnunk az éjszakán, miután csak 20 kilométerre utaztunk a Chuysky-pályától. És a glade teljesen "bányásszák" a tehén süteményekkel, és nagyon óvatosan kellett hagynia az autót. Az első éjszaka az Altai-ban nem volt túl fényes: az esőben és a tehén sütemények között.

Miután átment a Kanskaya sztyeppén, és belépett az Ust-Koksinsky területre, a tájképek újra meg újra megváltoztak. Vannak erdők, körül újra sok a zöld, a réteken legelnek lovak. Általában, ha elképzelni klasszikus Altay táj, fej húzott egy ilyen kép: a zöld fű, a ló legeltetés a réten, és mindez a háttérben a hegyek, homály fedi felhők. És most ezek a tájak egyszerűen figyelhetők az autóablakról!

Reggel mentünk a Multa faluba, ahol sikerült átszállni a Multinsky-tavakra. A tavak előtt a "Szibériai Autópálya" mentén csak 20 km volt, de ezt csak 3 óra alatt sikerült egy komoly technikával, mint pl. A GAZ-66. Nem szükséges a sátrakban lakni a Multinsky-tavakon, most már több vendég faház van kályhával, gáztűzhellyel és elektromos árammal (van egy dízelgenerátor). Így a hegyekben kényelmes környezetben élhet!

II. Multinsky tavak
Miután megszüntettük a dolgokat, a GAZ-66-ban ültünk, és a híres tavakhoz mentünk, így a kocsink a parkolóban maradt. Nézzük az út GAZ-66 lassan, de biztosan kúszott előre, és amely néhány helyen volt, sárban sár a pálya körülbelül egy méter, kiálló vastag gyökerek és kövek, én is nehéz elképzelni, hogy ez a „módja” általában lehet legyőzni bármilyen technikával. De a GAZ-66 egy nagy gép, és még az egész utazás során sem kellett még csörlést használni. 3 óra múlva végül eljutottunk a helyre! A házak csodálatosak voltak, innen a tóig mindössze 300 méter.

Utazás autóval Altai

Nedves hó elment. Mentünk a partra Közel Multinsky tó, és a mi nyitott szemmel hihetetlen szépség: nyugodt smaragd tó tiszta vízzel, hegycsúcsok, mögött szürke felhők. És ott van csend. Valóban, a Multinsky tavak minden időben gyönyörűek! És a tóban lévő víz annyira tiszta és ízletes, hogy forralás nélkül iszom!

Mivel szenvedélyesek voltak a "fotók remekei" létrehozásában, hirtelen hallottuk a medve borzalmát, amelyet rendszeresen hallottak a legközelebbi erdős lejtőn. A medve megijesztése érdekében zajt kezdtünk, hangosan beszélgetni, kiabálni, tapsolni a kezünk tenyerében. Este fokozatosan elkezdett járni az időjárás. Az egész nap egész nap ragyogott a nap.

A tópart felé közeledve ismét csodálkoztunk a nyílt tájakon. A felhők a hegyekben aktívan mozogtak és fokozatosan feloldódtak, az időjárás gyorsan megváltozott. Ma reggel felejthetetlen volt. Mindazt, amit tegnap lőttünk, ma már nem ismertek fel, minden új színekkel kezdett játszani. Hó erősen díszítette a környező tájakat.

Utazás autóval Altai

Ez a nap igazán mesés volt. Pár óra alatt túléltük az évszakokat.

Katun és Chui találkozásánál kb. 2 órakor érkeztünk. Általában Chui-Oozy az Altai-emberek szent helye, az Altai-hegység egyik fő szimbóluma. Itt a tisztázatlan Chuya Katunba áramlik. A folyóknak más színe van, és nagyon világosan látjuk, hogy az egyik folyó feloszlik a másikba. Figyelemre méltó, hogy mind a Katun, mind a Chuya a szezontól függően megváltoztatja a víz színét. Például a Katunban lévő víz, majd piszkos-szürke, majd sáros-zöld, majd világoszöld, majd türkiz. Megtaláltuk az időszakot, amikor a víz színe, és a Chuya és a Katun türkiz színárnyalat, a legszokatlanabb és legszebb. A hold, mint korábban, ragyogóan ragyogott, és csak alváskor voltam, ezt a gyönyörű helyet el akarta fogni a holdfényben. És reggel új lövéseket készítettünk e csodálatos helyről.

IV. A Chulyshman folyó völgye.
Amikor elérte a falu Aktash, már tele a teljes tank benzinnel, és elhagyta az út vezet át a labdát, hogy Ulagansky Chulyshman. Ez az út áthalad festői helyen, de a legszokatlanabb és lélegzetelállító táj figyelhető bejáratánál Chulyshman River Valley, a pass KATU-Yaryk. És akkor, amikor jött a nagyon pass, kilométernél magassága szemünk nyitott őrült szépség, a völgy alján egy kígyó vonagló gyors folyó Chulyshman, lapított mindkét oldalán csupasz sziklák, amely kialakult a Grand Canyon. Ez nem csak a látható, hanem hallható zajos vízesések, púpozott le a magasból a több száz méter, a nagy teljesítményű, bugyborékoló patakok. Itt döntöttünk úgy, hogy az éjszakát töltjük és reggel fényképezzük.

Nem akartuk elhagyni ezt a helyet, és úgy döntöttünk, hogy a fotózást csak 2 óra múlva fejezzük be, amikor a napfény már nagyon kemény volt. Amikor az előző naptól Aktaszától a Chulyshman völgyéhez mentünk, a felhők és a köd elrejtett tőlünk gyönyörű panorámait az Ulagan Pass-ról. Most, visszafelé, minden már más volt, és meg tudtuk csodálni ezeket a helyeket. Miután az Ulagan-hágón emelkedett, ahol éjszaka nehéz hó volt, ismét a Multinsky-tavakhoz hasonlóan a mesés téli tájak között találtunk magunkat. Az út jeges volt, nagyon óvatosnak kellett lenni, egyes teherautók felemelkedtek. Megálltunk a népszerű Kidel-tavon.

V. A Kurai sztyepp.
Nagyon korán, még sötétben hagytuk a szálloda Aktas és fél óra alatt érkezett meg a Kurai sztyeppe, kikapcsolta a Chu traktus pusztai út a dombos terep, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a Kurai sztyepp és Észak-Chuya gerincen. A Daura a Kuray sztyeppében egy újabb "Altai klasszikus". A lencsék kijavította az összes varázsát Kurai reggel - az idő napkelte előtt, napkelte, amikor a sugarak világító csak a tippeket a havas csúcsok a gerinc és az időt, amikor az első napsugarak fürdik az egész völgyet már.

VI. Chuya sztyeppék és a South Chuy gerinc.
Csupán 50 km-re tovább a Chuysky út mentén, és a Chui sztyeppében vagyunk - a világ egyik legmagasabb hegyvidéki sztyeppé. A tengerszint feletti magasság 1750-1850 méter. Ugyanakkor a Chuya sztyepp a legszárazabb hely Oroszországban, a csapadék itt csak 80-150 mm. évente. De ezeken a részeken az éghajlat nagyon súlyos - a napi hőmérsékletváltozás több mint harminc fokot érhet el.

Kosh-Agach faluban egy földútra fordítottunk, amely átkel a Dél-Chuya tartományba. Itt vagyunk a lehető legközelebb a Mongólia és Kína határához. Innen Mongóliáig csak 15 km volt. Dél-Chuy gerincének átlagos magassága 3500 méter. Néhány tucat kilométer hosszú úton haladt át a South Chui Pass. Nyilvánvalóan hidegebb lett, mindent jégtörmelék borított.