Kezdőlap »Varanasi - A Szent Gangesz városa

Varanasi - Szent város a Ganges folyón

Varanasi az egyik legszentebb indiai város, amely a Ganges-folyó bal partján található. A "Varanasi" város neve az Aruna és az Assi folyók nevéből származik, amelyek ezen a helyen a Gangeszbe áramlik. Varanasi-ben alakult, több mint 5000 évvel ezelőtt, a legenda szerint, az Úr Shiva, ősidők óta a város volt, és továbbra is fontos kulturális és vallási központja Indiában.

Varanasi - nincsenek jelentős építészeti vagy természeti látványosságok. Ez vonzza a nagyszámú utazók a világ minden tájáról egy speciális szellemiség és szentségét ennek a helynek. Varanasi már régóta a hangsúly az indián bölcsesség és vallásosság, itt élt sok nagy indiai mudretsyyu A külvárosokban Varanasi - Sarnath - adta első prédikáció Gautama Buddha.

Varanasi egy szent város a folyóparton

Manapság több ezer aszsetika, jóga és brahmin is él itt. Sokan közülük minden reggeli rituális fürdő a Gangeszben a felkelő nap sugaraiban. Úgy gondolják, hogy itt meghalni azt jelenti, hogy megszerezzék az élet és a halál szabadságát. Sok ortodox hinduk Varanasiba érkeznek, hogy befejezzék földi utazásukat.
Mark Twain egyszer azt írta: "Varanasi idősebb, mint a történelem, idősebb, mint a hagyomány, még idősebb is, mint a legenda."

Megérkeztünk Varanasiba az előző este Khajuraho-ból. Egy 4 csillagos szálloda a folyó közelében volt. 5 órakor kirándulni kellett. A Ganges-folyó hajnalán találkoztunk, miután teljesítettük a szent hagyományt.

Varanasi egy szent város a folyóparton

Miután elhagyták a hotelüket, észrevették, hogy a sofőrünk a minibusz mellé aludt, és az aszfalton levő lapot vagy szőnyeget borította. Ahogy más pilóta aludt. Úgy tűnik, hogy megtakarítják a szállodákat, vagy éjszaka a kravati nem engedheti meg magának.

A szálloda bejáratánál találkoztunk orosz nyelvű útmutatónkkal, és az utcán haladtunk a Ganges folyón. Varanasiban az utcák még kevésbé vonzóak, mint Indiában. ahol meglátogattuk. Sok ember van egy keskeny utcában. Valaki siet a vállalkozásban, valahol a csoportok állnak vagy ülnek, és foglalkoznak problémáikkal. Sok hajléktalan ember alszik a földön.

Elmentünk a töltéshez. Van itt egy pandemónium is. Sok örömhajó pórázon állva. Valaki a helyiből már a folyóban fürdik. Varanasiban a Ganges szélessége kb. 250 m. A Gangesz bal partja meredek és sűrűn épül fel a városi struktúrákból. Egyetlen építészeti stílus nem látható. Inkább építészeti káoszt látunk, bár egyes házak szilárdak.

Varanasi egy szent város a folyóparton

Az ellenkező parton lapos és elhagyatott. Nyilvánvaló, hogy a magas vizek alatt elárasztják. Általában itt kínálják a Ganges-folyóban a külföldieknek és más kirándulóknak a fürdőzést.

Fürödtünk a Gangesz, a sugarai a felkelő nap és a víz pustidi tsvetamii tálba és gyertyák - énekelte az ősi szent hagyomány. Nem kell többet tennie. Úgy döntöttem, hogy úszni fogok a Gangeszeken. Miért ne? 8 éves koromban átléptem Don-jét. Miért nem átlépheted a Gangeszeket 60-ban? Tájékoztattam a kapitányt erről. Nem bánta. És teljesítettem a terveimet.

Körülbelül 30 perccel azután, hogy kiszálltam a vízből az ellenkező bal parton, hajójuk közeledett és felvette. Még látnunk kellett a halott hinduk hamvasztásának helyét. 20 perc múlva lefelé, és megáll a krematóriumban. Nekünk egy csónakban Lama leteleped, és elkezd mondani a hamvasztás folyamatáról.

Mivel már láttuk ezt a szomorú eljárást Katmanduban. Nepálban. nem volt hangulatunk újra megtapasztalni. Ráadásul az előkészületek nyilvánvalóan késleltetettek voltak. Köszönetet mondtunk Lámának a történetért, és 100 rúpiót adtunk neki. Ugyanakkor megmutatta, hogy mindannyiunknak 100 rúpiát kell adnia neki. Adtunk neki még 100 rúpiát, és ismét megköszönte a történetet és búcsúzott.

Kb 9-kor visszatértünk a szállodába, reggeliztünk, tele voltak dolgokkal, és 10 órakor rendszeres buszunkra indultunk Varanasi repülőtérre. Ezzel véget ért a mi utazásunk Indiába és a világ körüli utazás egészére. A járatot először Delhibe vártuk. majd Moszkvába és tovább a Rostov-on-Don otthonába.