Egy nagy hegyi dombon a hétvégén

A Felső Katav falu egy olyan szénégető településként alakult ki, amely szénterméket termelt a Katav növények igényeihez. Mivel a település a katav-folyó felől a Katav-Ivanovo erőmű felett volt, ezért kapta ezt a nevet. Ma itt élnek nyugdíjasok és nyári lakosok. Csend és friss levegő. A helyiek barátságosak. A gépkocsit valaki birtoka közelében hagyhatjuk, miután korábban egyetértettünk a tulajdonosokkal.

A falu mögött, délkeleten, a Zigalga-gerinc falának kék színű. Innen világosan láthatja az Antenna-hegyet, a 4., a 3., a Kicsi és persze a Big Shelomot. A gerinc panorámáján a legvégre jobb lesz. Van valami kedves hozzánk.

A felső Katavtól az út egy egykori keskeny nyomtávú vasút mentén halad. Körülbelül egy kilométeren az út áthalad a Katav folyón a régi vasúti hídon. Miután ez egy vasúti híd volt. A 20. század elején német mérnökök tervezték. A híd még mindig kiváló állapotban van.

Ezután az út elágazik. A Katav-Ivanovszk felé vezető út balra is indul, de egyenesen és kissé jobbra kell haladnunk. A Felső-Katavától az emelkedő kezdetéig a töltés mentén 12 km-re kell sétálni. Valójában, jó száraz időben, egy közönséges kocsin vezethet, de jobb, ha nem csinál egy sáros úton, vagy megy egy off-road autó, hogy időt és energiát takarítson meg.

Miután 12 km-re balra és felfelé haladt, egy jó fakitermelőút ment. Szükség van rá, és összeomlik. Még egy kilométer és felfelé a hegyre, és eljutsz az átkelő átkelőig. Ott véget ér az út, és balra kell mennie. A szakadék mentén halad át a patak mentén, a hegycsúcsokon. Szorosan figyelemmel kell kísérnünk. Egy ponton ő fog menni jobbra, hogy felkeljen. Az út kb. 800 méter magasságban van, és a Nagy Sheloma tetejére való felemeléshez szükség van a 600-as típus felesleges magasságmérővel való ellátására. Ez három órát vesz igénybe. Összesen a Felső Katavától a csúcsig eltelt idő körülbelül 8 óra. Ezért a legjobb az első napon, hogy leálljon az éjszakára az elszámolás területén. Itt van víz. Igen, és másnap friss fényerővel biztonságosan megyek a hegy tetejére.

Az út vezet a hegyi taiga-n keresztül a Kurumig. Az erdei szigetvilág környékén sétálhatnak, és egyenesen rájuk tudsz mászni. Kurumi véget ér az előtti fennsíkon. Itt van egy egyenletes hely, melyet fával borított. A maradványok a sziklák. Mögötte azonnal felemelkedik a csúcsra.

A Nagy Sheloma legmagasabb teteje egy kis fennsík, melynek kő maradványai vannak. A legmagasabb pont a fennsík délkeleti részén található.

A hátrafelé haladás a hegy déli részén fekvő fennsíkon keresztül történik. Itt ismerkedhet meg a hegyi-tundra növényekkel. Csodálja meg a boróka bokrokat, és gyűjtsön áfonyákat és áfonyákat is. Ha beleesik a szezonba.