Egy karrier története

Elárasztott Ruskeal márvány kőbánya. Karélia

A tervek nem kerülnek mentésre

Moszkvától öt autó (két Mitsubishi L200, két Toyota LC80 és egy JeepWrangler) maradt. By the way, miután meghallgattuk a szentpétervári kollégáinkat a fokozott határrendészet szörnyűségeiről, minden elképzelhető és elképzelhetetlen papírokkal felruházzuk. Hát, tudnánk, mi vár ránk ...

Egy kőfejtő története elárasztotta a Ruskeal márvány kőbányát
Pétertől Sortavaláig kétféle módon lehet menni - a Ladoga-tó keleti vagy nyugati partján. A keleti út jobb, de hosszabb. Úgy döntöttünk, hogy megyünk. Ez volt az első hiba. A hullámzó hó alatt a Wrangler 40 km / h sebességgel "repült". A kormány legkisebb mozdulatával az autó elindult az út mentén. Szerencsénkre senki, de mi elhatároztuk, hogy elindulunk ezen az éjszakán, és nem volt ütközés az ütközéssel. Kétszer az autók bejutottak az árokba, jó, hogy nincs "füle" (elvégre a sebesség kicsi volt). Egyszer belerohant a fába, hátul, amikor az autó 180 fokos fordulatot tett. De a leginkább kellemetlen kaland történt már reggel. Éles fordulás miatt elmentem, azt találtam, hogy negyven méterre vagyok a vasúttól, amelyen az árufuvarozó utazott. A fékezési kísérlet nem vezetett semmihez. Az élet megmentett egy olyan beton oszlopot, amely "megállította" az autót egy méterrel a vonattól. Általánosságban a Szentpétervártól 430 kilométerre a márványkőbányáig 12 órát és több évet vett igénybe.

Határőrök, mellesleg, nem találkoztunk. Inkább találkoztak velünk, de csak útközben. Egy kis kabinban egy barátságos középkorú nő ült és kötött. Arra a kérdésre, hogy mi folyik a határrendészet megerősítésével, azt mondta, hogy nem tud semmit. A határőr visszakerül, valószínűleg elmondhat valamit. Nem vártam a határőrséget, de a helyi lakosok azt mondják, hogy az oroszországi finnek jelentősen elmaradtak a közelmúltban. Így legalább a belépési munkákra korlátozódnak.

A következő nap közepén Heluli faluba hajtottunk. Beléptünk, és azonnal megnyugodtunk, mert mint a község szomszédságában, ez a név semmi rosszat nem lehet megtenni. Végtére is itt vannak a múmiák - trollok, és a folyó partján lévő kis házaknál a múmák és a múmák - apukák már ebédre vesznek részt egy vidám ifjú. És legyen egy hurrikán és rossz idő, minden rendben lesz. Egy barát nem lehet. Valójában a katolikus plébániánál, amely kevesebb, mint egy kilométerre fekszik a márvány kőbányától, várakoztak meleg zabelettel, áfonyával és meleg serleggel. Egy ilyen vétel után már lehetett körülnézni. Mint kiderült, a "meleg finnek" jó munkát végeztek, és a tervek nagy részét már megtették. Így a felső emeletek 70% -ban befejeződnek. Van egy lift, egy étkező és egy szerszámos terem. Igen, igen, azok, amelyeket a XX. Század eleji fényképek fényképein mutatnak be. Csak a párnázott sétálókat tudjuk feltérképezni. De nem álltunk meg ott - a merülő márványmélységektől kivettünk egy hegyi kocsit és egy bányász lombikot a múlt század elején, amely egy helyi múzeum helyi múzeuma lett.

Megszakadt hazafelé

Egy kőfejtő története elárasztotta a Ruskeal márvány kőbányát
Öt napos búvárkodás egy pillanatra repült, és most itt az ideje, hogy visszahúzzon. Egy dolog: ha úgy gondolja, hogy mind a öt nap alatt, leállítás nélkül, hó, az út hazafelé nem látszik felhőtlen. Úgy döntöttünk, hogy a Ladoga-tó nyugati partján haladunk. Mint mondtam, ez az út rosszabb, de 130 km-rel rövidebb. Azonban, amikor eszébe jutott a Marble Quarry útja, egyszerűen lehetetlen elképzelni, mi lehet rosszabb. Úgy döntöttünk, hogy felszakadunk, mert a megszakítás nélküli hóesés esetén a rövid kerekű Wrangler egyszerűen nem tudott lépést tartani a megterhelt Mitsubishi L200 és a Toyota LC80.

A híres Priozerskaya út a Landenpohue-on keresztül vezet. A csendet a Ladoga-tó gyönyörű tájjai ragyogítják, de végül a hó csúcsán nem hagyja ellazulni. De minden jó dolog véget ér. Kevesebb mint öt óra alatt kellemetlen kopogás hallatszott a motorban. Általában ez történt. Őszintén 170 ezer mérföldet dolgozott, a 2,5 literes "négy" bejelentette a környéket az egyik hajtókerék kopogásakor. Csak kipillantottam a motort, és várakoztam a segítségre, az út mentén, remélve, hogy meleg leszek.

Éjszaka. A levegő hőmérséklete mínusz 15 fok. Péter előtt - 107 kilométerre a Priozerskaya autópálya mentén. Az elmúlt hat nap, leállítás nélkül, havazik. Nos, és tovább a szövegben.

RUSSKOAL MARBLE QUARRY

GPS koordináták: 030 ^ 35'01.38 "E, 061 ^ 56'38.78" N

Egy kőfejtő története elárasztotta a Ruskeal márvány kőbányát
A dekoratív orosz márvány első darabjait 1766-ban Szentpétervárra vitték. A kivonat a márvány dolgozott "akár 800 ember orosz és Chukhont emberek." Ruskeal márványt Szentpétervár templomokkal és palotákkal díszítettek, Petrodvorets szökőkutakat, Tsarskoe Selo és Gatchina oszlopait. Csak 1769 és 1830 között 200 000 tonna márványt töröltek itt. A Szent Izsák-székesegyház (1819-1859) építését, ahol a Ruskeala kőzetet a falak felé nézték, az orosz márványról ismertté vált. Az Országos Levéltár Karélia túlélte négy írt levelek közvetlenül Montferrand, használata minden árnyalatú fehér márványt a architraves Felmagasztalása (teherhordó gerendák pihent az oszlopok) és a kék márvány az alapja a katedrális. A leveleket a Montferrand által javasolt márványlapok rajza zárja. Az egyik dokumentum tartalmazza a munkások és kézművesek díjazására vonatkozó információkat is a márvány betakarításán végzett munkákról. A Szent Izsák-székesegyház építését követően a márványmaradványokat elhagyták. A helyi lakosság a márványdarabok felhasználását találta: "Az intelligens Chukhont emberek sok marmori töredéket használnak, mészre égetik." A Nesortovaya márványt mészre égették egészen a XX. Század hatvanas évekig, és zúzottkő, díszítő morzsa, mészkő lisztet is feldolgozták; a föld alatti állomások magas minőségű fűrészlapjaitól. Jelenleg Ruskeala fő kőbányáját a XVIII. Század elején, a XX. Század elején az ipari kultúra (bányászat) műemlékének tekintik. Kőbánya (hossza 450 m, szélesség: 60-100 m, mélység: 30-80 m) elárasztja a felső földalatti vízszint szintjét. A kőfejtő árvizek különböző változatai vannak. Egyikük szerint a finn kőbányát az 1939-1940-es szovjet-finn háború kezdete előtt elárasztották.