Az azúrkék partján tett utazás története egy Nizza-i utazásra utal

Az a szándék, hogy tetszeni fogok a tavaszi Nizzával, született velem a következő európai út előkészítése során. Franciaország déli része már korábban meglátogattam, de a látogatás egy rövid, pusztán tényfeltáró, akár mondhatni tudó hírszerző szolgálat volt. Most a Côte d'Azur városait szeretném megismerni.

Az utóbbi időben, úgy döntöttünk, hogy Párizsból Nizzába vonattal hagyta hét este a francia fővárosban, megjelent a francia Riviérán éjfél után - Marseilles kifejezni «SNCF» versenyzett, mint az őrült egy teljesen új pálya, majd elkezdett fájdalmasan feltérképezni a part mentén, a az út Marseille és Nizza között még nincs felszerelve a nagy sebességű mozgáshoz.

Most a dolgok vidám, mert hogy Párizsból Nizzába, mert akkor és légi járművek, a repülési jönnek még olcsóbb, mint a vonat - az interneten, könnyen megtalálja az ára 35 euró, így a tarifák és a «Air France», és «Easyjet» . Azt azonos feltételekkel választotta az első lehetőséget, hiszen az én „arany” kártya törzsutas adott némi kiváltságokat a programban «Flying Blue» és számoltam kulturális reggeli Orly repülőtéren, miután egy korai emelkedés nem ad nekünk a lehetőséget, hogy nem ez a hotel. Így felbukkantunk az égbe a francia fővárosban, tápláltuk, boldogan és vártuk a nyaralást a Cote d'Azur-ban.

A legnagyobb dél-franciaországi üdülőhely harminc fokkal találkozott a nappal, a szél és a hő hatásával. Palms szórakoztató susogó levelek felett, alatt megzörrent buszok buszoktól: Airport Terminal 2, és repülni «Air France» megérkezik a második, míg a közlekedés a város múltja az első. Szóval el kellett mennünk a buszra ...

A Nizza-i utazási rendszer meglehetősen egyszerű, az összes közlekedési eszközre jellemző jegyek megvásárolhatók automatákban vagy közvetlenül a sofőről, az ár ugyanaz, mint ami ott van; utazásunk idején egy szép utazás 1 euróba kerül, most már másfél eurót kell fizetnie. Vettem egy egyszeri jegy szükséges minden alkalommal egy leszálló áthaladnak az érvényesítő, mivel az lehetővé teszi a meghajtó 75 perc alatt megtenni a transzplantáció, de nem szabad, hogy mozog az ellenkező irányba. A turisták nézd meg a napi kártyák ára 5 euró, amely megadja a jogot, hogy lovagolni egész nap korlátozások nélkül valamennyi közlekedési Nizza, kivéve a gyorsvonatok 98. és 99. egyenesen a repülőtérre.

Mi volt a terv nem igényel sok utazás, köteles volt csak, hogy egy transzplantációs buszról villamosra, majd találtuk magunkat, pontosan a bejárat közelében a szálloda «Appart City Akropolisz». Három okból választottam: alacsony ár 49 eurót egy kétágyas szoba reggeli nélkül, de egy konyhával; jó vélemény; közel a vasútállomáshoz, ahonnan a Cote d'Azur városain keresztül vártuk. Igen, a régi szép a szálloda olyan messze, hogy ott egy fél órát, de a szomszédban van egy villamos ág, 5 perc, és a trükk történik.

A hotel Nizza-ban személy szerint tetszett, és bár utoljára a városközpontban éltem, a jelenlegi feladat "Appart City Acropolis" tökéletesen alkalmas ...

A másik dolog az, hogy a tervek azonnal összeomlott, én titokban reméltem, hogy rendezze a korai, legkésőbb délben, azonnal le kell zuhanyozni, és pihenni chasochka két, amíg a hő alábbhagy, aztán megy, hogy ellenőrizze a látnivalók Nizzában. A leánykapitány azonban nem akart letelepedni, mondván, azt mondják, a szám még nincs készen, és felajánlotta, hogy akár három órát is sétálhat. Nos, legalább néhány dolog a raktárban hagyta elhagyni ...

Röviden, ismét a napégett utcán voltunk, és a Nizzai kikötő felé fordultak - számítottam a lédús kilátásaira, hogy felvidítsam magam.

Az azúrkék partján tett utazás története egy Nizza-i utazásra utal

Mivel a hő érezhetők nagyon világosan, mi sokkal késleltetett átmenet: már használják minden lehetőséget, hogy látogassa meg a bolt, azokat választják, ahol a légkondicionáló dolgozott; néha sikerült elrejtünk az épületek és a fák árnyékában. Különösen érdekes helyek nem kaptunk, azzal az eltéréssel, hogy a terület a Garibaldi gyönyörű volt - vette körül az elegáns házak, és a közepén állt egy emlékművet forradalmi vezetők. Valaki talán csoda, hogy Franciaországban van egy emlékmű, hogy az olasz hős, de nem szabad elfelejtenünk, hogy a Giuseppe Garibaldi született Nizzában, majd a város tartozott a Királyság Szardínia, ami lett a mag, amely körül Olaszországban alakult. Az események a Risorgimento a szardíniai föld királyai voltak kénytelenek átadni a hatalmas szomszéd támogatását elleni küzdelemben az osztrák megszállás. Garibaldi kétségbeesetten kifogásolta ezt az áldozatot, de nem tehetett semmit. Itt született a Nice francia ...

Nizza régi kikötője teljesen csodálatosnak tűnik, és ebben ismét meggyőződtem, amikor kimentünk a töltéshez. Nem csak, hogy a környező tájak jóak, festői árbocokkal és vitorlákkal festettek, luxus hajókkal, amelyeket csónakáztak. A kikötő északi oldalán található Notre-Dame du Port gyönyörű temploma nagyon szép. Az épületet 1840-1853-ban építették fel Vernier építész tervei szerint, negyven éven keresztül kollega, Jules Fevre monumentális homlokzat oszlopokkal bővült. És nyugatról a Nizzai kikötőben egy óriási kastély dombon lóg, kastélyba koronázva - a megfigyelő platformok már csodálatos panorámapéldákat adtak nekem.

Tehát, ha az érkezési során mindössze «Gyors» jelenlegi séta a Quai dokkok adtak elgondolkodtató: akciók a 15-20 euró ebéd fölött mindenhol. Derítsük ki, mi az, amit, úgy döntöttünk, hogy összpontosítson a belseje az étterem és ennek a kritériumnak nyerte az étteremben «L„Escale»a házban 12. Van egy sor menü 18 euró, szükséges volt csak, hogy a választás több előételek, a hús és desszert - nem rossz módja az ebéd Nizza városában olcsó. Vettem két "buaibes" halászlevet, a másodikban közepes szezoni húst és fagylalt-desszertet rendeltem. Ennek az az oka, hogy a francia előírásoknak való szerénység miatt tele van pénzzel, és ha mégis megközelíthetjük az ablakokat, amelyek megnyitják a Vieux Port kilátást. minden rendben lesz. Sajnos, a füstöt a dohányzók, akik foglalt asztalok az utcán, arra kényszerült, hogy üljön a szoba hátsó részén. Így hát az "L 'Escale" étterem a legjobb benyomást keltette ...

Vacsora után lustán sétáltunk a város régi részén. Nizzai történelmi városrészek egyszerre kellemesek voltak, és egy új séta ment végig kellemes emlékeket. Szűk sikátorba merítettünk, kis négyzetekre ugrottunk, élveztük az épületek nézeteit. Mostantól kezdve egyikünk elakadt, hogy a legszebb fajok egy másik szuper-keretét készítsük el. Még azt tanácsolta a társa tartsa nyitva a szemét, és ha valami történik, hogy az árfolyam a szálloda a következő: háttal a tenger, séta a villamos síneket, jobbra és karcolás nélkül bárhová kiszorítja őket; ha az út a villamos megy simán, akkor minden rendben van, de ha az emelkedés kezdődik, az az út felé a domb Chateau, akkor nem kell odamenni.

Az azúrkék partján tett utazás története egy Nizza-i utazásra utal

A Nice látnivalói szétszóródtak egy nagy területen; például a Régészeti Múzeum és a Chagall Múzeum osztja jó messzire, és még inkább felfelé, az orosz egyház közel a város központjában, és hét ortodox székesegyház mérföld zselé slurp. Tehát inkább a régi negyedekre és a part menti sávokra helyeztük a hangsúlyt. A leglátványosabb tárgyak között megkülönböztethető Saint-Jacques templom, Nizza jezsuita temploma is. Az épület az 1640-es években, az első testvérek Krisztusban úgy tervezte, hogy építsenek egy kápolnát, majd ambícióikat nőtt, és megvásárlásával a szomszéd házban, a jezsuiták beállított nevezetességei nagy, impozáns épületben. Itt csak az oroszlánrész az építészeti monumentalitásból rejtőzik a szomszédos épületek, amelyek szó szerint végig-végig állnak. Emiatt a jezsuita templom sokat veszít.

Emlékeztetek az 1633-ban épült Szent Kereszt templomra is, amelyet Spinelli építész 1765-1767-ben újjáépített. A templom végső megjelenését még 1875-ben alakították ki, amikor a barokk homlokzat létrejött. Véleményem szerint ez az egyház határozottan megérdemli a dicséretet.

A következő látnivalók Nizzában találkoztunk a kikötő szélén, amikor elmentünk a tágas Cours Saleyába. Vagyis ez a hely a térképen tágasnak minősül, és valójában szinte az egész területet hatalmas virágpiac foglalja el. A helyi kereskedők tálcáin gyümölcsök is vannak, de a virágok uralkodnak, és a szokatlan színválaszték, amelyet a fényképezőgépem ragadott meg, a Nizzai legszebb benyomást keltett. A piac hétfőn kívül működik naponta, így csak hülye lesz, ha nem látogatják meg ...

A Salei térre két figyelemre méltó épület található - az Igazság Palotája és a Grimaldi palota. Az első, 1880-ban épített igazságügyi tisztviselők számára érdekes a neoklasszikus homlokzat, a második pedig egyszerűbb és a rendőrségnél szerepel. De ez valójában a Savoyai Dukes egykori rezidenciája, miután a régió uralkodói. Az együttes építése a XVII. Század első felét vette, majd a ducal palota szilárdabbnak tűnt. Napóleon katonáit alaposan elbocsátották, és több mint 10 háború utáni újjáépítési évet vett igénybe, mielőtt a Savoy-ház képviselői ismét letelepedtek Nizzában. Három évtizeddel később, amikor a Côte d'Azur ez a darabja a franciaek kezébe került, nem találtak semmi okosat, mint elfoglalni a Savoy Dukes palotáját a rendőri prefektúra alatt ...

A Salei téren 1660-ban épült és egy évszázaddal átépített Saint-Sauer templom is található. A szent halál temploma a napóleoni háborúk alatt esett, később felújították, és ma fontos építészeti emléknek számít.

A Földközi-tenger partján kimentünk arra a területre, ahol az Egyesült Államok rakpartját felváltja az Anglet hosszú népi sétánya. Azt hittem, először menjünk nyugatra a Nizzai sugárúton, de nehéz eltekinteni a tengeri panorámák megfontolásától, ha már egymás mellett vannak. Ezért a terveket félretették és a tengerbe rohantak ...

Szép strand, amelyet még akkor sem kedveltem, mégsem tetszik a kavicsok és az emberek hordái is nem tetszenek. Most, a tavasz, bár kavicsok nem fog menni, az emberek még mindig kisebbek voltak, így tudtam, hogy végezzen egy fotózásra for fun, nem rejtélyes, hogyan lehetne úgy hagyja a színfalak mögött valaki mell és a has.

Az azúrkék partján tett utazás története egy Nizza-i utazásra utal

Kis jótékonyságra volt szükségem - a szezon még nem kezdődött el, és a hideg víz nyilvánvalóan megijedt a potenciális fürdőzőktől. Még mindig néhányan Nizzan tengerpartján napozásra szánták, és egy nap követte a példáját, egy kis barnulást a tavaszi napsütésben. Nem voltunk védve a sütő sugarak, amit este megbántam, egymás vörös bőrét nézve. Aztán megkérdeztem, mennyit költ a Nizzai tengerparton esernyők és napozóágyak kiadására. Kiderült, hogy egy esernyő készlet és két napozóágy bérleti díja 15 euró, míg a ruhák cseréjére szolgáló toalettek és kabanák állnak rendelkezésre. Mindenesetre, ez a szolgáltatás csak a nyári ... Ebben az esetben jobb helyet találni, közvetlenül a vízparton, ahol a sétányon Nizza elhelyezett vas szék - ül valahol egy pálmafa alatt, és a friss levegőre szórakozásból.

A kellemes és a hasznos összekapcsolása Nizza turisztikai vonala, amely óránként körbejárja a várost. A verseny kb. 45 percig tart, a jegyek ára 8 euró. A motor a partról indul, majd a bulevardok felé fordul, az óvárosba merülve, a szélén, a Chateau-hegy körül megy, és visszatér a töltéshez. Így az utasok szempontjából az összes főbb látnivaló Nizza esik, és az ellenőrzésük érdekében nem kell menni sehova.

Régen szoktam sétálni, de a társam nincs ott, és egy idő után úgy éreztem, hogy hamarosan megszólal és valószínűleg botrány lesz. Meg kellett kijavítanom a terveket, kikapcsolni a töltést, és el kell menni a villamos felé. További ismerős Nizzával, másnap mozogtunk.

Az azúrkék partján tett utazás története egy Nizza-i utazásra utal

A bevásárlás témája folytatódott másnap reggel, amikor visszatértünk a városközpontba, és szándékosan vezetett útitársamat új módon, próbálva előre ösztönözni a vásárlási kilátásokra. Meg kell jegyezni, hogy az Avenue de la Ré publique, amely Nizza szívébe vezetett, sok üzlet és üzlet volt, ruhákkal, cipőkkel, kiegészítőkkel. A helyi választék sokkal jobban nézett ki, mint a központ kínálatából, és az árak alacsonyabbak voltak. De Nizza óvárosai gazdag választékot kínáltak mágneseknek, képeslapoknak és egyéb jóknak, így ha Nizzából származó ajándéktárgyakat vásárolsz, jobb a régi utcák között.

Folytatva a napot, amelyet előző nap megszakítottak, nyugatra költöztünk, eljutottam a híres "Negresco" szállodába. Ez a rendkívüli épület Nizza egyik szimbólumává vált, a fényűző élet megtestesülése a híres arisztokraták üdülőhelyén. Az épület nyitva áll a nagyközönség 1913 és üdvözli a legkiemelkedőbb alakja a politika és a kultúra között a vendégek szerepel Marlene Dietrich és Hemingway. Most bárki is beleveti magát az örök ünnepség kifinomult légkörébe, és szobánként körülbelül 300 eurót fizet; az alacsony szezonban egy hely 200 euróért.

A "Negresco" közelében egy kicsit az épület mélyén áll a Saint-Pierre-templom, amely hatalmas, neoromán stílusban tartott. Sétálhatsz hozzá, ha van plusz idő, de jobb, ha felfedezheted Nizza egyéb, látványosabb látnivalóit. Például, hogy meglátogassák az Anglikán Szentháromság-templomot, amelyet 1856 és 1862 között építettek a brit Thomas Smith. Ő választotta a neo-gótika stílusát, és nagyon jól sikerült. Mindenesetre az épület harmóniájával kedveskedik a szemnek.

A református templom temploma, amelyet neogótikus stílusban is díszítenek, nem érdekes. 1888-ban épült a fokozatosan növekvő protestáns közösség igényeire. A Szentháromság temploma meglehetősen bemutatható.

Van hova menni és Nizza ortodox lakói. Igaz, az orosz templom Longchamp a város központjában nem ragyog a szépség. Épült 1856-ban sorrendben özvegy császárné Alexandra Feodorovna, skorbevshey Az elhunyt házastárs I. Miklós és úgy néz ki, mint az építész ihlette több nyugati építészet, hanem keletre. Mindenesetre az orosz katedrális Nizzában sokkal színesebbnek tűnik. Itt olyan, mint a házi templomok, a méret és a design. Az építkezésről az ortodox egyház munkájának befejezését követően szinte azonnal gondolkozni kezdett - kiderült, hogy az orosz kolónia gyorsan növekszik, és mindazok, akik egy templomban kívánnak, nem illenek bele. A tervek gyakorlati végrehajtásához az ortodox 1903-ban kezdődött, évek óta a fenséges épület készen áll. A központ sűrű építése miatt az építkezést az akkori külvárosba kellett kivonni, és a Nizzai orosz székesegyházhoz a 17., 27. és 71. buszra a legkedvezőbb.

Amit mi másként láttunk a belvárosban, a Notre Dame Bazilika. A legnagyobb helyi templomok némileg hasonlóak a párizsi testvérhez, de sokkal kisebbek a dimenzióihoz képest. A gótikus stílusban épült épületet 1864 és 1868 között építette Louis Lenorman építész. A történészek úgy vélik, hogy a bazilika volt az első példa az újonnan megszerzett Nizzai erdősítésre, amelynek során a francia hatóságok megpróbálták beolvasztani a helyi kultúrát.

Miután megnéztük Nizza számos érdekes látnivalóját, itt az ideje, hogy kiválasszunk a városból. Tervemben mindkét népszerű Antibes és Cannes üdülőhelyen szerepeltem. és a Perfume Grasse fővárosa. plusz a keleti irányba, remélve, hogy meglátogatják Mentont és eljutnak Nizza-ról Monaco-ba. Csak ezzel a távoli látással először kerestem a szállást a város főállomásához közelebb, amíg nem találtam lakást a "Nice-Riquier" állomás közelében.

És barátságos módon kellett keresni szállodák Nizza közelében az autópályák, mert sokkal előnyösebb utazni busz, mint a vasúti. Mondjuk, mennyibe kerül, hogy Nizza-ból Antibes-be? 3,60 euró vonattal és másfél euró busszal. A Cannes-val készült kép még célzottabb - 5,80 ugyanazon 1,50 euróval szemben. Busz útvonal 200, ami a legkényelmesebb, hogy Cannes és Antibes Nice, persze, van egy háromszor hosszabb vonatok, és még mindig táj az ablakon, úgy tűnik számomra, nem lehet unatkozni ...

Az azúrkék partján tett utazás története egy Nizza-i utazásra utal

Szükséges volt alaposabban tanulmányozni az anyagokat a régióban, és saját tapasztalataimra támaszkodtam arról, hogy mi lesz a görbe. Röviden, a buszok helyett vonattal. Ennek megfelelően Nizza állomásai ismertté váltak számomra. Szóval azt mondhatom, hogy bár az "N ice Ville" állomás zsúfolt, minden rendben van. Van hely a várakozás, és az eredményjelző- és jegygyártó gépek, és még egy poggyászterem is a Nizza főpályaudvarán. De az állomás «Nice Riquier» igen kicsi, és én nem ajánlom az utasok a dolgokat: nem felvonók sem mozgólépcső összekötő platform alagút nem kell felhúzni poggyász fel a lépcsőn. állomási infrastruktúra minimális, a váróban nem mint egy osztály, és ha az ügyfelek úgy érzik, hogy beszélgetni pénztárosok, a kockázat hiányzik a vonat nagy, mert az alapok csak kettő van. Természetesen sikeresen irányítottam a jegyértékesítési gépeket, és ezért mindig sikerült elérnünk a megfelelő vonatokat, de azok, akik nem erősek a technikában, problémákat okozhatnak.

A Riquier vasútállomás kényelmes volt számunkra, mert a szálloda és a szállodánk pár perces sétára jártak. Így reggel felkeltünk, reggeliztünk és vidáman meneteltünk, a francia vasút menetrendje szerint. Keletre és nyugatra kellett mennünk, ezért személyesen kiegészítettem a gyűjteményt benyomásokkal. És a Côte d'Azur legérdekesebb városa úgy tűnt, Menton üdülőhelye ...