Ahogy sört ivottunk Afrikában (Tofik Hasanov)

Az afrikai kontinens nyugati partja. A Guinea-öbölben a horgony mindenféle kereskedelmi hajó - tartályhajók, száraz rakományhajók, konténerszállítók, gázszállítók, furgonok. Véletlenszerűen szétszóródnak a széles, csendes öbölben. Itt általában csapdába esnek azok, akik viharos figyelmeztetést kaptak. Ez az öböl kiváló menedéket kínál minden hajó számára rossz idő esetén.

Jobbra a szélben a különböző tengeri erők zászlai. USA, Panama, Kanada, Japán, Ausztrália, Kuba, Kína, Svédország.

Balról - a partról a természet sima, hideg, illatos, édes illata nyúlik vissza. Minden légiutaskísérő ablakokkal, melyek mindig borított whitecaps, és rögzíteni a külvilágtól, ebben az időben egymástól, vagy latnis le fel, és onnan úgy tekintik, mint egy kör alakú bank a gyönyörű élő kép. A hajó mennyezetén és válaszfalain szokatlan színes nyulakból indulnak ki a vízből. A kezdők a saját kabinjukban fényképezik ezeket a nyílások hátterét.

És ott, a hajó üvegén kívül, a víz partján, a parton, tükrözve, tükrözve, távoli magas sárga-zöld hegyek, fehér felhők, tenyér partok. Egy ilyen széles panorámáját E reflexiók és láthatóságának szép séta lassan halad fehér hajó, ahol köszöntötte a fiatalok hangja - integetett a kezüket, meghívja őt.

A hajó ül egy teljes terhelésre (draft), és ez lehetőséget ad a néhány fiatal és vidám tengerész vezet nyugodt beszélgetés egy csoport lány a két jachtok. A srácok a fegyverre támaszkodva, a lányokra válaszolnak.

A rádiókommunikáció légkörében van egy tekercs hívás - két ember beszélgetése olyan nyelven, amely nem ismer minket.

Az egyik megmagyaráz valamit, és a másik megismétli ugyanazt a szót, megszakítja a beszélgetőt - nyilvánvalóan nem érti, miről beszél. Aztán felkapta a mondandó jelentését, egyikük hangosan kiabált: "Ó, oh, Yees" - és mindketten vidáman nevetnek.

A távcsőben világosan látom, hogy az órás műsorvezetők asszisztenseinek navigációs kabinja felhalmozódott más hajók rádiókommunikációjára. Ők sem zavarják a "nem hivatalos beszélgetést" a szolgálati levegőn.

Egy másik kikötőben a rádiókommunikációs csatorna csatornáján, bárki kérhetett letartóztatásban és nagyszerű bírságot.
És itt ...

És akkor a kapitányok és a kikötői ellenőrzési szolgáltatások néma és hallgatni ezt, lehetséges, sőt, az egyetlen a maga nemében hang, dallamos, szép, furcsa afrikai beszéd ...

Hat orosz tengerész a partra szállt partra.

Ez nem egy város, és nem falu. És még a falu sem nevezhető ennek a helynek. Néhány tucat épület volt a mögötte. És ez minden.

élénk színek a környezet nyilvánvaló: narancs föld, sárga-zöld, néhány ház megszépült különböző vicces motívumok, tiszta járdák, padok ... szokatlan - minden fából és bambuszból. Nem csak a fákon és a bokrokon, hanem az emberek között is észrevettük, hogy minden egzotikus madárban és állatban járunk.

A kerítésen minden valószínűség szerint, kifejezetten a papagájra készült, a sárga-zöld tulajdonos találkozott a megszokott "ku-ku" -al.

Mi hirtelen és váratlanul egy paradicsomba esettünk, egy teljesen más világban!

Miután az ismeretlen környezetben afrikai falusi élet fekete félmeztelenül félmeztelen rendelkező populáció göndör haj, nagy ajkak, néhány festett, mint a pápua, az egyik barátom meghívott sört inni.

Nem rossz ötlet!
És miért ne, ha a sör afrikai, és senki sem beszélhet!

Egy kicsi, élénk piros éttermében az eladó egy fiatal, európai megjelenésű szőke volt a helyi angol-angol ruházatban. Szintén festett és félig öltözött.

Egy kis gondolat után egy üveg sört vettünk.

- Hé, töltött borsó! Gyerünk, adjon nekünk egy nyitót! - a tengerfarkasok egyikét parancsolta, ujjával a palack nyakára mutatva.

A szõke, csendes és meglepõdött, mintha csak a padlóra láncolta volna.

Elvettük a fegyvereinket a karjukban.
Ez - angol, francia, spanyol, német, török, azerbajdzsáni, ukrán, lett.

Mert minden alkalommal a mi védjegyek az eladónő, járókelők és üzlet látogatói kezdett kerülik minket zavarba, és minden lehetőséget, hogy lépjen a másik oldalán az utca, és onnan figyel minket. És mi - hat fehérben - körbevettük a fehér festett szőke kezét, hangosan megkérdeztük, hogyan kell megnyitni az üveget.

Végül az értékesítő az út másik oldalán az automatákra irányította a kezét.

Gyorsan futottunk, és azonnal - "chpok" - kinyitottuk a palackokat a gép sarkán.

- Te teljesen idióta vagy töltött borsó. A palack kinyitja a gépet és ad ki egy poharat! - az utcai ügynök sikoltása az utcai oldalról a legtisztább orosz nyelvben ...

Ne nevessen ránk.
Oroszok vagyunk.
Így nyissuk meg a palackokat, és igyunk a torokból, és nem másképp!
Automatikus gépek és szemüvegek a civilizálatlan emberek számára, nos, az afrikaiak számára!
Itt van!
Van bármilyen kérdésed?

Hello Tofik. Olvastam érdeklődéssel a rasskaz.Potomu ismerős téma, morskaya.Let 25 óra voltam shirotah.A pontosabban, szinte minden afrikai kikötők az Atlanti-óceán partján jól érzem magam znakomy.Ot Algériából Angoly.Dakar, Freetown, Luanda, és sok, sok más, igaz, a mi korunkban nem fogadták el, hogy durva a helyi lakosság számára. Biztosok követte a tengerészek és a viselkedés nagy bajban az illetlen viselkedés beregu.Na véleményem szerint ez volt az egyetlen előnye ezeknek a számoknak minden mást flote.Vo biztosok fejfájás minden moryakov.Tsennost a történet dostovernosti.Udachi te! Nos, boldog vitorlázás.

Köszönöm, Vjacseszlav! A haditengerészet komisszáinak kérdése különleges kérdés! Többször is felvettem ezt a kérdést, mind a megfigyeléseim, mind pedig Grigorievics Ivan. Vele 30 volt barátunk és utoljára találkoztunk az orosz haditengerészet 300. évfordulóján. Aztán egy ünnepi asztalnál 30-40 ember ült, és együtt Schneiderrel együtt. Mint a régi barátok, régi barátok, el tudjátok képzelni, hogy akkor mit beszéltél vele, emlékezett, indokolt, de. Ez nem mondható el a sajtóban.

Ez a munka 3 véleményt tartalmaz. itt jelenik meg az utolsó, a többi a teljes listában.