Montenegró, ország, hegy, skadar tó

Montenegró (Montenegró Crna Gora, Crna Gora) Czarna Gora (fekete hegy) helyről származik - egy állam Délkelet-Európában, a Balkán-félsziget adriai partján.

Adria, Horvátország határolja a nyugati, Bosznia és Hercegovina - az észak-nyugat, Szerbia - az északkeleti, részben elismerte a Koszovói Köztársaság [8] - a keleti és Albánia a délkeleti országrészben.

Montenegró fővárosa és legnagyobb városa Podgorica [1] [2]. A történelmi és kulturális főváros Cetinje városa.

Fotó feltöltése / URL hozzáadása

karakterek: 0/256

Skadar tó

- Legyen óvatos - mondta Cyril - reggel nyitják a bimbóikat a fehér liliomok.
És valójában csak néhány méter, itt-ott félig nyitott fehér hegyes szirmok kezdtek megjelenni. Valaki azt mondta, hogy a virágok a paradicsom maradványai. Imádom az ilyen definíciókat, nekem azt akarom hinni. Fehér vízi liliomok, és valóban gyönyörűek, mint minden virág, még a legapróbb, a legkegyetlenebb és legrövidebb. Bizonyára, mindazokban, ami körülvesz minket, a Teremtő legnagyobb bölcsessége lefektetett!
Hajóztunk és a zöld folyosón mentünk át, megosztott benyomásokkal, kamerákkal kattintva. Tettem a kezembe a vizet, és éreztem a hőt. Nem csoda, hogy a víz a tóban három fokkal melegebb, mint a tenger. Észrevettem, hogy a vezetõnk a sínhez tartva az oldal fölé hajolt, és valamit elkapott a vízben. Néhány másodperccel később egy hosszú csővel húzta a vörös liliomvirágot, és csodálatos nyakláncot készített neki.
Cyril újabb gyökérzetet kapott a vízben, gyorsan kitisztította, és azt mondta, hogy ez egy vízimogyoró, és nő az időjárás, ha elég csapadék van. A dió volt a legelterjedtebb tejipari íz.
Végül csónakunk fordult, és a nyílt vízterületen tartózkodtunk. Itt van - a Skadar-tó! Nagyszerű, mint a tenger, határtalan, nem látja az ellenkezőjét

parton. És a legközelebb eső parton a köves kőzetek és dombok gerincei voltak.

Assistant kapitánya hajónk, és azt akarom mondani, a hajó kezdett bánnak velünk a nemzeti étel - „prigantsy” - valami hasonló a mi fánk, amit mártott egy illatos sűrű méz, amely a „prigantsami” laikus kecskesajt. Igen, Montenegróban, úgy evett, mint ahányszor megvan a kenyér: a saláták, a sütés, csak sült, töltött zöldségek. Míg mi kezelték, hogy egy szórakoztató, csónak, zajos, dübörög, elvitt minket a sziget Beska. Még mindig nem értem, hogy ez, hajóztunk már a sziget Starčevo Gorica, ahol élt évekig egy szerzetes-remete Gregory atya, de a szigeten, mi nem siet, mert csak annak lakói ma vár minket Beska.

A Starčevo Gorica-szigetről van szó, ez a legrégebbi. Azonban nem egy tiszteletre méltó korszak hozta széles körben népszerűségét, hanem a saját példányírók iskolája, akinek a mesterei számos, a világon tárolt egyházi kéziratot másoltak.
A kolostor története a Starchevo szigeten kapcsolódik a Makarios szerzetes-mágus nevéhez. Ez az idősebb egy kis szigeten telepedett le a tó közepén, hogy életét imádságra és igazságos életmódra helyezze békében és magányban. Hamarosan eljutott a szent remete híréhez a legközelebbi körzethez, és ezt a szigetet Starchevo-nak hívták, ami "az öreg szigetét" jelentette.
Manapság a Starchevo Goritsa kolostor kézzel írott evangéliumának értékes példányát a velencei Markiani könyvtárában tartják, és az itt írt könyvek Berlinben és más európai városokban is megtalálhatók.
Az úton találkoztunk különböző szigetekkel, nagyok és kisebbek, messze vannak, elveszettek a sűrű reggeli ködben. Igen, reggel óta köd van a tónál, aztán megrázta a nap. A szigetek sziklái körvonalai a ködön keresztül mutatkoztak, a legtávolabbiak festettek. Néhány másodperc múlva a hajó megállt, a motor leállt, hirtelen burokkal nekünk olyan csendes, mintha egy pillanat alatt minden megdermedt. Ez a csend hihetetlen volt, csak csodálatos ... A hajó a motor nélkül lassan úszott a szigeten, ahol a madarak laktak. Sziklákon, köveken ültek, olyan sokan voltak. De amint nagyon közel kerültünk, észrevettünk minket. A csendet eltörte a szárnyak hangos tapsolása, a madarak rémülve kezdtek az ég felé emelkedni. Kirill szerint a tó az egyik leggazdagabb ornitológiai természetvédelmi területnek számít Európában. A több mint hatszáz madárfajok, amelyek megtalálhatók az európai részén, a kontinens 508 faj él a tóban és környékén. Közülük - a legritkább Kinky Pelican, most ezeknek a madaraknak a száma kezdett növekedni. És megijedtünk és fekete kormoránok léptek fel a levegőbe.

Beska szigete. A szigeten található kolostor jelentősen hozzájárult a Zéta ókori szláv államának lelki életéhez, mivel hasonlóan a Starchev Goritsa kolostorhoz, szintén aktívan részt vett az egyházi könyvek másolásában. Ezen kívül a kolostor temploma ma is értékes műemlékek a késő középkor építészetében.
A Beshka kolostor komplexum két templomot tartalmaz: Szent György és a Boldogasszony. Mindkét épület tükrözi a magas művészet Zeta kőművesek és építészek, akik sikerült szervesen és szépen illeszkednek ezek az épületek a szigeten táj. A fő temploma St. George - egy egyhajós épület, kupola, egy tágas terasz és egy nagy harangtorony három harang. A templom padlója kőlapokkal van bélelve. Kis szentelt templom a Szűz Mária megjelent a szigeten későbbi erőfeszítések Balsic Elena, a lánya St. Prince Lázár és felesége George II rpm hogy van egy megfelelő felirattal a bejárat fölött a templom, dátummal 1440 évben. Ez egy egyházi templom, de kisebb méretű, sekély kőfaragásokkal díszítve.

Itt csak négy apáca van - remeték, Superior Fotínia Anya, fény, gyönyörű név, mint a mosolya. Melegen üdvözölt bennünket, csodálatos kávéval, édességekkel kezelt minket, és gránátalma lévet adott nekünk. Igen, ezen a kis sziklás szigeten valódi gránátkert lett.

Beszéltünk a jóindulatú, Gregory atyával, szerzetesi mézet, kenőcsöt, olajat vásároltunk. Itt volt szép és hangulatos. És mindannyiunknak meg kell gondoltam, miért néhány kergeti komfort és luxus civilizáció látva benne az élet értelme, míg mások szeretnék egy kis házat egy távoli szigeten, ahol kevés a luxus és kényelem. Mi nagyrészt a gyermek korának, a gyümölcsök, de néha felébred fáradhatatlan vágy bennünk, hogy elkerülje a nagy város, a menekülés, legalábbis átmenetileg, csendben, a világ vad, érintetlen természet, ahol őseink éltek. Tiszta levegőt belélegezni, hogy belevetette magát a kristályvíz, hogy a távoli kilátás, a zöldek dombok virágzó mező ködös horizont és a penész a levelek ...

Milyen Cyril-féle ügyes, amit ebben a rendkívül hasznos kirándulásban terveztek, és úszni kezdtünk egy vad strandon, ott mentünk oda! És valóban, vad és szabadon érezte magát. A melegbe rohant, mint a friss tej, a víz. Igen, csak a boldogság őrült voltunk! Lebegettünk, a tükör felületét boncolva. Ott és vissza, még egyszer vidáman nevetett egymás viccén, mindenki hihetetlen örömet érez, a kegyelem ránk esett ezen a tónál. A tó egyszerűen csak magához vonzotta a mágnest. Éreztem a rokonságot vele, ez még a tengeren sem volt, bár szeretem a tengert. Gyakran látom a tengeret álmaimban: dühöngő, habzó, szeretetteljes, meleg. Szóval őszinte volt tőlem a tó. A Skadar-tó a költészet, a látás öröme, és örülök, hogy sikerült élvezni a természetes csodát. Rejtett szomorúsággal a hajó felé indultunk - itt volt az ideje, hogy visszatérjünk.
De az élet, annyira jó, hogy minden megváltozhat. Ez a törvény, vitathatatlan és bizonyított ezer alkalommal. A sziget vad strandja mögött elmentünk, hogy találkozzunk mindazokkal, ami velünk fog történni, holnap, a jövőben. A legfontosabb az, hogy szem előtt tartsuk azokat a csodálatos dolgokat, amelyek velünk történtek, a legapróbb részletekig, bár idővel eltűnnek, időben feloldódnak, előforduló események, érzelmek tapasztalhatók. Tehát az emberekkel sokat élnek az életünkön, átmeneti találkozásokon, rövid ismerősökön, kényszerülő szomszédokon, születő szereteten vagy barátságon, kellemes együttérzésen és csodálaton kívül. Érdekes emberek sokak, és örülök, hogy találkozom velük. Nagylelkűen osztják meg világuk gazdagságát, lelkük melegét, ismereteket teremtenek, horizontokat terjesztenek, bizonyítva, hogy az élet sokrétű, kíváncsi, vonzó módon felfedezhetetlen. Boldogok és azok, akik szeretik a szakmájukat, mélyen és őszintén szeretik, és az ügyet szolgálják, amellyel szolgálnak. Biztosan kijelenthetem, hogy Cyril minden kiránduláson elmondta, hogy a hangjában nem csak csodálatot szerzett ebben az országban, szereti Montenegrót, és nagylelkűen osztja meg velünk ezt a szeretetet. Bevallom, hogy nemcsak érdeklődést okozott számunkra, de beleszerettünk egy csodálatos földbe, amelyet "Montenegrónak" nevezünk.
És mégis ... mentünk vissza a tóra, hogy a város Virpazar és egy bizonyos ponton félek, akkor elveszítjük a kalauz. Vetkőzött le az úszónadrág, vett egy mentőkötél, kötve egy kötéllel, hogy biztosítsa a másik végén a karma a hajó, becsúszott a vízbe, és néhány másodpercen belül volt a szerepe a víz síelő, de anélkül, síléc. Egy körben volt, amely egy tisztességes sebességgel versenyzett a hajó után. Valami olyasmi, mint az ébredés, amelyben Cyril volt, kiváló hidromasszázszá tette. Számos extrém szórakozás, de úgy tűnik, nem mutatkozott, úgy érezték, Cyril híresen futott annak feltételeit. A hölgyek a csoportban azok, amelyek az idősebb, teljesen csodálatos, elkezdett nyögni és még tiltakozni, hogy ne veszítsük Cyril, ő így veszélyezteti. És elbűvölt a bátorsága. Cyril kedvesen felmászott a hajóra.
- És ha a kör ki van zárva? A kötelet elveszett? - a legkomplexebb és a legidősebb zarándokunk nem tudott ellenállni a kérdésnek.
- A csikorgások, Cyril lelkesen mosolyogtak, - ami a legfontosabb, ne hagyja abba az olvasztást a hajó folyamán.
Mi nevetettünk, a hangulat kiváló volt. Még tovább nőtt, amikor az étterembe vettünk ebédre a kikötőben. Csak akkor értettük meg, hogy mi, kiderült, éhesek. A tükörkar pontosan dicséret volt! Ropogós, fehér hús, nagyon ízletes!
A montenegrói lusta és jól táplált orosz, ültünk a várakozó busz, a sofőr elvitt minket Dusko, úgy érzem, mintha azt mondanánk - haza, vissza villák és szállodák. Holnapután repülünk Moszkvába.