A Baikal varázsa - egy Baikal-i oldal

Az első naptól az idő elkényeztetett minket. Listvyankában a nap ragyogott, és Khamar-Daban hegyei láthatók voltak, mint a tenyerében. Ünnepeljük 07: 00-kor nem sietünk, és sétáltunk és friss levegőt lélegeztünk. Tekintettel arra, hogy Moszkvában ebben az időben volt egy tüzes csúcs, volt egy trópusi hő és szmog. Ezért a turisták örültek a reggeli Baikal-hűvösségnek. És itt van az első találkozás a pecséttel, amely nyugodtan pihent a vízen mindössze 15 méterre a parttól, és még a teherautó is elhaladt a baleset nem félt.

A falu nem sietett felébredni, és 10 órakor alig lehetett találkozni néhány járókelővel. "Itt lakik valaki? "- kérdezte Andrew, a túra legközvetlenebb résztvevője, nem számítva Vladet, aki 8 éves :)

Közelebb a 12. Minden életre kelt, és visszatértünk a szállodába, letelepedtünk, és pihenni kezdtünk a járatokról és a kereszteződésekről. Ebéd után meglátogattuk a nerpináriumot, ahol megismerkedtünk a pecsétekkel. Aztán felmásztak a liftre a "Cherskii Stone" megfigyelő platformra. ahonnan csodálatos kilátás nyílik az Angara forrására és szállodánk "The Legend of Baikal" nyílására, és a vágyak első szalagjai kötődnek össze.

A következő nap azonban, mint az összes többi, nagyon aktív volt. 9-től minden kirándulás kezdődött. Először ott volt a Baikal múzeum, ahol kirándulni, merülést követni, az arborétumot és a mikroszkópokat meglátogatni. Ezután a múzeum "Taltsy" piknikgel a friss levegőben. Az első közös étkezésünk, itt az idő, hogy megismerjük egymást. A csoport 10 percen belül történő egyesülésével kapcsolatban megismerkedtünk, hogy nagyon örültem.

Este a csoport nagy része nem tervezett kiránduláson ment keresztül a Circum-Baikal vasútra egy kis "Ulan" csónakon. Az időjárás, bár megpróbált romlani, de aztán megváltoztatta az elméjét, és a szállodába visszatértünk a nyugalomba. Mint azt hiszem, elégedett, de már rendben van már fáradt.

A Baikal varázsa - egy Baikal-i oldal

A harmadik nap találkozott az esővel, de nem törődtünk vele, mert ma búcsúztunk Listvyankára és Olkhon szigetére költöztünk. És az eső az úton, azt mondják, a szerencse! Lassan vándoroltunk, valaki szunyókált, de a csoport hímivarú tagja aktívan közölte és érkezéskor nem csak "énekelt". de már kész volt a kommunikáció folytatására. A sámán várakozásakor meghagyott egy kis ünnepet, a sámánnal való találkozást gyertyafényben tartották, mivel már sötét volt, és abban a szobában, ahol még nem volt áram. Ez hozzáadta a rejtélyt és a miszticizmust ahhoz, ami történik.

A következő nap reggje napos volt, és az eső olyan volt, mint a kissé homályos utak, amelyek gyorsan kiszáradtak. Ma vártak egy kirándulást Khoboyba - a sziget legészakibb pontjaira. Igor Shramko professzionális az üzletében, mesteri módon vezet egy kocsit az Olkhon utak mentén, finom fület készít, érdekes kirándulások és csak egy nagyon jó ember szerelmes a földjére. Két napot töltöttünk egy ilyen személyrel - a szigetet északról dél felé hajtottuk.

De a legemlékezetesebb ezekben a napokban számomra személyesen volt az "találkozás" az őzzel, amely kecsesen gallopált előttünk. És a csillagos ég fölött Olkhon, amelyet a Sveta és Andrew társaságában vizsgáltunk - a legmaradottabbak, akik egy egészséges beszélgetést követően egészen az éjszakáig maradtak.

A Baikal varázsa - egy Baikal-i oldal

Másnap búcsúztunk a középső Baikal és Olkhon-szigetre, és egy üstökösre mentünk Severobaikalskba.

Az első mondat az "Olympus" hotel küszöbén. "Milyen meleg, már elfelejtettük, hogy ez történik" - mondta Jeanne, aki Alma-Ata-ból származik. Az a tény, hogy mindig vannak szelek a Baikal-tónál, és nem mindig melegek, még akkor sem, ha a nap ragyog, és az ég kék. Észak-Bajkál hőségben fogadott minket. Irkutszkban ezúttal esett az eső, és nem több, mint +15.

Az első nap itt volt a Evenki, a régió őshonos lakói számára. Először meglátogattuk a helyi Evenk művész Valéry Pavlovich Kondakov kiállítását. Aztán ott volt egy kirándulás a Nizhneangarsk-i helyi múzeumban. A pestis és a vendégszerető Anna Alekszejevna további Evenki szertartása finom ebédet adott nekünk. És mindazok, akik valódi Evenk jelmezeket akarnak kipróbálni és fényképeket készíteni. Aztán elmentünk a termálforráshoz - Zelinda. amely 100 km-re található Severobaikalsk városától. Itt váratlanul találkoztunk Burjákát elnökével.

A Baikal varázsa - egy Baikal-i oldal

Másnap hajóra szálltunk Khakushoz. Termálfürdők a Bajkal szemben fekvő partján, Hakusa-öbölben, amely 4 km-re húzódik. homokos strand. Útközben megálltunk a Cape Hamankite barlangjaiban. Mi is volt ideje fürödni Bajkálban, napozni és meglátogatni a forrásokat.

Harmadik napunk az északi Bajkálon, Bajkál faluba mentünk. Helyi irányító Nina Sergeevna informatív kirándulást tett a Ludar-fok felé. ahol vannak őskori barlangok. Útközben élveztük a helyi berry - shiksha, még mindig kaptak áfonya, bár szőke és sok gomba, hogy nőtt az út mentén, és senki nem gyűjtette őket, és a kísértés volt. És tartottunk egy kőfejtőt, ami 4 ezer éves! Aztán a helyi vendégszerető család táplált egy házi vacsorát. Jól táplált és boldog volt, elmentünk a Slyudyanskie-tóhoz, ahol mindenki úszni tudott, és ismét bogyót eszik - ezúttal galamb és siksha volt.

Este pedig búcsú vacsorát rendeztek. Ó, jaj! Az idő áthalad és holnap valaki elhagyja a csoportot. Ezért, mi együtt vagyunk, úgy döntöttünk, hogy élvezzük egymás társaságát. Az egész másnap egy "üstökösben" ment át. Átkeltük az egész Baikalot északról délre, és az Angarán keresztül érkeztünk Irkutskba. Másnap a csoport nagy része hazatért. A maradék egy kicsit később töltöttem. És mindannyian egy kicsit bennszülöttessé váltunk az együtt töltött napokban, és örökké velünk maradunk.

* Szeretne Baikal varázsait magadon érezni? Válassza ki a legjobb Baikal túrát Baikal kalandjaival!