Karélia kígyó hegy, oltár kurkiyoki és sziklák Hiitola

Az elmúlt néhány hónapban a helyi történelemtanulmányok témája fokozatosan átállt a katonai kastélytól a természeti-etnikumig. Ez a következtetés, amit tettem, a legutóbb írott bejegyzések listájával. Ez nem jó vagy rossz. Ez azt jelenti, hogy kicsit megváltoztattuk a formátumot. És ez nem jelenti azt, hogy itt nem fognak látni katonai létesítményeket. Egyáltalán nem. A turisztikai látnivalók kincstárában vannak párhuzatok, erődök és persze királyi idők kastélyai is. Tehát, kedves szerelmeseim, türelmesek, minden lesz. Nos, ma újra a tavak és a sziklák szélére mennek, a magas fenyők és a lélegzetelállító táj szélére. Karélijába megyünk!

A nap elején reggel. Sötét. Az utakon szinte senki. A féktelen közművek nem számítanak. A szunnyadó összegyűjtése és a reménytelen harcok elleni küzdelem reménytelenül elveszíti a vezetést, majd a parkolóban lévő X-ponthoz vezetünk.

Miután találkoztunk Natasha-val Darommal, megértjük, hogy nem vagyunk egyedül. Tetszik. Néhány perccel később Dima közeledik, és ugyanazok a "vidám" utasok kijönnek az autóból. Ó, vacsora utáni reggel, mennyire könyörtelen vagy! Minden a gyűjteményben.

A gyönyörű újév fenyőjének kezdete előtt készítünk hagyományos fényképet, és optimista optimizmussal terjesztjük elő.

A tegnapi havazás után a pálya nagyon kiszámíthatatlan. Egyes helyeken száraz aszfalt látható, és helyenként hócsípés és jeges terület látható. Megpróbálunk a lehető legpontosabban és pontosabban vezetni, ami természetesen befolyásolja a sebességet.

- Srácok, sürgősen szükségem van a tankolásra! Nagyon szükség van kávét inni. A szemek csak összeillenek! - Dima hangja hallatszik a rádióban.

- Igen, nem tagadhatnám meg kávét is - válaszolok, tökéletesen tisztában a kollégám állapotával.

Csapunk az első hálózati benzinkútnál, és egy éltető italt veszünk. Egy idő után mindannyian életre kelnek, és együtt jön a felismerés, hogy - ez az! Egy másik kaland kezdődik!

Mint mindig, a viccekkel és a rádión beszélgetve, eljutunk a Leningrádi régió és a Kareliai Köztársaság közötti jelhez.

- Az emberek már nagyon könnyűek. Fényképezzen a határon? - kérdezem a srácokat.

- Igen, igen! Álljunk le! - felveszi Dima gondolatát.

Már egyszer azt írtam, hogy jó hagyomány volt számunkra itt fotózni, mióta Votovarára távoztunk. Azóta a résztvevők összetétele többször megváltozott, de igyekszünk igazolni ezt a szót. Minden alkalommal, amikor áthaladunk a jel alatt - szükség van egy leállításra.

Miután elkészítettünk egy fotót a hófödte autópályán, folytatjuk az útvonalat. A vállak mögött csaknem 200 km van, és az első pontra semmi sem maradt. Néhány perc elteltével a helyükön kell lenniük. A mai gépkocsiforgalom megnyitása mellett úgy döntöttünk, hogy meglátogatjuk a 20 méteres karéli kőzetet.

20 méteres szikla a falu közelében Khyitol

(GPS: 61,2222, 29,80026)

Valójában itt jöttünk erre a fajra.

3. 20 méteres szikla és két méteres Dzhimnik

Parkoljuk az autókat a ponton (GPS: 61.22176, 29.80104) és elkezdünk "mászni", vagy inkább "hegymászni" a hófödte köveken.

4. Kilátás a kőből a parkolóról. Odamegyünk

Úgy tűnik, hogy a területnek a hálózatról való leírását nem becsapják. Nagyon jó itt. Alul, lent, a mi autók. És egyikükben Dima alszik, nem hajlandó felmenni)

A meleg évszakban a fajnak még lenyűgözőbbnek kell lennie. De még most is nagyon jó itt.

Megnéztük a sziklát, a szomszédság nagyra becsült. Ideje menni. Igen, a fák jeges gyökerei és a csúszós kövek fölé mászva könnyebb leszállni)

Miután egy kis snacket rendezünk a szikla lábánál, továbbhaladunk. A navigátor azt javasolja, hogy az útvonal legközelebbi pontja Alkhó erőssége legyen híres mágikus labirintusaival.

Hatalom helye Alkho és kő labirintusok

(GPS: 61,29782, 29,83818)

7. A kő labirintus

A labirintus spirálja egy alacsony domb lejtőjén áll. A lejtő miatt a folyosón, különösen télen, arra kényszerülünk, hogy legyőzzünk bizonyos fizikai és gravitációs törvényeket.

Néhány utazásunk résztvevői úgy döntöttek, hogy megpróbálják maguknak a hatalom helyét és a kőkorongon haladni, míg a többiek a lejtőn megmásztak.

A domb tetején a szláv isten Rod szentélye. Eljutunk hozzá.

9. A domboldalon található labirintus kilátása

A faj Istenének oltára

(GPS: 61,2986, 29,83674)

A rúd mindkét oldalán még két alak látható az istenségekről.

És a bálványok jobb oldalán találtunk egy kő hegyet gyógyító kövekkel.

Közvetlenül utána a fák ágai színes szalagokkal vannak díszítve.

Mielőtt lemegyek, készítek egy képet a templom általános nézetéről.

18. Kilátás a lejtőről

Visszatérünk az autókhoz és folytatjuk az útvonalat. A következő pont a Lahdenpohjai Yakkim-plébánia evangélikus temploma romjai.

Jakab-templom evangélikus temploma

(GPS: 61,52353, 30,18477)

A templom bejáratánál parkolunk, és megnézzük.

19. A Yakkim plébániatemploma

A királyok méretei lenyűgözőek. Belül, úgy tűnik, még inkább, mint kívül.

Ez egy egyenlő oldalú kereszt.

Meglepő módon sok év után a falak nagyon jó állapotban vannak. Egyes helyeken még van gipsz.

22. A Dome Torony

A kört körbejárjuk körbe, és még néhány lövést csinálunk.

A hátsó bejárat közelében egy természetes emlékmű - egy régi fenyő.

Alatta egy márvány plakett.

25. A táblán szereplő felirat a következőket mondja: "A természet emlékműve. Fenyő rendes. Itt a Yakkimovskoy volost, 1837-ben Elias Lönnrot gyűjtött népdalokat a "Kantetletar" könyvhez.

Az út szélén lévő bal bejárat közelében a kereszteket a halott finn katonáknak telepítették.

Memorable Crosses

Nos, folytatjuk utazásunkat egy másik, a Lahdenpohán - a sziklapark "Snake Mountain" nevű parkban.

Rock Park "Snake Mountain"

(GPS: 61,48005, 30,21694)

A kocsmák területén hagyott autók (bocsásson meg nekünk erre a cselekményre), ismét valamilyen okból elhagyjuk Dima-t az autóban, és mi magunk is megyünk a hegyre.

A napfényes nap furcsán játszotta a fa törzsét, miközben valami titokzatos és mesés meséket töltött a légkörben.

A terület leírása nem okozott csalódást. A felülnézetek fantasztikusak. Még a szeme is elfogy, mert nem tudod, hogy milyen módon kell elsőnek lennie. De még mindig lõni kell valamit! Általában anélkül, hogy fölösleges szavakat mutatnánk ki néhány kockát.

33. A szikla szélén állva

Természetesen télen mászkálnak a csúszós köveken, nem öröm az elájultaknak. De látod, megéri!

34. A Ladoga Skerries megtekintése

By the way, sérülés nélkül, mégis, még nem történt (Gina, a megszokott módon nézett az aktív és a felmérési területen, nagyon rosszul csúszott egy kövön, és súlyosan húzni a bal térde. A seb olyan mély volt, hogy csak a gyógyult 2,5 hét.

De ne beszéljünk szomorú dolgokról. Miután a naplementét a Snake Mountain tetején töltöttük, visszatérünk az autókhoz. Előtte újabb 100 kilométert kell vezetnünk, hogy enyhén szórakozzuk, nem a legegyszerűbb és hóval borított karéliai szerpentineket.

A "Sortavala" úttörő látnivalókkal kapcsolatos ismerősének ma már a meglehetősen lenyűgöző tervezett lista ellenére kellett befejeznünk. Egy rövid nap és a negatív hõmérsékletek tették a munkájukat. Ezért egyenesen a "First Line" rekreációs központ előre lefoglalt házaiba indulunk, ahol a következő három napot és három éjszakát töltjük.

P.s. Úgy döntöttem, hogy információkat szerezzek a jó és legfontosabb - olcsó (!) Szállodákról az utazások során. Nem mindenki töltheti az éjszakát sátrakban útvonalaink ismétlése során, és valaki biztosan jól érkezik. Olvassa el az első felülvizsgálatomat itt.

Egyébként, ha a pályán menetelsz, tudassa velem. Kedvezményes kedvezményt biztosítunk barátainak barátainak 😉

Meglátogatott tárgyak térképe

Töltse le a pontokat egy fájlban

Töltsd le a közúti könyvet (közúti térkép)

Itt láthatja az összes megtekintett objektum összefoglaló térképét.

Kapcsolódó hozzászólások

• Karélia kígyó hegy, oltár kurkiyoki és sziklák Hiitola
    Lenivets: Rapti Manor, Locnian Towers (1. rész)
    Karelia: Paaso ősi települése és az éjszakai Ruskeala (3. rész)
    Karélia: Peyukhinkoski vízesés, "Május 9" és Mursuli templom (2. rész)
  • Karélia kígyó hegy, oltár kurkiyoki és sziklák Hiitola
    Pihenés Ladonegán (1. nap)
    Keresztkő, ördögfa és karéliai templom
    Krím: Aluston, Ai-Petri-fennsík és Chufut-Kale (5. rész)