Váratlan belgium - utazási áttekintések 100 úton

Az otthoni utazási tervből az következik, hogy a luxemburgi pályaudvartól a DINANT-hoz kellett menni. Amint a helyszínen kiderült, a brüsszeli állomások mindegyike összekapcsolódik. Ezért majdnem minden irányba mentünk a központi pályaudvarról. A belépőjegyek megvásárlása a pénztárnál, egy tisztességes sorozatot hoztunk létre (a regisztrációs folyamat sokáig tartott). A várakozás csendesen és csendben várt, amikor végül befejeztük. Képzeld el a reakciót, az izraelieket ilyen esetben! A pénztárgépek közül a vonatok menetrendjére (szokásos, papírra) költöztünk. 15 percig sikertelenül tanulmányozták. Mellettünk állt három tisztességes ember, akikhez segítségért fordultam. "Magunk nem vagyunk helyiek" - válaszoltak nekem: "Nézzen jobb egy belga számára". Rájöttünk, hogy franciák voltak és folytatták a menetrendet, remélve, hogy kitalálják magukat. Hirtelen az egyik francia hívott és azt mondta, hogy megtaláltam, amit keresünk. Kiderült, hogy a rendszer nagyon egyszerű. Az ütemtervet az indulási órák csoportosítják. A megfelelő oszlop a vonat célállomási végállomását jelzi, minden megálló az érkezési idővel és a pálya számával. A legfontosabb az út irányának ismerete. Ebben segítette az SNCB vasúti hálózatának térképét, amelyet az oldalról kinyomtattak, és otthon türelmesen összeszedték. Egy másik fontos részlet. Két menetrend van a hétköznapokon és a hétvégéken. Az utolsó pirossal van jelölve. Ez különösen hasznos a Flandriában való összpontosításra, ahol a menetrendek csak flamand nyelven léteznek.
Namur előtt az út kissé unalmas volt. De akkor nagyon festői helyeken járt. Az erdõvel borított Ardennes, a Maas folyó jobbra, majd balra a vasút és házak - két-három emeletes faházak úszómedencékkel és hektár nagyságrendekkel 20-30-ig. A folyó festői partján vidéki kerékpárosokat láttunk, ahol hatalmas színes sátrak és hatalmas motorkerékpárok voltak. Ezeknek a kerékpároknak a jó fele, amit később Dinanban láttunk, valószínűleg sörért jött.
A Dinana buszmegálló közvetlenül az állomás közelében található. Ezen a napon az első tervezett esemény a Meuse-völgy színpompás helyszínein (Les Draisines de la Molignee) kerekedett. Ehhez Dinanból 35-es busszal kellett a Falaenhez jutni. Az utazási terv elkészítésekor túl lusta voltam a busz menetrend ellenőrzésére, de hiába. Kiderült, hogy a 35-es busz nem jár hétvégeken. Ez az én hiányosságom újra egyszerre frusztrált a terveinken, a buszok Belgiumban nem a legjobb közlekedés a vidéki látnivalók számára.
De hétvégenként minden órában 154-es busz volt, és a Chateau de Freyrhez mentünk. A Meuse völgyében található festői és érdekes kastély a 17. század elején épült. Ott, narancssárga fák már körülbelül 350 évig. A várat sok koronázott ember látogatta (korunkban - a japán Naruhito hercegi herceg). Nem tettünk külön benyomást ránk. És ez egyáltalán nem kastély, csak gyönyörű kertekből álló birtok. A bejárat 7 euróba kerül.
Körülbelül egy óra hosszat gyalogoltunk a kastélyon ​​és a kerteken, csak a visszatérő buszon voltunk ideje és Dinanba mentünk. A csendes festői üdülőváros a Meuse partján békés érzést teremt. A sikátoron felmászottunk a Fellegvárra (6,5 euró), csodáltattuk a város kilátásait, és rámutattunk arra, hogy ha felülről nézzük a katedrálist, nyilvánvalóan keresztre formálódik. Egy kis étteremben a citadellák ünnepelték az esküvőt. A menyasszonyt és a vőlegényt, nem sokkal korábban, találkoztunk a katedrális bejáratánál. Miután elmentünk az erőd körül, elmentünk, amikor hirtelen hallottam a lövedékeket és a kagylótörést valahonnan. Valahol egyértelműen katonai műveletek történtek. Az üvegen keresztül láttam az embereket, akik az erőd egyik szobájában jártak. A szomszéd ajtó kinyitása félig sötét szobában volt. A sarokban lévő, kerozinlámpával megvilágított asztalnál az első világháború idején a belga hadsereg egyenruhájában ült egy ember, és egy könyvet olvasott. Az asztalon telegráf készüléket és kártyákat rendeztek. Minden olyan természetes volt, hogy nem rögtön észrevehettük, hogy előttünk volt egy manöken, és majdnem üdvözöltem. Miután tovább mentünk, valódi árkokat kaptunk katonákkal, fölöttünk volt a csillagos ég, és folyamatos felvételeket hallottunk. Miután tovább lépett a lépcsőn, továbbhaladtunk az erőd kazamatjai keskeny, görbe folyosóin. És felkelt az emeleten, az orr és a vezető összeütközött, aki zavartan kérdezte: "Velünk járt?" Igazán válaszoltunk, de meglepődtek a furcsa kérdésben. Aztán kiderült, hogy már az út végén, szervezett kirándulásokhoz csatoltuk. A várból kilépve láttunk egy másik nyitott ajtót, merültünk bele, és egy másik csoport csatlakozott a farokhoz, amellyel az útvonal kezdeti része már elhaladt. A túra nagyon érdekes volt.
A citadella lefelé haladva végigsétált a városon. Szerettem volna fényképezni a bronz Adolf Sax ül egy padon. Annak érdekében, hogy sikeresebb felvételeket készítsen, a férj az utca másik oldalára költözött. A gépkocsivezető, aki áthaladt, megállt, hogy képet alkosson. Még az ilyen udvariasságra is meglepődtünk minket!
Vissza Brüsszelbe több mint 2 órát utaztunk. Valami történt, és a vonat megkerülőút ment végbe, Leuvenig az északi állomásig. Bármit is tettünk - mindezt jobb, kihasználva a lehetőséget, Manhattan körül sétálgattunk, csodálhatjuk, hogy az épületek tükröző falaiban miként tükröződik a napsugárzás. Aztán elindultak a De Brouckere metróállomásra, és hazajutottak.

Nem szerettem a 13. számot, és jól csinálom. Megint meggyőződtem róla. A nap a szokásos módon kezdődött.
A központi pályaudvartól Namurba indultunk, onnan elértük a Jemelle állomást
(vonat Libremonba). Szerettük volna meglátogatni a Han-sur-Lesse barlangjait - a Michelin három csillaggal jelölt turisztikai vonzerejét. A Jemelle állomásról Anne-sur-Less városába 29-es buszjárat indul, majd egy különleges villamossal, a Grottes felirattal, a turistákig a barlangokig tart. Könnyű és egyszerű, azt terveztük, hogy négy óráig visszatérünk Namurba. Nos, ki tudja, hogy a vonatunk 15 percig a Sine állomásán marad, kihagyva a nagy sebességű THALYS vonatot, hogy csak 6 perc késéssel van a busz elhagyása 12.36-ra, és a következő busz csak 2 óra alatt lesz. Mivel ideges volt, elmentünk az állomáshoz, ahol megkérdeztük a tulajdonosoktól a barlangok alternatív módjait. A tulajdonos, megpróbált segíteni nekünk, megkérdezte a rendszerváltóktól, hogy valaki menjen a szükséges oldalra. Sajnos, ezek nem voltak. Körülbelül 30 perc alatt megpróbáltuk elkapni a drótot az autópályán, de mindenki füttyentett. Csak egy öreg hölgy megállt, aki sajnos másképp fordult. Még ha várnánk is a buszra 14.36-ban, akkor sem fogunk a barlangba ütni, mert az utolsó kirándulás 15.00-kor kezdődött. Tehát szomorúan vontunk a vonaton, és Namurba szálltunk. A hangulat elkényeztetett.
Namurban pedig volt egy nagy party. A városban sörözőket árusítottak. Hatalmas serpenyőkben minden finom étel, például paella vagy sült zöldbab készült az utcán. A rock zenekar színpadán a hang hangzásában versenyeztek, és mindenütt sok, sok fiatal volt. Ebből a zajtól és dinaktól elmenekültünk a Citadella felé. Felmászottunk a "Spiral of Time" lépcsőn, és időnként megálltunk a város panoráma és a két folyó - a Sambre és a Maas - felülről történő felvételekor. A fellegvár hatalmas területet foglal el, sőt, ma már csak egy nagyvárosi park. Namurok itt járnak a sikátorokon, ülnek az árnyékos padokon, sétálnak kutyákon. Látva, hogy a barbók a pázsiton gyönyörködnek, rájöttem, milyen csodálatos lenne, ha itt hiperaktív kutyámat, Philemont hoznánk be. A Citadella felemelkedése után már nem lenne ereje otthon higanyozni, de azt hittem, hogy semmi sem lesz erőm. A Citadella számos turista látványosságot kínál. Az erőd területén keresztül vezethet egy mini-vonaton, meglátogathatja gróf kastélyát, megtekintheti a kiállítását, a 17. és 19. század földalatti mélységébe menjen, nézze meg Gui Delforge parfümjét, lásd a Namur-kastélyt. A Citadellában van egy utazási iroda, ahol megtalálhatja az összes érdekelt irodalmat.
Down visszamegyünk egy hangos bulij hangulatába. A város központjának szegény lakói nem voltak azon az éjszakán aludni - az ünnepség reggelig tart. Körbejártunk, nem hiányoztuk a lehetőséget, hogy igyunk egy sört, és megpróbálunk távol tartani a pocsék bódéit, és visszatértünk Brüsszelbe.