Miután a kompból indultak Helsinkibe, elhúzódtunk a villamossal és a központba vezetett. Ott sétáltak, meglátogatták a Szenátusi téren, sétáltak a piacon, és gyalogosan visszamentek a mólón. A felhős időjárás ellenére a város kellemes benyomást tett - gyönyörű házak, villamosok, macskaköves utcákon és zöld szobrokon. Sok sirály.
Aztán - vacsora a kompon, és reggel Stockholmba érkeztünk.
Stockholm előtt készített fotók (ez utóbbi már kikötő).

Az elsõ nap Stockholmban csak sétáltunk, megnéztük a Városházát. amely nem messze volt Kungsholmen szigetünkön, és sétált a Gamla Stan (Óváros) szigetére.

A következő három napban megvásároltunk egy stockholmi kártyát, amely feljogosítja Önt arra, hogy szabadon látogasson el számos érdekes helyre, és ezzel egyidejűleg a közlekedés ingyenes szállítását. Card megtérült a bosszú, mint Kungsholmen - csendes, de nem nagyon „turistichesiky” sziget, a legtöbb látnivaló messzire menni, és élveztük a nagy forgalmú, ami nagyon drága, Stockholm (mint, sőt, és az összes többi).
Sokat utaztunk a metróban. és így néz ki Stockholmban:

Utazás Skandináviában

3 napig meglátogattuk a múzeumot a térképen:
A hadsereg múzeuma - körülbelül 3 óra szükséges, mivel nagyon érdekes. Mivel Svédország nem vett részt a háborúban évszázadok, ez a múzeum - inkább, történelmi, mutatja be lenyűgöző diorámák bábokkal életnagyságú, ráadásul a sok fegyver, beleértve a modern, ami akár (a férfi része a család örömmel fogadta). Van egy audio útmutató orosz nyelven, a történet nagyon érdekes, a gyerekek örömmel hallgatják. És a látogatók bejárata előtt találkozik a katonai zenekarral.

A Skansen Múzeum egy Djurgården múzeumi szigeten található szabadtéri néprajzi múzeum, 5 órát töltöttünk rajta, és talán többet, mert hatalmas terület, és az időjárás miatt nagyon szerencsés voltunk. Ez egyfajta Svédország miniatűr. Íme néhány fotó:

Utazás Skandináviában

A Vasa hajó múzeuma - ott látja a 17. század egyetlen hajóját a világon, amely a mai napig fennmaradt ("hála annak a ténynek, hogy legfeljebb egy mérföldre esett, és 300 év után a tenger napjától emelték). Kb. 2 órát igényel (bár nem volt ilyen benyomás a családunk női részére, mint a férfi). Egy kis előadóteremben bemutatják a hajó történetének különböző nyelvű félhosszú filmjét. Éppen akkor jöttünk, amikor a film oroszul kezdődött, érdeklődéssel nézett ki.

Az Unibakken az Astrid Lindgren kreatív munkájának szentelt múzeum, és inkább a gyermekek szórakoztató központja. Van egy csodálatos mozdony, ahol a "tündérmeséket" vezetheted, sajnos, nem engedhettük meg, hogy fényképezzük a mozdonyot. Megdöbbentünk, hogy a tündérek hangulata óvatosan és szeretetteljesen újjáalakult. A mozdony orosz nyelvű hangot tartalmaz. Számunkra a gyerekek már nagyok, ezért 2 órával elégedettek voltak.

A térképen meglátogattuk a Sky View látványosságát is. de őszintén szólva, valamilyen okból nem nagy benyomást tett ránk. Talán azért, mert nagyon meleg volt. Két üveg gondola 16 embert emel fel a világ legnagyobb gömb alakú Globen Aréna falán. Emelési magasság - 130 m.

Utazás Skandináviában

És végül ugyanazon a csodálatos Stockholm térképen, mi átsöpörtük a hajót a stockholmi csatornákon át, és röviden elmentünk a városi múzeumba (a bezárás előtt voltak), de külön akarjuk tenni.
Már elején azt írtam, hogy az út egyik oka Stig Larsson könyve volt. A Novoszibirszkben, az utazásra való felkészülés során megtudtuk, hogy a Stockholmi Városi Múzeumban egy "Millennium" kártyát vásárolhat, amely az emlékezetes trilógiáján feltüntetett helyeket jelölte. Ehhez valóban elmentünk a múzeumba. Ugyanakkor kicsit olyanok voltak, mint a múzeum, váratlanul érdekes volt, de Stockholmban a múzeumok többségét 17 órakor bezárják, így volt időnk egy kicsit megnézni.
Aztán mentünk Södermalm szigetén, egy térképen, amelyet a múzeumban vásároltunk 40 SEK-ra.
Egyszerre meg fogom mondani, mindannyian teljesen úgy tűnt, hogy nem képviseltük, olvasott könyveket.
Az alábbi fotók érdeklődhetnek azoktól, akik Stig Larsson kreativitását kedvelik.
1 - az utca, ahol az író terve szerint élt Mikael Blomkvist főszereplőjével.
2 - Belmansgatan jelzésű ház, 1 - "Mikael Blomqvist háza"
3- az utolsó emeleten lévő fehér épületben volt a Millennium folyóirat szerkesztõbizottsága,
De mielőtt a ház Lisbeth Salander, sajnos, nem érte el - fáradt nagyon.

Utazás Skandináviában

Általánosságban nagyon kedveltünk a Södermalm-szigeten, másképp képviseltük - modernül és érdektelenül. De kiderült, hogy nem volt kevésbé keskeny macskaköves utcák, mint Gamla Stan, csak kevesebb turistát, és ez nyugodtabb.
Mivel a stockholmi fotótúra véget ér, szeretnék még néhány fotót bemutatni a városról, a kedvenceimről.
1, 2 - Södermalm-sziget
3 - Södermalm, Medborgarplatz tér
4 - a Gamla Stanről származó Sedermalm megtekintése.

Utazás Skandináviában

Az utolsó napunk Stockholmban más volt, mint az előzőekben, mert most volt egy autóunk! Hertztől béreltük.
Ezen a napon terveztünk egy kirándulást Södertälje városába Stockholmból 30 km-re, és meglátogattuk a Tom Tits Múzeumot. Ez a gyerekek számára készült, vagyunk valamilyen módon közömbösek az ilyen szórakoztatáshoz, ugyanakkor szeretnék kipróbálni egy olyan autót, amelyen több mint 3000 km később kellett volna. A Tom Tits Experiment számos érdekes kísérletet gyűjtött össze a kémia, a fizika, a biológia, a technológiai adaptációk tömegével kapcsolatban, és ezekkel a kísérletekkel gyerekek (és felnőttek) is részt vehetnek. Itt legalább az egész napot eltöltheti, ha akarod.

Ez az öt nap, amit Stockholmban töltöttünk. A szubjektív érzékelések szerint még két nap nem volt elég ahhoz, hogy mindent meglátogathassunk, amit szeretnénk.
Az alapvető: a nyilvános étkezés Stockholmban őrületesen drága. A reggelit a szállodában szolgálják fel, főleg svéd fast food üzemekben főzöttünk, ahol főételek szendvicsek, főleg garnélák. Garnélarák töltött hosszú ideig. Vacsoránál vásároltak élelmiszereket a szupermarketekben - meglehetősen elfogadható áron, a készételek széles választéka, beleértve a meleg ételeket, evett a hajón.
Nos, itt van. Nem számít, mennyi ideig akartunk kiterjeszteni Stockholmban töltött tartózkodásunkat, véget ért, és tovább haladtunk Beitostolen kisvárosában, amely a norvég hegyekben van.