Megyünk, megyünk, megyünk! Ezt követte Salavat

• Megyünk, megyünk, megyünk! Helyszín - Salavat

Az "Turizmus és pihenés a bajorországi" blogunkban továbbra is érdekes hétvégi kirándulásokkal ismerkedhetünk meg, amelyeket gyerekekkel látogathat. Ezúttal a köztársaságunk Salavat régiójára megyünk, és meglátogatjuk Idrisovskaya barlangot, Yangan-Tau szanatórt és Kurgazak forrását.

A Salavat negyed a Baszkortosztán északkeleti részén található. Határtalan a Chelyabinsk régióban. Ha meglátogatja a köztársaság csodálatos sarkát, akkor az úton körülbelül 3 órát töltenek. Ha korán reggel indulsz egy órát 8-9-re, akkor mindent látsz, aktívan pihensz és már este kilenckor hazamennek haza. A kerület területén számos természeti műemlék található: Idrisovskaya és Laklinskaya barlangok, Yangantau-hegység, Kuseljarovsky hidrogén-szulfid forrás és ásványvízi Kurgazak. Meglátogattunk néhányat, de minden rendben.

Yangan-tau szanatórium

Yangan-tau szanatórium volt az első útunkon. Területén kedvesen megengedtük, hogy sétáljunk útikönyvvel, tk. érkezett egy szervezett csoport. A szanatórium az egyedülálló Yangantau-hegyre épül (a hegyi "égő hegynek" köszönhetően), amely egyedülálló a geotermikus jelenségek szempontjából. A mélységből forró gőz. Időről időre a helyiek a mozgásszervi rendszer kezelésére használták. Yangantau párokat már 1770-ben fedezték fel, de ennek a jelenségnek a származását még mindig a tudósok vitatják.

A Yangan-Tau szanatórium területén

A szanatórium nem csak a forró párok, hanem a festői kilátások híres. amely a hegyről a Juruzan folyóra nyílik, valamint tökéletesen szervezett terrenkur. Számos ökopálya van a szanatórium területén, mely mentén kényelmesen járhat egészségügyi okokból. És a szanatóriumban van saját termelés: egy pékség, egy kolbász üzlet. Vásárolhat friss chak-chakot ajándékként vagy helyi kazyliaként.

Forrás Kurgazak

Yangan-Tau üdülőhelyétől mindössze 3 km-re található a Kurgazak. Ez egyike a számos ásványvízforrásnak, a Baszkortosztánban. Az Ásványvízzel övezett patak a Jurataci bal partján fekvő Karatau-hegygerincből ered. Kurgazak a természet hidrológiai emlékműve 1965 óta. A forrásvíz a magnézium-kalcium-szénhidrogén-csoporthoz tartozik, és számos emésztőrendszeri betegség kezelésére alkalmazzák.

Kurgazak forrásánál

A forrás és környéke nagyon jól karbantartott és gyönyörűen díszített. A víz leereszkedik, mint egy vízesés, egy kis betűtípushoz, ahol a legmerészebb merülhet (vízhőmérséklet + 16 ° ± 0,5 ° C az év bármely szakában). Különleges vízvezetékeket szerelnek fel a vízi toborzáshoz. Természetesen a forrástól a gyógyító vizet írtam velünk.

A patak alatt megcsodálhatja a legeredetibb vízimalomot. és a Juruzan folyó hídján is járni. A malom még mindig működik, és rendszeresen darabolja a lisztet.

Függesztett híd a Juruzanon és a tavaszi Kurgazak vízforrásán keresztül

Idrisovskaya barlang (Salavat barlangja)

A kirándulásunk vízpartját hátul maradtunk. Vártuk a földalatti világot - Idrisovskaya barlangot, vagy ahogy helyi nevezik, a Salavata barlang. A legenda szerint, abban áll, hogy Salavat Yulaev állítólag üldözi társaival. A barlang mintegy 1 km-re fekszik Idrisovo településétől. Elég könnyű elérni, az út jó. A barlanghoz való megközelítés viszonylag problémamentes, ha nincs eső. A barlang lábánál Juruzani parton is egy kis kemping van felszerelve.

Az Idrisovskaya barlang a szövetségi jelentőségű régészet emlékműve. Itt találtak az úgynevezett Idrisovskaya pisanitsy - a paleolitikus időkben. Alig észrevehető rajzok láthatók. És a kilátások a szikla, amelyben a barlang található, egyszerűen lenyűgöző!

Hogyan juthat el oda?

Ufától az M5 mentén haladunk Chelyabinsk felé haladva: Ulu-Telyak-Asha-Simet haladunk, majd balra fordulunk Kropachevo felé. Nem hívjuk a falut, tovább haladunk, a vasúti hídon áthaladunk Karatavly-Maloyaz-Komsomolra. Ezután forduljon jobbra és menjen felfelé. A villa - forduljon jobbra a végpont "buszmegálló". Itt van a Yangantau bejárata. A Kurgazak forrása 3 km-re helyezkedik el Yangan-Tau-tól, a Komsomol község közelében. A forrás koordinátái: 55 ° 16'25 "s. w. 58 ° 08'09 "-ban. c) A barlang koordinátái: 55 ° 02'34 ". w. 58 ° 09'03 "-ban. d.

Borzalmas nyári és izgalmas kirándulások! Az időjárás nem rémíti a tényleges turistákat!