Tizenkét A görögök, az építők a székesegyház a Nagyboldogasszony-templom Kijev Pechersk Lavra (14 memória

A csodálatos templom Lavra szervezte az akarat és gondviselése az Úristen az imái pervonachalnikov Pechersk kolostor Szent Antal és Theodosius.

Az egyik a leszármazottai a normann herceg Afrikai elemzi Shimon, hajtott rokonaik hazájából, jött Oroszország ortodox Prince Yaroslav, akik őt a becsület, és tegye a fiát Vszevolod. Ez Shimon hamarosan belépett Vszevolod bizalom és élvezte nagy befolyással. A fejedelemség Izyaslav Yaroslavich Kijevben, jött az orosz föld Polovtsy. Ellenük készült három Prince Izyaslav, Szvatoszláv és Vszevolod a Shimon.

Ha megy kemping, Shimon ment Saint Anthony egy áldás a háború. Idős nyíltan megjósolta végzet vár rájuk. „De te, - mondta az áldott öreg - mentésre kerül, és itt helyezték el a templomban, ami jön létre itt.” Amikor Simon feküdt a pályán, sebesült, látta, hogy egy hatalmas templomot, és felkiáltott: „Uram, szabadíts meg a keserű halált az imákat a legtisztább a te anyád és Szent Antal és Theodosius” És van egy láthatatlan erő pengetős őt a halottak közül, meggyógyult sebek és biztonságosan visszatért Kijevbe.

Azért jöttek, hogy Szent Antal és elmondta, mi történt, volt hozzá: „Apám Africanust tette át akkora, mint egy tíz sing, és a kép rajta megfeszítették Megváltó. És jeleként különleges tisztelet a szentély, tette az ágyékán megfeszített alkalommal ötven hryvna arany, valamint a fején arany korona. Amikor kizárták a családom otthon, elmentem Oroszország, magával vitte a kereszt és a korona az öv ugyanakkor egy hangot hallottam: „Ne gyűjtsetek, férfi, ezt a koronát a fejemre, de folytatni azt az előkészített helyre, ahol a Rec épült templom anyám, adj neki egy kéz, úgy, hogy lógott az oltár, az én.” Áhítattal azt a földre esett, és a laikus, mint egy halott. Ezután az utam alatt a tengeren, egyszer álltam a tenger egy nagy vihar, így minden általunk készült a halálra. Aztán eszembe jutott, a biztonsági öv és a titokzatos hang, felkiáltott: „Uram, bocsáss meg, haldoklom övéből, aki a szent képet a kereszt.” Hirtelen megláttam egy magas templom az égen, és azt gondolta: „Mi az egyház? - hallom a hangját felülről: „Az egyik, hogy épül a neve tiszteletes Isten Anyja, és annak mérete határozza meg az arany öv 20 öv szélessége 30 - hosszú és 50 - a magasság, és ez akkor kerül”. hirtelen megszűnt „, majd a tengerbe. Ismertetése után mindezt, Simon hozzátette: „Eddig, Atyám, nem tudom, hol van felépítve, hogy mutassa meg az egyház még nem hallott a becsületes szó, amely azt fogja állítani itt a templomban, ami épül fel - és ezzel egyidejűleg benyújtott egy öv szerzetes szó -, hogy az alapja az intézkedés a templomban. " Aztán, ami a korona, azt mondta: „Legyen ez a korona kerül lógott a szent oltár”. Elder dicsérte Istent, és azt mondta: „Fiam, miért, ezentúl nem engedi, hogy nevet Simon, de Simon.”

Néhány év után a tiszteletes Simon átadta a biztonsági öv és a koronát, jött Konstantinápolyba négy nagyon gazdag templom építészek Anthony és Theodosius, és azt mondta: „Hol akarod kezdeni épület egy templom?” A szerzetes így válaszolt: „Ha az Úr megmutatja ezt a helyet.” Masters azt mondta: „Egy csodálatos dolog, tudod, hogy a halálának időpontjában, de mostanáig nem rendelt hely az én egyházam, ami nekünk dolgozni, hogy mennyi aranyat.” Ezután a szentek jelenlétében Sway testvérek a kolostor, a görögök kérte, hogy magyarázzák el, mit jelent a szavakat. Azok mondták az alábbiak szerint: „Egy nap elején, napkeltekor, mindannyiunknak a házból csinos fiatal férfiak, mondván:” 3ovet cárnő a Vlaherna”. És gyűltünk össze, rokonait és barátait jött Vlaherna egyszerre, és ezzel egyidejűleg a vizsgálatok megtudta, hogy ugyanazokat a szavakat ugyanabban a fiatal férfiak úgynevezett mindannyiunknak. Hirtelen láttuk a királynő és sok katonák körül is -, és imádták őt. És ő azt mondta: „Azt akarom, hogy emelje fel a templom Oroszországban, Kijevben. Azt parancsolom neked, hogy az arany és három évig megy építeni. " Ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy menjünk Anthony és Theodosius, hozzátéve, hogy Antony, megáldotta az építés kezdetétől, indul az örökkévalóságba, és Theodosius utána menni a második évben. Elküldésével, a királynő adta nekünk a hatalom a hét szent vértanúk - Artemia, Polievkt, Leonti, Akaki, Aretas, Jakab és Theodore, ezért őket az alapja a templom. Körülbelül akkora, ennek a templomnak Queen of közlemény: „Mert én, az embernek Fia intézkedések küldték a biztonsági öv, az ő parancsot, de hagy egy nyitott tér, és látni fogja a mérete is.” Kijött a templomból, azt látjuk, az egyház a levegőben, és jött vissza, és meghajolt a királynő és megkérdezte: „Lady, akinek a nevében az egyház?” Azt mondta: „Azt akarom, hogy hívják az én nevemben.” Ugyanakkor ő adta nekünk ezt a szent ikon, mondván: „Ez lesz namestnitseyu”. Elküldésével, a királynő megígérte, hogy megjutalmaz minket ez a dolog, és így mi szem nem látott, fül nem hallott, nem emelkedett, és az emberi szív. " Miután hallotta a történetet, a szerzetesek dicsérte Istent és legtisztább szűz. Ebben az esetben a Rec Anthony azt mondta, hogy az építész, hogy egyikünk nem jött soha neked, mi építészek válaszolt: „cárnő arany megkaptuk Öntől során számos tanú és egy hónap kézhezvételét mentünk az úton, és most a tizedik napon elindultunk Konstantinápolyból. " Ezt követően, a Szent Antal kifejtette, hogy mindez Isten akarata, hogy az arany neki az angyalok Isten és a királynő a Blachernae - nagyon Legszentebb Szűzanya. Ami a hasonlóság a kezünket egy arany egy Isten tudja. Amikor a görögök kérdeztük a második helyre, ahol majd templomot épít, a Rev. Anthony azt mondta: „Mi lesz három napot az imádságban, és az Úr meg fogja mutatni.” Az ima Szent Antal az Isten angyala megjelent és azt mondta: „Te kedvelsz előttem.” Rev. alázatosan mondta: „Uram, ha kegyelmet találtam elõtted, akkor legyen holnap az egész földön harmat és az a hely, a melyet favourest szenteld, legyen száraz.” Másnap megtalálták a helyet, ahol most a templom, száraz, és körös-körül volt harmat. A következő éjszaka Szent Antal ima felkiáltott: „Uram, hadd legyen az egész föld száraz, és a helyét a szent harmat!” És így kiderült, s így maga az Úr lesz a helye az új templomot.

Minden a testvérek köré a kijelölt hely a templom, és a Szent Antal szélessége és hossza a templom zóna hozta Simon megáldotta ezt a helyet, és felemeli a kezét, hangosan azt mondta: „Halld meg, Uram, hallgass meg engem ez a nap a tűz, így értik mind ti, te, bár ez a „tűz és esett az égből, és Pozega minden bozótot és a tövis, és elpusztította a harmat, és egy lyuk, mint egy árok, a mért folt. Minden jelen esett a félelemtől, mint a halott. Ezen a helyen tisztelendő atyák Barlangok Anthony és Theodosius alakult kőtemplom Lavra a Nagyboldogasszony az Isten Anyja a 1073. Az alapítvány a templom alapkövét emlékei a szent vértanúk fent megnevezett, ezek építők a Blachernae templomban.

A meghatározás szerint a Queen of Heaven, a Szent Antal egy idő után, a nagyon alapítás éve a templom, békésen halt meg, és Theodosius szorgalmasan gondozott az építőiparban a templomba, és egy évvel később, amikor a templom falán emelték ki az alap is békésen halt meg. A templom épület elkészült, a harmadik évben a Szent apátsági Stephen (1074-1094 gg.), Az utódja St. Theodosius.

Elteltével a tíz évvel azután, hogy az akarat és erő a Szűzanya neki küldtek Konstantinápolyból építők kripta Church, jött az apát Pechersky Nikon (U 1088) ugyanabból a festő Konstantinápoly és fellebbezett az apát egy csodálatos beszédet: „Show nekünk azok, akik megpróbálják meggyőzni minket egy ikonográfiai díszítés a templom. Azt akarjuk, hogy elszámolnak velük, mert a meggyőzés mutattak nekünk egy kis templom a ikonográfiai dekoráció, mivel ez a templom nagyon magas. Vagy vesszük ezt a meggyőzés arany tőlünk, és mi lesz Konstantinápolyba. " Meghallgatása után az érthetetlen beszéd festők, az apát megkérdezte: „És mi látszólag az volt, hogy meggyőzze te?” Festők, rámutatva külső jellegzetességei és azok a személyek, hozzátették, hogy egy meggyőzi nevű Anthony és a többi - Theodosius. Ezután az apát alázatosan válaszolt nekik: „Ó, gyerekek, akkor nem mutatja meg ezeket a személyeket, hiszen több mint tíz év telt el, mióta elhagyták az Istennek, és most folyamatosan imádkozzatok értünk, őrzése a templom, védi a kolostort és gondoskodó Törekedjen arra, hogy azt. " Csodálkozik ez a válasz festők. Hoztak sok tanú jelenlétében lezajlott egy alku, és az apát azt mondta: „A jelen ezek az emberek hívott minket a szerzetesek egyeztetett velünk, és a jelenlétükben, megkaptuk az aranyat a kezében a szerzetesek, és nem akarja, hogy mutassa meg nekik. Ha már meghalt, megmutatja nekünk az utat, hogy mi és a tanúk látta, ha voltak. " Ezután az apát, mielőtt az összes kiadott kép Szent Antal és Theodosius. A látvány a kép, ikon-festő és tanúk földig hajolt, és azt mondta: „Ők azok, akik voltak igazán, és hisszük, hogy életben vannak, és a halál után, és segíthet megvédeni és felé fordult.” Ugyanakkor, a görög kereskedők tanúk, ajándékot hozott a festék, hozta őket eladó. És a festők, Rask a bűneiket, ez az, amit azt mondták, az ő érkezése: „Amikor megérkeztünk a hajón a város Kanev, a távolban a hegyen látott egy hatalmas templomot, majd megkérdezte a korábbi vendégek:” Mi az egyház „Azok találkoztunk:” Barlangok, amelyben meg kell díszíteni. " Elégedetlenek vagyunk azzal a ténnyel, hogy az egyház olyan nagy, úgy döntöttünk, hogy azonnal menjen vissza a folyón. Az ezt követő éjszaka rettenetes vihar keletkezett, és hajónk kifutott a folyón szemben a jelenlegi, mintha valamilyen furcsa erő a rabja - reggel találtuk magunkat Tripoliban. Félelem esett ránk, és a nap is gondoltak, hogy ez azt jelenti, hogy egy éjszaka, nem evezett, utaztunk egy utat, amely általában tartják három napon át. A következő éjszaka ismét látta a templomot, és namestnuyu ikon a Boldogságos Szűz Mária, aki elmondta: „Miért az emberek hiába ellenállni akarata fiam és? Ha engedelmeskedsz nekem, és vitorlát le - Elviszlek, és tegye az én templomba, és tudja, hogy nem jön ki, de nyírott ott a kolostorban, aki véget vetett az életének, - és adok kegyelmem a túlvilágon, imákat ezek építők Anthony és Theodosius. " Felkelni reggel, még mindig úszott lefelé, de a hajó nem csak nem lefelé haladva minden erőfeszítésünk és másrészt, úszott felfelé, ellenünk. Miután egy hosszú és eredménytelen erőfeszítések, az általunk észhez térnek és engedelmes az Isten akarata, és nagyon hamar hajónk kötött ki a falak a kolostor. " Amikor festők befejezte elbeszélését, hogy mindenki hallja, és hogy itt dicsőítsük Istent, és a legtisztább anyjának, és Anthony és Theodosius.

Festők munkához díszítő festés és a szent templomot, és maga az Úr csodálatos jeleket és csodákat segített nekik.

Miután elvégezte a díszítés a templom ikonok és festmények, festők maradt Pechersk Lavra, gyakorló ima és díszítő maguk tettek és erényes életet. Vette a szerzetesi fogadalmat, és meghalt egy kolostor idős korban. Így beteljesedett prófécia, hogy hallott áldott festők makulátlan ikon Isten Anyja, aki azt mondta nekik: „Ne menj el onnan, de nyírott ott véget vetett az életének.”

Troparion 12 görögök, az építők a székesegyház a Nagyboldogasszony-templom a kijevi Lavra-Pechersk, a hangja 3

A legtöbb áldott és Isten-hordozó atyáink és a mi / dvoenadesyatitse becsületes, / felmentés a Nagytemplom, a Kijev-Pechersk szolgált és / ravnoangelnym jeleneteket életét Istennek tetszeni / és Togo merészség uralkodó Őt, hogy elérték, / kérlek szorgalmasan / kérjen lelkünk tisztítására és veliyu és gazdag kegyelmet.

Kontakion 12 görögök, az építők a székesegyház a Nagyboldogasszony-templom a kijevi Lavra-Pechersk, Tone 4

A vagyon a kegyelem és synopolozheniya styazhavshe / sok hasznosítja és dobrodetelmi, / ihzhe kedvéért lakozzék a Krisztus a lelkek az égben, a falu saját, / ajándékozó kegyelme megvesztegethetetlenség és csodákat moschem a / Miért sírunk Önnek. / Örvendj dvoenadesyatitse vásár / Nagytemplom Pechersk eredeti alkotója és / arcok szerzetesi dicséret és jóváhagyásra.