Egy független utazás a Jaltához a Gaspra-tól és egy hajókirándulás

Az egyik nap a nyaralás (az én útvonalam itt) mi szentelt egy kirándulást Jalta. Ez az üdülőhely a Krím-félsziget teljes déli partjának turisztikai életének központja, és természetesen azt akartuk látni, hogy mi vonzza a több ezer turistát, akik minden évben Jalta felé rohannak. Ezenkívül a jaltai töltésről számos hajó indul a tengeri sétákhoz a Gurzuf vagy a Fecskefészekbe.

A XIX. Század második felében Jalta divatos üdülőhely lett a nemesi családok képviselői számára. Pihenés Jaltában, olcsóbb volt, mint a Cote d'Azur, így itt is tartották a téli hónapokat, az elszegényedett arisztokrata családok képviselői. Ezenkívül Jalta egyedülálló gyógyító és enyhe éghajlatában, ezért sokan azért siettek ide, hogy javítsák egészségüket. A szovjet időkben ez a város fontos egészségügyi feladatot is ellátott, és egy egész Unió egészségügyi központja volt. Most jönnek ide a fiatalok, akiket nem csak a strandon töltöttek, hanem egy meglehetősen nagy város zajos éjszakai élete is. Ezen kívül sok szanatórium jaltai, amelyek szinte egész évben fogadják a vendégeket.

Jaltában. Kilátás a tenger felől

Gasprától. ahol nyugodtunk, 30-40 perc alatt érkezhetünk Jaltába transzferbusszal. Az egyik oldalon történő utazás 20 rubel. A kocsányok gyakran zsúfoltak, az út pedig a hegyi serpentin mentén forog. Ezért Jalta buszpályaudvarán kis szédüléssel mentünk ki egyenesen a rakpartra a Kijevszkaja utca mentén.

Azonnal felhívta a figyelmet az emberek tömegére, számos üzletre, gyümölcskereskedésre, számos kávézóra és étterembe. Azok, akik tusovkai és dinamikus helyüket szeretnék tölteni, biztosan érdemes Jaltában maradni. Még el is fáradtunk az ilyen zűrzavartól.

Miután átadta a szokásos bevásárlóközpontokat, egy mozi és egy kormányzati épületet, elmentünk a Lenin térre, ahol a proletárok vezetője emlékművel volt. Azt kell mondanom, hogy jól néz ki a zöld a festői hegyek hátterében.

Jaltában. Lenin tér

Jaltában. Postaépítés

A mólón számos hajó és kis jacht volt sorakozva. Rögtön megpróbáltunk egy egyedi hajókirándulásra vitorlázni egy yachton, ami sokat költene. Csónak bérlése egy útra körülbelül 12.000 rubel.

Azt is elmentünk sétálni Lenin széles töltésén. Itt van, hogy a város életében forró, gyönyörű szállodák, drága üzletek és éttermek vonalak a sétány.

Egy független utazás a Jaltához a Gaspra-tól és egy hajókirándulás

A strandon apró strandok találhatók kövekkel. Útunk napján elég szeles volt, hatalmas hullámok voltak a tengeren, így nem sok ember fürdött.

Mióta elmentünk, időnk volt, elhatároztuk, hogy találunk egy helyet, ahol ebédelhetünk. Ehhez kikapcsoltuk a töltést és elmentünk az Alexander Nevszkij székesegyházra a Sadovaya utcában.

A templom építése a XIX. Század végén kezdődött II. Sándor császár tiszteletére. A művek vonzotta a híres jaltai építész N.P. Krasnov, aki újjáépítette a jaltai palotákat számos nemes család számára. A székesegyházat neorosz stílusban hajtják végre, és távolról hasonlít egy mese vagy egy krémes torta. A szépség, azonnal vonzza a figyelmet, mivel kiemelkedik a környező épületek között. Ritkán láttam olyan kecsesebb templomokat, amelyek úgy tündöklőnek tűnnek, mint a mesebeli paloták, de a templom zenekarában szigorúbbak.

Jaltában. Alexander Nevsky székesegyház

Nagyon közel az Alexander Nevsky katedrálishoz egy "Kabachok 13 széket" (Krasnova St. 3-A) kávéházat találunk, és úgy döntöttünk, hogy egy kis snack van ebben az intézményben. Annak ellenére, hogy az étteremben senki más nem volt, szerettük ezt a helyet.
Hasznos pincérnő, ízletes és azonnal főzött ételek, alacsony árak - mindez kellemes benyomást tett. Ezenkívül ez az étterem szórakoztató diszkontrendszert is tartalmaz: kivettek minket a csontokból, és el kellett dobnunk a kockákat. Az esedékes szám lesz a diszkont összeg, amely mínusz a számla. Így sikerült 6% -ot megtakarítani. Egy kicsit, de szép.

Vacsora után elindultunk a töltéshez, mivel a tengeri kirándulásunk ideje közeledett.

Jaltában. Samantha Smith Motor hajó

A "Samantha Smith" hajón az alsó fedélzeten helyet foglaltunk, mivel meglehetősen erős szél fújt. A moszkvai folyami villamossal ellentétben az alatta egy nyílt tér is volt, csak egy tetővel, így a szél nem olyan szúrós volt. Bár néhányszor még egy erős hullámot is duzzasztottunk.

Jaltában. Hajóút

Nem sok ember volt a hajón, mindenkinek volt elég ülése az ablakon. Sajnálatos módon alulról az útmutató története arról, hogy hol járunk, szinte nem hallottunk, de már elképzelésünk volt arról, hogy mit fogunk látni, ahogy az utazás előtt elolvastuk a krími látnivalókat. Így hát körülnézettünk, és igyekeztünk időt fotózni, a lenyűgöző kilátásokat, amiket mentünk.

Utazásunk kezdetén csodáltunk Jaltán, a Szent János-krizantom ortodox katedrális világítótornyát, szállodáit és kupoláit.

Jaltában. Világítótorony. kilátás a tengerből

Aztán sikerült látnunk a Pushkin-barlangot, a híres "Artek" táborot.

Gurzuf. Pushkin barlang

Egy független utazás a Jaltához a Gaspra-tól és egy hajókirándulás

A Gurzuf-öböl - az Adalara sziklákon át, amelyek a parttól 400 méterre helyezkednek el.

Érdekes történet kapcsolódik ezekhez a sziklákhoz. Egy régi legenda szerint két testvér lakott ezeken a helyeken, akik repülni tudtak és elsüllyedni a tenger fenekére. Miután elmondták a titkát két nővérnek, akiket szerettek és elrabolták az akaratuk ellen. A lányok meggyõzték a testvéreket, hogy felkeljenek a nap fölött, és a fiatal férfiakat sziklákká változtatták. Ez a két hasonló kő már számos madár élőhelye. A XX. Század elején az egyik kőzeten volt egy étterem, ahol a nyaralók hajókon vitorláztak.

Gurzuf. Az Adalara sziklái

Hajónk körbejárta a híres hegyet Ayu-Dag (Bear Mountain), amely Krím és Gurzuf egyik szimbóluma. Ezt a hegyet gyakran ábrázolja a vásznai. Aivazovsky.

Gurzuf. Ayu-dag, Medve-hegység

Hajóútunk két órát vett igénybe, és most visszatértünk a jaltai töltésre.

Nem is olyan régen, a régi platán árnyékában lévő rakparton telepítették a "Bench Lovers" -et.

Jaltában. A szerelmesek padja

Közelünk a Pushkin Alley felé fordultak. Ez Jalta egyik fő sétálóutcája. Itt egzotikus fákat ültetnek, számos utcai művész és ajándéktárgy kereskedő gyűlik össze. A sikátor közepén az A.S. Pushkinhez.

Jaltában. Az A.S. Puskin

Nem messze ez a római katolikus egyház.

Jaltában. Római katolikus templom

A Pushkin Alley-on az emberek szeretnek sétálni és sok turistát.

Vacsora volt az egyik ebédlőben, amelyek sokan ebben a városban vannak. Vacsora az étkezőben olcsóbb, mint egy étteremben, de véleményünk szerint nem olyan finom.

Egy független utazás a Jaltához a Gaspra-tól és egy hajókirándulás

Fáradt, eljutottunk a minibuszhoz a Jalta buszpályaudvarra. Azonban meglepetés volt számunkra - kiderült, hogy az utolsó busz, amely megáll az alsó úton 20-30-ra, nem volt időnk rá. Egy másik marshrutkára kellett menni Gaspra-ba, amely a felső úton halad, majd egy kis időre leereszkedik bérelt lakásunkra. Sajnálatos módon a jaltali legközelebbi települések tömegközlekedési eszközökkel történő mozgása meglehetősen korán megáll. Ezért az amatőrök, hogy este jöjjenek el egy jaltai sétát, ahogy értettem, kénytelenek visszatérni falukra taxival.

Nagyon élveztük Jaltát régi házainkkal, stukkó formázással díszített, hosszú és zajos töltés, egzotikus növények rengeteg. De ízlésünk szerint ez a város jobban megfelel a zajos városi nyugalom rajongói számára. Azok, akik tisztább strandokat és csendet keresnek, jobb helyzetben vannak a legközelebbi falvakban.

Minden cikk Crimea irányában. Jaltában.

Hasznos linkek

Crimea szállodái: vélemények és foglalás