Amint meglátogattam a csukcsi nem romlott (Vladimir Safronov -nikolaich)

civilizáció és nézte meg életét és szokásait.
(Ez az észak-én nagy, nagy hazánk)

Van egy bőr barna és fekete himalájai medve, és én nagyon akartam, hogy feltétlenül rendelkeznek jegesmedve bőre, még foszlány 10-10 cm. Hol találok egy ilyen bőr, csak a messzi északon a mi nagy ország, és valószínűleg ebben csukcsi ő valójában, én naivan azt hittem ...

Egyszer, korai, kora tavasszal, a nagyon északra a Jeges-tenger, hogy a geológusok repült helikopterrel MI 8 2-3 napig, és könyörögtem helikopter dobja rám, amit egy távoli tábor primitív csukcsi. Korábban, a helikopter ennek nagyon egyszerű lehet rendezni egy palack, két, három alkohol.

Ha kell, hogy egy helikopter a rossz helyen, vagy valaki hirtelen nagyon prispichelo csak leállítja a felvételt barométer magasságát - egyfajta fekete doboz repülés, és ahol, miután egy helikopter repült is, korábban nem rögzíti. Ma már mindenféle dzhipis navigátorok, és a távoli múltban, sem az, amit ez, és mintha nem repül, ahol csak akar, de messze az útvonalat nem távolítható el, mert a repülés még le van zárva, amikor visszatér a repülőtérre, és ha a repülési útvonal áll néhány napig, a pilóta a helikopter minden szabad, mint a madár, és ez korlátozza csak a jelenléte az üzemanyag tartályok ...

Miután megvette a szárazföldön szinte egy doboz vodka (a fő valuta az északi és más vadon élő vad helyeken), és figyelembe esetén bank pörkölt, sűrített tej, tea és keksz (az ördög tudja, mit eszik), és azt, azt betöltve a helikopter. Repültünk sokáig, és az alábbiakban feszített határtalan tundra és itt repült a tábor, amely a három sátor-yarangas és a legnagyobb sátor közepén állt. 100 méter távolságra a sátrak (tehát sem a Csukcs és szarvas nem elgázolta a penge) helikopter leszállt gyorsan és ugyanolyan gyorsan elrepült, és mentem az nagy terhelés egy hátizsák csengő palackok és pihenő súlya alatt a szeme a letaposott rénzuzmón.

Amikor közeledik a yarangas és már körül a helyi bennszülöttek, kiderült, kitaposott út az rénzuzmón, hossza csupán néhány 30 méter, és vezet elsősorban a nagy csapással. Már megközelíti ezt yaranga, én meglepődtem, hogy a jobb és bal oldalán az út letapossák rénzuzmón egyértelműen emberi műbőr tekercsben vagy ívben. Amit én nem valami, hanem egy vadász és kutya, vagy állati ürülék az emberi is lehet megkülönböztetni. Ez minden, amit rettenetesen nyűgözve, nos, akkor egyértelmű, hogy a tundrán nem lehet elrejteni, legalább jól bekapcsolja be a sátorba, miért cimborám, hogy valami szar.

Szóval én a súlya alatt zavartan és megtántorodott a legnagyobb sátor, és megállt egy kábultan halott a nyomait, a küszöbön, hiszen, az intim félhomályban csak félmeztelenül deréktól felfelé, fiatal és öreg nők, akik vettek légfürdők és van valami a mester, Csukcs mert szinte nincs megtisztítására másképp. Én nagyon zavaros I hátratántorodott, csengő palack egy hátizsákot, akkor találkoztam a tulajdonos futott a tábor, és felkérte a megfelelő sátor kevesebb.

Miközben ettünk, nem elég friss stroganina a házigazdák táborok és ivott rá vodkát, vagy fordítva, tehát nem értem. Egy nő ebben az időben valami párolt és sült. yaranga hosts szinte nem beszélt oroszul is, hogy köztük volt a legény a 9-10 éves, aki tanult egy bentlakásos iskolába évekig a szárazföldön, és ezért minden beszélgetés valahogy lehetne fordítani. Az asztal nem volt gazdag ételek, de nagyon gazdag, és amikor felajánlottak egy halat egy tiszta illata, persze udvariasan visszautasította.

Szinte végén lakomát nekem csendben sétált lány csukcsi 13 év, és tudtam, hogy elkezdtem, hogy a mérkőzés az éjszakát. Én, természetesen, nem volt hajlandó, zapaivaya házigazdák vodka, hogy nem megbántott. Végtére is, mi európaiak mind úgy döntöttek, hogy nem lopva, mintha, a lopás, és ők maguk a szülők arra ösztönzik, hogy erre, és még a saját sátorban. És mi, európaiak, ezért nem fogadták el. Egyértelmű, hogy ez lehetetlen sokáig önmagában férfinak és a Csukcs az állati ösztönöket egyáltalán megérteni, de én ezt a megértést, az állat nem lesz könnyebb.

Ébredés után másnaposan, egyedül voltam a sátorban, és elkezdték vizsgálni az összes környező tanulmányozott, és felhívta a figyelmet arra, hogy több helyen a sátorban, ami emlékeztetett a piros sarokban lévő ikonok paraszt kunyhójában. Gyűrve, amelyben volt egy kis fa idol, még néhány vallási hovatartozás és borított szarvas bőr dob, valamint az összes ezen lógott valami mint a gyöngyök, de a gyöngyök nyilvánvalóan nem úgy, mint ez az egész nem volt szimmetrikus.

Ahhoz, hogy a bőrszíj volt kötve színű kövek, mindenféle kagyló, ronggyal, fa fürtök ernika - törpe nyír, stb csecsebecsékkel, de úgy nézett ki, elég primitív. Itt a sátorban jött, fiam, fordító, és rögtön megkérdeztem, hogy mi ez, és mit jelent ez az egész.

AAA, mondja, állítólag telefonkönyv története táborunk. Látod húzza lakossági szarvas fekete kavics, ez egy nagy csapás szarvas volt, és anyám született, stb stb Miután a Csukcs nincs írott nyelv, és így rögzíti mindazt, ami történik velük. Ez valami hasonlatosságára noduláris írásban vagy emlékét nomád törzs.

Ez majdnem elhagyta a pestis, eszembe jutott, hogy hazugság az útvonal mentén letapossák rénzuzmón a jobb és a bal, és kérte, hogy a Maltz, mi lenne minden értelmét. Megértem az ő elbeszélés, ez is egy notebook, mint egy csomót az írás, de ez a vendégkönyvbe a hálás vendégek. Minden hála a vendégek, mintha minden halmoztak köszönetet mond minden a tulajdonosok a táborban. Te etettek, adott inni, aludni fektetik nő, úgyhogy naklal mindenkinek hálából az ő kupac szart előtt a cimborám.

Kiderült, a tulajdonos minden alkalommal reggel a pestis, és látni, van egy vékony, hosszú - nyert a vendég volt, és balra, ott látod a baba szőke fut, és vastag és rövid a vendég - ki fiús az ő kék szemű jumping.

Általában nincs helye a tundra és egyéb kellemetlen legyek, csak egy ragadozó és a vérszívó rovarok, és mikor fogják érteni ezeket a finomságokat, minden lesz logikus. Állj fel, állj fel egy kemping nomád pásztorok egy helyen, és költözik új helyre a hatalmas tundra, ez a notebook hálás vendég és kezdődik elölről.

De a jegesmedve bőre van csukcsi soha nem kapott, fáj, szégyen, hát igen, még mindig nem olyan könnyű repült a Csukcs és tanult tőlük sokat maguknak új.

De ezért mindannyian, mint egy látogatást Magukat Gadim előtt a saját házában is, és még a saját háza, nem értettem - vedlés onnan is, minden egyesült a tömegben fog egy új tábort Che-li.