Gyermekeink kezdett beszélni oszét

Egy külön ablakban

Dédapja terem Puhaty - Osman Puhaty hegyi Saniba ment az Oszmán Birodalom a Muhajirun 1865 vezetése alatt Általános Moussa Kunduhova. Ő emlékeztet a szavakat nagyapja, hogy az oszétok, akik elmenekültek Iriston, nem rendezi a belső régiókban Törökország és állandó határ közelében az Orosz Birodalom - a közeli városok Kars és Mush, hogy időzzön török ​​földön nem tervezem. Idővel, a telepesek rájött, hogy nincs visszaút. Ezután a vének úgy határozott oszét falvak, remélve ezzel, hogy megőrizzék etnikai identitás megőrzése nyelv és a szokások őseik - „Az irónia ægdau”. Akár 70-es években a XX században élt oszétok kompakt külvárosában Yozgat, Sivas, Tokat, Erzurum. Ezt követően, a falu kezdett beköltözni a városba. Most a legfontosabb része az oszét diaszpóra él Ankara és Isztambul.

„Én két évvel ezelőtt Dél-Oszétiában. Aztán volt egy kis időt, csak még nem láttam. Amikor megérkeztünk ma a küldöttség, láttam egy csomó ... nagyon vendégszerető város, vagyunk találkoztak jól. Sétáltunk az utcákon, és mindenütt beszéltek az oszét nyelvet. Kisgyerekekkel beszélgettünk és örültünk, ahogy azt mondták, hogy az oszét. Tökéletes volt. Mi tetszett a koncert, mindazok, akik részt vettek benne. Dél-Oszétiában, volt egy nagy háború. Kis idő telt el - hét év, és a város helyreállt. Az új színház, egy új múzeum ... "

Hegyi levegő és az érintetlen természet, Dél-Oszétia különösen jó benyomást Puhaty terem. Úgy véli, hogy Dél-Oszétia kell turizmus fejlesztése:

„Amikor először megérkeztem és láttam a természetben, azonnal azt gondoltam. Ott, a természet nagyon szép és nagyon jó a levegő, és jó lenne a turizmus fejlesztése is. "

„Amikor kezdett dolgozni a múzeumban, sok volt a nehézség. Mielőtt a múzeum telepedett Saphira szerveztem 50 kiállítást 26 városban Törökországban. Az emberek nem tudják, mi az a panoptikum. Most, ha kéred járókelők az utcán, azt fogja mondani, a múzeum és a kiállítási - viaszba öntött alakja orosz cárok, a francia császár, a török ​​szultánok. A múzeum idegenvezetők és a munka egy órára megismertetni a látogatókat a kiállítás. Túrák végzik arab, angol, orosz és török. Most készítek egy projektet, amely képes lesz arra, hogy nyújtson kiemelkedő oszétok. Dolgozunk egy szobor az alapító oszét irodalom, művész és költő Costa Khetagurova”.

Csarnok azt mondta, hogy a kapcsolat a történelmi haza lehetővé teszi neki, hogy ne feledkezzünk meg a gyökerek:

„Te egy nagyon boldog ember, mert élsz szülőföldjükön. Meg kell értékelni és szeretik a nyelvet és azok az emberek. Kapcsolódik a történelmi haza - Oszétia legyen elválaszthatatlan, egyébként elkerülhető asszimiláció, meg kell őrizni identitásukat, és maradj oszétok”- mondja inspirálóan Puhaty terem.

A szöveg tartalmazza a helynevek és használt terminológia az önjelölt köztársaságok, Abházia és Dél-Oszétia