Dzhigit 2018

A tavalyi jelentés a feljutás a lovas (5170 m, Terskey Alatau) húztam a vonalat útvonalon. Két néhány fennmaradó üres helyet, úgy döntöttem, hogy töltse ki a sort.

Az idei csapat már kiderült, hogy szükség van: én összegyűltek, Max Tíz és Pavel Gryaznov. Max mentünk Korea. Elmentünk a Krím-félszigeten, és felmászott az útvonal Slesova pengével. Pasha - Zamin Karor. Karavshin. Aksu, és még sok más. Ők nyugodt és kényelmes.

Kitaláltam két útvonalon. Egy könnyebb, a másik nem. Az első tervek szerint mászni többnyire jégen naponta, a második -, hogy hol van, és egy éjszakát.

Almaty 6 órán elérte Karakol. Onnan, hogy szurdok még egy fél órát, hogy a „tabletta”. Annak érdekében, hogy ne veszítse el időben, azonnal felment a kanyon mentén a sáros folyó Kel-Tor. Elérte patak tiszta vízzel, és egy éjszakán át folytatjuk alatt lucfenyő.

Dzhigit 2015

Másnap reggel elsétált kiömlött. Grass folyó közelében van borítva szürke virágos, így az utóbbi időben emelte a víz szintje fölé. Amikor elértük a moréna előtt a fal, beleértve a nagy eső. Gyorsan elindított egy sátrat, és elrejtik várni a rossz időjárás.

Eső magasságban 3800 a mi szélességi - ez rossz. Eső esik, amikor a hőség. Ha a hő, elolvad a jég. Ha jég olvad, akkor kiesik a kövek. Dzhigit fal készült kőzet és jég.

Az eső elállt, felmentem a gleccser találni egy kényelmes hely a táborban. A fal megállás nélkül esett az eső, a kirepülő kövek jég és áramló vízesések. Talált száraz helyen a régi fű és párna oldalán moréna. A fal nem hallgat.

Költözött egy sátorban, felszerelt élet, és úgy döntött, hogy mi lenne ülni holnap, vannak a cookie-kat, és nézni az útvonal. Éjjel, hárman a mi kis sátor zsúfolt és meleg.

Minden másnap az izgalom nézi a falat. Mivel továbbra is repül a sziklák és masszív fölcsuszamlásokban. Kőfelcsapódás mindenhol, egy lavina a szlovén „harmadik szem” (jobb Slesova) és a jég bal Penchuk fórumon.

Dzhigit 2015

Vízesés a falon Dzhigit (központja a fotó)

Az észak-nyugati fal (a jobb útvonal Ryabukhina) ment Rockfalls. Úgy nézett ki, mintha felborult autók kövekkel. Szerint icefall amelyen keresztül át az úton, hogy a fal, felvert vízesés. Később délután az egyik seracs * osztott jégdarab és akkora, mint egy televíziós alkatrészek, fokozatosan ment le. A felső harmada útvonal biztonságosnak tűnt, és az alsó megy tiszta reggel.

- Nézzük az összes megoldani a partra. Fali rossz állapotban. Itt vannak a lehetőségek:

1. Ülj egy másik nap, nézi a falat, várjon, amíg hideg.
  2. Holnap megyünk a gerincen 4A. Kapunk le, karóra, várjon egy kicsit, majd dönteni.
  3. Lélegezz ki, és mászni az útvonalat.

Ezek Berserkers egy hangon: „Mi mászni holnap!”

- Egy kis gond: ha úgy érzi, hogy a hegy „nem engedi” megfordul, és lehoz le.
- Igen.

Összegyűjtött, mi meg a riasztást 02:00 reggel és lefeküdt.

Max aludt az utcán. A fal minden repülő kövek. Visszhangos felhorkant, majd egy csengő csapást, amikor elütöttem a rock és a tompa pofon, ha a hó. És így, amíg el nem aludt.

Nos Max, látja, ahol a pöttyök. Úgy tűnik számomra, hogy a kirepülő kövek mentén utunkat. Pasha csendben beszippantja a falon.

Felébredtem előtt fél órával a riasztás. Hallgattam. Úgy tűnik, csendes, semmi esik. Ez szép.

Átlépte a gleccser patakok (még túl meleg ...), akkor elkezdett emelkedni seracs. Még a sötétben is világos, hogy a választott út az este, nem alkalmas. Balra egy párnát, a bal oldalon. A lejtőn fenti minket elválasztott snegolda lépésben 4 méter magas.

Snegolod - így csúnya anyag, amelynek az alakja és a merevség, de az eszközök szinte tartani.

Azt töltött fél óra átjutni a lépést. A jég még pár percig. Fent a lejtőn az állomás készült egyetlen eszköz. A fiúk gyorsan felugrott a korlátra, mentem tovább: ásni a hó az irányt a repedés elválasztó sík gleccser jég a meredek lejtőn.

Feje fölött volt egy üvöltés. Költöztem dúdolni. Hamarosan létrák lépéseket rohant egy enyhe növekedés, valahogy elkerülje a köveket. A barátaim hová menni: ők egy meredek lejtőn, mindegyik a jeges fejszét. Zsugorodott a hóban a lélegzetét, és ... csend. Lenézett, lámpák fényét barátok ugyanazon a helyen. Senki sem sérült meg, a kövek valahol fent, a hóban. I kilélegzett. Ez egy pokoli hosszú percig.

- Nos, uraim, hogy van?
- Ha valami nem nagyon!
- Válassza ki, Lemegyek!

Vissza a fiúk szerezte eszköz a hóban. Ismét volt egy fless, de most sokkal inkább a bal oldalon. Ez nyilvánvalóan nem nekünk, de a hangulat és a hegyek világos. A fiúk lement. Tettem samosbros két jégcsákány (kezdő hegymászók, mert tudja, hogyan?) És lement a párnán. Daylight. Ennek fényében úgy tűnik, seracs még nehéz és reszketeg. Nagyon gyorsan le múlt tegnapi darab sima kékes jeget.

Dzhigit 2015

Az időjárás nem ígért hűtés. A hajnal a fal, és megrázta a felolvasztott új kövek. Próbálja újra senki sem akart. Összejöttünk, és lement. Este jött vissza Almaty.

Rapid Max Tíz halad Kel-Tor

Ebben az évben a fal sokkal kevésbé volt jég, mint a múltban. Aztán hallottam egy párszor sziklák alá, és a távolságát. Most esett le szüntelenül. Mászni az idő és kő - egy veszélyes gondolat. Ehhez szükség van egy jó motiváció. A borított kövek, mielőtt elkezdtük a mászás.

Serac - szabadon álló jégtömb. Vannak akkora, mint egy többszintes épület. ⤴

Itt egy másik olvasó:

Igazad van, néha jobb visszautasítani. Sokszor csinálni. Az utóbbi időben egyre gyakrabban, mint korábban.

az esélye drámaian öregedő kiegyenlített esélye drámaian megállítani az öregedés :)
Serac és nekem úgy tűnik, nagyon helyes szó találóan olyan hangosan, informatív)))