Zarándoklat Optina sivatagok, ortodox zarándoklat

Zarándoklat Optina Pustyn

Mégis szeretnék írni egy kicsit róla, ha valaki, mint én, akik a választ a kérdésekre, olvassa el a rekordot, és megérteni, hogy ezek a helyek érdemes odamenni.

Sokszor már a zarándoklatok és arra a következtetésre jutott, hogy bemegy az utazás oda kellene mennünk egy idegenvezetést. A self-trip, hogy már jobban, miután kiégett az ismert utak, elmondta, hogyan és mit. De városnéző kirándulás és ott egy mínusz - szó szerint fut „vágta Európa-szerte” - nem elég időt, hogy megértsék és megemészteni, amit látott, de akkor mindig jön vissza, és teljes mértékben élvezni, amit akarsz. Én általában úgy csinál. És én hamarosan visszatér a kolostorba - nem messze.

Nem adom a történet Optina, azt mondanám, hogy ez található, mintegy 250 km-re Moszkva a Kaluga régióban, közel a város Kozelsk. A buszon, a csoport odaér 4,5 óra. Elmentem oda, utazásszervező által szervezett, a templom a Szent Péter és Pál apostolok a Yasenevo, aki egyben a település temploma Vvedensky Optina kolostor stavropigialny. Az út könnyedén szállítható, így a Temple szigorúan 8 órakor, latecomers általában ne várjon. Az úton, először hallgattam imák és szabályok szentáldozás annyi zarándok ott csak abból a célból, vallomás és a közösség. Ezután a vezető azt mondta a történelem, a kolostor és a vének, akik ott éltek. Annak ellenére, hogy az összes, hogy elolvastam az interneten - ez nagyon érdekes volt hallgatni, annál inkább rájövünk, hogy csak az összes látni fogja a saját szemével. Összességében, van egy viszonylag egyszerű és 4,5 óra repült.

Helyet kapott a kolostor szállodában, amely egy két szintes családi ház, kis szoba. Mivel a szálloda kolostor - létezik a férfiak és a nők fele a férfiak és nők, illetve benyújthatja külön-külön. Az állvány a folyosón találhatók a szálloda szabályzata és menetrendjei szolgáltatások a monostorban. Az egyik szabály nagyon jól szórakozott: a férfiak megy a női oldalon, a nők és a férfiak.

Annak érdekében, hogy tölteni az éjszakát - a szálloda nagyon jó, kényelmes ágyak, tiszta (véleményem - új) ágyban. Csinálok ezen a hangsúly, mert ismétlem - nem is egyszer volt zarándokutak, és érezni a különbséget.

Aztán mentünk a kolostor ebédlő ebédre. Az étel teljesen refektóriumának a zarándokok, hogy megérkeztek a csoportban, vagy egyedül. Az egyetlen különbség az, hogy az etetett csoport rendezett, és zarándokok, akik megérkeztek a saját bizonyos időpontokban. Az étel egyszerű és szikár, mert ismétlem - sok zarándok érkezik néző közösség, és mielőtt úrvacsora, mint tudjuk, meg kell betartani a gyors. Ha hirtelen nem evett az ebédlőben, akkor lehet enni a tea, amely található a szállodától, ahol meg lehet vásárolni őrülten finom szerzetesi tészta töltött minden íze. Itt és sütemények burgonyával és halak aszalt sárgabarack, túrós és mazsolával és még sok más semmi. Itt lehet inni teát vagy kávét, gyümölcslevet vagy vizet. Általánosságban elmondhatjuk, hogy az éhezés nem fog meghalni. Ettem túl sok éppen ellenkezőleg, úgy piték finom volt, nem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy megpróbál mindent. A magam részéről úgy döntött, hogy feltétlenül vásárolnak piték elhagyása előtt Moszkvában. De mint kiderült - nem vagyok egyedül, így úgy döntött, és egy csomó nem lehetett vásárolni piték, tehát ha úgy tetszik sütemények - megvenni a reggel, kényelmes és egyenesen az ón. Aztán nem tudja elérni.

Mielőtt vesperás szolgáltatás még egy órát, és úgy döntöttünk, hogy nézze Holy Spring St. Paphnutius a Borovsk, ami nem messze a kolostor gyönyörű erdei. Ez épült a forrás betűtípust, amely oszlik a férfi és női felét. Jellemzően fürdőzés a szent tavaszi női ruha ing. Mielőtt az út, ha feliratkozik a túra, megkérdeztem az ing van szükség a fürdésre. Lány ír nekem, azt mondta, hogy nem feltétlenül azért, mert a betűtípus van osztva, és egy pólót, én nem vennék. Mi később megbánta, két okból, amelyek közül az egyik: szinte az összes nő volt ing (ebből van egy érzés zavar), és úgy gondoljuk, hogy ez a póló lehet viselni akkor, ha beteg, de a másik ok később.

Fürdés a forrás - ez valami! Nem én vagyok az első tapasztalatok fürdés a szent tavasz, és azt lehet mondani, bizalommal, hogy ezt követően úgy érzi, annyira megkönnyebbültem, mintha a vállára esett egy hihetetlenül súlyos terhet. A „chip a vállamra”, ennyi. A fürdővíz igényel egy bizonyos hozzáállás, hiszen nem minden kockázat ugrani a hideg vízbe. Én egy kézzel könnyen (a tapasztalat nem az első), a másik kemény - a víz hideg. De a hatás megéri.

Úszás után mentünk az All-vigília. A szolgáltatás tartottak két templom a kolostor: Kazan és Vedeno. Úgy döntöttünk, hogy maradjon Vvedensky Temple, mivel ott volt, hogy úgy éreztem, otthon. Ezen kívül ebben a Temple emlékek Szent Ambrus Optina. Négy órás szolgálat repült azonnal. Valószínűleg először állt a templom, nem gondol a fájdalom a hát (bár a spin szünetek). Ez az első alkalom könnycsepp gördült magukat a szemét az az érzés, a bűnbánat a ritkasága látogató Isten háza. Minden érzések és gondolatok kevernek kása, majd szétterítik a polcokon. A felismerés, hogy semmi sem állandó ebben az életben felerősödött. Feeling hihetetlen.

Miután a szolgáltatás, az egész kolostor vallásos körmenet. És akkor megy az ebédlőbe vacsorára. Refectory választottuk a legfinomabb sütemények, forró tea.

Korai liturgia a kolostorban kezdődik reggel hatkor, majd nyolc és egy tíz. Ezért ha egy korán kelő akkor megy a liturgia reggel hat óra, ha azt szeretné, hogy aludni - tíz. Mi volt a korai mise, mert azt akartam, hogy tegyen egy sétát a monostor, majd menj egy másik templomba, és ismételten egy dip a szent tavasz.

Aki azt akarja, hogy bevallja, és kap a közösség - egyenes út a Optina sivatagok. Vallomás lehet a Vladimir templom, ahol emlékei a hét Optina vének. Vallomás kezdődik reggel öt és tart akár tizenkét órát a nap. Sor kis vallomás gyakorolt ​​számos pap. Ezen felül, akkor bevallom, és este, miután vesperás. Ez nagy irigység nézi vallani. Sajnos, én nem tudom, mert a belső gát, amely még nem tudom leküzdeni, de vágynak rá. Nagyon sok a csoport nem az első alkalommal látogatott Optina sivatag, vallomás rendszerint egy és ugyanazon apa, aki ismeri őket, és tudja, hogy a fájdalom, a szenvedés és a bánat, ami vezeti őket az úton az örök életre. Vélemények a Optina kis apa, hallottam több mint hízelgő. Zarándokok szó a félelem őket. Találkoztunk egy pap van, aki egyszer vallott férjemmel. Nem volt meglepő, de nagyon szép. Az a benyomás, hogy találkozott hosszú ideje nem látta egy régi barát.

A reggeli liturgia, mentünk reggelizni mindegy pitét, majd elmentünk sétálni körül a kolostort. Egy kicsit később, fürödtünk a forrás újra és újra éreztem egyfajta teljes nyugalom és a kegyelem. Ebédeltünk az ebédlő. Amikor kijön az étkező valamilyen okból nagyon akartam, hogy az emberek dolgoznak ott, és megkérdeztem - Nem kell segítség? És a segítséget örömmel fogadták. Így tudtam, hogy csak és az engedelmesség a kolostor ebédlő formájában mosogatás.

Az órában a nap, akkor összepakolt és elment a busz. Úton a Moszkva meglátogatni egy másik kolostorba, ezúttal egy nő, ami Shamordino falu, 12 mérföldre a Optina sivatagban. Kolostor lenyűgözi. Ki nem volt ott - én nagyon ajánlom. Először is lenyűgözi a méretét és nagyszerűségét, másrészt az ikonok maguk által hímzett apácák. Ezek ugyanúgy működnek remekmű. A kolostor három szent forrás. Az egyik, amely (Isten forrása Kazan) tud úszni. Ekkor történt, hogy sajnáltam a második alkalommal nevzyatoy egy inget, ott csak úszni benne. De azt tudom, hogy én vissza fog térni ide, hogy egy érzés, tényleg, az elrendezés marad ebben a kolostorban, mert az óra kirándulás a kolostorban - ez semmi!

Tól Shamordino mentünk Moszkvába. Az útmutató bejelentette, hogy a várható érkezési Moszkva - este nyolc, azzal a feltétellel, hogy nem lesz a forgalmi dugókat. Dugó kezdődött több mint 95 km-re a Moszkva. Zarándokok ideges, azt jósolják, hogy a jövőben nem nyolc és tizenegy - nem előtte. Valamilyen oknál fogva én teljesen nyugodt. Eszembe jutott, hogy egyszer egy zarándoklat Diveevo idegenvezető elmondta, hogy ha százszor énekelni a szavakat a Akathist Szűz Mária: „Üdvözlégy, örömünk, megvédjen minket minden gonosz a te becsületes omophorion” minden nyomorúságból visszavonulást. Bementem, és halkan énekelt ezeket a sorokat. Nem tudom, hányszor énekeltem, de a busz mentünk 20 óra 12 perc.

Ha a felülvizsgálat tetszik, és szeretné is látogasson el a szentély, akkor kérjük, hogy olvassa el a vonatkozó zarándoklat túrák.