Shumak rugók

Elején alakult a negyedidőszak Shumaksky mező volt az eredménye tektonikus hiba Tunka tartományban. Sami zajforrások tartják a leginkább fiatalos ásványvizet a földön. Kelet-Szibéria egy egyedülálló jelenség általában. Továbbá mineralizáció Shumak ásványvíz telített gázok: ezek között oxigén jelenlétében, hidrogén, nitrogén, nemesgázok. Sources Shumak ki a belső három csoport: az első (70 méter) áll 42 billentyűk a víz hőmérséklete 10 ° C és 35 ° C, 175-mérő második csoportba a 50 forrás (10 ° C és 35 ° C) 120-mérő harmadik - 16 kimenetek hőmérsékleten (28 ° C-tól 34 ° C-on). Forrásokon található a tengerszint feletti magasság 1558 m.

Ezek a források már ősidők óta ismert, a legenda szerint a nap a Genghis Khan a szállított víz csapatait.
Ezért úgy döntöttünk, hogy nézze meg egy ilyen csodálatos helyen. Én magam mentem oda nem az első alkalommal, de ebben a kampányban először játszott szerepét egy karmester. Eredetileg tervezett útvonala nap 10 Nilov sivatagok - Shumak - Nilov sivatagban. Később, Shumak, úgy döntöttünk, hogy menjen le a folyón. Kita és kap Arshan. Ami növelte az utazás ideje 16 nap. Kis segítség - Arshan - egészen civilizált források és üdülőhelyek. Shumak, ezzel szemben a vad helyét és kevéssé ismert. Legalábbis régen, és mégis még nem érte el a kereskedelem. De most, ez elég vad terület. Így Shumak - a név a folyó és a völgy, ahol kis területen található, mintegy 100 ásványvízforrás. A különböző víz hőmérséklete, íz és gyógyászati ​​tulajdonságokkal. A helyi lakosság körében az a hely elég jól ismert, de valamilyen oknál fogva egy kicsit ismerős másoknak. Bár ítélve a földrajz e találkoztunk - tud róla, nem csak Magyarországon. A leggyorsabb módja annak, hogy a források e (ha még nem döntött, hogy repülni helikopterrel) ebből Nilov Desert keresztül át. Az útvonal a rugó tart 2-4 napig, attól függően, hogy a képzés és a szabad időt. Szóval, Irkutszk Nil Ermitázs megkaptuk a buszon. További utunk feküdt az Echo-Ger folyó a lábát az igazolvány. Az első ford szerencsénk volt - a teherautó dobott a csapat előtt, az első téli szállásra, és ez körülbelül 03:00 utazás gyalog. Ezután a gép nem megy, csak a lábát vagy lóháton. Ehavshaya kapcsolattartó csoport tartózkodott a nyaralás kabin, mi, amíg besötétedett, mentek tovább.

Shumak rugók
Az első éjszakán át állni hagyjuk a völgyben, mielőtt a pass. Esni kezdett az eső. A sátor biztosította kövekkel és fáradtak voltunk, de boldog, aludt az esőben kezdődik. Második nap kiderült, hogy egy kicsit felhős és mokrovatym. Nos, mi nem kapunk használt. Reggeli elkészítése, gyűjtünk termékek és előre - ma már a honfoglalás Shumak át, magassága 2760 m.
Minden nap megyünk végig a völgyben, nincs fa, ezért jobb, ha megy a nap, vagy hordozzák a fáklyát. Éjszaka esett, és biztosak vagyunk benne, hogy van, és ideje felkelni, és megy le a tóhoz, ahol a folyó származik Shumak hogy a másik oldalon a labdát, előtérbe került a nő.
A tetején a labdát halmozott cölöpök áldozati kő - körülbelül, amely elkötelezett a szellem a tajga Hangang tulajdonosa terep és az állatok védőszentje. Az ösvény mentén vannak sűrű bozót sagandayli, Kuril tea, lonc, ribizli. De míg ez szükséges volt várni a jobb. A leereszkedés a labdát kezdődött 21:00, ami egy nagyon szokatlan helyzet - tölti az éjszakát, közvetlenül a sziklás hegyoldalon. A szerencse úgy elkezdett esni a köd, látótávolság csökkent néhány méterre minden irányban a nyomvonalat biztonságosan elveszett. általában - akartunk egy extrém. A legokosabb dolog, ami eszébe jutott -, hogy egy sátorban a köveket, és nem ugrik a blokkok, és próbálja, hogy ne szakadjon meg a nyakát. Mit tesz. ami volt valami baj van. Jöhet eső vagy nagyon meleg, de ezt találtam a sziklás lejtőn egy sík felületre - a hálátlan feladat. Ennek eredményeként egy fél órát csak elaludt többé-kevésbé alkalmas platform kövek, elhangzott, Stela minden, ami lehetséges. Az eredmény - simán és viszonylag toleráns a keménység.
Shumak rugók

Mégis sikerült aludni. És reggel. délelőtt 10 méterre a sátor felismerni egy kis szünetet, hogy a tó. Mi volt igazán szerencsés, hogy nem ushagali. És a fény, a nap, hogy megtalálja a nyomot nem volt erős munkaerő. Általában - mi vagyunk az úton újra.
Azért jöttünk, hogy a források a reggel, negyedik nap. Sikerült szinte azonnal talál rendelkezésre álló kabin, ahol élt 7 napon át. A források spontán épült téli szállásra, szauna, radon fürdő, jól, illetve forrásokon alapul, ami jóval kevesebb, mivel a korábbi látogatása. Volt egy turisztikai komplexum jól felszerelt kabinok és az új radon fürdő, természetesen az összes díjat. Korrigált helikopter üzenet nyitott a bolt, ahol meg lehet vásárolni a szükséges termékek, valamint a díjat a meglévő berendezések. Általában, a nap így nézett ki: séta a források, radon fürdő, reggeli, napi kirándulást egy bizonyos ponton az érdeklődés, ismét, rugók, vacsora, majd - a fej vzbredet.
Az időjárás változékony, így mászni kerek az egész környéket, nem volt ideje. Meglátogattuk három helyszínen: 1. Az „pillére” természeti képződmény omladozó szikla. De mi volt a legfurább dolog - bár az egész, és lezuhanyozott magukat oszlopok valamilyen okból is állni. Mellettük egy női datsan elég tisztelik a helyi lakosság egy hely nagyon fontos számukra - mondjuk, kezeli a meddőség, és ítélve a történet elég jól.
Shumak rugók
2. Golden Lake. Volt két cél -, hogy nézd meg a tó maga, és útközben posobirat arany gyökér. Sajnos, a gyökér még soha nem találtak. vagy keres rossz, vagy ott már inkább povykapyvali. De maga a tó egy erős benyomást. Bányászati, csövezéssel hideg vízzel, lebontja a völgyben szép vízesés, valamint akut és magas hegyekkel körülvett, megjelent emlékeztet a várat. 3. vízesések. Csak egy 15 perces sétára a telelő egyik helyi csodák - óriás vízesés, a legnagyobb, amely, véleményem szerint körülbelül 30 méter magas. Hányan csak feltételezhető én nem is zavarta. Csak álltam ott, és azon tűnődött, hogy milyen mértékben lehet tökéletes, ügyes jellegű. Alulról úgy néz ki, mint egy hosszú lépcső örvénylő víz folyik a magas hegyek. Megéri fölé emelkedni, és állni a szakadék a vízesés - megállítja a szívet. Hatalmas víz átfolyik a rock, ez a csodálatos utazás. Steep falak, buborékképződés folyamok. Csodálat és félelem összekeverve egy teljesen más értelemben a természet erői.
Ahogy már mondtam, úgy döntöttünk, hogy menjen át Arshan. Ennek két oka volt, az első - egy pletyka, hogy adja át dallamok a hó, és a második - „Hová sietünk?” És ez azt jelenti - a Shumak folyó süllyedés a pont, ahol ömlik a folyóba. Kita mentén Kitoy 4-5 napig Fedyushkin folyó, ahonnan a jogot arra, hogy adja át a már kéznél. Az út csendes volt, kivéve incidensek az egyetlen lány a csoportban, lenyűgözte fényképezni, elment a rossz úton, és mi szívesen minden nap keresi. Mint kiderült, a nap felében, ő már vár minket a torkolatánál két út előtt a folyó, 20 km-re a jól helyett az eltűnéséről. Torkolatánál Fedyushkin és Quito, a másik oldalon a folyó, ott gömbölyű. bázis és az üzlet egyáltalán, úgy döntöttünk, hogy újratelepítésére gyorsan apadó rendelkezések. Process peresekaniya folyó a következő: A parton a hajó ül egy szomorú kis ember, ha fut a parton és hadonászott, úszik a folyón, és a díjat, a tisztességes Charon szállítja a másik oldalra. Mászás közben a labdát ment Arshan spontán esemény. Ez volt az a pillanat, amikor vidáman felmászott rá, a Bajkál-tó egy jó 8-as erősségű földrengés. Az első alkalommal láttam egy igazi hullám gördülő a földön. Megijedt, én és a barátom volt a földön, és egy harmadik barátom mutatta fel minden törzse heveder összes végtag. Miután a pass Kyngarga származású, és végül a civilizáció. Tovább éjszakán és otthon vagyunk. És végül egy izgalmas utazás a völgyben 100 forrásból. És bár most van egy állandó üzenet helikopter, jól felszerelt kabinok és egyéb kényelmi civilizáció, de az ilyen vad turizmus is tesz engem sokkal érzések, érzelmek és gondolatok.