Hurricane a tenger partján (Mihail Krechmar)

Kövesse a jel benyújtott felett, ez határozottan valami, hogy a teherautó a szemét közeledő helikopter, csak beragadt a hóban, amely a közelmúltban halmoztak közvetlenül a kifutópálya.

egy csoport amerikaiak megérkeztek május 17-én, és mi volt teljesen biztos a rendezvény sikeréhez. Május 18. volt, csodálatos, tiszta időben, végeztünk egy felderítő fut szélén a tábor. Ugyanakkor, az egyik vendégünk ölt azonnal viseli a hossza 240 cm, én is találtam a medve a tengerparti sziklán, de nem számít, mennyire járatos, nem tudott kitalálni, hogyan húzza ki (hajtás, ahol volt elég valóságos).

- Nos, a pokolba vele, - Biztosítottam magam, és Doug - az időjárás is jó, holnap valaki shlopnem ...

A következő napon, a szél fújt, és havazni kezdett ...

Ültünk egész nap sátorban, és reggel úgy találta, hogy a hó esett elég szilárd - húsz centiméter. Az ég sötét szürke, fújt a szél, de az izgalom a tenger meglehetősen mérsékelt.

És itt vagyunk, három útmutatók, úgy döntött, hogy ugrik az egyik motoros hajók a közeli Glens (16 km egyenes vonalban a táborból), hogy medve egy szűk völgyben között meglehetősen magas hegyvonulatok. Az érv az volt egyszerű - ha most viseli mozog, majd balra egy nagyon jó szám, amit könnyen meg tudja határozni a méretük, és megtalálja.

A teljes út tervezett négy - legfeljebb öt óra. Mi betöltve a hajó még a legkisebb mennyiségű élelmiszer (adag csoportoknak), toltuk, és ment.

Ez víznyelő mentünk fedélzetén láttak négy vastagszarvú juh és egy kis medve.

És amikor visszatértek a partra, látták, hogy a tenger meglazult komolyan.
Egyeztettünk, és úgy döntött ma tölteni az éjszakát a kirakodás helyétől.

Mi rakodni a hajót, levették a jég a gyors motor, húzta a kavicsos és tegye meg a képernyőn a szél. Éppen ellenkezőleg tüzet gyújtott uszadék fák -, öntött partra a tengerparton.

A fin ezen a helyen volt elég jó. Nem csak, hogy ő volt a legtöbb alatt nedves hó, így még mindig szinte nedves keresztül. Megtaláltuk a fa nem ég, hanem főtt. Így ültünk hajnalig, nem zárt a szemüket, majd annak ellenére, hogy a hullám, úgy döntöttünk, hogy menjen a tengerbe.

Hozzáférés a tenger a run-ig a dura hajón - ez egy külön vampuka. Kormányos megpróbálja kitalálni a frekvenciáját a hullámok, és a hatodik vagy tizedik sor az egész csapat együtt a kavicsbánya a felszerelt hajó és próbál otgresti távol a parttól, míg a szerelő beindítja a motort. Hozzáteszem, hogy a hullámok gurul a zenekar ebben a szezonban egy igazi felfüggesztését tengervíz jég).

Nem voltunk szerencsések kitalálni a frekvencia a hullámok - nem volt ideje, hogy álljon a csónak a parttól, mint egy nagy hullám Ro (körülbelül három méter), fedett minket a hajó fordult, és megfordult.

Az egyik vendég, és én nagyon észrevehetően hajó kiütötte a sziklákon. A súlyos törések mentette csak a következő hullám, ami emelte a hajót a sziklákon. Itt sikerült kiugrani alól „Progress”, majd tartotta vissza attól, hamu a tengerbe, és kihúzta a partra.
Tehát mi volt a gyors jég, ázottan, de legalább a dolgok, és nagyon korlátozott kínálat tűzifa a bank.

Az első dolog, amit próbáltam feloldani, mint egy nagy tüzet, hogyan volt lehetséges számunkra. De akkor úgy éreztük, a megközelítés a másik baj - a szélrózsa és kezdett meglehetősen intenzív hóesés az égből. Az egyik útmutatók felajánlott járni a táborba a hegyeken át. Azt mondtam neki, hogy lenne értelme, hogy tegnap, amikor száraz volt. Az a tény, hogy a táborban voltunk elválasztva két hrebtika magasságban 1100 méter, és Dolinka másik patak. Mindannyian felidézni, nedves volt az egereket, hideg, éhes és elég fáradt. És a magasságban, ahol a 400 méteres indul széria fagy és a jég. Ezért azt tanácsolom, hogy ne rángatózik, és jobb és lövéstüzet, azok a fa, hogy van.

Valahol a délután tudtunk kapcsolatot teremteni a bázis. Ott voltunk megdöbbentette a tény, hogy van egy hurrikán, erős havazás és a szél akár 35 m / s. Azonban ugyanakkor azt mondta, hogy a helikopter sárga exportunk.

Wind emelkedett, a hó felerősödött, körülbelül öt láthatóság csökkent 20 méter, és világossá vált, hogy bármilyen helikopter ki a kérdést. Van telepítve fatüzelésű szolgáltatás, kidugta a hó alól sodródik (és a hó halmoztak fel, mire a térd felett) marad a fa, és a tűz támogatás.

Sodródik, alkalmas menedéket létesítmények voltak három kilométerre fel a raspadku, de már nem volt olyan fa bottal.

Végül késő este, mi szerint hurrikánok át a tűz két méter oldalra, tett egy nyomortanya a Pojoga és protryaslis rajta egész éjjel a fegyvert ágyútűz szörf és csúnya csengetés jégcsapok szétmorzsálódásának gyors jég - felmennek minden verte a hullámok és lezuhanyozott felülről fordított csónak.

Időről időre ébredtem vendég és kivitte őket a folyó partján gyalog -, így nem alszik.
Hajnalban, a szél elült, a hó tovább menni folyamatos lepel.

Tenger és a jég.
Úgy döntöttünk, hogy nem valószínű, hogy valaki megment minket, de mi magunk, és ismét elkezdtem vizsgálni a hullám.
Először megpróbáltuk megtalálni a teljes ív belső öbölben egy hely, ahol a hullámverés a legszelídebb. Ebben az esetben azt igyekezett nem nézni a fekete határos öböl meredek sziklák, ahol a lassú szürke tengelyek tört surf a magassága öt emeletes épület. Kiválasztja a megfelelő ponton, húzta ott szárazföldi gyors jég hajó, motor, tartály, teljesen felszerelt, és várakozás után, amikor, nézetünk szerint, egymás után volt néhány nagyon szelíd és hosszú hullámok tolta a hajót egy mozdulattal a Ohotszki-tenger. Ugyanakkor igyekeztem nagyon világosan elmagyarázni az ügyfeleknek, hogy a koherencia a mi csapatunk nagyon függ az életünk. A második alkalommal adja át ebben az állapotban a jeges vízben, akkor nem lehet eltűrni. Emellett promorzshie keresztül, és a nedves ruhát, nem tudom, hogyan fog állni egy harmadik éjszaka. Bevallom, hogy a következő napon voltunk a nyárson lenne hátrahagyott, és nem biztos, hogy kinek lenne válunk kevésbé ...

Ezért adtam a kezébe az angol nyelvű cinkosai (miután két éjszaka egy hóvihar, és a hajó alatti nem mernek nevezni őket ügyfelek) hosszú és erős Rozhnov (talán az utolsó, nem égett a tűz), és kifejtette, hogy amint a hajó lesz a víz, ezek ugrik bele, amelyek az oldalán, és függetlenül attól, hogy a viselkedését a többiek a hatalom kezd tolni.

(Jellemző, az ügyfelek ebben a helyzetben, ugorj be a csónakba, és beleül, amennyire csak lehetséges az oldalán próbál nincs probléma a jelenlétüket. De mi már konzultált, és úgy döntött, hogy talán ez volt a két emberi erő nem volt utoljára sikeres visszavonása ).

Ezután felugrik a hajóba, ketten egy útmutatót Lesha (leginkább sújtott hullámok és hideg), és kezdjük evezés evező. Útmutatók Basil, mint a legtöbb egészséges és száraz volt, hogy álljon a hajó egészen addig a pillanatig, amikor az alsó nem hagyja őt a láb, majd ugorj fel a far és azonnal indítsa be a motort.

Az biztos, hogy a motor felmelegedjen a parton „száraz”, várt egy pillanatig, és összehangolt erőfeszítések ... beugrott a nyílt tengeren!

Természetesen, míg Bob áztattuk a fejét egy másik alkalommal.
A tenger közepén helyzet első pillantásra úgy tűnt, hogy sokkal fenyegető, mint a parton.

Sea rázni komolyan.

Hatalmas hullámok voltak lapos minimális magassága hét méter.

Ott kell lennie a kis elmagyarázni az oka ennek a jelenségnek. A kis strand táplálékot megszakító gyakran képződnek a parttól 1-2 km-re a parttól. Ha az ilyen helyeken megduzzadnak felől a tenger, elég erős, nagy magányos hullám fut végig ez a távolság sebességgel 20-25 km / h, és néha még több. Hosszú dagad, amikor belépnek a kis térben csaknem megduplázza a magasságát. A Csendes-óceán partján a surf magassága 3-6 m - egy meglehetősen gyakori jelenség. A nehéz időjárási partján bombázzák hullám magassága 6-11 m.

A törékeny „Progress”, beleesik a mélyedésekben hullámok között, úgy tűnt, egészen kis rovar. Szerencsére a hullámok voltak lapos, gerincek nem voltak, így haladtak lassan a alaptáborba ... Addig, amíg már nem blokkolja az út szilárd megtört jég.

Ugyanakkor mindannyian voltak állandó rádiós kommunikáció a tábor, és konzultáltunk a srácok a közös akciók.

Keresünk egy helyet, ahol lehet dobni (vagyis kibocsátás, és nem megközelíteni - a part teljesen nyitva volt, és állt a hatalmas kerek sziklák), és arra kérte a épkézláb lakosság a tábor menni, és magával vitte a száraz meleg ruhát, forró teával termoszok és az alkohol .

Hely a földön találtak három kilométerre a tábortól, és már több, mint egy óra köröznek a határon tört jég, amíg a srácok siet a segítségünkre. Amikor van festve a szélén a tengerparton, megint elkezdte számolni a hullámok. Azt kell mondanom, hogy ki a tengerből ez sokkal nehezebb dolga, mint a parton. Terveink szerint, meg kellett ugrani a partra a gerincén egy hullám, és a fiúk -, hogy húzza a hajót velünk, amennyire csak lehetséges.

Ha a megfelelő tengely Basil csökkentette a motort teljes gázzal, és mi volt a földön, sem törés egy hajó (azonban letörik a kormánylapát).

Srácok ne nézzük le.

Gyorsan felöltöztek minket a száraz (költöztünk, mint egy félholt rákok), dörzsölte az alkohol, teát inni. Negyven perccel később megtaláltuk a képessége, hogy érintse meg a lábát, és elkezdett lassan a sátor.

A helikopter repült ugyanazon éjjel, és az összes színész és előadó hozott Magadan.

Az első epilógus.
Tehát: kezdetben a szervezet az utazás készült (tisztán razgildyayski) - súlyos hiba - azt rakták feszültség alá két vagy három napig, hogy öt nagy ember. Az igazságosság meg kell jegyezni, hogy egy hajó egy másik táborba ezen állomány minden alkalommal volt. Ugyanabban a csónakban ő lefektetett reggel Az ellenőrzés és annak érdekében, hogy dobja ki romlott étel, de soha ne tegye vissza.

Azt viszont, hogy a tanulság, hogy meg fogja vizsgálni a jövőben.

Amellett, hogy egy fejszét, a hajón kell feltétlenül hazudik fűrészt. Mert amikor Pilke energiát használnak külön egy darab fa a másik, végtelenül kisebb, mint a kontroll szobában. És ez egy fűrésszel helyett hagymát. Mivel fémfűrész lehet használni, mint a hó penge az építőiparban menedékhelyek sűrű hó, és a hagymát - nem.

Egy másik fontos dolog - kerozin tűzhely, hogy fut a benzin. Benzin -, hogy tudta dolgozni az üzemanyagot a farmotoros. Most a legtöbb kapható különböző kenési -, hogy a Yamaha, Suzuki, hogy.

Ezen kívül a hajó kell lennie személy sátor három vagy négy - fekvő ilyen dolog, és egy égő kerozin tűzhely, képes túlélni egy tavaszi vihar valódi időtartamát.

A végső epilógus.
Egy nappal később, a vendégek jöttek érzékeiket. Benyomása, hogy tanultak ezen az úton érdemes volt, hogy véleményük szerint az összes trófeát nyert a csoport többi tagja a vadászok.

- Végül, úgy éreztem, mint egy férfi. Nyugaton megvalósításával ez az érzés most egyre nehezebb - mondta Doug, kezet velünk a repülőtéren.

És eszembe jutott cseng jégcsapok gördülő alján egy felfordított csónak duralumínium.
És én megborzongtam ...

Ui Kommunikáció a minisztérium sürgősségi helyzetek.
MOE kommunikált a többi a bázis tábor vezetője a moszkvai cég „magyar szabadság” Alexander Lisitsyn és tulajdonosa a társaság Magadán autfitterskoy Alexander K.
És ez - egy külön dalt.

K. a kapcsolatot a helyi Sürgősségi Helyzetek Minisztériuma, azt mondta neki, hogy a kérést a kiürítési kell tekinteni Holnap 12:00.

Fordulatszámnál, ezáltal nőtt 40 m / s.

K. mindig elég visszafogott elmagyarázta, hogy ő ült a parton nedves embert, köztük két amerikai, és a helyzet nem túl kedvező a túlélés ... mmm.

Helyettes. Chief borzasztóan meglepődött, és azt mondta: - „És miért nem veszi ki?”

A csoport már biztosított és ajánlott a minisztérium a sürgősségi helyzetek.

Itt meg kell elkalandozik egy kis repülőgép Magadan.

A Magadan ma hat helikopter Mi-8 tartozó három különböző cégek. Minden gép több mint húsz éve, és valamilyen módon - és harminc. És az időjárási leírtakhoz hasonló, de nem repülnek. Nem azért, mert rossz pilóták képzésére, hanem azért, mert nincs minden időjárási berendezés. De csak abban az esetben, hogy ne úgy tűnik, nagyon érzéketlen ember, a vezetés ezek a vállalatok azt mondta, hogy szükség közvetlen jelzést vészhelyzetben a repülést.

Hogy ez jelzés célja K.

Itt, a képviselő MOE talált egy kiskaput:
„Elhozta hitelesített vállalkozás, amely abban az esetben, hogy a repülés kerül sor, fizet érte!”

Ő kiszáll a banki portfolió wads pénzt, mondván, hogy ő hajlandó fizetni egy járat készpénzben.

Ezután a képviselő Minisztérium Sürgősségi Helyzetek és azt mondja -, hogy egy hitelesített dokumentum, amely vállalja, hogy megfizeti ezt a járatot, az árak a vihar. Úton vagyok hazafelé, mindig az irodában, hogy nem tesz semmit, mert akkor adja át a kötelezettségvállalás nézni, holnap, figyelembe vesszük őket.

Lisitsyn, ofonarevshy kéri Sasha, aki már megtette a szükséges papírokat, és ül a vám szoba Sürgősségi Helyzetek Minisztériuma egyeztetve a helyi junior hadnagy, mit lehet tenni.
A végén kiderül, hogy nem helikopter repül ma még csak nem is egy bőröndöt a dollár.

Azt kell mondanom, hogy mi, a mi parton, a hajó alatti, egyértelmű volt, sokkal korábban, mint az elvtársak Magadan.

K. elment a kikötő, beszélgetett tartályhajók 8 ezer. Tonna, és ráveszi, hogy menjen a tengeren, annak érdekében, hogy számunkra felkutatócsónakokhoz. Eleinte a kapitány egyetért, akkor tudja, hogy az izgalom a tenger - akár nyolc méter.
És ő nem hajlandó kimenni a tengerre.

Már melegíteni a fő tábor - hála magunk és Lisitsyn, aki vezette a mentőcsapat! amikor a helikopter zúgott át a tábort.

A helikopter ugrott - egyik egy orvosi táska, a másik pedig egy pisztolyt - és MOE betűk szürke rendőri egyenruhát.

„Nos, bármit is folyik itt?”