Életünkben Pavlodar - megrendült Nepál

Yuri és Svetlana cousins ​​- tapasztalt túrázók és hegymászók, sportolási, kategóriákat. Ők elviszik gyermekeiket a hosszú utazások már az első hónapban. Utazók gyerekekkel megkerülik az Altáj-hegység és Bayanaul élt hat hónapot Indiában és Nepálban, a Himalája elfoglalta gyalog.

Ez volt a legerősebb földrengés Nepálban 1934 óta, amely azt állította, több mint 7000 életet, elpusztult több ezer épületet, beleértve a régi templomok szerte az országban. Abban az időben, Nepál, már körülbelül 18 polgárainak Kazahsztán, köztük unokatestvére család. Három nappal Svetlana nem lépni.

Yuri Kuzin kapcsolatot a nagykövetség Kazahsztán India Nepál, hazánkban nincs diplomáciai kapcsolatok, s kérte, hogy megtalálja a családját, és segít nekik. Nagykövetek Jurij azt mondta, hogy a MOE Magyarország összeszereli a turisták területén a Magyar Kulturális Központ Katmanduban kiürítésére repülőgép Moszkvában.

Minden család felkutatásának tevékenységek Jurij le az ő Facebook. Kérelmében azt válaszolta, hogy a szomszéd Svetlany Kuzinoy Nyikita Kathmandu rezidens Ukrajna, aki lövöldözött a ház közelében feleségével Rita és két gyerekükkel. Ő örömmel Yura hír, hogy Sveta gyerekei minden rendben, és adott neki információkat a közelgő kiürítését.

Ahhoz, hogy kommunikálni a férjével Skype Svetlana Kuzina ki már a kemping, törött területén a Magyar Kulturális Központban, ahol amellett, hogy ő hamarosan elszállítanak a Moszkva mintegy háromszáz látogató. Mindez idő, csak rövid üzeneteket kapott Svetlana, és megtudtuk, a részleteket most:

- Éltünk szélén Kathmandu, egy domboldalon, - mondja Svetlana Kuzina. - Az üzletek nem voltak ott. Úgy döntöttem, hogy menjen a központtól, a termékeket vásárolni. Mivel én terveztem, hogy a vásárlás egy csomó vele vette csak ragyogó. Régebbi leányait és Leo hagytam az ellátást a háziasszony, hogy forgattunk. Reggel, eltávolítottam a pénzt, vásárolt termékeket. Már az úton vissza kellene szállnia a shuttle busz, és van valami érthetetlen: minden ember kezdi meg valahol, pánikba esett. Az autó megingott, húzta le az útról az árokba, majdnem felborult. Mi futott. Nézek jobbra, de hol van a mi otthon, egy hatalmas robbanás hallatszott, mintha néhány csicsergő és por emelkedett a hegyek fölé. Van egy ilyen pánik! Minden menekülés. Az első gondolat, hogy valamiféle háború, bármilyen terrorcselekmény. Én minden gyermek szenved. Luchezar elkapott és futott haza. Nézem a gyerekeket az utcán, izgatott: „Anya, anya! Voltunk, és a lemezeket kezdett esni! Azt gondoltuk, hogy miért a ház leng? Lehet, hogy nem az utcán tekercselő - futott be az utcán. " Megkérdezhetem, mi történt? I hostess mondja - egy földrengés. Megkönnyebbültem, amennyire a szív - nos, ez nem egy háború.

A terület, ahol a unokatestvérek bérelt egy házat, szenvedett kisebb mértékben. Bemutató és por, amely látta az úton, már összeomlott a befejezetlen magas épületek állva négyszáz méterre otthonaikba. A falakon más házak vannak repedések. A ház Ukraintsev Nikity és Rita összeomlott falazat, kialakult lyuk. Úgy kellett hagynia.

Néhány nappal a földrengés előtt Svetlana Kuzina gyerekekkel séta a híres ókori templom komplexum - Durbar tér, fényképezett régi épületek. Ma, több mint a fele az épületek e felbecsülhetetlen emlékmű építészeti romokban. A helyi rádió üzenetek fordítani angolra a ház ura, Svetlana tanult mértéke pusztítás és megdöbbent.

Életünkben Pavlodar - megrendült Nepál

A földrengés elpusztította a híres torony Dharahara, szerepel a listán az építészeti örökség az UNESCO közelében, amely korábban élt unokatestvérek. Van megölt 50 embert. Ha Svetlana a gyerekek nem költözött a szélén a főváros, ez szörnyű arra gondolni, mi történik velük.

Tower Dharahara előtt és a földrengés után. Photo Swapnil Ghangale.

- Az egész első napján a földrengés, ültünk a pázsiton a gyerekek, anélkül, hogy a ház, - mondja Svetlana Kuzina - első remegés 15-20 percenként. Hallottuk csiripelnek a hegyekben. Aztán a rádióban azt mondta, hogy a földrengés várható a három nap alatt. Sokkos állapotban voltam - mint 72 óra, akkor ne menjen be a házba? Próbáltam menni a WC, futott, és a katonák kirúgott, és egy ilyen személy - Mi vagy te, egy őrült.

Az első éjszaka a földrengés után, egy fiatal anya a gyerekekkel töltött a gyepen a ház közelében szabadban. Ők már csak egy lapot, és egy takarót. Az éjszaka folyamán elkezdett esni az eső, és nem a hideg a gyerekek, hogy esélye marad a padlón a konyhában az ajtót. Kétszer éjszaka Ház nagyban megingott.

A második nap ismét a gyepen. Fény próbált hívni George, de mivel ez csak egy sim-kártya nepáli Ncell. Nem volt mobil. Nem volt áram, vegye fel a kapcsolatot az interneten keresztül. Itt van egy eset, amikor drága high-tech kütyü viszont egy csomó értéktelen darab vas.

Reggel nedves, álmos és megfázás unokatestvérek taxi elment a Magyar Kulturális Központ. Ott vettük fel a moszkvai gépre, és azt jelentette, hogy körözi kazah konzulátus Indiában. Family adott egy nagy sátor, három hálózsák. A központban a szoba nem volt szabad, mert attól tartanak, a szeizmikus aktivitás.

Életünkben Pavlodar - megrendült Nepál

Kemping területén a Magyar Kulturális Központ Katmanduban. Photo S. Cousin.

- Míg él a Magyar Kulturális Központ, hallott különböző történet - mondja Svetlana. - Ott laktunk Vengriyane - egy fiú és egy lány, úgy borítja törmelék, mindkét lába törött volt. A központ voltak emberek különböző országokból származó - az ukránok, sőt Nepalis. Sokan jöttek vissza, hogy segítséget kapjon. Vengriyane mind segítettek. Nálunk Moszkvában evakuálni több család az ukrán. Találkoztak a repülőtéren dolgozó ukrán konzulátuson. kivéve kellett Almatinka Medina Kazahsztánból. Felesége volt egy nepáli és ott élt a gyermek. Általában az emberek a gyermekes pár. Van négy gyerek mindenhol magára vonta a figyelmet. Minden csodálkoztak, Indiában, Nepálban és, ahogy egyedül voltam négy gyerek megy? És én elég nehéz, mert a lányok 7-8 év - ez egy külön támogatás.

- Luchezar feltalált egy név - Ray-Puchik és vált minden úgy tűnik, hogy - mondja Svetlana. - nepáli gazda nem tudta kimondani, és ez jött ki egy másik nevet - Lucian Pucci. Tehát minden alkalommal, és hívtam. Ez a név ragadt. És majd Moszkvában, sétálni az állatkert, Luchezar fut, és elvész. Felkapta az őr ült, és a főkapu. Keresem mindenhol, hirtelen a hangszóró bejelentette: talált a lány Lucia Puchiya, szülők, kérjük, fáradjon a főkapu. Amíg ott voltam, ötször be. Minden ember nevetni - ez a fajta nevét? Én is vicces volt.

Életünkben Pavlodar - megrendült Nepál

Katmandu lánya unokatestvére fonott jelenleg sok kis zsinór és összeesküdött őket, mint Kazahsztánban öt napig, majd szétcsavar. Az idősebbek, nyolc Radomir közeledik a döntő pillanatban. Meg kell átadni vizsgák az iskolában, hogy menjen a második osztályba.

Cousin úgy döntött, hogy a gyermekek otthon, a családi nevelés, ahogy van, hogy véleményük szerint hatékonyabb a hagyományos iskolákban. De mivel a törvény lehetővé teszi, hogy tanulmányozza Kazahsztán otthon csak a fogyatékkal élő gyermekek és a külföldön élő rokona, hogy törvénytisztelő állampolgár, aki úgy döntött, ez a négy hónapos út, amely megszakította a földrengés.