csúcs kommunizmus

Furcsa, de amikor volt, miután az ereszkedést a csúcs Korjenevskaya kérdezték benyomásait az útvonalat, és a felső, nem tudom, mit mondjak. De nem volt, talán, nincs tapasztalat, csak a szokásos megkönnyebbülés után jön ki a tetején, de valami hasonló büszkeség akkor, mondván, hogy még ezt a vállamat. És mégis. Nem láttam ezt a hegyet, mielőtt ez vonzott a maga szépsége és eleganciája az útvonal - nem tudtam erről semmit, sem a másik. Szükséges volt, hogy nekem, mint egy rekord egy rekordot akklimatizációs n előtt. A kommunizmus egy másik seventhousander, mint a következő lépés, hogy a szép és büszke hangzású címe „Snow Leopard”, ami most, miután három csúcsa, és a felkészülés a támadás a negyedik, kellett venni már, mint egy igazi kilátás, és elkészíti a lehetőséget.

Most, ha tudnék mászni a n. A kommunizmus, a következő szezonban szinte vas szükségszerűség lesz szükség egy utat a dél Inylchek a győzelemhez. Annak érdekében, hogy befejezhessék, amit indult három évvel ezelőtt, nem egészen komolyan, és a vágy, hogy teszteljék az érzéseit ebben a magasságban mászó Khan Tengri.

Nos, hadd szerelhető. Én elutasította nagyon könnyen, bár én kezeltem szinte közömbösen, mint műszaki akadályt. Az első alkalom, hogy nem hagyja el egy darab a szívük, de csak örömmel, hogy egy kullancs a sport pad. Gondolkodási időt, és ennek kell-e kullancs erőfeszítéseket - erkölcsi, fizikai, pénzügyi, fordított eljussanak a csúcsra? Töltött idő az út? Az öröm származik ez?

Korjenevskaya Peak csúcsértéket jumper
Dusanbe és a kommunizmus

Körülbelül ilyen gondolatok túlterheltek nekem egy pár nap után az ereszkedést a magas hegyek, amelyen töltöttem furcsa elég időt (még csak nem is az érdeme az enyém - köszönhetően haver Volodya Lettország, aki sürgette az órák és napok alapján szempontok). Ez egy hete volt. És most én vagyok a sátorban, és a magasságmérő mutatja, hogy a hegy tetején maga fölöttem majd ötven, majd nyolcvan szintkülönbségeket. A pontos szám nem érdekel, hogy nézd meg maga a hegy számomra nem olyan érdekes.

Vertex torony Kommunizmus csúcsot blúz

A puszta felsorolásával megteendő intézkedések e célból okoz fáradtságot, és feledtetik a lehetőségét mozog. A második este egy magasságban hét kilométerre erők elhagyni a sokkal egyszerűbb és világi vágyak, mint a nő egy másik 450 méter magasságból. Most már tudom a választ sok kérdésre, de mint általában történik az ilyen helyzetekben, hogy nem érdeklem.

A második napon, nem voltam képes teljesen meleg láb még a sátorban, nem is beszélve arról,, hogy működjön kívül. Jön a másik érdekeit: holnap megyünk le a hegyről, és már tudom, hogy ez a kiadás fog futni egy verseny fagy - a nagy magasságban a hideg, hogy lassan megöl részletekben szerint a hatóságok, lassan, de még mindig gyorsabb, mint te képes ellenállni. A hideg, amely ellen már csak egy megbízható módja - elveszti magassága gyorsan és kijutni a halál zónába.

Hó az alaptáborba

Kezdés emelés a hegy - ezen ferde polcra

Kimentünk reggel az első egyértelmű nap után a rossz időjárás, a nap emelkedett 5100 és töltötte az éjszakát sátorban az elmúlt gidovskoy sziklák a tenger felé jég és hó előttünk.

Éjszakán át 5100

Másnap megerősítette a gyanút a sebesség reggel feladatait az új partnerekkel. Ők több mint egy kényelmes, én, és a nagy, nem állt meg, hanem fel kell venni.

Kezdve az 5100 helyreállítási

Bár a férfiak aránya ment díjak nem lassítja, hogy kaptam sok lehetőséget, hogy lőni őket „útközben”.

Megközelítés icefall 5400

Természetesen a hátsó. Négy vagy öt ferde rögzített kötelek havon lejtőn (én még nem használta őket, próbálják eldönteni, hogy maga a megvetés, vagy csak nem hiszem, hogy szükséges) hozta számunkra 5300 éjszakán át.

Venia kiszáll a jégen esik, eltávolítása nélkül
hátizsák

Ezután egy száz méter emelkedés eredményezte a legtöbb műszaki útvonalon hely, ahol a jég csökkenése volt provesheno 15 szintkülönbségeket, tíz méter alatti áthaladási és a tíz méter ravasz vylezanija normális lejtőn.

csúcs kommunizmus

Ötletes kiadási icefall a lejtőn
háttérben az egy gleccser alján Traube

Menj a nyomvonal ismét, bár egy kicsit trükkös kanyarok, vezet ki a sátor 5800. Közvetlenül fölötte, a hó alatt kompresszoros, a parasztoknak zabroska. Ez volt.

Helyi jackdaws szakadt darabokra mindent tudott, és falta fel az egész termék kezd. A többit lazán szétszórt polcon különböző mértékű közelség a szélét. Nagyon boldog, hogy egy serpenyőben, állva csak a becsületszavát (és ami nélkül nem tudom, mit tennénk, az hallgatólagosan támaszkodott zabrosku). A snack a fájdalom és a többi, másztunk tovább.

Világosabbá vált, hogy az emberek komolyan fogja át ma a Pamír-fennsík, a „láda” - legmagasabb pontja a borda Borodkin hasonlító, mint mondják, a nők melleit.

csúcs kommunizmus

A felső rész a borda Borodkin - „mellkasi”

Én személy szerint nem vette észre ezt a hasonlóság, és hála Istennek, mert miután letette oda-vissza egy párszor ezen keresztül „mell”, akkor könnyen válhat nőgyűlölő. Valahol a hatezer rájöttem, hogy ha a második szél, vagy járt akklimatizáció, de a folyamatban lett könnyebb és gyorsabb.

Sajnos ez volt az utolsó megkönnyebbülés, amikor a nap lenyugodott feltartóztathatatlanul, ami kellemetlen memória (legalább) emlékek különböző években a mozgás a pályán sötétben. A hangulat rontotta, az utolsó két hangmagasság, ami a „mell” Én majdnem ugrott már a düh. Naplemente 19:12, 12 perc múlva már a gerincén a Pamír-fennsík, amely eleget feldühített és állandó szél tetszik, hogy így kellemetlenül hatott rám, tavaly a gerincén Lenin csúcs.

Camp „a mellek”

Azonnal elindult lefelé a másik oldalon, és mégis, frazzled lehetetlenül, még táboroztak a lejtőn, amivel egy sátor már teljes sötétségben. Egy egyszerű eltávolítási műveletet elviszik macskák (sötétben) nem kevesebb, mint fél óra, és szükség beavatkozásra fogó.

Magától kemény és lassú

Sleep ment szinte az éjszaka, másnap felkelt viszonylag korán, de megy lassan, és elérte már csak kilenc. Shlos lassú és nehézkes.

Miután csökkenő a fennsík és az elején fellendülés az Dushanbe csúcs amint világossá vált, hogy szükséges volt, hogy a pihenés között. Ez a gondolat nem hagyott engem az egész első felében a nap, és az a tudat, hogy mi hibázik, erősebb lett, bár még mindig nem gondol a következményei az ilyen hibákat.

csúcs kommunizmus

A fennsík a sátor előtt vezeti a nő
Dusanbe csúcs

Ebéd után egy kicsit megkönnyebbült, ritmus kiegyenesedett. De hamar az időjárás romlani kezdett. Mivel a hegyek repülő felhők, fokozatosan megy le, és besűrítjük. A szél fokozott lett piercinges, láthatóság csökkent tíz-tizenöt méterre volt aljas és undorító, nem is beszélve arról, hogy mi volt a tengerszint feletti magasság hat kilométerre távolabb - minél több adalékanyag.

Veni ambíciók, többször beszéltem velük ma (hogy a híd a hétezer), úgy tűnt egyre irreális, és elkezdtünk a keresés az oldalon az éjszakát. Bivacco hangú közel a magassága 6600, közvetlenül a gerincet.

Egész éjjel a szél borzolta nagy sátor, hogy nem járulnak hozzá a jó alvást. Az első alkalommal, amikor hideg volt lent hálózsákok - előestéjén a lába fagyasztás, mert egész nap a hó és a macskák, amelyekről ismert, hogy hozzájáruljon az egészség nem.

Másnap reggel vádak még lassabb, mint máskor, mert a szél nem áll folyamatosan emlékeztetett arra vár, hogy ki fog jönni a sátorból. Azonban a végén, kellett menni, és a szél nem okozott csalódást a várakozásokat, egyezik a várt tőle - sőt, ugyanaz, mint az előző napon.

A sátor állítottunk össze, szigorították a macskák, rajta hátizsákok és mozgalom. A szél meghalt csak egy pár percre, a felhők nem voltak közeli, megelőzve a felső meglepően közel jumper nyitott Peak Dushanbeba és a kommunizmus - egyszóval minden kezdődött csak finom. Egy óra mászás gerince mentén sziklák, találkoztunk az emberek Odessza, megtette az első megmászása a szezonban a hegyen. Azt mondták, többek között, az őr rám kifejezés körülbelül 5-6 óra munka a hídon. Elvégre itt van, milyen a munkaidő? De ahogy telt az idő, voltunk ismét elborult felhő, sziklák jobb, és mi ismét elment utakon, a havas lejtőn.

A következő ülésre - a spanyolok, melyek egyike mászás ugyanazon a napon, hogy a lakók a odesszai, a Rustam vezetője útmutatók Taskent. Egy kis beszélgetés velük, de hogy milyen türelmetlenül egyik lábáról a másikra Rustam, és hagyd, hogy menjen le.

Hamarosan fogott egy kettes moszkoviták, akik úgy döntöttek, hogy visszatér. Időjárás régóta mocskos volt, és könnyen érthető. Továbbra is áthalad mászni a csúcsot Dushanbeba próbál ahogy nemrégiben utasította, hogy hagyja az igen kalap jobb. Végül, ahogy úgy tűnik, hogy mi történt. Elmentünk a híd, amely azonban bebizonyosodott, hogy hosszabb, mint azt korábban gondolták.

„Ásó” Kommunizmus Peak nélkül felhők

Köztünk és a láthatatlan felhők a hó már a „lapát” A kommunizmus Peak feküdt a végtelenségig (I - még meghatározatlan) számú havas gerincek mentén gerincek, amelyek megszabják a további utat. Ez közel volt 05:00, így nem viták nélkül (Venia ragaszkodott ahhoz, hogy folytassa, de a keskeny gerincen és a szinte teljes láthatóság hiánya tette ezt a döntést még egy extrém kaland, amihez nem voltak különösebben elhelyezve) úgy döntött, hogy sátrat itt az első gerinc, viszonylag szélcsendes helyen. Gyorsan elhangzott az a hely, hanem azt - ásott egy gödröt, csökkentette a sátorhoz, és hamarosan állandó.

Másnap reggel nyomott a fejemben világosan. Emlékszem, hogy Andrew megy először voltunk elfoglalva Venya hosszabb, és amikor a macskák kiszállt feltenni, Andrew bejelentette, hogy szükséges változtatni s zokni. Úgy éreztem, nem jobb, de most a veszteséges megmagyarázni a feltétel részletesen. Különben is, vettem egy erőltetett szünet, beugrott egy sátrat, és megette a napi adag adaptogén, hogy az eddig használt, csak kivételes esetekben.

csúcs kommunizmus

Az első kísérlet, hogy vihar előtt Venia

Végül költözött, így Andrew felzárkózni hozzánk végén pereobuvaniya eljárást. Shlos lassan, azt mondják, hogy gyenge. Minden lépés nehéz volt. Nem akartam gondolni, hogy ezekben az érzések fognak dolgozni „lapát”.

Venia lebegett száz méter előre, akkor már csak egy fátyol köd, felhők, repült röviddel megjelenése után, a falakat nem lehetett látni egyáltalán. Hamarosan újabb Uval tört meredek lejtőn 10-12 méter a sátor útmutatókat. Miután mellette ülő, folytattuk utunkat.

Peak kommunizmus sweep

Kevesebb, mint egy óra, mire elhagyta a sátrat és a leírt kellemetlen érzés hozzá szomorúan ismerős érzés, zsibbadás, a lábujjak. Túl korán a nap, amely még nem is kezdődött. Okliknuv Venu, mondtam neki, hogy újra, és visszafordult. A figyelem azokat 10-12 méter hó a pályán útmutatók a sátor elvitt sok erőt és tizenöt perc múlva. Valahol ott kezdett kialakulni, és erősítse a megértése, hogy holnap nem megyek már itt, függetlenül az időjárási viszonyok és az egészségi állapotot.

Tulajdonképpen a jól-lét minden világos legyen, én tapasztalatból tudta, hogy holnap nem lesz jobb. Találkozik az út mentén Andrew, elmagyaráztam neki a helyzetet, sok szerencsét kívánt neki, és hamarosan tört be a sátorba. Lassú az élet. Mielőtt tudtam levenni cipő (mintegy negyven perc, nem több), mint a férfi visszatért, arra a következtetésre jutott, hogy ennek hiányában a láthatóság nem biztonságos, hogy folyamatosan megy - a gerinc szűkíti néha annyira, hogy könnyedén repülnek a párkány a gleccser Garmo. Tisztában voltam vele, hogy történik velem, és azt mondta, hogy Bécs holnap nem fog menni őket.

Vacsora után felmentünk a közös csapat moszkoviták - négy MEI és kettest a MEPI. Úgy éreztem, nem a vágy, hogy még kimászni a sátor beszélni velük, korlátozza az a tény, hogy Andrew adta egy termosz tea, amelyhez és itatni. A srácok építettek körülöttünk három sátrat, a többi nap telt el. Amint telt el, de semmi több érdekes történt.

Másnap is volt egy kicsit érdekes számomra. Határozottan csomagolva egy hálózsákban, míg a férfiak is fog menni. Kimentek körülbelül 9:00, vissza mintegy 06:00. Ez idő alatt volt egy ideje, hogy ki a sátorból a természeti szükségszerűség, elővigyázatosságból, hogy a kamera.

By the way, dedikált emberek meg fogják érteni velem - ez nem olyan egyszerű művelet. Ez részei elgondolkozott többször is, egy sátorban, a hálózsák belsejében. Először is, a hálózsákot eltávolítjuk belül cipő, akkor a talpbetétet, tedd este alatt a hálózsák. Mivel messzire menni, a második lehet hanyagolni zoknit és cipőt viselni belül közvetlenül a gyapjú „alvó” zokni. További mozgása leáll, mivel tegnap, razuvshis, otthagytam a cipő kívül a küszöböt, az előcsarnokban a sátor, és most rakott tisztességes hó. Snow megtisztítjuk, amennyire csak lehetséges, cipőt húz - a sátorban, persze, hol máshol, ez is egy komoly fizikai erőkifejtést - és most meg tudod csinálni az utolsó mozgás: hozza magát egy függőleges állapotban a határt átlépő belülről kifelé a sátorból.

Egyszerű, nem? Ne feledje, a tevékenység zajlik egy magasságban hét kilométer után két éjszaka. A részleteket hallgat igényeinek kielégítésére, annak ellenére, hogy - nagyon izgalmas akció is.

Visszatérve a kamera, azt mondanám, hogy szerintem ez rohadt helyes lépés a részéről, mert egyrészt az időjárás tiszta volt (és nagyon fagyos - 10-12 lövés elég volt ujjal jó zaindevet), másrészt, inkább azt, hogy a nap a sátorban fog kilépni.